Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Daniel »

Suus schreef: wo 15 sep 2021, 15:36 Als de Vectron geen Belgisch beveiligingssysteem heeft, en die kans acht ik groot, is een route met kopmaken in Visé (Luik - Verviers - Welkenraedt is pas maandag heropend) ook geen optie.
De Vectrons van NS hebben inderdaad alleen D, A, CH en NL in hun toelatingsraster staan zag ik laatst.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Onder het mom van het moet wel spannend blijven hebben we ondertussen ongeveer +30, waarmee ik zometeen dus 20 in plaats van 50 minuten heb om van Nyugati naar Keleti te komen. -0- :')
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door DDietzen »

Daniel schreef: wo 15 sep 2021, 16:29
Suus schreef: wo 15 sep 2021, 15:36 Als de Vectron geen Belgisch beveiligingssysteem heeft, en die kans acht ik groot, is een route met kopmaken in Visé (Luik - Verviers - Welkenraedt is pas maandag heropend) ook geen optie.
De Vectrons van NS hebben inderdaad alleen D, A, CH en NL in hun toelatingsraster staan zag ik laatst.
A en CH... Zouden ze dan ook gaan doorrijden richting Innsbruck en/of Zürich in de nieuwe dienstregeling waarin er geen treindeel meer uit Brussel (en dus loc uit Aken) komt? Of blijft de locwissel in Keulen-West ook dan behouden?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Z2N »

Ook in de dienstregeling 2022 is er een treindeel uit Brussel, de dienstregeling van de NJ Parijs-Wenen is er ook op afgestemd.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Het kostte me omgerekend 5,73 voor de taxi, maar ik lig ondertussen in een vagon de dormit in een cabina deluxe :trein:

Dus zodra ik morgenmiddag m'n ogen open heb kan ik nog douchen ook *O*
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Stefan »

Gisteren op Essen Hbf rond 16:00... Op spoor 10 staat de S1 van 16:10 naar Dortmund al klaar, de RE42 naar Mönchengladbach van 15:45, die met een ruime +15, reed staat als 'Folgezug' op het display, hebben ze toch al even de tijd gehad (de S1 komt namelijk om 15:51 binnen) voor een spoorwijziging zou je zeggen.

Uiteraard, op het moment dat de RE42 bijna binnenkomt, komt de automatische omroep dat op spoor 10 de RE42 aankomt, waarop heel kort daarna een omroep kwam dat er een spoorwijziging naar spoor 2 was. Gevolg, alles wat op het perron stond kon als een idioot naar spoor 2 toe en volgens mij heeft niet iedereen dat gehaald. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door DDietzen »

Z2N schreef: wo 15 sep 2021, 22:10 Ook in de dienstregeling 2022 is er een treindeel uit Brussel, de dienstregeling van de NJ Parijs-Wenen is er ook op afgestemd.
Maar dan is het treindeel uit Brussel niet meer gekoppeld aan de trein Amsterdam/Hamburg-Wenen/Innsbruck, right? (Want het wordt dan een Brussel/Parijs-Wenen.) Dan heb je dus geen directe reden meer voor een locwissel van de Amsterdamse trein in Keulen-West, omdat er geen ÖBB-loc meer uit Aken komt.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Z2N »

Nee, Parijs - Wenen staat los hiervan, en rijdt ook expres op andere dagen dan Brussel-Wenen (meer info in deze Twitter-thread).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door cassie127 »

Met de Nightjet en nacht IC naar Zürich vanaf december rijdt de NS loc tot minstens Frankfurt als ik het goed begrepen heb.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door dennistd »

Worden de treinen naar Zürich en Wenen eigenlijk aparte treinen of gaan ze als één trein naar Duitsland? En als het aparte treinen worden: gaat NS dan een extra Vectron leasen? Anders is er nul reserve.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

De trein naar Zwitserland gaat rond 21:00 vertrekken vanuit Amsterdam, dat lijkt mij daarmee een aparte trein te worden gezien de vertrektijd van de Oostenrijkse trein.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Nou, het zit me wel mee...

Ik kom net met ongeveer +80 door Brasov heen hetgeen betekent dat ik in Bucureşti mijn aansluiting naar Constanța mis waarmee ik in Constanța mijn laatste trein van de dag naar Neptun mis -0-

Maar eens kijken of ze hier ook aan taxi's doen dus :')

Oh en dit is de vierde trein deze trip (van de 7) met een problematische vertraging _O-
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door cassie127 »

Suus schreef: do 16 sep 2021, 13:53 De trein naar Zwitserland gaat rond 21:00 vertrekken vanuit Amsterdam, dat lijkt mij daarmee een aparte trein te worden gezien de vertrektijd van de Oostenrijkse trein.
Klopt, het wordt inderdaad een aparte trein die strak 21:00 uit Amsterdam gaat vertrekken. NS en de samenwerking SBB/ÖBB zijn verantwoordelijk voor de Nightjet.

