Pagina 37 van 46

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: za 12 mar 2022, 17:46
door DDietzen
Ik bescheur me om hoe serieus iedereen hier in een typfoutje tuint _O-

Kéértijd, jongens (m/v/x)! Kéértijd!

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: za 12 mar 2022, 21:35
door cassie127
Vergeet inderdaad niet dat die RE 13 door drukke knooppunten als Mönchengladbach, Neuss, Düsseldorf, Wuppertal, Hagen en Hamm komt en Fernverkehr vrijwel altijd voor gaat bij vertragingen. Om nog maar te zwijgen over Venlo - Viersen dat grotendeels enkelsporig is.

Daarnaast is een vertraging in het ruhrgebiet oplopen vrij makkelijk, maar die er daar weer uit rijden is vaak vrij moeilijk aangezien je dan vaak al in of door paden van andere treinen gaat rijden

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: za 12 mar 2022, 21:39
door Suus
De lijn Düsseldorf - Wuppertal is ook enkelsporig tussen Gruiten en Gerresheim :')

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: zo 13 mar 2022, 19:27
door ICE11
Dat valt mee omdat er toch alleen RE4 en RE13 telkens met een trein per uur en richting rijden, langeafstandstreinen maar bij uitzondering en goederentreinen vanwege de helling bijna nooit.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: zo 13 mar 2022, 21:31
door MaartenD
ICE11 schreef: do 10 mar 2022, 19:44 Zoals het Aachener Verkehrsverbund op Facebook meldt, heeft de deelstaat NRW de voorwaarden geschapen om de verlenging van de Rurtalbahn van het huidige eindpunt Linnich naar het aan de spoorlijn Aachen-Mönchengladbach gelegen station van Baal te realiseren. De laatste treinen op dit traject reden exact 50 jaar geleden, 1972:
https://www.facebook.com/avv.dialog/pho ... 436178039/
Ik heb een paar weken geleden over een deel van het verdwenen stuk tussen Baal en Linnich gelopen. Daar ligt nog wel wat wat te identificeren is als spoorbouw, maar het geheel moet natuurlijk volkomen nieuw worden aangelegd.
En dan noemen ze dat een belangrijk spoorproject. Ik ben volkomen voor meer spoor, maar om dit nu belangrijk te noemen? Dan denk ik dat verdubbeling van Venlo - Dülken van groter belang is.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: ma 14 mar 2022, 07:33
door ICE11
De reactivering van Linnich-Baal zal de verbinding van de regio Jülich/Düren in richting de Kreis Heinsberg en Mönchengladbach per OV aanzienlijk verbeteren. :Y

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: ma 14 mar 2022, 08:37
door en-es
Sterke verkeersvraag dus tussen deze metropolen?

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: ma 14 mar 2022, 11:17
door teun
Ik denk stiekem nog wel meer dan de grensboemmel tussen Viersen en Venlo. :Y

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: ma 14 mar 2022, 12:59
door regenmaker
ICE11 schreef: ma 14 mar 2022, 07:33 De reactivering van Linnich-Baal zal de verbinding van de regio Jülich/Düren in richting de Kreis Heinsberg en Mönchengladbach per OV aanzienlijk verbeteren. :Y
Ach met de snelbus tussen Linnich en Baal is het ook maar 12 minuten en met de reguliere bus die via Körrenzig rijdt 17 min.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: ma 14 mar 2022, 19:18
door Willem
en-es schreef: ma 14 mar 2022, 08:37 Sterke verkeersvraag dus tussen deze metropolen?
Je krijgt zo een kortsluitroute richting het Roergebied die de drukte rond Keulen vermijd.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: ma 14 mar 2022, 19:29
door Gamma
Je bedoelt Aken ipv Keulen?

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: ma 14 mar 2022, 20:58
door Willem
Dat ook. Maar die nieuwe route gaat precies tussen beide plaatsen door.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: di 15 mar 2022, 08:31
door ICE11
Het is vooral iets voor forenzen. En de snelbus rijdt ook alleen vanuit Linnich naar Baal. Dus voor diegene die van Jülich, Düren of de ertussen geliggen dorpen naar Mönchengladbach wil is het een flinke verbetering omdat het OV voor hun tot nu toe geen alternatief is.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: di 15 mar 2022, 09:47
door MaartenD
Willem schreef: ma 14 mar 2022, 19:18
en-es schreef: ma 14 mar 2022, 08:37 Sterke verkeersvraag dus tussen deze metropolen?
Je krijgt zo een kortsluitroute richting het Roergebied die de drukte rond Keulen vermijd.
Je bedoelt van Düren naar Duisburg of zo? Dan kun je toch ook doorgaande treinen via Horrem en Grevenbroich inleggen dan een verbinding met een overstap in Baal aan te bieden? En erg snel zal het niet zijn, Düren - Duisburg is nu 1:19 met de RE zonder overstappen. Via Jülich en Mönchengladbach zal het minstens een half uur langer duren.
Ik zie daar niet meer dan een regionale functie.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: di 15 mar 2022, 10:36
door Vinny
Op Wikipedia staat een artikel met een kaartje:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorlijn ... _-_Dalheim

Om eerlijk te zijn: de grote toegevoegde waarde van het plan zie ik ook niet echt.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: di 15 mar 2022, 12:47
door gpvos
dennistd schreef: za 12 mar 2022, 02:06 De RE13 Venlo-Hamm wordt mogelijk vanaf december doorgetrokken naar Münster. [...]: http://www.asm-muenster.de/front_conten ... 941&lang=1
En later dus naar Eindhoven, en ook hier wordt weer gesproken over toekomstige verlenging via Enschede naar Zwolle. Toch prettig dat de Nederlandse CTA's tegenwoordig tussenstations groot kunnen weergeven. Je zou hier haast twee tussenstations willen tonen. Het lijkt me het handigst om op Eindhoven "Düsseldorf -> Zwolle" en op Zwolle en Enschede "Münster -> Eindhoven" op de borden te zetten.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: wo 16 mar 2022, 17:18
door Jef400
Levert dat niet juist verwarring op voor de reizigers. Je moet oppassen dat mensen met hun ov-chipkaart zonder weten in een Duitse trein stappen en dan bij Hagen als zwartrijder uit de trein worden gehaald.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: do 17 mar 2022, 19:25
door ICE11
Vannacht stopt de eerste RE aan het nieuwe perron voor regionale treinen in Düsseldorf-Bilk: https://rp-online.de/nrw/staedte/duesse ... d-67236635

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: do 17 mar 2022, 19:48
door en-es
Dat is toch dat station met die overdekte winkelcentrum ernaast?

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: do 17 mar 2022, 20:43
door ICE11
Nouja, stations met winkelcentra ernaast zijn er meerdere.... Ik denk je bedoelt de Düsseldorf Arkaden! ;)

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: do 17 mar 2022, 21:30
door en-es
Ja, de Arkaden. Daar heb je er veel van in Duitsland. En altijd bij een station.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: za 19 mar 2022, 01:53
door cassie127
Naast IC 34 van Dortmund naar Siegen (en verder) zal er vanaf augustus ook nog een aanvullende RE 34 gaan rijden van Dortmund naar Siegen. Dit vanwege afsluiting van een deel van de A45. De RE 16 rijdt dan alleen nog Essen - Iserlohn. NWL is tegelijkertijd bezig de nahverkehrstickets ook geldig te krijgen tussen Letmathe en Dortmund Hbf.

Daarnaast zal naar verwachting in 2023 ook een RE 55 gaan rijden van Dortmund naar Lüdenscheid
https://sitzungsdienst.kdz-ws.net/gkz97 ... h_SPNV.pdf

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: di 22 mar 2022, 07:49
door ICE11
Volgens DSO rijdt vanaf vandaag voor rond drie weken de 111 074 in de "Touristik"-kleuren met Dostos op de RB48 tussen Wuppertal en Bonn.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: di 05 apr 2022, 13:17
door dennistd
Nieuwe CAF Civity batterijtreinen (45m en 55m) voor Niederrhein/Münsterland
RE 10 Kleve - Geldern - Krefeld - Düsseldorf (Niers-Express)
RE 14 Essen - Bottrop - Dorsten - Borken / Coesfeld (Emscher-Münsterland-Express)
RE 44 Kamp-Lintfort - Moers - Duisburg - Oberhausen - Bottrop (Fossa-Emscher-Express)
RB 31 Xanten - Moers - Duisburg (Der Niederrheiner)
RB 36 Oberhausen - Duisburg-Ruhrort (Ruhrort-Bahn)
RB 37 Geldern - Krefeld - Neuss (Niers-Erft-Bahn)
RB 43 Dortmund - Herne - Dorsten (Emschertal-Bahn)

Die Betriebsaufnahme auf den Linien RE 44, RB 31 und RB 36 erfolgt im Dezember 2025, die übrigen Linien folgen sukzessive bis Dezember 2028.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: za 09 apr 2022, 23:36
door ICE11
Nieuwe treindiensten in NRW vanaf december 2022: De RB37 "Niers-Erft-Bahn" zal op weekdagen een uurdienst tussen Krefeld en Neuss rijden en de RE47 "Düssel-Wupper-Express" dagelijks een uurdienst tussen Düsseldorf en Remscheid-Lennep. Vanaf juni 2023 komt dan nog de "Vest-Ruhr-Express" RE41 tussen Haltern en Bochum.

Bron: https://www.vrr.de/de/presse/unwetterer ... alverkehr/ (en dan bijna aan het einde)