Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ICE11 »

Omdat men de problemen niet snel genoeg kan oplossen bekampt men bij de DB nu de symptomen: "Om aansluitende treinen beter bereikbaar te maken" (citaat DB) worden in de reisplanner de overstaptijden verlengd. Volgens DB betreft dit rond 800 overstappen, welke daardoor vervallen, wat betekend dat men op de betreffende verbindingen toekomstig rekening moet houden met een planmatig langere reistijd:

https://www.deutschebahn.com/de/presse/ ... de-8704532

Volgens deze bron worden overstappen van minder dan 10 minuten niet meer getoond, maar als men geluk heeft en een kortere overstap toch lukt mag men daar in ieder geval instappen, ook als men een Zugbindung voor de navolgende trein heeft:

https://www.msn.com/de-de/reisen/nachri ... 4a077d3ace
Gamma
Berichten: 307
Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 15:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Gamma »

Overstappen van 10 minuten tussen ICE’s is alsnog belachelijk. Al weken wordt bijvoorbeeld de overstap Brussel de ICE 105 uit Amsterdam in Frankfurt Flughafen Fern op ICE 27 naar Wenen van 12 minuten niet gehaald.

Als ik DB was zou ik de overstappen op minimaal 30 minuten zetten en op sommige plekken naar 45-60 minuten. Dat maakt het ICE-netwerk veel robuuster.

Misschien extreem, maar gezien de huidige situatie in Duitsland kun je denk ik niet anders. En natuurlijk een reserveringsplicht in de zomermaanden voor de ICE.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Al sinds gisterenmiddag 14:30 rijden er geen treinen tussen Venlo en Mönchengladbach door een overwegstoring. Inmiddels staat de eindtijd op 10:00 vandaag :s
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Reiziger Delft »

Er is daar een aanrijding geweest tussen een tractor + aanhanger en een goederentrein met de nodige schade tot gevolg. Zie ook dit artikel.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Groeten uit een London North Western trein tussen Stoke-on-Trent en Birmingham. Ik reis first class en de airco staat niet al te hoog. Buiten is het behoorlijk warm.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Mr-W »

De Lijn schrapt vanaf donderdag opnieuw ritten met oude trams in Antwerpen: hinder op lijnen 11, 7 en 24
Lijn 11 tussen Berchem station en de binnenstad zal tijdens de hittegolf helemaal niet worden bediend van 13 tot 19 uu
Niet verantwoord
Ook in juli nam De Lijn al twee (hete) dagen lang soortgelijke maatregelen. In de oudste trams kan de temperatuur zeer hoog oplopen, klinkt het, en dat is niet verantwoord voor bestuurders én reizigers. Omdat niet alle PCC-trams kunnen worden vervangen door nieuwere Albatros- en Hermelijntrams die wel airco of luchtkoeling hebben, moeten er ritten worden geschrapt.
https://m.gva.be/cnt/dmf20220810_936580 ... spark_wn=1
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door dennistd »

Ze kunnen ook gewoon de ramen eruit halen natuurlijk (A)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Een nieuw slachtoffer in de dwarsligger-crisis: (Hannover -) Lehrte - Braunschweig. Deze lijn is nu deels enkelsporig tot en met het eind van de maand. De Westfalenbahn rijdt nog maar 1x/uur, de IC's van Hannover richting Braunschweig rijden om (aannemelijk via Hildesheim) en stoppen niet in Peine, wel in de tegenrichting.

https://www.westfalenbahn.de/aktuelles/ ... undentakt/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Het gerenoveerde Birmingham New Street is onderverdeeld in zones. Ik zit nu in de Blue Zone op mijn trein naar Euston te wachten. Lounge is helaas dicht. Ook binnen de poortjes loopt een bedelaar rond. Ook was er volgens mij ooit een Hema op dit station.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

HEMA is vertrokken uit het Verenigd Koninkrijk en Spanje.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Hainje »

VK kan ik nog wel volgen, maar Spanje?
🍉
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Durashift »

^^^ geen marktdominantie kunnen opbouwen.. en dan kost o.a. de logistiek, naar verhouding, te veel.
(..)HEMA kreeg in 2021 als nieuwe eigenaren de familie Van Eerd van JUMBO en een investeringsfonds en meteen werd aangekondigd dat de HEMA winkels in Spanje in 2022 gesloten zouden worden. Als reden werd gegeven dat de winkelketen geen leidende marktpositie heeft kunnen opbouwen, iets wat natuurlijks lastig is als je alleen de aandacht vestigt op Madrid en Barcelona. HEMA evalueerde het gehele landenportfolio om zich te kunnen concentreren op een beperkt aantal landen en daar hoorde Spanje niet meer bij.(..)
https://www.spanjevandaag.com/18/06/202 ... -gesloten/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Hainje »

Ah ja, als je alleen op die twee steden richt dan houdt het in zo'n groot land snel op inderdaad.
🍉
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door dennistd »

RailJet 534 van Villach naar Wien bestaat vandaag uit twee Desiro ML's :roll:
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Treinstaking in het Verenigd Koninkrijk. Gelukkig reis ik niet met de trein vandaag.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Chrysa »

Vanaf Reading rijdt er nog verrassend veel, en ik heb zelfs een zitplaats. Als er vanavond niks terug rijdt kan ik altijd nog met de Elizabeth Line.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Ik was net op Kings Cross maar daar rijden ook treinen. Ook zijn er vakbondsleden die met spandoeken op het stationsplein staan.
Cas
Berichten: 877
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Cas »

De 104 gaat weer heerlijk: chaos in Mannheim door afgesloten wagons vanwege kapotte airco's, en dan meer dan de helft afgekoppeld in Keulen.

Nu staan de gangpaden van de rest zo vol dat ze niet mogen vertrekken... Iedereen naar Duitsland is er net eruit gebonjourd, dus hopen dat we ooit vertrekken.
請勿靠近車門
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Chrysa »

Zo ging dat bij mij vorige week ja. 30 minuten stilgestaan op Köln Hbf terwijl de conducteur 1 voor 1 alle staande mensen de trein uit stuurt. Aankomst op Arnhem was met +114. :')
Cas
Berichten: 877
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Cas »

We zijn vertrokken uit Keulen met +57, na heel lang wachten. Alle staanders mochten blijven, maar elke 10 minuten kwamen er 1-2 mensen van de zitplekken. Misschien heeft dat het verschil gemaakt, of waren ze er gewoon klaar mee.

Uiteindelijk bleken die grenzen aan staande passagiers flexibel, want in Düsseldorf en Duisburg zijn er ondertussen zoveel mensen ingestapt dat we nu bil aan bil zitten in het gangpad. Gecombineerd met de kapotte airco is dat echt gezelligheid gegarandeerd.
請勿靠近車門
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Groeten uit de Eurostar naar Amsterdam die stipt op tijd vertrok uit St.Pancras waar de rijen behoorlijk lang waren. Ook zag ik een discussie tussen een reiziger en een dame van Eurostar over zijn vouwfiets. Lekker ontbijtje gekregen net. Nu de kanaaltunnel in!
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ICE11 »

Misschien wordt reizen per trein in Duitsland nog onbetrouwbaarder, want volgens plannen van de regering moeten treinen welke olie, gas of kolen vervoeren toekomstig altijd voorrang krijgen voor alle (!) andere treinen. Dus dan moet zelfs een ICE achter een trage goederentrein aanschuiven.

https://www.tagesschau.de/inland/energi ... n-101.html
Commendatore
Berichten: 254
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Commendatore »

Zou dit er nu echt voor zorgen dat afnemers significant beter beleverd worden?
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door marvinkok »

Er kan ook amper wat via de binnenvaart vervoert worden vanwege extreem lage waterstanden in de rivieren. Daardoor dreigen er grote tekorten gezien men van het (Russisch) gas af wil. Dus moet er wel meer per trein, maar dat lukt door de belabberde infra ook amper...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Daniel »

Leuk zo'n stammetje M7, maar doordat er in Gent St. Pieters eerst niet ingestapt kon worden (deuren gingen niet open) en vervolgens pas vertrokken werd toen de trein volgens de planner al afgeschaft was zijn we nu wel flink vertraagd.
Wordt een uitdaging waarschijnlijk om zo in Antwerpen de Benelux te halen (of een heel ruime overstap).

Edit: pfoe, dat was een goed plan om gauw op Antwerpen-Berchem naar je het naastgelegen perron over te stappen. Stuk vlotter dan twee verdiepingen omlaag op Centraal, dus zonder extreme haast nog mooi gehaald en +60 bespaard. Had nog 4 van de oorspronkelijke 21 minuten overstap over.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten