Pagina 28 van 46

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: ma 23 aug 2021, 16:25
door ArrivaBas
Het was voor DB en SBB goedkoper om de geëlektrificeerde EC tussen München en Zürich via Hergatz te sturen. De lijn tussen Memmingen en Lindau via Leutkirch en Hergatz is enkelsporig, maar de in mijn ogen logischer route via Kempten en Immenstadt is dubbelsporig.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: ma 23 aug 2021, 16:31
door Suus
De route via Memmingen is korter en sneller, dus het is logisch dat de trein deze route neemt. Er zat de Duitsers ook niets in de weg om zelf geld bij te leggen voor dubbelspoor op de route via Memmingen of zelf de route via Kempten te elektrificeren, maar de heersende partij in Beieren besteed het geld liever aan ringwegen.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: ma 23 aug 2021, 16:55
door Dennenboom
Er zijn wel plannen voor verdere elektrificaties van het “Dieselloch” rond Kempten, maar tussen plannen en uitvoeren zit in Duitsland veel tijd.
Bovendien: zonder geld uit Zwitserland reden er nu nog dieseltreinen tussen München en Lindau. Dat terwijl de eerste plannen voor een draad boven de rails er al in 1975 waren.
https://www.schwaben.ihk.de/produktmark ... dau-564044

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: ma 23 aug 2021, 19:11
door ICE11
De redenen waarom spoorprojecten in ons land (behalve prestigieuze dingen) zo traag verlopen zijn veelvoudig. Niet alleen omdat de prioriteiten van de politiek jarenlang meer bij het wegverkeer te zoeken waren, maar ook eindeloze vergunningsprocedures door o. a. juridische insprake van milieuorganisaties, burgers etc. en vooral het bedrijfsbeleid van de DB tijdens de era van Hartmut Mehdorn, waar bezuinigen het doel was om het concern voor een beursgang geschikt te maken (welke nooit gebeurde).

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: ma 23 aug 2021, 19:19
door Nitein-Repart
Suus schreef: ma 23 aug 2021, 16:31 De route via Memmingen is korter en sneller, dus het is logisch dat de trein deze route neemt. Er zat de Duitsers ook niets in de weg om zelf geld bij te leggen voor dubbelspoor op de route via Memmingen of zelf de route via Kempten te elektrificeren, maar de heersende partij in Beieren besteed het geld liever aan ringwegen.
Het net van niet-geelektrificeerde spoorlijnen rond Kempten is toch wel erg leuk voor treinliefhebbers. Met toppers als de BR612 en de 2x BR218 met 9 IC-rijtuigen naar Oberstdorf. Als het spoornet rond Kempten geëlektrificeerd was, miste het wel een hoop charme. De lijn tussen Buchloe en Lindau via Memmingen is toch wel net iets minder indrukwekkend dan de lijn via Kempten, maar de lijn via Memmingen is wel een stuk sneller voor wie snel van Zürich naar München wil. Daarom is het ook goed dat die lijn geëlektrificeerd is.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: ma 23 aug 2021, 19:20
door cassie127
ArrivaBas schreef: ma 23 aug 2021, 11:46 Op veel Duitse zijlijnen kun je op een groot aantal stations nog klassieke beveiliging aantreffen. Als ik me niet vergis zijn zelfs grotere stations zoals Kempten Hbf en Mühldorf nog voorzien van armseinen. De Rail Away die uit Kempten vertrekt is alleen te oud om dat te verifiëren.
Mühldorf zelf heeft anders wel verdacht veel lichtseinen rondom de perrons. Maar de lijnen rondom Mühldorf kun je de armseinen nog wel aantreffen. Maar zover hoef je daar niet voor van huis, want zelfs op het traject van de RB 51 kun je ze nog aantreffen.
Dennenboom schreef: ma 23 aug 2021, 16:55 Bovendien: zonder geld uit Zwitserland reden er nu nog dieseltreinen tussen München en Lindau.
Daar is niets aan veranderd hoor... Want die rijden er nog hoor (A)
Nitein-Repart schreef: ma 23 aug 2021, 19:19De lijn tussen Buchloe en Lindau via Memmingen is toch wel net iets minder indrukwekkend dan de lijn via Kempten, maar de lijn via Memmingen is wel een stuk sneller voor wie snel van Zürich naar München wil.
Op zich scheelt het niet heel veel van elkaar... De route over Kempten is nu 1 uur langer dan met de EC(E), maar deze hele route is dan vanaf Sankt Gallen met praktisch alleen nog S-Bahn en RE's. Ik denk dat met Lindau Reutin als stop ipv Hbf/Insel het slechts een minuten kwestie geweest zou zijn.

Overigens heb ik die hele route met S-Bahnen en RE's laatst zelf nog gedaan omdat de EC(E) tussen Bregenz en Memmingen niet kon rijden wegens een aardverschuiving bij Kißlegg, overigens viel bij mij ook de rit tot Bregenz uit.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: ma 23 aug 2021, 19:55
door Vinny
ICE11 schreef: ma 23 aug 2021, 19:11 De redenen waarom spoorprojecten in ons land (behalve prestigieuze dingen) zo traag verlopen zijn veelvoudig. Niet alleen omdat de prioriteiten van de politiek jarenlang meer bij het wegverkeer te zoeken waren, maar ook eindeloze vergunningsprocedures door o. a. juridische insprake van milieuorganisaties, burgers etc. en vooral het bedrijfsbeleid van de DB tijdens de era van Hartmut Mehdorn, waar bezuinigen het doel was om het concern voor een beursgang geschikt te maken (welke nooit gebeurde).
Ambtelijke verstroping in combinatie met een gebrek aan wil om ook maar één cent te veel uit te geven. Nu ben ik op zich voor zuinigheid maar in Duitsland slaan ze wel erg door; daar mag de begroting niet in de rode cijfers duiken.

In de jaren '90 is er overigens wel veel geld geinvesteerd in de voormalige DDR deelstaten: daar zijn veel spoorlijnen en wegen gemoderniseerd maar dat heeft in voormalig West-Duitsland wel een chronisch tekort opgeleverd.

En verder is het verkeersbeleid af en toe matigjes, zie ook de serie 'Realer Irrsinn' op YouTube.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: ma 23 aug 2021, 19:56
door Suus
Nitein-Repart schreef: ma 23 aug 2021, 19:19Het net van niet-geelektrificeerde spoorlijnen rond Kempten is toch wel erg leuk voor treinliefhebbers. Met toppers als de BR612 en de 2x BR218 met 9 IC-rijtuigen naar Oberstdorf. Als het spoornet rond Kempten geëlektrificeerd was, miste het wel een hoop charme.
Elektrische treinen kunnen ook charmant zijn. Bedoel, zo'n Belgische HLE 27, een Duitse Baureihe 120 of gewoon een 1700 van NS zijn toch ook gaaf 8-)

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: ma 23 aug 2021, 21:11
door marvinkok
Beste van 2 werelden...
Stadler EuroDual _O_

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: ma 23 aug 2021, 21:28
door umbusko
Suus schreef: ma 23 aug 2021, 19:56
Nitein-Repart schreef: ma 23 aug 2021, 19:19Het net van niet-geelektrificeerde spoorlijnen rond Kempten is toch wel erg leuk voor treinliefhebbers. Met toppers als de BR612 en de 2x BR218 met 9 IC-rijtuigen naar Oberstdorf. Als het spoornet rond Kempten geëlektrificeerd was, miste het wel een hoop charme.
Elektrische treinen kunnen ook charmant zijn. Bedoel, zo'n Belgische HLE 27, een Duitse Baureihe 120 of gewoon een 1700 van NS zijn toch ook gaaf 8-)
Mijn favoriet is de ZSSK 240. 8-)

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: ma 23 aug 2021, 22:00
door Aking
Ja euh, doe d'r dan op z'n minst ff lekker plaatjes bij allemaal :roll:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: ma 23 aug 2021, 22:11
door marvinkok
Nou, vooruit...

Afbeelding

Elektrisch én dikke diesel *O*

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: ma 23 aug 2021, 22:43
door cassie127
Die hebben wel heel erg wat weg van de loc die de ICE L (ECx) gaat krijgen.
Afbeelding

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: di 24 aug 2021, 00:14
door umbusko
Aking schreef: ma 23 aug 2021, 22:00 Ja euh, doe d'r dan op z'n minst ff lekker plaatjes bij allemaal :roll:
Beetje offtopic inmiddels, maar uit de archieven: *O*
Afbeelding

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: di 24 aug 2021, 10:19
door marvinkok
Bardotka! *O*

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: di 24 aug 2021, 10:22
door ICE11
Volgens mediaberichten is het nog onduidelijk of Abellio na september de RRX en de S-Bahn Rhein-Ruhr verder zal rijden, omdat in de onderhandelingen tussen NS en VRR nog geen oplossing is gevonden. Als ik het goed begrijp is het wrikpunt dat de deelstaat NRW de vervoerder niet forfaitair meer geld wil geven, maar alleen een vergoeding voor de kostenstijgingen welke niet door Abellio zelf veroorzaakt zijn. De VRR zal echter al een scenario achter de hand hebben zodat er ook na 1 oktober nog treinen rijden.

https://www.msn.com/de-de/finanzen/top- ... li=BBqfUd5

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: do 02 sep 2021, 14:55
door Suus
Ik heb denk ik wat gemist, maar waarom rijden er nu alweer Talenten op de RE17 Kassel - Hagen?

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: do 02 sep 2021, 15:09
door Aking
Omdat ze niet staken?

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: do 02 sep 2021, 19:26
door ICE11
Omdat de PESA-stellen nog steeds niet betrouwbaar zijn....

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: do 02 sep 2021, 23:27
door cassie127
In Kempten staan er ook nog genoeg aan de kant.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: ma 20 sep 2021, 15:43
door Ardan
Ik zit nu in de S28 en ik moest dit topic even goed doorspitten om te lezen in wat voor raar projectiel ik eigenlijk zit. Een van de BOB overgenomen Integro, oftewel een kruising tussen een bus en een tram op spoorwielen. Ding schijnt door te rijden naar Wuppertal, ik ben benieuwd.

Oh, Emmerich heeft geen perronkap meer op het eilandperron en in Haldern lijken ze nu echt aan het werken te zijn aan het derde spoor. En de bovenleidingsmasten staan er op de lijn naar Bocholt.

Maar echt opschieten doet het allemaal nog niet :Y

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: ma 20 sep 2021, 15:46
door cassie127
Dat was mij inderdaad ook opgevallen. De baan ligt er nog net zo slecht bij als voor de werkzaamheden

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: ma 20 sep 2021, 16:20
door dennistd
Ardan schreef: ma 20 sep 2021, 15:43Een van de BOB overgenomen Integro
Een Integro is een bus van Mercedes, jij bedoelt een Integral ;)

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: ma 20 sep 2021, 16:46
door Ardan
Ja zoiets. Lijkterop :Y

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: za 25 sep 2021, 20:48
door ICE11
Blijkbaar is Abellio is van plan om zich uit de RRX en de S-Bahn Rhein-Ruhr terug te trekken: https://www.msn.com/de-de/finanzen/top- ... x065voTeEU