Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Stond Dam niet sowieso nog op de nominatie voor heropening (of eigenlijk: is het niet nooit officieel gesloten)? Of is dat ondertussen weer van de baan?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Meltrain »

De S-treinen (Roosendaal -) Essen - Puurs zullen er in elk geval *nooit* gaan stoppen, omdat ze anders kop moeten maken en dan de dienstregeling aangepast moet worden. Daarnaast krijgen de reizigers uit de plaatsen ten noorden van Antwerpen dan een ongeveer 5 minuten langere reis naar Antwerpen-Centraal.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door henrivanderweijden »

ICE 121 is op tijd op spoor 20 aangekomen in Düsseldorf. Perfecte omroep berichten van het ICE team hoe verder te reizen.

Volgens de DB-app rijdt de 105 vandaag tot Köln hbf, een andere ICE rijdt vandaar verder naar Basel. Zou de DB eindelijk snappen dat het bij een hoge defectstand niet handig is om 2 meersysteemstellen de hele dag "kwijt" te zijn omdat ze zonodig naar Basel moeten?

ICE stel 4602 stond trouwens te slapen op de goederensporen van Emmerich om 8 uur vanmorgen.
Laatst gewijzigd door henrivanderweijden op ma 04 jul 2022, 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Chrysa »

Volgens mij hebben ze dat al maanden door, want ik heb nog maar 1x daadwerkelijk Basel/Nederland gehaald met die trein. :') Meestal moeten we overstappen in Köln.
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door henrivanderweijden »

Gisteren schijnt ie toch echt Basel bereikt te hebben. Misschien was dat een uitzondering .
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door cassie127 »

Ik hoor net dat 9 van de 16 ICE's die naar NL/BE mogen rijden momenteel defect zijn.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door DDietzen »

Meltrain schreef: ma 04 jul 2022, 08:28 De S-treinen (Roosendaal -) Essen - Puurs zullen er in elk geval *nooit* gaan stoppen, omdat ze anders kop moeten maken en dan de dienstregeling aangepast moet worden. Daarnaast krijgen de reizigers uit de plaatsen ten noorden van Antwerpen dan een ongeveer 5 minuten langere reis naar Antwerpen-Centraal.
Zeg nooit nooit, want als ze vanaf het ringspoor rechtstreeks naar Berch rijden en dus Atw overslaan, ben je nauwelijks extra tijd kwijt én hoef je niet meer alle corridors over te steken om vanaf niveau -2 op lijn 59 te belanden (wat momenteel de dienstregeling rond het Antwerpse elk halfuur sterk beperkt). Nadeel is natuurlijk dat je Atw overslaat, maar alle andere nationale treinen stoppen toch al in Berch dus om de overstapfunctie hoef je het niet te laten. Enkel voor Thalys zou je dan de IC Essen-Charleroi moeten nemen of extra moeten overstappen in bv Atwlb of Berch.

En zelfs áls je nog Atw per se wilt bedienen met kopmaken hoeft dat nog geen extra omloop te kosten, want de rijtijdspeling én de kering in Rsd (zelfs uitgaand van een halfuursdienst) zijn nu relatief ruim.

Als de stations op het ringspoor ooit weer heropend worden, zie ik die enkel bediend worden door de Roosendaal-Puurs; een compleet nieuwe treinserie inleggen lijkt me te duur daarvoor.
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door henrivanderweijden »

Gaat vandaag weer supergoed bij de DB. NOT !!
ICE121 zoals bekend opgeheven in Düsseldorf, tot zover geen probleem. Ik had al een extra reservering gedaan voor ICE 515 om zo in Mannheim ipv Frankfurt de ICE 277 naar Basel te halen. Echter reed de 515 max 200 km/ op de hogesnelheidslijn tussen Bonn en Frankfurt en moest in Montabaur gereset worden. Echter gaf die hier helemaal de geest. Nu in de ICE 623 die extra stop in Montabaur maar waar natuurlijk lang niet iedereen mee kan. Om 11.32 uur vertrokken maar ben bang dat ik de ICE 2879, Frankfurt hbf v 12.06 uur niet haal.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Chrysa »

Naar Basel is overstappen bij het vliegveld van Frankfurt toch sowieso logischer?
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door henrivanderweijden »

Nee, als de 121 naar Frankfurt hbf rijdt ben je daar om 10.30 uur, de 277 gaat 10.50 uur maar die komt niet op Flughafen. De route Düsseldorf 515- Mannheim geeft 2x ipv 1x overstappen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Meltrain »

henrivanderweijden schreef: ma 04 jul 2022, 11:32 Gaat vandaag weer supergoed bij de DB. NOT !!
ICE121 zoals bekend opgeheven in Düsseldorf, tot zover geen probleem. Ik had al een extra reservering gedaan voor ICE 515 om zo in Mannheim ipv Frankfurt de ICE 277 naar Basel te halen. Echter reed de 515 max 200 km/ op de hogesnelheidslijn tussen Bonn en Frankfurt en moest in Montabaur gereset worden. Echter gaf die hier helemaal de geest. Nu in de ICE 623 die extra stop in Montabaur maar waar natuurlijk lang niet iedereen mee kan. Om 11.32 uur vertrokken maar ben bang dat ik de ICE 2879, Frankfurt hbf v 12.06 uur niet haal.
Ben ik de enige die al die nummers echt totaal niets zegt? :X
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
T-hijs
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door T-hijs »

Nee hoor, je bent niet de enige. Dus lees ik dat soort posts niet. En als ik ze al wel lees: ene oor in, andere oor uit. Sorry, echt geen zin om al die nummers op te zoeken om op die manier te snappen waar het over gaat.
F.k.a. Bollenstad
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Ardan »

Het is momenteel echt mokerdruk in Koblenz. Er willen nog meer mensen mee naar Frankfurt..
Ik doe ook maar wat
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Chrysa »

Meltrain schreef: ma 04 jul 2022, 12:02 Ben ik de enige die al die nummers echt totaal niets zegt? :X
Daarom staat de bestemming erbij. :p
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Ardan »

Er staat een NS-Vectron in de tuin van Frankfurt Hbf. Zou die flink verdwaald zijn of komen die apparaten ergens hier vandaan? :p

Oh ja, het is voor de derde keer uit vijf tijd voor de Grote Gaat Ardan Wel Thuiskomen-Vraag. Zowel vanmiddag als vanavond rijdt de RE2 met vertraging door hohes Fahrgastaufkommen. Met 28 minuten vertraging uit Frankfurt vertrokken terwijl mijn overstap in Koblenz 22 minuten is. De DB-app zegt dat ik het toch ga halen. Gelukkig is het niet de laatste trein naar Emmerich, ik mikte op aankomst 0:45 maar er is ook nog een 1:45.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Die Vectron bij Frankfurt Hbf is dacht ik gerelateerd aan de Nightjet van/naar Zwitserland, die kop maakt op Frankfurt Hbf. Helaas zijn de tijden net sup-optimaal (trein uit Nederland staat van 02:28 tot 02:45, trein naar Nederland van 02:45 tot 03:00 op Frankfurt Hbf), waardoor de trein feitelijk een overstand van net geen 24 uur heeft.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Ardan »

Oh wauw, ik vond het al heel wat dat die dingen in Köln mochten komen voor de NJ naar Oostenrijk, maar ze komen dus nog verder.
Ik doe ook maar wat
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door CamilleKreemers »

Suus schreef: ma 04 jul 2022, 20:09 Die Vectron bij Frankfurt Hbf is dacht ik gerelateerd aan de Nightjet van/naar Zwitserland, die kop maakt op Frankfurt Hbf. Helaas zijn de tijden net sup-optimaal (trein uit Nederland staat van 02:28 tot 02:45, trein naar Nederland van 02:45 tot 03:00 op Frankfurt Hbf), waardoor de trein feitelijk een overstand van net geen 24 uur heeft.
Hoezo? Vector komt aan om 2.28 en gaat terug om 3.00
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Frankfurt Hbf is een kopstation. De trein uit Nederland rijdt getrokken door de NS Vectron het station binnen om 02:28, wordt afgekoppeld en blijft opgesloten tot de trein om 02:45 weer vertrokken is. Dat is wel krap om die weer voor een trein te hebben die om 03:00 naar Nederland vertrekt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door CamilleKreemers »

Ik wist dat niet. Ik dacht dat je er aan een kant inging en andere kant eruit
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Frankfurt is een van het kwartet Duitse steden met een kopstation en een S-Bahntunnel voor doorgaande voorstadstreinen. Leipzig, München en nu nog Stuttgart zijn de andere drie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Ardan »

Goed. Die vertraging op de RE2 van Frankfurt naar Koblenz werd alleen maar meer in plaats van minder, dus om 0:45 aankomen in Emmerich lukt echt niet meer.
Ik zit nu in een licht vertraagde RB26 van Koblenz naar Köln. Gelukkig heb ik de DB-app, die me constant op de hoogte houdt (hoewel het eigenlijk jammer is dat ik die constant moet checken). Rechtstreeks van Köln naar Duisburg wordt hem niet meer, die rit is van vertraagd naar uitgevallen gegaan. Dus word ik nu met een vertraagde RE7 via mijn persoonlijke hell-hole Krefeld naar Duisburg gestuurd, waar ik de RE19 nog kan oppakken :') :') Naja goed. Mijn motto is tegenwoordig "als je Krefeld maar voorbij bent", dus ik heb hoop op een goeie afloop :D


