Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Ardan »

Tsja, meer dan 100 Stundenkilometer zit er daar niet in. Duitsers zijn inderdaad ook wel kampioen in treinen als verhuiswagen gebruiken, heb vorige week ook heel wat fietsen en zelfs tafeltjes in trams meegenomen zien worden. Wat ik ten tijde van het 9-euro-ticket allemaal wel niet aan bolderkarren vol zooi heb gezien...
Ik doe ook maar wat
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Bij de BR 481/482 lees ik op Wikipedia: "100 km/h (z. Zt. durch das Eisenbahn-Bundesamt auf 80 km/h heruntergesetzt)". Dat verklaart een hoop, er zat echt geen spoortje vaart in. :')
RobertT
Berichten: 580
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door RobertT »

Dat valt vooral op bij de S7 tussen Grunewald en Nikolassee.daar lijkt de S Bahn echt heel langzaam te gaan,vooral als dan ook nog een RE voorbij komt.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Dat was dan ook precies het traject waarover ik reisde. :Y
Mdk
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Mdk »

Ardan schreef: ma 22 mei 2023, 00:01 Tsja, meer dan 100 Stundenkilometer zit er daar niet in. Duitsers zijn inderdaad ook wel kampioen in treinen als verhuiswagen gebruiken, heb vorige week ook heel wat fietsen en zelfs tafeltjes in trams meegenomen zien worden. Wat ik ten tijde van het 9-euro-ticket allemaal wel niet aan bolderkarren vol zooi heb gezien...
Moet zeggen dat we er hier in Nederland soms ook wel wat van kunnen. Ik heb in Overvecht een paar jaar geleden een aantal dames een hele fitnessmachine in de bus zien zetten, ik meen dat het iets van een lat pulldown machine was. Het duurde even maar de buschauffeur leek het prima te vinden ook.
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Ardan »

Okee, ik heb ook wel eens een boekenkast meegenomen in de bus van de Leenbakker naar huis (A)
Ik doe ook maar wat
Commendatore
Berichten: 254
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Commendatore »

Was er ook niet een keer iemand die een pony meenam in een trein van Arriva?
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door isadora »

Heb wel eens iemand met een lama gezien, in een taxi;
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door DPDelft »

OBB heeft mij op de hoogte gebracht van stakingen in Italië aanstaande vrijdag. Iemand toevallig al meer info daarover gezien?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Verkeersinformatie over Trenitalia en dochterbedrijven is altijd te vinden op www.viaggiatreno.it

Een staking is in het Italiaans sciopero.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door DPDelft »

Dank, helaas staat er nog weinig concrete informatie over de gevolgen van de staking. Met een bestemming vrijdagavond naast een regionaal station vind ik dat toch wel lastig. :@
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door trolly »

Er bestaat zoiets als een gegarandeerde minimale dienstregeling bij stakingen. De treinen die in ieder geval zouden moeten rijden vind je hier. Ik neem aan dat je er zelf verder uit komt, maar PB me anders gerust even.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
gpvos
Berichten: 590
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door gpvos »

in de TGV Valence-Perpignan was de 2e klas volgeboekt, maar in de 1e klas had ik een vierzitter voor mezelf. Zo'n "Interrail surclassement" kost zo te zien maar een tientje extra, maar is op deze manier z'n geld ruimschoots waard. Dat ga ik vaker doen. *O*
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ICE11 »

Er zijn nog meer dwarsliggers van het type opgedoken, dat voor het ongeluk in Garmisch-Partenkirchen verantwoordelijk is, dit keer op de hoofdlijn München - Rosenheim, welke daarom tussen Ostermünchen en Aßling over meerdere dagen maar enkelsporig beschikbaar was. Inmiddels moeten de dwarsliggers al vervangen zijn.
Commendatore
Berichten: 254
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Commendatore »

Lagen die maar op een heel kort stuk of zijn ze zo snel vervangen?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door trolly »

Beiden, kan ik me voorstellen. En er zal vóór vervanging weinig ruchtbaarheid aan gegeven zijn.

Heeft iemand eigenlijk plaatjes of een link naar meer informatie over die dwarsliggers?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Een zeer uitgebreide uitleg van 10 jaar geleden, maar het probleem doet zich nog steeds voor: http://www.ettringittreiben.de/schwellen.html

Betonkanker is een fenomeen wat al in de DDR bekend was en zich zeer regelmatig voordeed. Er was ook een oplossing voor bekend, maar die kennis is na de val van de muur genegeerd want “niet-Westers”, waardoor nu ruim dertig jaar na de val er steeds maar weer beton opduikt met een alkalische reactie als het wel eens nat wordt (en dat wordt het meeste spoor nu eenmaal, maar dwarsliggers die niet nat worden kunnen ook raar doen, zie bijvoorbeeld de Willemsspoortunnel).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door DPDelft »

trolly schreef: di 23 mei 2023, 07:10 Er bestaat zoiets als een gegarandeerde minimale dienstregeling bij stakingen. De treinen die in ieder geval zouden moeten rijden vind je hier. Ik neem aan dat je er zelf verder uit komt, maar PB me anders gerust even.
Dank! Een checkvraag: langeafstandstreinen doen dus niet mee met de staking?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door trolly »

Dat zeggen ze, en dat zou ook zomaar kunnen kloppen, maar je weet het natuurlijk pas zeker als je aangekomen bent.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
gpvos
Berichten: 590
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door gpvos »

De nachttrein van Toulouse naar Parijs reed vannacht tussen Montauban en Orléans-Les Aubrais via Agen, Bordeaux en Poitiers (klassieke lijn) in plaats van de meer voor de hand liggende route via Brive en Limoges. (Of zou-'ie altijd zo rijden?) Kwam wel netjes met maar +3 aan.
Laatst gewijzigd door gpvos op do 25 mei 2023, 12:19, 2 keer totaal gewijzigd.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
gpvos
Berichten: 590
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door gpvos »

Uitgangscontrole in St.-Quentin! Ik voel me alvast helemaal thuis, de GVB doet (deed?) dit ook vaak bij de metro.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

gpvos schreef:De nachttrein van Toulouse naar Parijs reed vannacht tussen Montauban en Orléans-Les Aubrais via Agen, Bordeaux en Poitiers (klassieke lijn) in plaats van de meer voor de hand liggende route via Brive en Limoges. (Of zou-'ie altijd zo rijden?) Kwam wel netjes met maar +3 aan.
Als de nachttrein tussen Montauban en Les Aubrais geen geplande stops in de dienstregeling heeft, rijdt deze inderdaad om via Poitiers. Dat is op het moment op werkdagen vrijwel altijd het geval door werken op de POLT-as.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
gpvos
Berichten: 590
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door gpvos »

De 143 was weer erg gezellig. Ik had geen reservering en de schermpjes deden het niet, dus moest ik een paar keer opstaan voor mensen die er wel een hadden. En ik was niet de enige; vooral vanaf Almelo was er na elke stop een hele carrousel. Na Rheine was er iets meer ruimte. Vanaf Osnabrück in plaats van de ICE (met eveneens hohe Auslastung) naar Hamburg maar een RE genomen: zelfs als je hutje-mutje moet zitten hoef je daar tenminste niet steeds weer op zoek. Op het laatste moment nog een reservering kopen ging niet, ze waren op.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

De 9212 heeft zijn ochtend niet.

Aankomst in Breda 3 minuten te laat. Vervolgens ontstond er een luchtdrukprobleem. Nadat was opgelost, ontstond er bij het vertrekproces een deurstoring. Toen we eindelijk vertrokken hebben we op de inrit van de HSL tien minuten staan wachten op een licht vertraagde Thalys naar het zuiden. En zojuist kwam het bericht dat er er een gedeeltelijke afschaffing zal zijn in België.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door waldo79 »

Heeft het effect op je plannen voor vandaag?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Daelea en 19 gasten