Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Het hoogste aantal minuten binnen Duitsland op een trein van DB Fernverkehr zou ik zo niet weten, omdat die sowieso is geëindigd in een hotel en dus een langere vertraging.

Binnen Nederland staat mijn record wel nog steeds op 282 Minuten vanwege een wild zwijn die dacht ik kop de IC Berlijn :')
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Mijn record zal wel in maart 1998 geweest zijn. De laatste EC van Keulen naar Amsterdam die drie uur vertraging had. Ik en vele andere reizigers die op een koud perron in Oberhausen stonden te wachten. In plaats van 22.00 vertrok de trein rond 1.00 uit Oberhausen Hbf. Gelukkig gingen na Emmerich de conducteurs gratis taxi's regelen voor de reizigers die nog hun aansluiting moesten halen.
MaartenD
Berichten: 677
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door MaartenD »

Ik heb een keer 269 minuten gehad vanwege werkzaamheden. Met de nachttrein uit Moskou, word je in Poznan de verkeerde richting opgestuurd en vanwege die vertraging kwamen we bij Fürstenwalde niet verder. Doel was Berlijn, 50 km verder, maar dat werd dus 4,5 uur later. Goed, je bent in een nachttrein dus dat verzacht de pijn een beetje. En gelukkig reden de trams weer om half 5 's nachts.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Chrysa »

ICE 516 wil me geen alcohol verkopen. Is dat ook een anti-coronaregel? :o

Wel ideaal, mijn eerste IC uit Zürich was een kwartier te laat, maar deze ICE ook, dus kon alsnog mijn overstap halen. :')
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Tom024 »

Dat is inderdaad vanwege corona. :')
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Chrysa »

Gelukkig kan ik de alcoholvrije variant wel recht door m'n masker heen gieten, veel veiliger.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Z2N »

Dronken Duitsers gaan volgens mij niet heel goed samen met FFP2-mondmaskers. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Chrysa »

De prijs van een biertje in de bordbistro houdt de alcoholisten wel tegen volgens mij. :')

In Köln werden we opeens via een brug zuidelijker dan Hbf geleid, om aan de verkeerde kant binnen te komen met 16 minuten vertraging. Dit alles natuurlijk geheel zonder communicatie, waardoor ik mijn aansluiting in Düsseldorf de mist in zag gaan. Daarom ben ik maar in Köln uitgestapt om de RB27 te nemen naar Mönchengladbach, via Grevenbroich. Die is nu echter ook te laat, waardoor ik nu zometeen een aansluiting van 59 minuten heb in Mönchengladbach. :')
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Z2N »

Ik zou er toch maar klaar voor staan: die aansluiting is planmatig cross-platform en de RB27 is naar mijn ervaring nog best goed in staat om tijd in te lopen. Het laatste stukje heeft bijvoorbeeld 7 mn rijtijd voor een stuk dat in 3 minuten kan.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Chrysa »

Aansluiting gehaald, dank voor de tip. :pos:

Weer een station waar ik geen bier kan halen dus. -0-
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

En in Nederland ook niet, want het alcoholverkoopverbod na 20:00 lijkt tot het einde der tijden te gaan duren (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Chrysa »

Oh ja, dat bestaat ook nog. Heb mijn vader geappt of hij wat koud legt, en anders kan ik altijd nog een een desinfectiepomp lurken. *O*

In Vaud hebben ze ook zo'n alcoholverkoopverbod, maar toch hangt iedereen katjelam om 22 uur in de Coop Pronto op het station. Maar goed, het zal wel ergens effect hebben ofzo. :')

Nu nog 2 krappe aansluitingen te gaan, maar NS vertrouw ik wat meer dan de Duitsers.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

NS en krappe aansluitingen vertrouwen?! Daar zet ik mijn geld niet op in hoor. Dan kun je nog beter naar een fruitmachine. :mrgreen:
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door cassie127 »

John Voppen schreef:“Het gaat om soms relatief simpele dingen. We bekijken bijvoorbeeld of we de trein van Amsterdam naar Frankfurt kunnen knopen aan de trein van Keulen naar München, zodat er een rechtstreekse trein naar München ontstaat”
Over enkele jaren dus weer een rechtstreekse ICE naar München :trein:
https://www.treinreiziger.nl/vanaf-2030 ... tregeling/
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Er gaat in de tussentijd nog wel heel wat water door de Rijn stromen. Eerst maar eens kijken hoe snel het gaat met de toelating van de ICE3neo (Baureihe 408), aangezien de huidige ICE3M (Baureihe 406) rond 2025-26 buiten dienst gaat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door cassie127 »