Omdat de trein gecombineerd zal zijn met een nacht IC zal de trein bestaan uit een loc en 13 tot 14 rijtuigen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Tom024 »

Aking schreef: do 16 sep 2021, 14:10 Nou, het zit me wel mee...

Ik kom net met ongeveer +80 door Brasov heen hetgeen betekent dat ik in Bucureşti mijn aansluiting naar Constanța mis waarmee ik in Constanța mijn laatste trein van de dag naar Neptun mis -0-

Maar eens kijken of ze hier ook aan taxi's doen dus :')

Oh en dit is de vierde trein deze trip (van de 7) met een problematische vertraging _O-
Het Servicecenter Fahrgastrechte van de CFR ziet je reclamatie vast graag verschijnen. :Y
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Hij bleef zowaar wachten! :shock: *O*

Al weet ik nog niet of de trein naar Neptun ook blijft wachten in Constanța, maar op dit tijdstip zijn er vast nog meer mogelijkheden qua bussen dan tegen elf uur vanavond :Y
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door PHS »

Uit de serie 'creatief met trein': Noord-Korea heeft een raket afgeschoten vanaf een trein. Daar is nu beeld van: https://twitter.com/ColinZwirko/status/ ... 25603?s=19
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door dennistd »

Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Timon91 »

PHS schreef: do 16 sep 2021, 18:38 Uit de serie 'creatief met trein': Noord-Korea heeft een raket afgeschoten vanaf een trein. Daar is nu beeld van: https://twitter.com/ColinZwirko/status/ ... 25603?s=19
Keurig materieel voor sprinters richting Almere :mrgreen:
Mijn Flickr account.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Goedemorgen, ik begin weer aan de ČD-bingo. Het eerste dat ik afstreep is dat ik per toeval een historische trein tegenkwam. Het tweede is dat tegenover mij iemand aan het bier zit. :mrgreen: (Zonder mondkapje uiteraard -0- ) Ook zijn we 15 minuten vertraagd, terwijl mijn overstap in Cheb slechts 10 minuten bedraagt, dus dat belooft weer wat. :')
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ZO6176 »

Ik lees steeds over bingo bij DB of CD. Maar wat staat er precies op de kaart?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Dingen :Y
quakkerillo
Berichten: 110
Lid geworden op: do 23 aug 2018, 00:15
Locatie: Maastricht (voorheen: Breda/Brussel)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door quakkerillo »

umbusko schreef: za 18 sep 2021, 11:22 Goedemorgen, ik begin weer aan de ČD-bingo. Het eerste dat ik afstreep is dat ik per toeval een historische trein tegenkwam. Het tweede is dat tegenover mij iemand aan het bier zit. :mrgreen: (Zonder mondkapje uiteraard -0- ) Ook zijn we 15 minuten vertraagd, terwijl mijn overstap in Cheb slechts 10 minuten bedraagt, dus dat belooft weer wat. :')
Als je moet overstappen op de RE naar Nürnberg, in mijn ervaring wachten de IC/Ex Cheb-Praag en RE Cheb-Nürnberg bijna altijd op elkaar. Heb een 4-tal keer vertraging gehad hier, en altijd werd er netjes gewacht. Ik hoop voor je dat dat nu ook weer is. :-)
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Z2N »

ZO6176 schreef: za 18 sep 2021, 11:41 Ik lees steeds over bingo bij DB of CD. Maar wat staat er precies op de kaart?
'De bingokaart' is beeldspraak voor de bijzonder wisselvallige dienstverlening die DB (maar ook České Dráhy) elke keer weer kan bieden. ;)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Vanaf hier komt e.e.a voorbij over de befaamde bingo *O*
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Z2N schreef: za 18 sep 2021, 11:45 'De bingokaart' is beeldspraak voor de bijzonder wisselvallige dienstverlening die DB (maar ook České Dráhy) elke keer weer kan bieden. ;)
En niet alleen dat, maar ook gewoon de ervaringen met soorten reizigers die je in NL niet zomaar tegenkomt. :Y
quakkerillo schreef: za 18 sep 2021, 11:44 Als je moet overstappen op de RE naar Nürnberg, in mijn ervaring wachten de IC/Ex Cheb-Praag en RE Cheb-Nürnberg bijna altijd op elkaar. Heb een 4-tal keer vertraging gehad hier, en altijd werd er netjes gewacht. Ik hoop voor je dat dat nu ook weer is. :-)
Inderdaad, en in het verleden hebben we met de RE ook wel eens gewacht op de Ex uit Praha via Ústí nad Labem. We gaan het zien. We zitten nu op +18, in Plzeň hebben we 7 minuten stilstand en in mijn ervaring is de drgl op het stuk daarna eigenlijk net te krap. Waarschijnlijk wordt het rennen, en ik heb deze keer veel te veel bagage dus daar verheug ik me niet echt op. :')
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten