Pagina 43 van 46

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: vr 20 jan 2023, 07:03
door MetroRET
Op welke relatie doel je percies ?

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: vr 20 jan 2023, 09:09
door Gamma
Een RE60 en RE62 die precies gelijk vertrekken en aankomen op hetzelfde traject, hoe kan dat?

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: vr 20 jan 2023, 09:11
door MetroRET
Elk elke 2u.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: vr 20 jan 2023, 09:53
door Meltrain
Waarom gaat de RE62 op minder stations stoppen dan de RE60?

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: za 21 jan 2023, 06:10
door Tom024
Ik heb een aantal berichten verplaatst naar het IC Berlijn topic.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: za 21 jan 2023, 10:01
door MobilityGoesDutch
Meltrain schreef: vr 20 jan 2023, 09:53 Waarom gaat de RE62 op minder stations stoppen dan de RE60?
De dienstregeling biedt ruimte voor een beperkt aantal stops als gevolg van aansluitingen die geboden moeten worden.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: za 21 jan 2023, 10:50
door Meltrain
De overstap in Löhne is zo te zien minimaal 10 minuten. Dan kan de RE62 toch nog wel twee stops extra maken?

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: za 21 jan 2023, 16:54
door Reiziger Delft
In Duitsland is een overstap van 10 minuten al erg spannend gezien de huidige dramatische punctualiteit.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: za 21 jan 2023, 16:59
door cassie127
Extra stops moet je niet willen. Daarnaast is het een RE en geen RB. De RE 60 stopt in mijn ogen ook al te vaak tussen Rheine en Minden.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: za 21 jan 2023, 18:43
door Timon91
Extra stops zijn in die zin wel handig, omdat je dan in ieder geval zeker weet dat je een uur de tijd hebt om döner te gaan halen in Löhne :') Die 10 minuten klinkt al als een louter hypothetische overstap.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: ma 23 jan 2023, 18:22
door Commendatore
henrivanderweijden schreef: vr 20 jan 2023, 06:53 Mooie waardeloze aansluiting van de IC Berlin van/naar Hamburg. Nou ja, robuust is ie maar Osnabrück is nou niet het meest fantastische station om een half uur te wachten op je aansluiting.
Gezien de betrouwbaarheid van het Fernverkehr momenteel, zou ik alleen maar blij zijn met zo'n buffertje. Als je die verbinding iedere dag gebruikt wordt het natuurlijk een ander verhaal.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: ma 23 jan 2023, 19:32
door Gamma
Reiziger Delft schreef: za 21 jan 2023, 16:54 In Duitsland is een overstap van 10 minuten al erg spannend gezien de huidige dramatische punctualiteit.
Ik durf tussen ICE’s niet eens aansluitingen korter dan 60 minuten te boeken.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: ma 23 jan 2023, 19:47
door Suus
Oh, ik wel. Als het dan fout gaat heb ik een week later alweer een tegoedbon in mijn brievenbus thuis. Dat gaat daar namelijk sneller dan bij NS :D

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: di 24 jan 2023, 06:03
door cassie127
Ik had afgelopen week een overstap van 5 minuten in Mannheim en nog voordat mijn eerste trein vertrokken was, was mijn Zugbindung al opgeheven. Ondanks dat de reis toen nog wel mogelijk was en er geen noemenswaardige vertragingen waren :trein:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: za 28 jan 2023, 14:03
door ICE11
Wie rondom Köln nog met een klassieke treinstel serie 420 wil rijden moet opschieten, want inmiddels is de machinistenopleiding op de vanuit Hannover afkomstige treinstellen serie 424 gestart, welke de 420 moeten vervangen.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: za 28 jan 2023, 14:44
door rooddolfijn
De BR424 komt naar de S-bahn Köln toe dus, net als bij de S-bahn München. In München rijden ze niet over de stammstrecke, omdat ze maar 2 deuren per bak hebben. Komt er ook een aangepast inzetgebied in Köln, door het lagere aantal deuren?

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: za 28 jan 2023, 19:14
door ICE11
Naar verluidt zal de vervanging van de 420 door de 424 in Köln 1:1 gebeuren, dus op dezelfde lijnen.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: za 11 feb 2023, 10:55
door regenmaker
ICE11 schreef: di 17 jan 2023, 15:05 Volgens DSO heeft National Express nu de definitieve gunning voor RE1 en RE11 ontvangen.

Edit: Hier een officiele mededeling https://www.nwl-info.de/presse/detail.h ... 769efc5610

En de tot nu toe voorlopige gunning van delen van het S-Bahn-Netz Rhein Ruhr aan DB Regio na het aftreden van Abellio is nu ook officieel en langdurig: https://www.vrr.de/de/db-regio-betreibt ... hein-ruhr/
Ik kan niets vinden over de aanbesteding van het Niederrheinnetz waar onder de RE19 valt. Is daar al iets meer over bekend?

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: za 11 feb 2023, 13:17
door Nickipedia
rooddolfijn schreef: za 28 jan 2023, 14:44 In München rijden ze niet over de stammstrecke, omdat ze maar 2 deuren per bak hebben.
In München rijden ze in principe niet over de Stammstrecke in verband met ontbrekende LZB. Na terugkeer van de 420's in München in 2014, die ook zonder LZB reden, gebeurde dit alleen 's avonds om stellen van en naar de werkplaats te krijgen. Het rijden op seinen is met de lagere frequentie 's avonds geen belemmering meer.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: za 11 feb 2023, 16:04
door cassie127
En tegenwoordig hebben de 420 stellen daar ook LZB

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: za 11 feb 2023, 19:34
door ICE11
regenmaker schreef: za 11 feb 2023, 10:55 Ik kan niets vinden over de aanbesteding van het Niederrheinnetz waar onder de RE19 valt. Is daar al iets meer over bekend?
Volgens DSO was het sluitingsdatum voor de inzending van biedingen pas op 31. januari.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: za 13 mei 2023, 16:46
door Nitein-Repart
Vanaf juni had er ieder uur een nieuwe RE41 van Bochum naar Haltern am See moeten rijden, alleen zie ik die niet in DB Navigator staan. Waarschijnlijk gaat DB Regio NRW de nieuwe RE41 pas vanaf december 2023 rijden met rode driedelige Flirt XL-treinen.

De nieuwe RB37 tussen Krefeld en Neuss gaat ook vanaf december 2023 ieder uur rijden, maar dan door VIAS Rail. Onbekend is dat er een grijze vijfdelige Flirt ingezet wordt of een rode driedelige Flirt XL.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: za 13 mei 2023, 16:48
door MetroRET
Rode FLIRT3xl ? :s

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: za 13 mei 2023, 17:30
door ArrivaBas
Bedoel je met die rode FLIRT3XL de stellen voor de S28 die nu overal en nergens in NRW opduiken, omdat het waslijntje tussen Kaarster See en Wuppertal via Mettmann er nog niet hangt?

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: za 13 mei 2023, 17:32
door rooddolfijn
Ja, de S-bahn Rhein-Rhur flitjes, alleen dan in een rood-witte-zwarte kleurstelling die ooit nog gaan rijden op de S28 als het gehele traject geëlektrificeerd is.

Edit: ArrivaBas was me voor