Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door cassie127 »

Wellicht is dit een van die goederentreinen die voorrang heeft boven alles
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

GATX-ketelwagens zijn vrijwel altijd aardolieproducten, dus dat kan inderdaad een energiezekerheidstrein zijn geweest.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Karl »

Maar, als ik het verhaal goed begrijp, staat precies die trein vervolgens weer op een zijspoor...
Het is een spectrum.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door cassie127 »

Klopt, maar voor die treinen zijn er speciale paden. Het kan best zijn dat die trein dus daar wel een korte stop heeft volgend het pad. Een machinisten wissel is mogelijk etc. Etc.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door henrivanderweijden »

Lijkt met toch niet dat die speciale paden voor die goederentrein dwars door andere paden gepland worden?

Maar ja, ik zag dat op vrijdag de EC 6 weer + 30 op liep tussen Basel en Freiburg dus ik twijfel toch enigszins...
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door trolly »

Die treinen heten natuurlijk niet voor niks speciale treinen. En het kan ook zomaar zijn dat die goederentrein ook niet precies in het geplande pad reed.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Z2N »

Dat was dus net de grap van die speciale energiezekerheidstreinen, die hebben echt voorrang boven álle andere treinen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ICE11 »

Vanwege werken in Hamburg is voor de komende twee weken de "metropool" Pinneberg begin- en eindpunt van de nachttrein naar Stockholm. Van daar moeten de reizigers met de S-Bahn naar Hamburg.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Tom024 »

Een Super Sparpreis boeken via DB waarvan je nu al weet dat het gaat eindigen met een gratis hotelovernachting en 50% vergoeding van het ticket:

- 8 minuten overstap in Praha (serieus, wie bedenkt dat?) :')
- 4 minuten overstap in Bad Schandau

Oftewel: dat wordt een leuk avondje Dresden of Leipzig. *O*
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Nitein-Repart »

Wat voor reis heb je geboekt dan met zulke bijzonder krappe overstappen?

En wat in wat voor hotel mag je op kosten van Deutsche Bahn overnachten?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Vanuit de Metropolitan? :') 8 minuten? Ik denk dat je meer kans maakt in de Staatsloterij. _O_ Die 4 minuten crossplatform in Bad Scandal (zoals ik het noem sinds ik daar in de stromende regen ben ingehaald door een latere EC) lijken me haalbaarder. Ik vraag me wel af waar je vanaf Leipzig nog heen wilt wat nog bereikbaar is rond die tijd.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Tom024 »

Acht minuten om vanuit de Metropolitan over te stappen richting Decin, inderdaad. Waarbij je als ik me niet vergis ook nog van het zuidelijkste puntje van het perron naar het noordelijkste puntje van een ander perron moet. :')
Ik zie dat de eerstvolgende EC richting Duitsland de Hungaria is, die vanaf Holesovice vertrekt en toch ook niet echt bekend staat om z'n punctualiteit. Als die in Dresden minder dan een halfuur vertraagd is zou ik zelfs nog thuis kunnen komen, dat kan niet de bedoeling zijn. (A)

In Bad Schandau heb ik eens een sluitseinaansluiting gehad vanuit de S-Bahn richting Tsjechië. Toen was het 30/35 graden, dan is het daar ook geen pretje om anderhalf uur te wachten.
Nitein-Repart schreef: wo 15 mar 2023, 19:44 En wat in wat voor hotel mag je op kosten van Deutsche Bahn overnachten?
Als je je bestemming die dag niet meer kunt bereiken. Je kunt dan aanschuiven bij de DB Information om een voucher (Hotelgutschein) te bemachtigen, of zelf de kosten voorschieten en vervolgens declareren bij Fahrgastrechte.
https://www.bahn.de/faq/durch-die-versp ... einreichen

Het punt wat ik wil maken is dat dit geen verbinding is die je moet willen verkopen. Mensen met verstand van treinen, dienstregelingen en hun rechten komen hier wel uit, maar een 'gewone' reiziger jaag je met zulke overstappen de trein uit.
gpvos
Berichten: 590
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door gpvos »

Groeten uit Bentheim, waar ik net met +18 wegrijd in de IC naar Berlijn. De trein uit Duitsland die om 8.34 aan had moeten komen en waar ons personeel in zat liep +50 op. Gelukkig hoef ik vandaag nergens meer over te stappen, ik reis morgen pas weer verder naar Kraków.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Gamma
Berichten: 307
Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 15:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Gamma »

umbusko schreef: wo 15 mar 2023, 20:18 Vanuit de Metropolitan?
Wat is de Metropolitan?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Z2N »

Metropolitan is de naam voor de Eurocity-treinen tussen Praag, Bratislava en Budapest.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door MetroRET »

Gamma schreef: do 16 mar 2023, 09:53
umbusko schreef: wo 15 mar 2023, 20:18 Vanuit de Metropolitan?
Wat is de Metropolitan?
https://www.vagonweb.cz/razeni/razeni.p ... 0%9F%94%8D
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door marvinkok »

gpvos schreef: do 16 mar 2023, 09:52 Groeten uit Bentheim, waar ik net met +18 wegrijd in de IC naar Berlijn. De trein uit Duitsland die om 8.34 aan had moeten komen en waar ons personeel in zat liep +50 op. Gelukkig hoef ik vandaag nergens meer over te stappen, ik reis morgen pas weer verder naar Kraków.
Grote seinstoring rond Ibbenburen. Was met 2 uur weer opgelost. Daardoor helaas 2x de rb61 gekeerd in Bentheim
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door henrivanderweijden »

Vandaag (weer eens) onderweg naar Köln per ICE 121.
Stel 4651 verzorgt de dienst met, volgens de DB app, een gesloten Bord Bistro die echter gewoon open is. Stel rijdt wel in omgekeerde volgorde wat op Ah keurig wordt omgeroepen.
Net na Zv en net na Elten, beiden net na de spanningssluis kort stil gestaan, ik krijg t idee dat het omschakelen niet helemaal vlekkeloos verliep.
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door DPDelft »

De hele dag werkt de website van de Tsjechische spoorwegen al niet. Ik heb alleen nog niet een bericht met de oorzaak kunnen vinden..... Misschien staat dat ook op de website zelf? :cry:
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Chrysa »

Werkt wel vanuit een Tsjechisch IP, aldus The man on seat 61.
https://twitter.com/seatsixtyone/status ... 7841554432
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Hier in Duitsland werkt hij inderdaad ook gewoon.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Tom024 »

DPDelft schreef: zo 26 mar 2023, 20:47 De hele dag werkt de website van de Tsjechische spoorwegen al niet. Ik heb alleen nog niet een bericht met de oorzaak kunnen vinden..... Misschien staat dat ook op de website zelf? :cry:
De app is zeker zo gebruiksvriendelijk. :Y
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door DPDelft »

Klopt, maar de dienstregeling van de historische trein is iets lastiger vinden.

Bedankt voor de info Chrysa!
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door diederickx »

De eigen logica van buitenlandse chipkaartsystemen weet me telkens te verrassen. Ik nam in Gent de tram (lijn 1) naar Evergem op een 10-rittenkaart. Aangekomen te Evergem bleek deze plaats mij minder te bekoren dan de captives; ik nam dezelfde tram terug naar Gent. Volgens de regels is dit een nieuwe rit en moest ik dus opnieuw inchecken. Maar dat weigerde het systeem. Een ontwerpfout? Of was de bestuurder vergeten het ritnummer om te zetten?
gpvos
Berichten: 590
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door gpvos »

DPDelft schreef: ma 27 mar 2023, 07:54Klopt, maar de dienstregeling van de historische trein is iets lastiger vinden.
Welke historische trein?
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten