Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
umbusko

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Chrysa schreef: di 23 feb 2021, 09:07 3 wagons afgesloten midden in de ochtendspits. *O*
Dan maar op het balkon staan voor een uur.
Dat valt nog mee, ik heb ooit twee uur op het balkon gestaan van een overvolle ICE van Nürnberg naar Frankfurt. Dat was ook niet zo'n pretje. :')

In ander buitenlands nieuws: vanaf donderdag is in Tsjechische treinen een FFP2-mondmasker verplicht. Althans, ze zeggen: een respirator, een nanomondkapje of twee op elkaar geplaatste chirurgische mondkapjes zijn toegestaan, stoffen mondkapjes niet. Wat precies de juiste Nederlandse termen zijn weet ik niet, ik ben niet helemaal thuis in het mondkapjesjargon. :X
Z2N

Bericht door Z2N »

Bedoelen ze niet een tweelaags mondkapje, zoals een chirurgisch mondkapje (die blauwe)?
Acla da Fontauna, fermada sin dumonda.
Flickr!
umbusko

Bericht door umbusko »

Nee, "dvě na sobě nasazené chirurgické roušky", "twee op elkaar gezette chirurgische mondkapjes". Dat lijkt me meer een noodmaatregel voor als je geen FFP2-masker bij je hebt.
Chrysa

Bericht door Chrysa »

Gezellig die trein tussen Locarno en Domodossola. Dat ding rijdt normaal elk uur, maar vanwege corona nu slechts 2x/dag. Het was een bijzondere ervaring.

Een paar stations na Locarno was iedereen de trein al uit, en waren mijn vriendin en ik de enige die bij Camedo overstapten op de Italiaanse trein. In die overstap werd eerst een laser op ons voorhoofd gemikt om de temperatuur te meten, en daarna kregen we na het tonen van het benodigde formulier hetzelfde formulier nog een keer in onze handen gedrukt, in het Italiaans dit keer. :')

Daarna het personeel niet meer gezien, en ook is er bij geen enkel tussenstation gestopt. Er was een kruisende trein waar mensen inzaten, maar die is in de online dienstregeling nergens te vinden. Heel bijzonder allemaal. :')

Nu via de Simplontunnel weer richting Lausanne. Met 1 persoon per wagon lekker rustig.
PHS

Bericht door PHS »

Russian diplomats leave North Korea on hand-powered rail trolley

In normal times, most diplomats can expect to end a foreign posting with an official – if not always fond – farewell from their hosts and a comfortable journey back to their native country.

But for one group of Russian envoys and their families, the coronavirus pandemic meant there was only one way home – under their own steam on a hand-pushed rail trolley.

A video clip shows some members of the group smiling and shouting for the camera as they push the trolley over the a bridge spanning the Tumen river, which divides North Korea and Russia.

A still image captures the trolley, loaded down with suitcases, as it makes it way through the wintry North Korean countryside.
Bron: The Guardian

Filmpje: Twitter
Plaats reactie