Edit 23:10 uur: een overstap van 2 minuten gehaald door een flinke sprint te trekken op Köln Hbf. Ik was duidelijk niet de enige die wilde overstappen van de RB26 op de RE6 naar Düsseldorf en Dortmund. Iemand hield nog een deur open voor een ander en zelf glipte ik daardoor dus ook net op tijd naar binnen en heb een overstap weggesnoept en er een heel robuuste in Düsseldorf van gemaakt in plaats van het zwarte gat Krefeld.
Terwijl ik naar binnen sprong klonk een omroep die ik vandaag, en al tientallen eerdere keren, al zo vaak heb gehoord: "Deuren vrijhouden! Deze trein wil ook graag vertrekken!"
Dit is iets typisch Duits en hoor ik in Nederland echt heel zelden. Heeft dat met onze manier van vertrekprocedureren te maken? Omdat er altijd een HC meekijkt, en in Duitsland de HC geen rol heeft bij de vertrekprocedure maar de deuren automatisch sluiten? Ik ga er toch van uit dat de HC of mcn wel een dwangsluiting kan doen als het vertrektijd is? Zelfs het veelgebruikte woord "Lichtschranke" ken ik niet eens in het Nederlands. Deursensoren of zo.
Ik doe ook maar wat
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Een dwangsluiting terwijl er iemand tussen de deuren zit lijkt me niet zo praktisch. :X Ik neem aan dat de deuren dan gewoon niet dichtgaan. Bij Arriva in een GTW hoor ik ook nog wel eens de omroep of men de deuren vrij kan maken. Volgens mij komt die "dwangsluiting" er hoogstens op neer dat de deuren worden aangespoord zo snel mogelijk (wanneer het veilig) is te sluiten en dat je ze daarna niet meer kunt openen, maar niet dat ze dichtgaan no matter what.
Ardan schreef: ma 04 jul 2022, 23:00 Mijn motto is tegenwoordig "als je Krefeld maar voorbij bent"
_O-
Ardan schreef: ma 04 jul 2022, 23:00 Gelukkig heb ik de DB-app, die me constant op de hoogte houdt (hoewel het eigenlijk jammer is dat ik die constant moet checken).
Ik had laatst voor mijn reizen naar Praag per ongeluk de e-mailservice van DB aanstaan. De hele dag mails, over verwachte aankomsttijden van treinen waar ik niet inzat omdat ik ze door vertraging niet gehaald had. "Uw aansluiting gaat de soep in." "Uw aansluiting lijkt toch te gaan lukken." "Oh nee, toch niet." Wat een drama. :') Volgende keer check ik extra of ik dat heb uitgezet.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Ardan »

Ik reis al 15 jaar door Duitsland maar zo veel drama achter elkaar als de laatste weken heb ik nog niet meegemaakt :')

Nog iets. In Neuss stappen twee heren zonder mondkapje in mijn coupé in. Een omroepje klinkt. "Iedereen is verplicht een mondkapje te dragen, ook die heren!"
De heren doen niks.
"Kundenbetreuer graag naar wagen D, bovenin, de heren met een wit en een zwart shirt!"
Kundenbetreuer komt aanlopen en spreekt de heren aan, die net hun mondkapje op hebben gezet en zogenaamd de omroep niet hebben gehoord. "En toch gaan jullie eruit.", zegt de Kundenbetreuer, en loopt weg. Ik word al enigszins zenuwachtig voor mijn overstap, alsjeblieft geen heisa nu.
Trein vertrekt hierna wel uit Neuss. Vijf minuten later komt de Kundenbetreuer weer terug. "Waar moeten jullie heen?" "Huh wat krijgen we boete? Waarvoor?" "Doe niet zo stom, we hebben jullie gezien op de camera's".

Dit wordt wel aangepakt zeg :') Maar nu in Bilk zijn de heren uitgestapt, zonder dwang. Ik denk dat ze hier moesten zijn.
Ik doe ook maar wat
gpvos
Berichten: 590
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door gpvos »

Ooit tussen Hamburg en Osnabrück om de minuut gespamd door de DB-e-maildienst. Elke keer als er een aankomst- of vertrektijd een minuut veranderde; zowel mijn trein als de aansluitende IC naar Amsterdam waren vertraagd. Maar dat waren tenminste nog treinen waar ik zelf in zat.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Daelea en 26 gasten