Die bussen zijn inderdaad goed aan het rammelen, vooral op de kasseienstraatjes ja. Het verbaast mij dat ze nog niet allemaal uit elkaar vallen.Ardan schreef: ↑wo 20 sep 2023, 23:34 Wij zitten aan de andere kant van lijn A, naast Guilio Agricola. Lijn A rijdt na 21u niet ivm werkzaamheden, elke dag wordt 70 meter spoor helemaal vervangen en zo gaan ze de hele lijn af.
We hebben bij Termini maar niet eens geprobeerd de bus in te komen, maar zijn met een rammeltremmetje en een rammelbus via Centocelle gereisd. Die bussen worden hier compleet afgeragd
Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
zij/haar/hen/hun
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
En we hebben bingo! Groeten uit Mönchengladbach met +70 and counting. Want het spoor is dicht, i.v.m. een aanrijding bij Geilenkirchen. Twee aanrijdingen in dezelfde treinrit, dat gaat echt te ver.
-
- Berichten: 428
- Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
- Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ja, enorm balen. Hopelijk kom je nog thuis. Aan je berichten te zien zijn er een paar mensen die nooit meer thuiskomen.
F.k.a. Bollenstad
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Een brand is een veel gebruikelijkere methode voor een Romeinse bus om uit dienst te gaan. Daar hebben ze zelfs de term flambus voorApril064 schreef: ↑do 21 sep 2023, 20:37Die bussen zijn inderdaad goed aan het rammelen, vooral op de kasseienstraatjes ja. Het verbaast mij dat ze nog niet allemaal uit elkaar vallen.Ardan schreef: ↑wo 20 sep 2023, 23:34 Wij zitten aan de andere kant van lijn A, naast Guilio Agricola. Lijn A rijdt na 21u niet ivm werkzaamheden, elke dag wordt 70 meter spoor helemaal vervangen en zo gaan ze de hele lijn af.
We hebben bij Termini maar niet eens geprobeerd de bus in te komen, maar zijn met een rammeltremmetje en een rammelbus via Centocelle gereisd. Die bussen worden hier compleet afgeragd
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
En hopelijk ten overvloede: dat vind ik erg treurig; ook dat we dat als maatschappij niet weten te voorkomen.
Mijn ICE werd in Mönchengladbach opgeheven, dus ging het verder met een RE4 die ook al +60 had. Tot Geilenkirchen ging dat goed, maar daarna dook er ook nog eens een overwegstoring tussen Übach-Palenberg en Herzogenrath op, waardoor we over Geilenkirchen - Aachen Schanz (normaal 19 minuten) nog eens 51 minuten gedaan hebben. Werkelijk overal stonden we minuten stil, ook na Herzogenrath in verband met “file”. Op Schanz moest ik nog een wazig mannetje afwimpelen dat me in het Russisch vroeg of ik Russisch sprak, maar ik zit in een 350. Netto schade doordat ik nu op Schanz kon overstappen 2 uur, de schade die ik bij DB kan doorgeven is 148 minuten.
-
- Berichten: 428
- Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
- Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Voor de zekerheid: Klopt allemaal.
F.k.a. Bollenstad
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Zeker kan men de DB niet de schuld voor dergelijke storingen geven, maar toch heb ik de indruk dat het afhandelen van storingen door de DB meer en meer chaotisch wordt, de linkerhand niet meer weet wat de rechterhand doet en de behoeftes van de klanten helemaal achteraan in de rij komen te staan. Heb het een week geleden zelf meegemaakt toen er een storing vanwegen blikseminslag tussen Bielefeld en Hamm was. Terwijl onze ICE tussen Bielefeld en Hamm maar stop-and-go onderweg was en daardoor uiteindelijk in Hamm met +50 aankwam reden op de goederensporen meerdere goederentreinen in dezelfde richting langs zonder te stoppen. Waarom was het dan niet mogelijk om de ICE ook via de goederensporen te leiden? Of bij de heenreis enkele dagen eerder toen Köln-Mülheim de hele ochtend dicht was vanwege een persoon op het spoor: Köln Hbf. stond vol met treinen, de omroep was bijna niet te verstaan door het geluid van de aircos van de treinen, en twee minuten voordat mijn trein zoude vertrekken de informatie dat ie dit niet van spoor 5 waar alle mensen stonden te wachten, maar spoor 7 doet. Uiteindelijk bleet het het treinstel te zijn wat zeker al een kwartier lang op spoor 7 gereed stond, maar DB vond het blijkbaar handig om de mensen pas op het laatste ogenblik daarover op de hoogte te stellen...
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Twee menukaarten voor een hele Speisewagen, dat lijkt me een verkeerde manier om te bezuinigen van de MAV. Maar wel heel vriendelijk personeel, dat is ook al heel wat.
Maar groetjes vanuit de Corona op weg naar Brasov, deze trein staat al heel lang op mijn lijstje.
Maar groetjes vanuit de Corona op weg naar Brasov, deze trein staat al heel lang op mijn lijstje.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Groeten uit de RE4 van Harburg naar Bremen. Omdat ik een lange overstap had op Hamburg Hbf (nadat ik de laatste stukjes S-Bahn voor mezelf had afgevinkt) kon ik alvast de RE3 richting Uelzen nemen tot Harburg, wat ik ook deed uit het principe altijd de eerste trein op je route te nemen, ondanks dat-'ie best vol zat en ongeveer +10 opliep. Dit bleek een verstandige zet, want mijn RE4 (oorspr. 14.15 van Hbf, 14.26 van Harburg) kwam maar niet opdagen en kreeg +30 op de schermen. Uiteindelijk kwam er een trein uit de verkeerde richting als Leerfahrt aangereden, die dus in Harburg met mijn rit aanving, +32 bij vertrek.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
En nu wordt aangekondigd dat mijn trein wordt opgeheven in Rotenburg a/d Wumme, waar ik alsnog op de RB41 mag overstappen die we zojuist in Buchholz hebben ingehaald. Kijken of mijn overstap in Bremen (was 43 minuten) nog overgenomen wordt. Die RB41 biedt een overstap van 0 minuten en zal vast ook nog wat vertraging oplopen. Nou ja, ik heb tenminste het grootste stuk in een rustige trein gezeten.
Edit: we hadden die RB blijkbaar niet ingehaald, maar bij Rotenburg halen we'm net bij.
Edit: we hadden die RB blijkbaar niet ingehaald, maar bij Rotenburg halen we'm net bij.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Nou, ik had het niet verwacht, maar de RE9 naar Osnabrück vertrok met +20 en we hadden een crossplatformoverstap. De omroep suggereerde dat er meer redenen waren dan alleen op onze aansluiting wachten, maar met enig geluk haal ik zo mijn oorspronkelijke schema nog. Ik hoor van medereizigers dat de aankondiging op Hamburg Hbf op tijd kwam om daar nog de S-Bahn naar Harburg te nemen. Al met al best netjes geregeld.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Interessant in de regio Hamburg was nog dat zowel het begin als het einde van het lijntje naar Wedel voorzien was van lichtseinen, maar rond Blankenese was er een stuk met armseinen.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Volgens de Deutsche Bahn een grote bovenleidingstoring in de regio Hannover. De 141 en 143 zijn alvast opgeheven tussen Bad Bentheim en Berlin, de 242 moet daar beginnen en de 245 zal omgeleid worden via Bremen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Vandaag weer een mooie mix in de IC Brussel: een overduidelijk Franstalige HC, die dan ook 'We komen aan in Antwerp-Berkem' omroept.
De conducteurs waren dan weer overduidelijk Nederlands en van de NS, en dat tussen Mechelen en Antwerpen-Berchem. Ik zie wel vaker Nederlandse conducteurs natuurlijk, maar nooit zo diep België in.
De Duitse omroep kregen we er ook nog even bij, wat in mijn ervaring ongeveer 1/3e van de treinen gebeurt. Voor m'n gevoel vaker met een Franstalige HC, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Misschien omdat zij vanuit Brussel ook dienst zouden doen op de ICE?
De conducteurs waren dan weer overduidelijk Nederlands en van de NS, en dat tussen Mechelen en Antwerpen-Berchem. Ik zie wel vaker Nederlandse conducteurs natuurlijk, maar nooit zo diep België in.
De Duitse omroep kregen we er ook nog even bij, wat in mijn ervaring ongeveer 1/3e van de treinen gebeurt. Voor m'n gevoel vaker met een Franstalige HC, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Misschien omdat zij vanuit Brussel ook dienst zouden doen op de ICE?
請勿靠近車門
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Volgens mij is het volgens de taalwetten verplicht om eerst de drie landstalen te doen en daarna pas Engels. Dat men daar in de IC Brussel over het algemeen lak aan heeft is een ander verhaal.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ik weet niet in hoeverre de taalwetten gevolgd worden/toepassing hebben op internationale treinen, eerlijk gezegd. In nationale treinen wordt er altijd heel secuur alleen volgens de lokale taal omgeroepen, maar in internationale treinen gaat het meer om welke taalgebieden, inclusief buitenland, er bezocht worden. Het lijkt me zeker niet dat er een verplichting is om Duits in de IC Brussel om te roepen, maar ik zal het eens nazoeken.
請勿靠近車門
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
In het burrsels gewest wel tussen Brussel Zuid en Zaventhem moet viertalig worden omgeroepen. Daarna is Duits niet meer nodig.
In de IC naar Luxemburg roepen ze alleen maar om in de talen van het gewest waarin de trein zich begeeft.
In de IC naar Luxemburg roepen ze alleen maar om in de talen van het gewest waarin de trein zich begeeft.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Het gaat niet om de verplichting om in het Duits om te roepen, maar om de regel dat er pas in het Engels omgeroepen mag worden (wat ook niet verplicht is, lijkt mij) nadat alle landstalen aan bod zijn gekomen. Duits is dus alleen nodig *omdat* men in het Engels om wil roepen.
Dat is ook de reden dat de omroep op stations bij internationale treinen en treinen naar Zaventem - die men graag ook in het Engels omroept - altijd viertalig is. In hoeverre een mondelinge omroep in een trein zich aan deze taalschizofrenie moet houden, geen idee, maar zolang in het binnenlandse vervoer dezelfde conducteur bij vertrek uit Luik uitsluitend in het Frans omroept en bij aankomst in Leuven uitsluitend in het Nederlands omroept, vermoed ik dat dat ook nog wel eens in de internationale trein zou kunnen gelden. Officieel dan.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Dat is toch al vele jaren zo? Lang geleden ook wel eens tussen Brussel en Mechelen door een NS-conductrice gecontroleerd.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Er is een 'mengbedrijf' van Nederlands en Belgisch personeel op de IC Brussel. Beiden rijden de volledige lijn, dus je kan over de hele lijn zowel Belgische als Nederlandse HCs/machinisten tegenkomen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Door een brandende goederentrein is de bovenleiding in Wunstorf beschadigd en Hannover dus vanuit de richtingen Minden en Bremen niet te bereiken. Inmiddels is er weer een spoor beschikbaar, maar nog geen prognose voor volledige heropening. https://www.ndr.de/nachrichten/niedersa ... ke416.html
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
ICE 154, midden op de dag, daar hoef je vast geen reservering voor te maken.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Nee? Er waren veel lege plekken?
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39209
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Nee hoor, afgelopen augustus nog op de vloer gezeten met m'n verplichte reservering. Tegen een missend stel helpen reserveringen niet.henrivanderweijden schreef: ↑wo 27 sep 2023, 16:39Ik zou het echter wel aanraden, dan weet je zeker dat je een stoel hebt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten