Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Voor zover ik eerder heb gehoord moet Dortmund-Wien binnen afzienbare tijd gewoon met ICE-T blijven rijden, omdat de rijtijden rond de grens (vraag me niet welk deeltraject precies) onhaalbaar zijn zonder actieve kantelbaktechniek.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Als ik op de kaart kijk dan gok ik op Passau - Wels
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 747
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Kan je die EC punctualiteit bewijzen met cijfers?Nitein-Repart schreef: ↑vr 06 okt 2023, 08:12 Ik heb zo'n gevoel dat de klassieke getrokken treinen in West-Europa steeds meer aan het verdwijnen zijn. Al het nieuwe materieel zijn treinstellen, trek-duw-combinaties of treinstammen zoals de RailJet. Alleen in Centraal-Europa wordt nog echt geïnvesteerd in nieuwe rijtuigen voor getrokken treinen, al zie je met name in het regionale vervoer steeds meer treinstellen.
Verder zijn die EC6/EC7/EC8/EC9 enorme punctualiteitsdrama's en zijn de ICE's over de HSL Köln-Frankfurt veel betrouwbaarder. Wat mij betreft is het verstandig als Deutsche Bahn over de Rheinstrecke enkel nog maar Intercities tussen het Ruhrgebiet en Frankfurt/Mannheim laat rijden, zodat de enorme vertragingsgevoelige Rheinstrecke wat meer afgezonderd wordt van de rest van het Duitse spoornet.
Nu de twaalfdelige ICE4 ook in Oostenrijk is toegelaten zie ik liever dat de ICE-T op Dortmund-Wien vervangen wordt door de ICE4, zodat de ICE Dortmund-Wien over de HSL Köln-Frankfurt kan rijden. Desnoods stopt de ICE Dortmund-Wien dan maar in Köln/Bonn Flughafen, Siegburg, Montabaur en Limburg om zo de ICE Köln-Frankfurt die in Montabaur en Limburg stopt te vervangen.
Ik zal niet zeggen dat de EC's punctueel zijn maar dat zijn de ICE's zeker ook niet. Hoe vaak haalt de 105 bijvoorbeeld Basel SBB niet omdat er vertraging is? De EC wordt bij vertraging ook ingekort maar dan tot Basel SBB ipv Zürich of Interlaken. En vanaf SBB kan je direct naar vrijwel heel Zwitserland. Als de ICE wordt ingekort tot Bad bf of Freiburg dan kan je wachten op de volgende trein naar SBB en daar nog een keer overstappen en wachten.
-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Groot-Utrecht
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Punctualiteit:
EC 6, 6% van de treinen komt op tijd aan.
EC 7, 16%
EC 8, 3%
EC 9, 26%
ICE 105 heeft een punctualiteit van 7%
EC 6, 6% van de treinen komt op tijd aan.
EC 7, 16%
EC 8, 3%
EC 9, 26%
ICE 105 heeft een punctualiteit van 7%
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
-
- Berichten: 1642
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Dank je. Ja lijn 4 gebruik ik meestal, maar sinds ik eens wegens een storing een halte eerder moest uitstappen, heb ik ontdekt hoeveel prettiger ik het vind om buitenom naar station Montparnasse te lopen dan die marmottenrace onderlangs.Suus schreef: ↑wo 04 okt 2023, 06:06De 39 gaat relatief rechtstreeks, de 91 is een halve ringlijn en gaat via Gare de Lyon en Gare d'Austerlitz. De snelste route van Gare du Nord naar Gare Montparnasse blijft echter metro 4, al ben je op Montparnasse Bienvenüe dan wel in het Bienvenüe-deel van het metrostation en moet je dus de nodige trappen op- en af en over de rolband in de verbindingstunnel.
Overigens heb ik in Montparnasse twee acceptabele zithoekjes "ontdekt" (ze bestaan natuurlijk al langer). Een kleinere aan de westkant / hoge spoornummers, vlak naast de MacDonalds tegen de spoorhal aan. En een wat grotere aan de oostkant / lage spoornummers, een gangetje verwijderd van de spoorhal.
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Probleem in Duitsland zijn de lange lijnvoeringen in combinatie met het Ruhrgebied. Dat geldt inderdaad voor de Zwitserse Eurocity's, maar zeker ook voor de ICE's. Ik begrijp daarom ook niet dat de ICE-lijn 43 Basel-Dortmund is doorgetrokken naar Hamburg. Het is immers sneller vanuit Basel/Freiburg/Karlsruhe/Mannheim om via Hannover te reizen met ICE-lijn 20. (Zie hier voor een kaartje van het IC/ICE-net.)
-
- Berichten: 3590
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Het heeft met name te maken met de beperkte perroncapaciteit in Köln waardoor je in Köln niet al te veel kerende treinen kan verwerken in combinatie met de reisrelaties als Ruhrgebiet-Karlsruhe-Freiburg-Schweiz(43)/Stuttgart-Ulm-München(42) en Köln-Hamburg(42/43). Je kunt niet een trein Köln-Hamburg en een trein Dortmund-Basel inleggen, want dat past niet in het Ruhrgebiet. Daarom is Köln-Hamburg in Köln gekoppeld aan Köln-Basel(43)/München(42).
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
-
- Berichten: 747
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
En hoe vaak bereikt de 105 Basel SBB? Vandaag in ieder geval niet, afgelopen maandag ook niet en morgen ook niet al is dat laatste zo gepland. Karlsruhe is dan het eindpunt.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
3%… dat is toch wel heel treurig.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Je kunt Köln Nippes wat meer gaan gebruiken om te keren. Maar goed, het Ruhrgebiet is te groot om treinen naar het zuiden slechts in Keulen te laten starten.Nitein-Repart schreef: ↑vr 06 okt 2023, 16:23 Het heeft met name te maken met de beperkte perroncapaciteit in Köln waardoor je in Köln niet al te veel kerende treinen kan verwerken in combinatie met de reisrelaties als Ruhrgebiet-Karlsruhe-Freiburg-Schweiz(43)/Stuttgart-Ulm-München(42) en Köln-Hamburg(42/43). Je kunt niet een trein Köln-Hamburg en een trein Dortmund-Basel inleggen, want dat past niet in het Ruhrgebiet. Daarom is Köln-Hamburg in Köln gekoppeld aan Köln-Basel(43)/München(42).
-
- Berichten: 747
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Groeten uit een zwaar vertraagde RE19 die met 3 minuten vertraging vertrok uit Düsseldorf om 9.23 met een verwachte aankomsttijd van 11.50 in Arnhem.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Het is volgens mij de waarde van de afgelopen 30 dagen, dus inderdaad een trein die op tijd was.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» — Max Goldt
-
- Berichten: 747
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Groeten terug uit een punctueel uit Basel vertrokken ICE 74. We staan nu (11.48 uur) echter in de file voor Freiburg(brsg) ivm een wisselstoring.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Zojuist in Arnhem ook een zwaar vertraagde Nightjet uit Wenen voorbij zien komen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Waar mijn 403 vannacht nog +40 in Karlsruhe was, kwamen we toch geheel op tijd aan in Zürich om 08:10.
Zo kan het dus blijkbaar ook, bij aankomst in Basel was de vertraging overigens nog +20.
Zo kan het dus blijkbaar ook, bij aankomst in Basel was de vertraging overigens nog +20.
-
- Donateur
- Berichten: 191
- Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 14:13
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ik zag vandaag op de SEV E (Düsseldorf - Duisburg - Essen) al wat bussen van het DB SEV (dus de eigen SEV bussen van de DB) rijden. Iig paars met grote stickers erop
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
De punctualiteit van Duitse langeafstandstreinen heeft een nieuwe dieptepunt bereikt: In september waren maar liefst nog 58,4 % van de ICE- en IC-treinen op tijd. https://www.deutschebahn.com/de/konzern ... te-6878476
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Vandaag een heen- en terugreis geboekt vanuit Emmerich naar een station in Zuid-Beieren. Bahn.de stuurt je standaard via Stuttgart met prijzen vanaf ongeveer 65€ enkele reis per persoon (tweede klasse). Een verbinding met 5 overstappen, ruim 9 uur reistijd en vanaf Augsburg Nahverkehr kostte nog steeds 40€. Met wat proberen blijkt het ook via Nürnberg te kunnen in 8u enkele reis, slechts drie overstappen en voor 45€.
Ik heb hier vaker dit soort verzuchtingen gepost, maar voor een doorsnee reiziger is zo de lol er toch wel snel vanaf? De reservering overigens gedaan via de Ceske Drahy, dat scheelt toch ook wel aardig wat euro's.
Ik heb hier vaker dit soort verzuchtingen gepost, maar voor een doorsnee reiziger is zo de lol er toch wel snel vanaf? De reservering overigens gedaan via de Ceske Drahy, dat scheelt toch ook wel aardig wat euro's.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ik zit nu zelf te zoeken naar kaartjes naar Regensburg, maar dat kost bij bahn.de € 37,90 enkele reis als je ver van tevoren boekt. Wel altijd met de stoptrein vanaf Arnhem naar Duisburg of Düsseldorf, nooit met de ICE. Die kost standaard het dubbele.
€ 37,90 vind ik echt een keurige prijs, en voor andere steden is het resultaat niet veel anders. Prima wat mij betreft zo
€ 37,90 vind ik echt een keurige prijs, en voor andere steden is het resultaat niet veel anders. Prima wat mij betreft zo
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Had ik het net nog met collegas over: Als men als gewone reiziger het systeem niet kent en alleen maar op vertrouwt op wat de DB je vertelt zonder te achtervragen, is men snel de dupe.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Over dupe gesproken...
Na het boeken van een ticket met treinbinding via bepaalde grenstariefpunten, kreeg ik onlangs:
"Zugbindung aufgehoben. Sie können Ihr Ticket jetzt auch für andere Züge nutzen – ohne Extra-Kosten."
Mag je dan met de ICE via Arnhem ipv de oorspronkelijk geplande boemel via Venlo? En gaat NS dan nog moeilijk doen onderweg?
Overigens heeft de Navigator een mooie knop om alternatieve verbindingen te zoeken, maar die werkt bij mij niet. Er gebeurt niets bij zowel app als Desktopsite.
Na het boeken van een ticket met treinbinding via bepaalde grenstariefpunten, kreeg ik onlangs:
"Zugbindung aufgehoben. Sie können Ihr Ticket jetzt auch für andere Züge nutzen – ohne Extra-Kosten."
Mag je dan met de ICE via Arnhem ipv de oorspronkelijk geplande boemel via Venlo? En gaat NS dan nog moeilijk doen onderweg?
Overigens heeft de Navigator een mooie knop om alternatieve verbindingen te zoeken, maar die werkt bij mij niet. Er gebeurt niets bij zowel app als Desktopsite.
Het is een spectrum.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Als je geen Zugbindung meer hebt mag je alle gelijkwaardige of minderwaardige treinen gebruiken. Dus om met de ICE mee te mogen moet je een ICE-Ticket hebben en met een IC/EC-Ticket mag je maximaal IC/EC gebruiken.
-
- Berichten: 549
- Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
- Locatie: Oost-Nederland
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Voor zover ik weet mag je met een IC/EC-ticket ook met de ICE mee als de zugbindung opgeheven is. Vorige week nog in de ICE gestapt met een IC ticket. Bij controle geen gezeur gehad dat het niet mag.
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Klopt. Ik had vorige week maandag een ticket Baarn-Frankfurt met 7 keer overstappen en met als enige fernverkehr een IC tussen Keulen en Mainz. Die ging ik niet halen aangezien de verbinding tussen Venlo en Mönchengladbach uitviel. Ik ben uiteindelijk in een ICE gaan zitten tussen Dusseldorf en Frankfurt. Conducteur vond het prima.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten