Treindiensten Nordrhein Westfalen

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door cassie127 »

De VRR heeft plannen om op de S7 1x per uur een snellere trein te laten rijden vanuit Remscheid, welke direct naar Düsseldorf zal gaan rijden
Solingen. Der Verkehrsverbund Rhein-Ruhr (VRR) prüft die Möglichkeiten für stündliche Expresszüge zwischen Remscheid und Düsseldorf auf der Strecke der S-Bahn 7 über die Müngstener Brücke. Das Angebot könne ab Dezember 2021 entstehen und würde den Bahnhof Solingen-Mitte anschließen, während die S-Bahn parallel weiterfährt. Das berichtete der Verkehrsverbund an den Landtag. Die Fahrzeuge seien vorhanden, das Geld beantragt. Die Planer führten aus: „Die stündliche Linie soll nicht alle Unterwegshalte bedienen und damit auch attraktive Fahrzeiten zwischen Remscheid und Düsseldorf ermöglichen.“
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Z2N »

Dit klinkt ook wel als een inkoppertje, met een beetje redelijke inpassing kom je rond de 30-35 minuten uit voor een rit van Remscheid naar Düsseldorf Hbf. Dat is sneller dan per auto, zelfs als het verkeer mee zit.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door dennistd »

De aanbesteding van het Niederrhein-Münsterland-Netz is gestopt door de rechter: er was geen verplichting tot personeelsovername in opgenomen

https://bahnblogstelle.net/2021/02/03/v ... land-netz/
PHS

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door PHS »

Maakt dat dan zo veel uit, want er is in Duitsland toch juist een tekort aan treinpersoneel?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Suus »

Ja. Want als je het personeel niet overneemt maar nieuw in dienst neemt wordt geen rekening gehouden met werkervaring en salaris. Een eventuele nieuwe vervoerder kan je dan binnen je schaal weer op de onderste trede zetten, ondanks dat je al tien jaar machinist was bij de NordWestBahn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door PHS »

Maar aangezien er een tekort aan personeel is kun je daar toch over onderhandelen als werknemer? ;)
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Z2N »

Dat wordt dan al snel een David vs Goliath-verhaal, die wettelijke beperking zat er niet voor niets in.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Jef400 »

Zou ook raar zijn dat risico bij de werknemers te leggen eerlijk gezegd. Kun je weer weg als er een ander bedrijf meer geld betaald om de concessie waar je werkt uit te voeren.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Tom024 »

PHS schreef: wo 03 feb 2021, 14:57 Maar aangezien er een tekort aan personeel is kun je daar toch over onderhandelen als werknemer? ;)
Er is in Duitsland een wettelijke verplichting tot overname van personeel na een aanbesteding.
PHS

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door PHS »

Klopt, anders had de rechter de aanbesteding ook niet stilgelegd ;)
Z2N schreef: wo 03 feb 2021, 15:02 Dat wordt dan al snel een David vs Goliath-verhaal, die wettelijke beperking zat er niet voor niets in.
Werknemers kunnen zich verenigen in vakbonden en collectief onderhandelen :)

Ergens beperkt de overnameplicht de onderhandelingspositie van de werknemers juist. Als de winnaar van de aanbesteding geen personeel heeft en de arbeidsmarkt krap is, dan kan het nog wel een lastig worden om voldoende werknemers te werven. Of je moet riante arbeidsvoorwaarden bieden om personeel aan te trekken. De overnameplicht is dus ook gunstig voor de winnaar van de aanbesteding.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Jef400 »

Zie je ook in de supermarkten en de zorg. Als de bedrijven een middelvinger opsteken kunnen werknemers hoog of laag springen. Ze kunnen toch geen kant op. Sowieso moet je dat soort zaken niet aan de markt over gaan laten.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Suus »

Goed nieuws! In het tweede kwartaal van dit jaar worden eindelijk vier bovenleidingsmasten verplaatst zodat er plaats is voor station Herten. De bouw daarvan begint dan in het derde kwartaal van dit jaar en is waarschijnlijk aan het einde van de zomer van 2022 afgerond, zodat in december 2022 met drie jaar vertraging de S9 kan stoppen in Herten. Het nieuwe station kost uiteindelijk 6,6 miljoen euro.

De bouw van Herten-Westerholt en Gelsenkirchen-Buer Nord (extra perrons van/naar Recklingshausen) vindt op een later moment plaats, daarvan is de opening nu voorzien in december 2024.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ICE11 »

Ik weet niet of het hier al genoemd werd: Sinds December rijdt de RB26 tussen Köln en Remagen met drie stellen 460, waarvan een verder rijdt naar Koblenz en Mainz.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Suus »

De ruimtelijke plannen voor de elektrificatie en verlenging van het stukje dubbelspoor van de westtak van de Regiobahn zijn eindelijk gepubliceerd. Als het aantal bezwaren meevalt en er niet eindeloze gerechtelijke procedures gaan plaatsvinden kan misschien al in 2026 de eerste elektrische trein rijden in Kaarst. Slechts acht jaar na aflevering van het eerste elektrische treinstel voor de Regiobahn door Stadler :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ICE11 »

Volgens DSO zal aanstaande donderdag de laatste dag zijn dat de Regiobahn op lijn S28 met Talent rijdt. Daarna uitsluitend met de van de BOB overgenomen Integral.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Suus »

Na jaren van plannen, herplannen, omplannen en heromplannen lijkt het nu dan toch eindelijk zo ver. De 22 km lange spoorlijn Wesel - Bocholt krijgt dit jaar een bovenleiding. De treindienst wordt 4 juli einde dienst gestaakt en zal op 12 december elektrisch hervat worden. Alle vier de stations langs de lijn krijgen een nieuw 76 cm hoog perron. De overweg naar het perron van station Hamminkeln wordt voorzien van slagbomen. De overbodige stationstunnel van station Bocholt wordt opgevuld. De stations Dingden en Blumenkamp worden volgens de richtlijnen hernoemd naar Hamminkeln-Dingden en Wesel-Blumenkamp.

Alles is te vinden op de projectsite van DB: https://bauprojekte.deutschebahn.com/p/ ... ifizierung
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Ardan »

VIJF maanden dicht? Hoe lang is Zwolle-Wierden dicht geweest voor elektrificatie?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Hainje »

DeUtScHlAnD!1!1
🍉
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door dennistd »

Ardan schreef: vr 12 mar 2021, 22:43 VIJF maanden dicht? Hoe lang is Zwolle-Wierden dicht geweest voor elektrificatie?
Een jaar. Wel alleen tussen 20.30u en aanvang dienst.

Maar in Duitsland schijnen werkzaamheden 's nachts heel moeilijk te zijn, ook op de Autobahn doen ze vrijwel alles overdag.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door en-es »

Niet alleen in Duitsland hoor. Rosenbach-Jesenice ligt ook een jaar eruit.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door cassie127 »

Maar dan voor werkzaamheden aan een tunnel ipv het aanleggen van een tunnel
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Vinny »

Ardan schreef: vr 12 mar 2021, 22:43 VIJF maanden dicht? Hoe lang is Zwolle-Wierden dicht geweest voor elektrificatie?
Het valt mij mee. In Duitsland is het bouwtempo de afgelopen decennia behoorlijk afgezwakt. Ik vind het herstel van de Friesenbrücke, de brug over de Ems tussen Groningen en Leer wel een echt dieptepunt wat dat betreft. Zou volgens mij geen negen jaar hoeven duren :x
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ICE11 »

Daar moet men toch echt even een verschil maken. Bij de Friesenbrücke is sprake van een nieuwbouw en de wat zo lang duurt is de proces voor de bouwvergunning. Tussen Wesel en Bocholt zie ik de redenen voor de duur eerder bij de Duitse bouwvakkers, welke traditiegetrouw PÜNKTLICH om uiterlijk 16:00 uur (op vrijdagen natuurlijk al eerder) met hun werk stoppen en in het weekeind sowieso helemaal niet beginnen. En als ze toch ervan zullen afwijken wordt dat voor de opdrachtgever behoorlijk duur, dus....
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Suus »

Een bericht op Drehschreibe wees mij erop dat DB Netz het niet noemt op hun webpagina, maar dat tijdens de sluiting van de lijn Wesel - Bocholt ook de spoorbrug over de Issel tussen Hamminkeln en de A3 vervangen wordt door een betonnen en wat hoger exemplaar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Suus »

De NWL is een aanbesteding gestart voor zogenaamde BEMU-treinstellen, oftewel elektrische treinstellen met accu zodat ook op trajecten zonder bovenleiding gereden kan worden. Hoeveel treinstellen besteld gaan worden is nog niet helemaal duidelijk, waarschijnlijk meer dan 50 maar minder dan 100. De initiële inzetperiode is 15 jaar, de periode daarna is optioneel, dat zal wel afhangen van een tussentijdse accuwissel.

Het gaat om inzet op de volgende lijnen:
— RB 51 (Dortmund Hbf - Enschede),
— RB 52 (Dortmund Hbf - Lüdenscheid),
— RB 53 (Dortmund Hbf - Iserlohn),
— RB 63 (Münster Zentrum Nord - Coesfeld),
— RB 67 (Münster Hbf - Bielefeld Hbf),
— RB 68 (Münster Hbf - Sendenhorst),
— RB 71 (Bielefeld Hbf - Rahden),
— RB 73 (Bielefeld Hbf - Lemgo-Lüttfeld),
— RB 74 (Bielefeld Hbf - Paderborn Hbf),
— RB 75 (Bielefeld Hbf - Osnabrück Hbf),
— RB 76 (Harsewinkel - Gütersloh - Verl),
— RE 82 (Bielefeld Hbf - Detmold).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten