Treindiensten Nordrhein Westfalen
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Nee het zal de RE 13 Eindhoven Centraal - Hamm (Westf) Hbf zijn ja, die tegen die tijd verlengd is naar Münster (Westf) Hbf
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
En ook al verder naar Enschede en Zwolle, of was dat nog niet beklonken?
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Officieel persbericht van de VRR: https://www.vrr.de/de/presse/gremien-de ... ktvergabe/
Vanaf 1 februari VIAS Rail in Arnhem.
Vanaf 1 februari VIAS Rail in Arnhem.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
De RE19a zal dan ook wel naar VIAS gaan?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Het persbericht noemt als RE19 Düsseldorf - Arnhem / Bocholt, dus ja.
-
- Berichten: 65
- Lid geworden op: zo 04 dec 2016, 11:28
- Locatie: Karlsruhe, voormalig Ruhrgebied
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Vanaf 1 februari is de spoorlijn Wesel - Bocholt geëlektrificeerd, dus bestaat er geen RE19a meer en wordt de RE19 in Wesel gesplitst, met een treinstel naar Arnhem en een treinstel naar Bocholt.
Groetjes uit Duitsland
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Vandaag is de laatste dag van Keolis Deutschland GmbH & Co. KG. Vanaf morgen worden alle treindiensten van deze vervoerder uitgebaat door Eurobahn GmbH & Co. KG. Daarmee is de betrokkenheid van SNCF-dochter Keolis bij regionaal vervoer in Duitsland na 22 jaar beëindigd.
https://www.eurobahn.de/presse/pressemi ... obahn-491/
Eurobahn werd in 1998 opgericht en was een samenwerkingsverband van Via GTI en Rhenus. De eerste treindienst van deze vervoerder werd Alzey - Kirchheimbolanden in Rheinland-Pfalz, vanaf 30 mei 1999. Via GTI werd door een overname Keolis en onderdeel van SNCF. De joint-venture Rhenus Keolis bleef tot eind 2007 de eigenaar van Eurobahn, toen het bedrijf werd opgesplitst. De treindiensten in NRW behielden de naam Eurobahn en gingen naar Keolis, de overige treindiensten en alle busdiensten gingen over naar Rhenus Veniro. Deze zijn in 2019 geïntegreerd in Transdev, nadat Rhenus grootaandeelhouder van Transdev werd.
https://www.eurobahn.de/presse/pressemi ... obahn-491/
Eurobahn werd in 1998 opgericht en was een samenwerkingsverband van Via GTI en Rhenus. De eerste treindienst van deze vervoerder werd Alzey - Kirchheimbolanden in Rheinland-Pfalz, vanaf 30 mei 1999. Via GTI werd door een overname Keolis en onderdeel van SNCF. De joint-venture Rhenus Keolis bleef tot eind 2007 de eigenaar van Eurobahn, toen het bedrijf werd opgesplitst. De treindiensten in NRW behielden de naam Eurobahn en gingen naar Keolis, de overige treindiensten en alle busdiensten gingen over naar Rhenus Veniro. Deze zijn in 2019 geïntegreerd in Transdev, nadat Rhenus grootaandeelhouder van Transdev werd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Niet helemaal: er rijden nog steeds Nederlandse machinisten van Keolis op de RB61Daarmee is de betrokkenheid van SNCF-dochter Keolis bij regionaal vervoer in Duitsland na 22 jaar beëindigd.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Wie is de eigenaar van dat bedrijf?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Een onafhankelijke investeringsmaatschappij.
Naam is in interne mailing wel voorbij gekomen, maar is niet blijven hangen
Het is in ieder geval niet een andere vervoerder die de boel overgenomen heeft.
Edit: voor de liefhebber nog wel het nieuwe logo opgescharreld
Naam is in interne mailing wel voorbij gekomen, maar is niet blijven hangen
Het is in ieder geval niet een andere vervoerder die de boel overgenomen heeft.
Edit: voor de liefhebber nog wel het nieuwe logo opgescharreld
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9187
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Team Treuhand onderdeel van Noerr.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Volgens DSO zal de Centralbahn vanaf 17.01. vervangende trein(en) op de RE11 tussen Essen en Kassel met 111 en dubbeldekkers rijden. Hoeveel treinen het zijn is echter nog niet bekend.
-
- Berichten: 65
- Lid geworden op: zo 04 dec 2016, 11:28
- Locatie: Karlsruhe, voormalig Ruhrgebied
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Ter voorbereiding van de Abellio-vervoerderwissel zijn er vanaf volgende week beperkingen op de Abellio-lijnen:
https://www.mobil.nrw/betreiberwechsel
Lijnen RB35, RB46 en RE49 worden volledig geschrapt. Spitsdiensten geschrapt op RE19 en RB40. Twee i.p.v. drie treinen per uur op S7. RE11 rijdt alleen Essen-Kassel en zoals ICE11 al zegde met Centralbahn-treinen. RB40 rijdt met TRI-treinen (waarschijnlijk Silberlinge). RE16 en RB91 rijden niet tussen Letmathe en Iserlohn. Geen (gepland) afwijkingen op RE1, RB32, S2, S3, S9.
https://www.mobil.nrw/betreiberwechsel
Lijnen RB35, RB46 en RE49 worden volledig geschrapt. Spitsdiensten geschrapt op RE19 en RB40. Twee i.p.v. drie treinen per uur op S7. RE11 rijdt alleen Essen-Kassel en zoals ICE11 al zegde met Centralbahn-treinen. RB40 rijdt met TRI-treinen (waarschijnlijk Silberlinge). RE16 en RB91 rijden niet tussen Letmathe en Iserlohn. Geen (gepland) afwijkingen op RE1, RB32, S2, S3, S9.
Groetjes uit Duitsland
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Wat is hier precies de reden van? Is er al personeel overgegaan naar de nieuwe vervoerders?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Al het personeel gaat wel naar een nieuwe vervoerder, maar zal ook ingewerkt moeten worden in de systemen van betreffende vervoerder, alles zal van de ene op de andere vervoerder omgezet moeten worden qua papieren etc
Dat staat er iig
Dat staat er iig
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Langzamerhand komen er meer details naar boven rondom de vervangende vervoer op de Abellio-lijnen. Op de RE11 zullen 111 & Centralbahn-Dostos en TRI met zoals het bedrijf zelf schrijft "moderne Drehstromloks" (Taurus of Traxx dus) en Bomz-rijtuigen (langeafstandsrijtuigen met coupés) rijden. Op de RB40 evenals "moderne Drehstromloks" met n-Wagen (Silberlinge). Zie:
https://train-rental.com/informationen-zum-tri-re-11/ (ook met dienstregeling welke trein CBB en welke TRI is) en https://train-rental.com/informationen-zur-tri-rb-40/
Over de locs schrijft TRI nog "Überraschungen für Eisenbahnfreunde sind jedoch nicht ausgeschlossen". Dus even afwachten....
https://train-rental.com/informationen-zum-tri-re-11/ (ook met dienstregeling welke trein CBB en welke TRI is) en https://train-rental.com/informationen-zur-tri-rb-40/
Over de locs schrijft TRI nog "Überraschungen für Eisenbahnfreunde sind jedoch nicht ausgeschlossen". Dus even afwachten....
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Beide omlopen op de RB40 reden vandaag met zwarte 182 en TRI-Silberlingen.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
De spitsdiensten op RE19 zullen toch blijven rijden, tussen 17.01. en 27.02. met vervangende treinen van WFL. Vermoedelijk worden het dezelfde trek-duwstammen welke in de afgelopen maanden rondom Stuttgart te zien waren, dus onder andere 112 en/of 114 met Ost-Dostos.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Linkje naar de dienstregeling: https://www.zuginfo.nrw/download/164191 ... ahrten.pdf
Valt me op dat er een een stuk sneller is dan de reguliere trein. Normaal is Emmerich - Duisburg 1:06, de tweede versterkertrein doet het in 57 minuten.
Valt me op dat er een een stuk sneller is dan de reguliere trein. Normaal is Emmerich - Duisburg 1:06, de tweede versterkertrein doet het in 57 minuten.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Het zou kunnen dat de reguliere rit bijvoorbeeld achter een goederentrein gepland is. Maar kennelijk kunnen er tussen Oberhausen en Duisburg al 2 minuten gewonnen worden.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
De hele versnelling zit tussen Voerde en Duisburg: 21 minuten ipv. 30. Ook in de tegenrichting zit daar aardig wat variatie, tussen 23 en 28 minuten.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Het nieuws is een paar dagen oud, maar nog niet hier genoemd: de landsregering Noordrijn-Westfalen heeft in het kader van het Deutschlandtakt twee toekomstige dienstregelingen voor het regionale spoornetwerk gepubliceerd, één voor 2032 en één voor 2040. Naast frequentieverhogingen wil het bondsland ook heel veel lijnen reactiveren, ook naar Nederland toe. Voor Nederland bevatten de plannen het volgende (ik benoem alleen het regionale treinverkeer):
https://www.landtag.nrw.de/portal/WWW/d ... 7-6251.pdf
2032:
- Huidige RE13 Venlo - Hamm wordt RE13 Eindhoven - Münster, dus met verlenging van Hamm naar Münster.
- RE18 Maastricht - Heerlen - Aken gaat 2x/u rijden (conform huidige planning), waarvan één trein op Eygelshoven Markt stopt en de andere trein niet. In dit plan wordt wel de tweede trein doorgetrokken van Herzogenrath naar Aken. Overigens gaan de Duitsers uit van de heropening van Heerlen de Kissel
- Huidige RB51 Enschede - Dortmund wordt RE14 Hengelo - Dortmund. Tussen Lünen Hbf en Dortmund Hbf worden de tussenliggende stations voortaan overgeslagen. Ook wordt de trein naar Hengelo verlengd (hoe dan?).
- Huidige RB64 Enschede - Münster wordt S64 Zwolle - Münster, als onderdeel van de S-Bahn Münsterland. Deze trein wordt dus naar Zwolle doorgetrokken, en volgens de kaart in Nederland als IC.
2040, wat uiteraard bovenop het plan voor 2032 komt:
- Nieuwe S8 Roermond - Hagen via Dalheim en Mönchengladbach. Getekend als verbinding van 2x/u.
- RE8 wordt van Mönchengladbach doorgetrokken naar Venlo.
- RE10 Kleve - Düsseldorf wordt verlengd naar Nijmegen, meteen voor de volle 2x/u.
- RE13 Eindhoven - Münster wordt RE13 Venlo - Zwolle. Tussen Münster en Enschede rijdt de RE13 bovenop de S64 zodat deze steden 2x/u worden verbonden, de RE13 slaat daarbij de kleinere stations over. Het traject tussen Eindhoven en Venlo van de RE13 vervalt, omdat het plan voorziet in een rechtstreekse intercity Den Haag - Düsseldorf, die tussen Venlo en Düsseldorf is ingetekend als Fernverkehr. Tussen Venlo en Mönchengladbach zou voortaan 3x/u een trein rijden (door het verlengen van de RE8).
- Nieuwe RE14 Winterswijk - Iserlohn via Borken, getekend als verbinding van 2x/u. Vereist heractivering van Winterswijk - Borken. I know
- Huidige RB61 Hengelo - Bielefeld wordt S61 Hengelo - Bielefeld; is alleen een wijziging van RB naar S-Bahn.
https://www.landtag.nrw.de/portal/WWW/d ... 7-6251.pdf
2032:
- Huidige RE13 Venlo - Hamm wordt RE13 Eindhoven - Münster, dus met verlenging van Hamm naar Münster.
- RE18 Maastricht - Heerlen - Aken gaat 2x/u rijden (conform huidige planning), waarvan één trein op Eygelshoven Markt stopt en de andere trein niet. In dit plan wordt wel de tweede trein doorgetrokken van Herzogenrath naar Aken. Overigens gaan de Duitsers uit van de heropening van Heerlen de Kissel
- Huidige RB51 Enschede - Dortmund wordt RE14 Hengelo - Dortmund. Tussen Lünen Hbf en Dortmund Hbf worden de tussenliggende stations voortaan overgeslagen. Ook wordt de trein naar Hengelo verlengd (hoe dan?).
- Huidige RB64 Enschede - Münster wordt S64 Zwolle - Münster, als onderdeel van de S-Bahn Münsterland. Deze trein wordt dus naar Zwolle doorgetrokken, en volgens de kaart in Nederland als IC.
2040, wat uiteraard bovenop het plan voor 2032 komt:
- Nieuwe S8 Roermond - Hagen via Dalheim en Mönchengladbach. Getekend als verbinding van 2x/u.
- RE8 wordt van Mönchengladbach doorgetrokken naar Venlo.
- RE10 Kleve - Düsseldorf wordt verlengd naar Nijmegen, meteen voor de volle 2x/u.
- RE13 Eindhoven - Münster wordt RE13 Venlo - Zwolle. Tussen Münster en Enschede rijdt de RE13 bovenop de S64 zodat deze steden 2x/u worden verbonden, de RE13 slaat daarbij de kleinere stations over. Het traject tussen Eindhoven en Venlo van de RE13 vervalt, omdat het plan voorziet in een rechtstreekse intercity Den Haag - Düsseldorf, die tussen Venlo en Düsseldorf is ingetekend als Fernverkehr. Tussen Venlo en Mönchengladbach zou voortaan 3x/u een trein rijden (door het verlengen van de RE8).
- Nieuwe RE14 Winterswijk - Iserlohn via Borken, getekend als verbinding van 2x/u. Vereist heractivering van Winterswijk - Borken. I know
- Huidige RB61 Hengelo - Bielefeld wordt S61 Hengelo - Bielefeld; is alleen een wijziging van RB naar S-Bahn.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
RE 14 gaat Winterswijk - Borken - Essen - Iserlohn rijden- Huidige RB51 Enschede - Dortmund wordt RE14 Hengelo - Dortmund. Tussen Lünen Hbf en Dortmund Hbf worden de tussenliggende stations voortaan overgeslagen. Ook wordt de trein naar Hengelo verlengd (hoe dan?).
- Huidige RB64 Enschede - Münster wordt S64 Zwolle - Münster, als onderdeel van de S-Bahn Münsterland. Deze trein wordt dus naar Zwolle doorgetrokken, en volgens de kaart in Nederland als IC.
RE 51 gaat Hengelo - Dortmund rijden. In Enschede moet hiervoor het juk weg op spoor 4 en spoor 5 weer in gebruik worden genomen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Wauw, ze willen een hoop heropenen. Ook Bocholt-Borken-Coesfeld. Ambitieus, maar van mij mag het
Ik doe ook maar wat
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Van mij mag het ook, het is helaas niet heel erg realistisch. Ze willen zelfs Breinig - Eupen heropenen
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten