Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
umbusko
Donateur
Berichten: 5321
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Uiteindelijk met +40 aangekomen in Praha hl.n., met +55 vertrokken :') , met +44 aangekomen in Kúty… waar het treinvervangend vervoer naar Šastín-Stráže (42 min. overstaptijd) nog wachtte en met +5 vertrok. *O*

… en in Šastín-Stráže reed de trein voor ieders verbouwereerde neus weg, om 20 meter verder weer tot stilstand te komen. *O* (Een man in de bus had nog gezegd: oh, hier hoeft u niet te rennen, een half uur hier daar. :mrgreen: En in 99% van de gevallen is dat in mijn ervaring ook zo.) De conducteur later: ik wist helemaal niet dat er een bus was. :') Hoe dat mogelijk is, is me echt volstrekt onduidelijk, want hij moet daar toch ook aangekomen zijn en verder is daar helemaal niets. :')

Al met al: een hoop stress maar helemaal op tijd aangekomen. En heerlijk gegeten (en heerlijk bier) in de Tsjechische restauratie. *O*
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39195
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Daniel »

henrivanderweijden schreef: do 10 aug 2023, 20:15 Vanmiddag rond 12.45 uur zijn er enkele wagons van een goederentrein ontspoort in de Gotthard basistunnel. De tunnel is minimaal gestremd tot einde dienst. Reizigerstreinen worden omgeleid via de Gotthard panorama route en lopen minimaal een uur vertraging op. Cargo wordt beperkt omgeleid via de Simplon en anders tegengehouden tot de tunnel weer open is.
Hier nog een artikel met wat foto's. Behoorlijke ravage daar in de tunnel.
Het achterste treindeel is via een wissel op het verbindingsspoor tussen beide tunnelbuizen beland en heeft de deur die deze verbinding afsluit vernield. Daar moet eerst een tijdelijke afsluiting gemaakt worden voordat enkelsporig gebruik van de tunnel weer mogelijk is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
henrivanderweijden
Berichten: 738
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door henrivanderweijden »

Nou, de schade van vandaag op een enkele reis Luzern - de Klomp: 0 tot 30 minuten, afhankelijk van het feit of je een 4 minuten overstap op Ah haalbaar vind of niet.
Wel de nodige hindernissen vooraf: ik had Luzern 14.54 uur gepland, Basel SBB 16.13 uur, Frankfurt (M) 19.28 uur en Arnhem 22.32 uur, aankomst Klp 22.48 uur.
Tot zover de planning.
Afgelopen week al een mail van de DB, doen ze goed altijd, dat de geplande reis niet mogelijk was. De ICE vanaf Basel reed niet via Frankfurt hbf vanwege een kapotte brug. Treinbinding vervallen.
Gister kwam daar nog de Gotthard storing bij dus mijn plannen radicaal omgegooid. Het vertrek uit Luzern werd 11.54 uur met de IC2 Lugano - Basel. SBB had in één nacht een compleet andere drg bedacht via de oude Gotthard route, ten zuiden van de Gotthard een uur eerder dan normaal gesproken. Deze trein was niet druk. Ondertussen in de trein nog een (achteraf overbodige) reservering gemaakt voor ICE 72 en 106 van Basel naar Köln hbf. De 72 kreeg +10 vanwege een seinstoring maar de 106 wachtte keurig in Karlsruhe hbf. In Köln hbf de 122 ruim gehaald, deze kreeg + 10 omdat de aansluiting van EC 8 werd overgenomen. Nonstop ging t via allemaal goederenlijntjes achter Düsseldorf, Duisburg en Oberhausen langs en met +10 in Ah aangekomen.
Ik heb in de bistro vast een paar Erdinger genomen om dit heuglijke feit te vieren.
Of dit resultaat een garantie is voor de toekomst? Ik vraag t me af, de 224 heeft alweer +60.....
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39195
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Daniel »

Nouja, +0 zou ik het toch niet noemen als je 3 uur eerder hebt moeten vertrekken.

Die Rheinstrecke blijft toch ook een problematisch geval, bedenkend dat er iets van 40 minuten tussen die EC8 en ICE122 zou moeten zitten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dionysusnu
Berichten: 553
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Dionysusnu »

henrivanderweijden schreef: vr 11 aug 2023, 20:42afhankelijk van het feit of je een 4 minuten overstap op Ah haalbaar vind of niet.
Wat betreft de reisplanners: Binnenlands wel (Ahz 7600>3600 Nm), maar vanuit een ICE krijg ik het advies niet.
henrivanderweijden
Berichten: 738
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door henrivanderweijden »

Daniel schreef: vr 11 aug 2023, 20:49 Nouja, +0 zou ik het toch niet noemen als je 3 uur eerder hebt moeten vertrekken.

Die Rheinstrecke blijft toch ook een problematisch geval, bedenkend dat er iets van 40 minuten tussen die EC8 en ICE122 zou moeten zitten.
Ik was ook 3 uur eerder op Klp he? Dus per saldo evenveel reistijd.
En die Rheinstrecke had last van een seinstoring ergens onderweg aldus de omroep in Köln.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Bij de NMBS is er blijkbaar een acuut tekort aan MS96-treinstellen, anders snap ik niet zo goed wat er aan de hand is.

IC-trein 712 van Antwerpen-Centraal naar Poperinge van 12:37 miste 6 rijtuigen volgens de omroep. Ben maar met de volgende trein van een half uur later naar Gent gegaan, in de hoop dat het beter zou worden. Dat werd het niet toen ik in Gent de volgende trein richting Poperinge/Lille wilde nemen, want de 713 van een uur later mist ook 6 rijtuigen volgens de omroep. En nog opmerkelijker, bij vertrek uit Gent werd aangekondigd dat de volledige trein naar Lille gaat en dat iedereen voor Poperinge (de populairdere reisrichting) moet overstappen…
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7651
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door waldo79 »

RE13 van 15.48 vanuit Düsseldorf Hbf naar Venlo. Deurstoring in combinatie met topdrukte. In- en uitstappen veroorzaakt oplopende vertraging.
en-es
Berichten: 4478
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Momenteel in een vertraagde en drukke trein Ramsgate-Londen Victoria. Dankzij een kapotte trein in Newington is het treinverkeer ontregeld. Alle treinen naar Londen lopen vertraging op.
RobertT
Berichten: 586
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door RobertT »

Suus schreef: za 12 aug 2023, 14:50 Bij de NMBS is er blijkbaar een acuut tekort aan MS96-treinstellen, anders snap ik niet zo goed wat er aan de hand is.

IC-trein 712 van Antwerpen-Centraal naar Poperinge van 12:37 miste 6 rijtuigen volgens de omroep. Ben maar met de volgende trein van een half uur later naar Gent gegaan, in de hoop dat het beter zou worden. Dat werd het niet toen ik in Gent de volgende trein richting Poperinge/Lille wilde nemen, want de 713 van een uur later mist ook 6 rijtuigen volgens de omroep. En nog opmerkelijker, bij vertrek uit Gent werd aangekondigd dat de volledige trein naar Lille gaat en dat iedereen voor Poperinge (de populairdere reisrichting) moet overstappen…
Afgelopen Dinsdag zag ik eigenlijk alleen maar 3 stellen rijden.Zelfs tot laat in de avond werd nog met 3 stellen gereden.Vreemd dat dan nu op zaterdag los wordt gereden.En,als de ontbrekende stellen defect zijn:er staat op enkele plekken reserve aan MS96
en-es
Berichten: 4478
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Groeten uit een overvolle vertrekhal van Eurostar in St.Pancras. Nergens een zitplaats en weing staruimte. Maar ik hoefde niet lang in de rij te staan. Voor me was een gezin waarvan een van de kinderen een watertank met slang op zijn rug had. Af en toe namen ze een slok hieruit. De automatische paspoortcontrole is een ramp. Na twee mislukte pogingen een handmatige controle. Ondertussen wordt het steeds drukker in de hal.
en-es
Berichten: 4478
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Inmiddels Frethun gepasseerd. Bij vertrek uit St.Pancras moest een aantal reizigers naar een andere plek, waarschijnlijk door dubbelboeking. Verder is de WiFi niet best.
en-es
Berichten: 4478
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Lille Europe, afgeladen perron vol mensen. In mijn rijtuig zijn ook veel mensen ingestapt waaronder passagierend Eurostar personeel. Een reiziger moest moven omdat hij op andermans plek zat.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

en-es schreef:Voor me was een gezin waarvan een van de kinderen een watertank met slang op zijn rug had. Af en toe namen ze een slok hieruit.
Waarschijnlijk een waterzak. Ik heb er ook een, die bevestig je aan de haakjes in de rugtas. De waterslang gaat via de speciale uitgang aan de zijkant de tas uit en je kan drinken zonder acrobatische toeren om de fles uit de tas te krijgen of te moeten stoppen met lopen :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
T-hijs
Berichten: 427
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door T-hijs »

Superhandig inderdaad; ik heb er zelf ook een. Maar liever drink ik uit een van mijn roestvrijstalen flessen; dat drinkt gemakkelijker en heeft geen bijsmaak. Behalve dat is dat een stuk eenvoudiger schoon te maken.
F.k.a. Bollenstad
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5811
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Mikos »

Als je er alleen water in hebt (wat wel aan te raden valt), dan kun je na het uitlekken de zak het beste in de diepvries leggen. Dan hoef je er, afgezien van het mondstuk zo af en toe, niets aan schoon te maken. :pos:
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Karl »

Weet iemand waar je de gerealiseerde aankomst-/vertrektijden van re19 (ri. Arnhem) van vandaag kan bekijken?
Het is een spectrum.
dennistd
Berichten: 5546
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door dennistd »

Karl schreef: ma 14 aug 2023, 23:03 Weet iemand waar je de gerealiseerde aankomst-/vertrektijden van re19 (ri. Arnhem) van vandaag kan bekijken?
https://treinposities.nl/vertrekstaat/z ... 8-14/20000
Rikkel
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 08 jul 2019, 13:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Rikkel »

Karl schreef: ma 14 aug 2023, 23:03 Weet iemand waar je de gerealiseerde aankomst-/vertrektijden van re19 (ri. Arnhem) van vandaag kan bekijken?
Ik zou ze van vandaag eens bekijken. Groetjes uit de RE19.
cassie127
Berichten: 6593
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door cassie127 »

dennistd schreef: di 15 aug 2023, 03:04
Karl schreef: ma 14 aug 2023, 23:03 Weet iemand waar je de gerealiseerde aankomst-/vertrektijden van re19 (ri. Arnhem) van vandaag kan bekijken?
https://treinposities.nl/vertrekstaat/z ... 8-14/20000
Deze is nog handiger: https://treinposities.nl/treinseries/20000/2023-08-14
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ICE11 »

Het is inmiddels bijna een alledaagse gebeurtenis als in Duitsland een defecte ICE ergens strand en ook niet naar het dichtstbijzijnde station gesleept kan worden omdat de wegsleeploc evenals defect is. Niet alledaags is dan wel, dat het ondanks de trein nog op het stadsgebied van Hamburg stond het vier (!) uren duurde totdat de brandweer de passagiers door geevacueerd had (op het platteland zou ik dat nog kunnen begrijpen, maar in een metropole?). Maar zeker niet alledaags is dat een van de reizigers de baas van de Bundesnetzagentur was, dus de hoogste toezichthouder van de spoorwegen..... _O-
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 404
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ThatPCDude »

Dobré ráno vanuit Ústí nad Labem, Tsjechië, waar ik vanochtend rond 1 uur na een rit van 18,5 uur met in Duitsland alleen Regionalverkehr gearriveerd ben. Totaan Minden verliep de reis volgens planning met in Duitsland eerst de RB61 en dan de RE60, maar toen kregen we te horen dat er een Streckensperrung was tussen Wunstorf en Hannover, waardoor we de eerste vertraging opliepen. Toen we eenmaal Haste hadden bereikt, werd onze trein daar opgeheven en moest de hele planning grondig op de schop. Weg was het stuk RE60 totaan Braunschweig, vervangen door omreizen via Weetzen met de S-Bahn van Hannover, en vervolgens via plaatsen zoals Goßlar en Ruhland uiteindelijk van Hannover naar Dresden gereisd. Dit zou niet spannend geweest zijn, ware het niet dat de RE11 naar Hoyerswerda voor passagiers moest wachten op Falkenberg, waardoor we onze aansluiting zouden missen. Gelukkig hebben we door het Zugpersonal die de trein voor ons heeft laten wachten 'm toch kunnen halen. Als laatste trein in Duitsland hadden we de laatste U28 van de dag die met +10 vertrok vanwege een vertraagde S1. Hierdoor zouden wij in Decin onze laatste trein naar Ústí gemist hebben, ware het niet dat we ook hier weer door het Zugpersonal gered zijn.

Al met al zijn we dus 2 uur en 40 minuten na de oorspronkelijke aankomsttijd (00:35 om 21:52) hier geraakt en hebben we een behoorlijk toeristische route gebruikt. Of het aan te raden valt? Dat laat ik even in het midden. Als het goed gaat is het zeer zeker aan te raden om met het D-ticket naar Tsjechië te gaan, maar er hoeft maar *ugh* fout te gaan en de hele planning kan op de schop.
Afbeelding
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
waldo79
Berichten: 7651
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door waldo79 »

In Duitsland zijn planningen nogal theoretisch (A)
cassie127
Berichten: 6593
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door cassie127 »

Een plan B uitwerken om achter de hand te houden kan inderdaad nuttig zijn.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 114 gasten