Pagina 41 van 46

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: zo 04 dec 2022, 19:52
door OV-Hobbyist
Ook voor de werkzaamheden reed de RE6 naar de luchthaven zonder stop op Messe/Deutz. Er wordt daar alleen gestopt op de sporen 11/12 bij omleidingen via Opladen-Hilden. In de reguliere dienstregeling wordt er niet gestopt vanwege conflicterende paden van de s-bahn/RB25/Fernverkehr.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: zo 04 dec 2022, 23:28
door htm_tram
OV-Hobbyist schreef: zo 04 dec 2022, 18:24 Enkele grote of bijzondere wijzigingen:

RE16: de RE16 rijdt voortaan niet meer tussen Letmathe en Siegen Hbf. Alle treinen zullen voortaan naar Iserlohn rijden.

RE34: De nieuwe RE34 rijdt elke 2 uur tussen Dortmund Hbf en Siegen Hbf. Samen met IC34 wordt een uursdienst aangeboden. IC/RE34 vervangt de RE16 tussen Letmathe en Siegen. In de IC zijn regionale kaartjes geldig tussen Dortmund en Siegen (-Dillenburg).
Weet je toevallig ook wat voor type trein er op de RE34 gaat rijden?

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: zo 04 dec 2022, 23:40
door Ardan
Ik hoop dat dat knippen op die lijn zal helpen. Die losse Flirt-drietjes die na het splitsen overblijven houden niet echt over :s

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: zo 04 dec 2022, 23:56
door cassie127
Er rijst in die hoek momenteel ook weer heel wat BR425 en BR426 rond, sinds DB daar de diensten van Abellio overgenomen heeft. Ik zelf verwacht eigenlijk dat je de flirts vooral op de RE 34 (1×/2 uur in het andere uur IC2 van de IC 34 verbinding) en RB 91 zult gaan aantrefffen en dat de RE 16 en RB 46 vooral met BR425 en BR426 gaan rijden, wat nu ook al grotendeels gebeurt. Maar dat is een verwachting.

Voor zover ik kan zien zijn er genoeg stellen om op deze twee lijnen alle omlopen de hele dag met dubbele stellen flirt te kunnen rijden. De RE 34 heeft namelijk minimaal 3 omlopen nodig door een lange kering van 2 uur in Dortmund. En de RB 91 heeft er minimaal 4 nodig. In totaal zijn er 17 flirts beschikbaar. Waar je bij deze lijnen er als je alles met dubbele stellen wilt rijden al 14 nodig hebt. Dan blijven er dus nog 3 stellen over.
Andere optie is de RE 16 (kost 3 omlopen), RE 34, en RE 41 of RB 46 met Flirt (laatste twee lijnen met solo stellen, dan hou je 3 tot 4 stellen over) en de RB 91 ritten van en naar Siegen met BR425 en BR426 te rijden als je het materieel echt per lijn van elkaar gescheiden wil laten lopen.

Aan de inzet van BR425 en BR426 lijkt ook niet te ontkomen, als je ook kijkt naar de nieuwe RE 41 tussen Bochum en Haltern am See. Deze heeft in Haltern am See en Bochum Hbf lange kering van bijna 30 minuten waardoor je voor deze verbinding altijd 2 voertuigen kwijt bent. Daarnaast blijft de RB 46 ook de huidige frequentie rijden wat ook nog 2 omlopen kost.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: ma 05 dec 2022, 18:06
door OV-Hobbyist
De RE34 zal worden gereden met de Flirt 3XL.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: vr 09 dec 2022, 10:32
door ICE11
Minstens tot eind 2023 rijden geen treinen meer tussen Unna en Fröndenberg. Reden zijn dassen, welke hun hol onder de sporen hebben gegraven. Een deskundige zegt, nog nooit eerde zo een grote hol met 39 (!) uitgangen gezien te hebben. Nu zijn de dieren in winterslaap en kunnen dus niet verhuizen en daarom kan het herstel van de spoordijk pas in het voorjaar beginnen.

https://www1.wdr.de/nachrichten/ruhrgeb ... n-100.html

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: zo 11 dec 2022, 01:59
door metrophil
htm_tram schreef: zo 04 dec 2022, 23:28
OV-Hobbyist schreef: zo 04 dec 2022, 18:24 Enkele grote of bijzondere wijzigingen:

RE16: de RE16 rijdt voortaan niet meer tussen Letmathe en Siegen Hbf. Alle treinen zullen voortaan naar Iserlohn rijden.

RE34: De nieuwe RE34 rijdt elke 2 uur tussen Dortmund Hbf en Siegen Hbf. Samen met IC34 wordt een uursdienst aangeboden. IC/RE34 vervangt de RE16 tussen Letmathe en Siegen. In de IC zijn regionale kaartjes geldig tussen Dortmund en Siegen (-Dillenburg).
Weet je toevallig ook wat voor type trein er op de RE34 gaat rijden?
De ritten, die door DB Regio worden uitgevoerd zijn Stadler Flirt 3XL, uit de Regiobahn-bestelling. De Hessische Landesbahn-ritten zijn Lint-dieseltreinstellen. En de IC-ritten, die tussen Dortmund en Dillenburg ook als RE34 worden aangeduid, zijn natuurlijk de IC2-dubbeldeksstellen.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: zo 11 dec 2022, 08:53
door en-es
Ik zag gisteren dat Herzogenrath er een extra perron bij heeft gekregen.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: di 13 dec 2022, 16:47
door Ardan
Ik wist wel dat er 'iets' was veranderd maar ik sprong vanmiddag in Letmathe zomaar in de trein richting Hagen. Dat was de RE34 die dus helemaal niet in Hagen stopt, maar via een tot nu toe ongebruikt boogje rijdt en pas helemaal in Witten stopt :')

Het is een Flirt 3XL inderdaad, in een wit met rode kleurstelling. Alweer een nieuwe kleur op de baan dus. Zag er ook al eentje op de S5 rijden, en ik maar denken dat de hele S-Bahn Rhein-Ruhr groen werd.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: di 13 dec 2022, 17:10
door Suus
De Flirt 3XL in rood-wit was bedoeld voor de S28 van Regiobahn, maar daarvan is de elektrificatie uitgesteld dus voorlopig rijden ze andere diensten. Vandaar.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: di 13 dec 2022, 18:42
door cassie127
Dat boogje wordt overigens al een jaar gebruikt door IC 34 (Dortmund - Siegen - Frankfur am Main)

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: vr 16 dec 2022, 22:01
door ICE11
Er komt voorlopig toch geen uurdienst op de Bördebahn Düren-Euskirchen omdat het mislukt is de daarvoor nodige beveiligingssoftware in Euskirchen te installeren....

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: vr 16 dec 2022, 22:36
door regenmaker
Mooi dat de Rurtalbus dan net de snelbus tussen Düren en Euskirchen heeft ingekort en vertraagd per 11 december. :')

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: za 17 dec 2022, 12:58
door Nitein-Repart
Ardan schreef: di 13 dec 2022, 16:47 Ik wist wel dat er 'iets' was veranderd maar ik sprong vanmiddag in Letmathe zomaar in de trein richting Hagen. Dat was de RE34 die dus helemaal niet in Hagen stopt, maar via een tot nu toe ongebruikt boogje rijdt en pas helemaal in Witten stopt :')

Het is een Flirt 3XL inderdaad, in een wit met rode kleurstelling. Alweer een nieuwe kleur op de baan dus. Zag er ook al eentje op de S5 rijden, en ik maar denken dat de hele S-Bahn Rhein-Ruhr groen werd.
S1: 2x BR422 (groen)
S2: 1x Flirt-XL (3-delig, groen)
S3: 1x Flirt-XL (5-delig, groen)
S4: 1x BR422 (groen)
S5: 1x BR422/BR1440 (rood)
S6: 2x BR422 (rood)
S8: 2x BR1440 (rood)
S9: 1x Flirt-XL (5-delig, groen)
S11: 2x BR423 (rood)
RB32: 1x Flirt-XL (5-delig, groen)
RE34: Flirt-XL (3-delig, rood)
RB40: 1x Flirt-XL (5-delig, groen)
RE41: Flirt-XL (3-delig, rood)
RE49: 1x Flirt-XL (5-delig, groen)

Volgens mij moet dit het zijn.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: ma 19 dec 2022, 16:36
door metrophil
Nitein-Repart schreef: za 17 dec 2022, 12:58
Ardan schreef: di 13 dec 2022, 16:47 Ik wist wel dat er 'iets' was veranderd maar ik sprong vanmiddag in Letmathe zomaar in de trein richting Hagen. Dat was de RE34 die dus helemaal niet in Hagen stopt, maar via een tot nu toe ongebruikt boogje rijdt en pas helemaal in Witten stopt :')

Het is een Flirt 3XL inderdaad, in een wit met rode kleurstelling. Alweer een nieuwe kleur op de baan dus. Zag er ook al eentje op de S5 rijden, en ik maar denken dat de hele S-Bahn Rhein-Ruhr groen werd.
S5: 1x BR422/BR1440 (rood)
S6: 2x BR422 (rood)
Op de S5 rijden volgens mij geen 422 meer, nu is het 1440 of Flirt 3XL (groen of Regiobahn). Op de S6 rijden soms ook 423

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: ma 19 dec 2022, 16:53
door cassie127
S5 hoort samen met de S8 onder een aparte aanbesteding en rijden met BR1440

S6 heeft inderdaad (sporadisch) nog ritten met BR423 of BR420 net als bij de S11 en S68 de inzet van BR420 nog mogelijk is.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: vr 30 dec 2022, 23:16
door ICE11
Na voltooing van de S-Bahn tussen Troisdorf en Bonn-Beuel zullen voor onbepaalde tijd alleen pendeltreinen tussen Bonn-Beuel en Troisdorf rijden vanwege gebrek aan capaciteit tussen Troisdorf en Köln. De NVR (of "go.Rheinland" hoe ze vanaf overmorgen heten) heeft geen doorgaande paden aangemeld.

https://ga.de/region/sieg-und-rhein/tro ... d-82139435

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: za 31 dec 2022, 00:20
door RobertT
Het artikel zit achter een betaalpagina,maar ik lees elders ook dat er een brug gebouwd moet worden om de S13 vanuit de S Bahnsporen in Troisdorf op de lijn naar Bonn Beuel te krijgen.Dat was men schijnbaar "vergeten" bij de eerste plannen.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: za 31 dec 2022, 10:22
door Suus
Hoe vergeet je zoiets?

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: za 31 dec 2022, 10:47
door Daniel
Niet lachen... bij de start van de plannenmakerij voor de S13 was nog niet bekend dat het baanvak waarop aangesloten moest worden te druk was :mrgreen:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: za 31 dec 2022, 11:34
door Tom024
Nouja, aangezien de doorlooptijd van dit soort plannen in Duitsland tig jaar is, is het niet gek dat de omstandigheden tussentijds wijzigen. :X

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: za 31 dec 2022, 16:54
door metrophil
De ritten van de S13 bestonden al jaren, en reden alleen Keulen-Troisdorf. Maar rond 2015 (toen de S13 richting Bonn al in aanbouw was) wouden ze het dienstregeling richting Siegburg en Hennef tot een tienminutendienst verbetern, dus worden de S13-ritten, die in Troisdorf eindigden, onder de nieuwe nummer S19 verlengd (Keulen-Troisdorf-Hennef). Nu is het probleem, dat men in 2026 de bediening van stations tussen Troisdorf en Hennef niet slechter wil maken, om deze ritten – zoals eerder gepland – richting Bonn-Beuel/-Oberkassel te laten rijden, maar rond station Troisdorf is er ook niet genoeg capaciteit, om de S13 én de S19 (en de S12, die er ook rijdt) te laten rijden (de S-Bahn-lijnen rond Keulen rijden elke 20 minuten, dus drie lijnen zijn 9 treinen per richting). Daarvoor is deze brug nodig, die volgens het oorspronkelijk geplande dienstregeling niet nodig zou zijn geweest.

En het andere probleem is, dat de S13 de RB27 (Koblenz-Bonn-Beuel-Köln Hbf) gaat vervangen, die vandaag nog een directe verbinding is tussen Koblenz, dorpjes aan de rechteroever van de Rijn en Keulen. Maar het is altijd de plan geweest, dat de RB27 toen de S13 geopend wordt, alleen tot Bonn-Beuel of later -Oberkassel gaat rijden. En als de S13 dus alleen Bonn-Beuel/Oberkassel-Troisdorf rijdt, zijn er vele verbindingen, die vandaag direct zijn, waar in de toekomst twee keer moet worden overgestapd.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: za 31 dec 2022, 17:17
door waldo79
Wordt de RB27 dan ingekort tot Mönchengladbach - Keulen?

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: za 31 dec 2022, 17:22
door metrophil
Vanuit Koblenz rijdt de RB27 alleen nog tot de station, waar de S13 begint, dus Bonn-Beuel, later Bonn-Oberkassel. De noordelijke tak Keulen-Mönchengladbach zal in de toekomst vervangt worden door een verlengde S6 (tot Grevenbroich ofzo elke 20 min, tussen Grevenbroich en MG uurlijk), maar ik weet niet precies, wanneer dat zal gebeuren

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: za 31 dec 2022, 18:52
door waldo79
En de RE8 blijft wel behouden op het hele traject?