Die hebben een kort leven gehad dan. Lijkt mij toch dat ze langer mee gaan dan 20 jaar? Hoe kom je er overigens bij dat ICE3neo naar Nederland gast rijden? Dat heb ik tot dusverre nog nergens gelezen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Daniel »

Over vier jaar al buiten dienst lijkt me ook een rare combi met de ICE3M die onlangs nog gerenoveerd is. Of is er door de problemen met dat stel soms afgezien van revisie van de rest?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

De grote revisie van de Baureihe 406 is gestaakt na de 4651. De meerspanningstechnologie is nu al, na zo’n 21 dienstjaren, volkomen verouderd en zeer problematisch in onderhoud. Zodra de 407 toelating heeft voor België gaat de 406 daarom alleen nog maar naar Nederland ingezet worden, dat geeft hopelijk wat rust in de tent.

De 408 is af-fabriek uitgerust met alle vier Europese spanningen, er bestaat een optie voor uitrusting met Belgische en Nederlandse beveiliging. Het lijkt mij vrij duidelijk dat het daarmee de enige logischer opvolger kan zijn voor de treindienst naar Frankfurt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Daniel »

cassie127 schreef: za 22 mei 2021, 17:37
John Voppen schreef:“Het gaat om soms relatief simpele dingen. We bekijken bijvoorbeeld of we de trein van Amsterdam naar Frankfurt kunnen knopen aan de trein van Keulen naar München, zodat er een rechtstreekse trein naar München ontstaat”
Over enkele jaren dus weer een rechtstreekse ICE naar München :trein:
https://www.treinreiziger.nl/vanaf-2030 ... tregeling/
Daar zijn wel wat vervoerders/infrabeheerders langs elkaar aan het werken... de Duitsers hebben het bij de TEE 2.0 plannen juist over Amsterdam - Rome en die komt niet via München: https://www.bmvi.de/SharedDocs/DE/Anlag ... cationFile. Overigens met als tijdlijn vanaf midden jaren '20, dus dat valt wel redelijk samen met het moment van vervanging van de BR406 waar Suus het over heeft.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Meltrain »

Suus schreef: za 22 mei 2021, 18:15 De 408 is af-fabriek uitgerust met alle vier Europese spanningen, er bestaat een optie voor uitrusting met Belgische en Nederlandse beveiliging. Het lijkt mij vrij duidelijk dat het daarmee de enige logischer opvolger kan zijn voor de treindienst naar Frankfurt.
Er waren toch ook plannen om de treindienst Amsterdam - Frankfurt te splitsen in Köln (en dan de frequentie te verhogen naar 1x/uur)?
Voor Amsterdam - Köln heb je geen hogesnelheidstreinen nodig, dus kun je daarvoor ook ECx gebruiken, dat immers sowieso een toelating voor Nederland krijgt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Die plannen waren er. Op dit forum is daar zelfs een apart topic over. Maar volgens mij is daar weinig van terecht gekomen. :trein:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Meltrain schreef: za 22 mei 2021, 19:46
Suus schreef: za 22 mei 2021, 18:15 De 408 is af-fabriek uitgerust met alle vier Europese spanningen, er bestaat een optie voor uitrusting met Belgische en Nederlandse beveiliging. Het lijkt mij vrij duidelijk dat het daarmee de enige logischer opvolger kan zijn voor de treindienst naar Frankfurt.
Er waren toch ook plannen om de treindienst Amsterdam - Frankfurt te splitsen in Köln (en dan de frequentie te verhogen naar 1x/uur)?
Voor Amsterdam - Köln heb je geen hogesnelheidstreinen nodig, dus kun je daarvoor ook ECx gebruiken, dat immers sowieso een toelating voor Nederland krijgt.
De plannen voor het uit dienst nemen van de 406 zijn al redelijk definitief, terwijl er daarvoor als vervanging geen extra stammen bovenop de bestaande 23 bij Talgo zijn besteld. Talgo heeft op het moment erg lange levertijden door een relatief kleine productielocatie terwijl ze een ongekend goed gevuld orderboek hebben. Als DB nu alsnog extra Talgo-stammen uit de optie van 100 opneemt zijn die er niet op tijd om de 406 te vervangen. Dus dat lijkt niet de vervanger te worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Chrysa »

Afbeelding

Ik weet niet waar ik in ben beland, maar wat een heerlijk interieur. *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Corail A10tu
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten