Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Chrysa schreef:Die controles vallen aardig tegen. Bij Meersel-Dreef fietst ook iedereen de grens over, en half Brabant tankt in Baarle-Hertog. *O*
Dus ik moet gewoon op de fiets naar m'n Tinderdate? *O*

Alleen heb ik dan natuurlijk geen energie meer voor andere dingen als ik daar ben -o-
Jay20
Berichten: 141
Lid geworden op: za 08 okt 2011, 23:11
Locatie: Station Amsterdam Lelylaan

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Jay20 »

Met een OV fiets vanuit Breda ben je er zo weet ik uit eigen ervaring. Welllicht kun je in het nabije klooster ook mediteren :mrgreen:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Ja ik zat eerder aan Roosendaal - Essen ofzo te denken, ze woont namelijk niet nét een meter over de grens :')
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3470
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Tom024 »

Genoeg sluipweggetjes rond Nispen / Essen... *O*
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10578
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door trolly »

Aking schreef:Dus ik moet gewoon op de fiets naar m'n Tinderdate? *O*
Nee tuurlijk niet. Als je zonodig op anderhalve meter naar zo'n meiske wil zitten koekeloeren moet je gewoon die dikke vingers van je gebruiken om een Nederlands mokkel bij elkaar te swipen.

#houvol #hetluktalsjerukt
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3470
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Tom024 »

trolly schreef:#hetluktalsjerukt
Ik dacht dat de menselijke anatomie geen geheimen meer voor me had, maar swipen en rukken tegelijk? (A)
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10578
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door trolly »

De meeste mensen hebben twee handen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3470
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Tom024 »

Het lijkt me inderdaad een gerechtvaardigde aanname dat dat bij ons aller Aking ook het geval zal zijn, toch voorzie ik wat problemen bij gelijktijdige uitoefening van de twee eerder genoemde activiteiten.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Ardan »

Laten we die problemen even in een ander topic bespreken. Of nog beter, gewoon niet :wink:
Ik doe ook maar wat
en-es
Berichten: 4462
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

en-es schreef:Ik zou volgende week naar Lausanne gaan en ik weet al een tijd dat het hotel sinds maart dicht is. Maar of ik het geld terug krijg?
Tot mijn verbazing geld terug gekregen. Ik had het hotel gemaild met de vraag hoe de zaken ervoor stonden. Ze beweerden dat ze gewoon open waren en dat ik kon inchecken. Ik had geboekt met 100% annuleringskosten. Ik ging ervan uit dat ik het geld kwijt was en deed donderdag een no-show. de volgende dag een mail van booking.com ontvangen dat ik het geld terug krijg. Zo net op mijn rekening gestort. *O*
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Ferdinand »

Ik had hetzelfde als jou gedaan met mijn hostel in Zürich. Ik betwijfel of de hotels überhaupt ooit gesloten zijn geweest in Zwitserland want dat hostel was ook al weken geopend zei de eigenaar.

Ik ben wel benieuwd hoe ze dat gaan regelen. Omdat alles zo extreem duur is in Zürich zouden we een kamer met 6 personen delen, maar dat kan waarschijnlijk niet. Ik vermoed dat ze minder mensen op een kamer plaatsen. Dat kan denk ik ook wel vanwege de vele afzeggingen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

De vraag is dan alleen wel of het nog uitkan qua kosten. Dat wordt hier in onze hoofdstad ook nog wel een uitdaging met 24+persoonskamers :')
gpvos
Berichten: 596
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door gpvos »

De Tuffie van Frankrijk is Simone Hérault. Al 39 jaar lang. https://www.hiddeneurope.co.uk/voice-of-a-nation
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50905
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Aha. Daarom heet de tool om bij de SNCF klachten in te dienen #AlloSimone.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

In Bratislava ging de langstwerkende medewerker van de DPB (stadsvervoerder van Bratislava) met pensioen, na 58 jaar :!: voor het bedrijf (en zijn voorganger, de DPMB) gewerkt te hebben. Voor de gelegenheid werd een oude trolleybus Sanos S200 van stal gehaald; deze serie ging in 1999 buiten dienst. Facebookbericht met foto's.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Ferdinand »

Vandaag is bekend geworden dat de Schengen-landen 15 juni geel worden in het reisadvies i.p.v. oranje. Toerisme is dus mogelijk.

Volgens de Tsjechische spoorwegen zullen er in juni naast het traject Praag-Berlijn ook op het traject Praag-Wenen weer treinen rijden.

Over de verbinding Boedapest-Praag heb ik nog niks gelezen, maar dat is voor mijn trip ook geen probleem aangezien het bijna net zo snel is om via Wenen van Boedapest naar Praag te reizen.
en-es
Berichten: 4462
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Denemarken blijft de hele zomer dicht en Groot Brittannie blijft voorlopig ook dicht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50905
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Dat Nederland mogelijk het reisadvies versoepelt houdt inderdaad nog niet in dat je in het land ook weer welkom bent. Ik geloof dat Spanje eerst een proef gaat houden met landen die een laag aantal besmettingen hebben. Nederland hoort daar niet bij.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10578
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door trolly »

en-es schreef:Denemarken blijft de hele zomer dicht en Groot Brittannie blijft voorlopig ook dicht.
Dat laatste blijft hopelijk nog even zo, gezien de doortastende manier waarop de regering-Johnson het coronavirus verspreidt.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8848
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ArrivaBas »

Wij stellen de plannen voor onze Interrailtrip met, waarschijnlijk, een jaartje uit. De Europese Commissie acht een zorgeloze reis in juli/augustus niet mogelijk. De drie Oost-Europese landen waar wij heen willen doen vrij obscuur over hun grenzen en het toelaten van Nederlanders. Met zijn vieren moeten we verder alsnog afstand van elkaar houden, hetgeen zeer waarschijnlijk tot extra accommodatiekosten leidt.

Maar, wat in het vat zit verzuurt niet. We kunnen met dit uitstel ook een aantal planningsblunders herstellen. :)
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50905
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Het nieuwe beleid voor Tsjechië is dat bezoekers uit gele of rode landen een zeer recente negatieve testuitslag moeten laten zien om het land binnen te komen. Je krijgt in Nederland echter geen test als je geen symptomen vertoont.

Afbeelding

Bron: https://koronavirus.mzcr.cz/seznam-evro ... ka-nakazy/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Suus schreef:Je krijgt in Nederland echter geen test als je geen symptomen vertoont.
Dan zeg je dat je wel symptomen hebt *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50905
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Nederland geeft op 15 juni vermoedelijk voor slechts 12 landen een geel reisadvies. Mogelijk volgen andere landen later. Bij de eerste groep landen horen in ieder geval Duitsland, België en de overzeese gebieden van het Koninkrijk. Oostenrijk, Frankrijk en Spanje krijgen het op 15 juni waarschijnlijk nog niet.

Zweden en Groot-Brittannië blijven sowieso oranje omdat het daar nog niet onder controle is. Denemarken wil geen geel reisadvies dus blijft ook op oranje staan.

Ga je op reis, dan is het dringende advies van de overheid 14 dagen in thuisquarantaine te gaan. Mocht het tijdens de reis verkeerd gaan, dan zal de Nederlandse overheid je niet ophalen, deze kosten moet je zelf dragen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
T-hijs
Berichten: 427
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door T-hijs »

Met dien verstande, dat het advies om in thuisquarantaine te gaan voor de landen met een oranje reisadvies geldt, dus niet voor de landen met een geel reisadvies...
F.k.a. Bollenstad
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6033
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door AppleMoose »

Ongeacht welk reisadvies onze regering geeft, als Nederlander mag je Denemarken (en Noorwegen) gewoon niet in.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten