Pagina 24 van 46

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: ma 11 jan 2021, 20:45
door cassie127
De VRR heeft plannen om op de S7 1x per uur een snellere trein te laten rijden vanuit Remscheid, welke direct naar Düsseldorf zal gaan rijden
Solingen. Der Verkehrsverbund Rhein-Ruhr (VRR) prüft die Möglichkeiten für stündliche Expresszüge zwischen Remscheid und Düsseldorf auf der Strecke der S-Bahn 7 über die Müngstener Brücke. Das Angebot könne ab Dezember 2021 entstehen und würde den Bahnhof Solingen-Mitte anschließen, während die S-Bahn parallel weiterfährt. Das berichtete der Verkehrsverbund an den Landtag. Die Fahrzeuge seien vorhanden, das Geld beantragt. Die Planer führten aus: „Die stündliche Linie soll nicht alle Unterwegshalte bedienen und damit auch attraktive Fahrzeiten zwischen Remscheid und Düsseldorf ermöglichen.“

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: ma 11 jan 2021, 22:24
door Z2N
Dit klinkt ook wel als een inkoppertje, met een beetje redelijke inpassing kom je rond de 30-35 minuten uit voor een rit van Remscheid naar Düsseldorf Hbf. Dat is sneller dan per auto, zelfs als het verkeer mee zit.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: wo 03 feb 2021, 14:03
door dennistd
De aanbesteding van het Niederrhein-Münsterland-Netz is gestopt door de rechter: er was geen verplichting tot personeelsovername in opgenomen

https://bahnblogstelle.net/2021/02/03/v ... land-netz/

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: wo 03 feb 2021, 14:40
door PHS
Maakt dat dan zo veel uit, want er is in Duitsland toch juist een tekort aan treinpersoneel?

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: wo 03 feb 2021, 14:45
door Suus
Ja. Want als je het personeel niet overneemt maar nieuw in dienst neemt wordt geen rekening gehouden met werkervaring en salaris. Een eventuele nieuwe vervoerder kan je dan binnen je schaal weer op de onderste trede zetten, ondanks dat je al tien jaar machinist was bij de NordWestBahn.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: wo 03 feb 2021, 14:57
door PHS
Maar aangezien er een tekort aan personeel is kun je daar toch over onderhandelen als werknemer? ;)

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: wo 03 feb 2021, 15:02
door Z2N
Dat wordt dan al snel een David vs Goliath-verhaal, die wettelijke beperking zat er niet voor niets in.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: wo 03 feb 2021, 16:36
door Jef400
Zou ook raar zijn dat risico bij de werknemers te leggen eerlijk gezegd. Kun je weer weg als er een ander bedrijf meer geld betaald om de concessie waar je werkt uit te voeren.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: wo 03 feb 2021, 17:03
door Tom024
PHS schreef: wo 03 feb 2021, 14:57 Maar aangezien er een tekort aan personeel is kun je daar toch over onderhandelen als werknemer? ;)
Er is in Duitsland een wettelijke verplichting tot overname van personeel na een aanbesteding.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: wo 03 feb 2021, 17:09
door PHS
Klopt, anders had de rechter de aanbesteding ook niet stilgelegd ;)
Z2N schreef: wo 03 feb 2021, 15:02 Dat wordt dan al snel een David vs Goliath-verhaal, die wettelijke beperking zat er niet voor niets in.
Werknemers kunnen zich verenigen in vakbonden en collectief onderhandelen :)

Ergens beperkt de overnameplicht de onderhandelingspositie van de werknemers juist. Als de winnaar van de aanbesteding geen personeel heeft en de arbeidsmarkt krap is, dan kan het nog wel een lastig worden om voldoende werknemers te werven. Of je moet riante arbeidsvoorwaarden bieden om personeel aan te trekken. De overnameplicht is dus ook gunstig voor de winnaar van de aanbesteding.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: do 04 feb 2021, 12:02
door Jef400
Zie je ook in de supermarkten en de zorg. Als de bedrijven een middelvinger opsteken kunnen werknemers hoog of laag springen. Ze kunnen toch geen kant op. Sowieso moet je dat soort zaken niet aan de markt over gaan laten.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: vr 05 feb 2021, 08:53
door Suus
Goed nieuws! In het tweede kwartaal van dit jaar worden eindelijk vier bovenleidingsmasten verplaatst zodat er plaats is voor station Herten. De bouw daarvan begint dan in het derde kwartaal van dit jaar en is waarschijnlijk aan het einde van de zomer van 2022 afgerond, zodat in december 2022 met drie jaar vertraging de S9 kan stoppen in Herten. Het nieuwe station kost uiteindelijk 6,6 miljoen euro.

De bouw van Herten-Westerholt en Gelsenkirchen-Buer Nord (extra perrons van/naar Recklingshausen) vindt op een later moment plaats, daarvan is de opening nu voorzien in december 2024.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: ma 22 feb 2021, 23:10
door ICE11
Ik weet niet of het hier al genoemd werd: Sinds December rijdt de RB26 tussen Köln en Remagen met drie stellen 460, waarvan een verder rijdt naar Koblenz en Mainz.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: di 23 feb 2021, 22:14
door Suus
De ruimtelijke plannen voor de elektrificatie en verlenging van het stukje dubbelspoor van de westtak van de Regiobahn zijn eindelijk gepubliceerd. Als het aantal bezwaren meevalt en er niet eindeloze gerechtelijke procedures gaan plaatsvinden kan misschien al in 2026 de eerste elektrische trein rijden in Kaarst. Slechts acht jaar na aflevering van het eerste elektrische treinstel voor de Regiobahn door Stadler :X

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: za 27 feb 2021, 23:01
door ICE11
Volgens DSO zal aanstaande donderdag de laatste dag zijn dat de Regiobahn op lijn S28 met Talent rijdt. Daarna uitsluitend met de van de BOB overgenomen Integral.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: vr 12 mar 2021, 22:40
door Suus
Na jaren van plannen, herplannen, omplannen en heromplannen lijkt het nu dan toch eindelijk zo ver. De 22 km lange spoorlijn Wesel - Bocholt krijgt dit jaar een bovenleiding. De treindienst wordt 4 juli einde dienst gestaakt en zal op 12 december elektrisch hervat worden. Alle vier de stations langs de lijn krijgen een nieuw 76 cm hoog perron. De overweg naar het perron van station Hamminkeln wordt voorzien van slagbomen. De overbodige stationstunnel van station Bocholt wordt opgevuld. De stations Dingden en Blumenkamp worden volgens de richtlijnen hernoemd naar Hamminkeln-Dingden en Wesel-Blumenkamp.

Alles is te vinden op de projectsite van DB: https://bauprojekte.deutschebahn.com/p/ ... ifizierung

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: vr 12 mar 2021, 22:43
door Ardan
VIJF maanden dicht? Hoe lang is Zwolle-Wierden dicht geweest voor elektrificatie?

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: vr 12 mar 2021, 22:50
door Hainje
DeUtScHlAnD!1!1

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: vr 12 mar 2021, 23:34
door dennistd
Ardan schreef: vr 12 mar 2021, 22:43 VIJF maanden dicht? Hoe lang is Zwolle-Wierden dicht geweest voor elektrificatie?
Een jaar. Wel alleen tussen 20.30u en aanvang dienst.

Maar in Duitsland schijnen werkzaamheden 's nachts heel moeilijk te zijn, ook op de Autobahn doen ze vrijwel alles overdag.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: za 13 mar 2021, 08:50
door en-es
Niet alleen in Duitsland hoor. Rosenbach-Jesenice ligt ook een jaar eruit.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: za 13 mar 2021, 17:30
door cassie127
Maar dan voor werkzaamheden aan een tunnel ipv het aanleggen van een tunnel

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: za 13 mar 2021, 17:41
door Vinny
Ardan schreef: vr 12 mar 2021, 22:43 VIJF maanden dicht? Hoe lang is Zwolle-Wierden dicht geweest voor elektrificatie?
Het valt mij mee. In Duitsland is het bouwtempo de afgelopen decennia behoorlijk afgezwakt. Ik vind het herstel van de Friesenbrücke, de brug over de Ems tussen Groningen en Leer wel een echt dieptepunt wat dat betreft. Zou volgens mij geen negen jaar hoeven duren :x

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: za 13 mar 2021, 17:53
door ICE11
Daar moet men toch echt even een verschil maken. Bij de Friesenbrücke is sprake van een nieuwbouw en de wat zo lang duurt is de proces voor de bouwvergunning. Tussen Wesel en Bocholt zie ik de redenen voor de duur eerder bij de Duitse bouwvakkers, welke traditiegetrouw PÜNKTLICH om uiterlijk 16:00 uur (op vrijdagen natuurlijk al eerder) met hun werk stoppen en in het weekeind sowieso helemaal niet beginnen. En als ze toch ervan zullen afwijken wordt dat voor de opdrachtgever behoorlijk duur, dus....

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: zo 14 mar 2021, 08:45
door Suus
Een bericht op Drehschreibe wees mij erop dat DB Netz het niet noemt op hun webpagina, maar dat tijdens de sluiting van de lijn Wesel - Bocholt ook de spoorbrug over de Issel tussen Hamminkeln en de A3 vervangen wordt door een betonnen en wat hoger exemplaar.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: wo 05 mei 2021, 11:52
door Suus
De NWL is een aanbesteding gestart voor zogenaamde BEMU-treinstellen, oftewel elektrische treinstellen met accu zodat ook op trajecten zonder bovenleiding gereden kan worden. Hoeveel treinstellen besteld gaan worden is nog niet helemaal duidelijk, waarschijnlijk meer dan 50 maar minder dan 100. De initiële inzetperiode is 15 jaar, de periode daarna is optioneel, dat zal wel afhangen van een tussentijdse accuwissel.

Het gaat om inzet op de volgende lijnen:
— RB 51 (Dortmund Hbf - Enschede),
— RB 52 (Dortmund Hbf - Lüdenscheid),
— RB 53 (Dortmund Hbf - Iserlohn),
— RB 63 (Münster Zentrum Nord - Coesfeld),
— RB 67 (Münster Hbf - Bielefeld Hbf),
— RB 68 (Münster Hbf - Sendenhorst),
— RB 71 (Bielefeld Hbf - Rahden),
— RB 73 (Bielefeld Hbf - Lemgo-Lüttfeld),
— RB 74 (Bielefeld Hbf - Paderborn Hbf),
— RB 75 (Bielefeld Hbf - Osnabrück Hbf),
— RB 76 (Harsewinkel - Gütersloh - Verl),
— RE 82 (Bielefeld Hbf - Detmold).