Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8866
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ArrivaBas »

Dat die treinen voorheen nog stopten in een stad die niet bestaat is al een prestatie op zich. (A)
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10605
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door trolly »

Deutsche Bahn stopt anders overal hoor. Rijden is een ander verhaal, maar stoppen kunnen ze :Y
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Joey
Berichten: 85
Lid geworden op: di 26 jan 2016, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Joey »

Een hele nieuwe op de bingokaart. ICE 517 naar München Hbf vertrok al iets van 15 minuten te laat uit Köln Hbf, maar nu op Frankfurt Flughafen moesten we verplicht langer wachten vanwege een 'Arbeitsschutzpause', oftewel een pauze zodat aan rij- en rusttijden gehouden kan worden neem ik aan. Daardoor nu +30.
umbusko
Donateur
Berichten: 5333
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Klinkt als een last-minute invaller die nog een pauze nodig had om überhaupt te mogen invallen. Heb ik in een trein volgens mij nog nooit gehad. Alsnog beter dan geen trein natuurlijk.
candelaer
Berichten: 72
Lid geworden op: zo 18 dec 2011, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door candelaer »

Zojuist met 25 min vertraging vertrokken uit Rotterdam met de Eurostar naar Parijs. Heb me alvast ingesteld op minimaal 2 uur vertraging, dan kan het alleen maar meevallen :oops:
dennistd
Berichten: 5550
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door dennistd »

Ik lees op https://www.b-europe.com/NL/ dat er volgende week dinsdag t/m donderdag weer eens gestaakt gaat worden bij onze zuiderburen.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3479
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Tom024 »

Ook vandaag is het weer volop raak op de DB-bingokaart: vanochtend stremming bij Düsseldorf Flughafen waardoor geen verkeer mogelijk tussen Duisburg en Düsseldorf. Mijn eerste idee was om dan maar via Hannover te reizen. Gelukkig niet gedaan want daar is ook van alles aan de hand.

Godzijdank nog net in een ICE kunnen springen die via de goederenlijn naar Keulen is gereden, daar een overstap op een andere trein die met +72 intussen onderweg is naar München. Daardoor zouden we uiteindelijk gewoon op de geplande tijd op onze bestemming moeten aankomen.

Deutsche Bahn, altijd een beetje reizen. *O*
baladid
Berichten: 1520
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door baladid »

Ik heb vandaag op een rit van 5 uur en 4 minuten precies 5 uur en 4 minuten vertraging gehad - dus 10 uur en 8 minuten reisplezier gehad. Ondermeer 125 minuten in het prachtige Arnhem en 185 in het pittoreske Empel-Rees gestaan.
(Bedoeling was de RE19 van 11u45, deze reed niet, die van 12u45 en 13u45 en 14u45 etc. ook niet, om 13u52 de vertraagde 125 richting Düsseldorf gepakt die er vanwege een boom op het spoor meer dan 4 uur over deed om naar Oberhausen te komen.)
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
OV-Hobbyist
Berichten: 549
Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
Locatie: Oost-Nederland

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door OV-Hobbyist »

Al voordat mijn reis naar Berlijn begonnen is, kan ik al de DB bingokaart voor ICE 947/957 invullen.

-Gewijzigd vertrekspoor in Duisburg.
-Vertrek met +10 uit Duisburg, door vertraagd personeel.
-Omleiding tussen Duisburg en Dortmund, Essen Hbf en Bochum Hbf vervallen daardoor.
-Door bovengenoemde punten is de aankomt in Berlijn nu al +30

En dan is de trein nog niet eens vertrokken vanaf zijn beginpunt Düsseldorf Hbf.
Benieuwd wat de uiteindelijke schade wordt.

Edit 21:10

Door een seinstoring in Düsseldorf met +60 vertrokken uit Duisburg. Verwachtte aankomst in Berlijn is nu +70.
Tevens is het Bordrestaurant gesloten.
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
Sam.h
Berichten: 40
Lid geworden op: di 08 okt 2019, 13:57

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Sam.h »

Onder de noemer klein leed in Zweden. Er is nogal wat werk aan het spoor in de regio van Angelholm in Zuid Zweden waardoor het treinverkeer al een maand of twee nogal anders loopt. De bedoeling was een regionale trein te pakken van Astorp naar Helsingborg. 7 minuten van te voren op het station, niets aan de hand, zo het leek. Echter stond er een leeg materieel rit van 4 of 5 gekoppelde X31 stellen van de Øresundståg in de weg. Het perron was niet bereikbaar omdat de wandelroute geblokkeerd werd. Deze bleef vrolijk 10 minuten staan waardoor er meerdere sporen geblokkeerd waren.

Dus dan maar met de auto
dennistd
Berichten: 5550
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door dennistd »

Ze waren er net vroeg bij met de Grenzkontrolle: de laatste RB61 naar Hengelo werd bij vertrek uit Rheine al gecontroleerd door de Bundespolizei (vier man sterk).

Nu alleen nog maar een gute Flasche Wein over... (A)
en-es
Berichten: 4488
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Dat is balen zeg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50924
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Vanaf dinsdagavond 22:00 een 48-uursstaking bij NMBS uit protest tegen bijkomende productiviteitsmaatregelen door het verenigde vakbondsfront. In december volgt er nog een dergelijke staking.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
T-hijs
Berichten: 428
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door T-hijs »

en-es schreef: ma 06 nov 2023, 08:35 Dat is balen zeg.
Hoezo is dat balen?
F.k.a. Bollenstad
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3273
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door marvinkok »

Kroamschudden met alleen wijn is magertjes....
T-hijs
Berichten: 428
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door T-hijs »

Ik weet wat kroamschudd'n is, maar de rest begrijp ik even niet...
F.k.a. Bollenstad
MaartenD
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door MaartenD »

Normaal neem je wat meer mee naar het kroamschudden dan alleen wijn.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10605
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door trolly »

Krente...weg?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
dennistd
Berichten: 5550
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door dennistd »

Ik verwees naar Caspar, Balthasar und Gerards, ook bekend als de drei kluge Leute. Ook zij kwamen een grenscontrole tegen ;)
T-hijs
Berichten: 428
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door T-hijs »

Kijk, dat was de duiding die ik zocht. De wierook en myrrhe vielen blijkbaar onder de Opiumwet...
F.k.a. Bollenstad
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3479
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Tom024 »

Gisteren 11 uur gedaan over een reis in Duitsland die normaal 8 uur moet kosten.

- Gleislagefehler, daardoor SEV
- Tegentrein op een enkelsporig baanvak met 10 minuten vertraging, waardoor aansluiting gemist
- Uitgelopen werkzaamheden rond München, waardoor 20 minuten extra vertraging en plan B wat ook de prullenbak inkon.
- Brandweerinzet net voor Duisburg, waardoor we een uur stil hebben gestaan
- Politie die op Duisburg Hbf een aantal perrons hadden afgesloten voor wat voor reden dan ook. Dus: via de U-Bahn tunnel inclusief bagage.

Vervolgens maar op spoor 9 gewacht, omdat de RE19 meestal op dat perron komt. Volgens Bahn-Expert was de trein van 17.26 uit Düsseldorf al vertrokken uit Duisburg, maar op basis van de tijden had ik al zo'n idee dat dat niet kon kloppen. Rond 18.25 komt er opeens, zonder omroepbericht en zonder aankondiging op de borden, een RE19 binnenrijden. Tot Wesel veevervoer, ik vraag me af of iedereen mee heeft gekund, maar uiteindelijk in Emmerich gekomen. Was een avontuurlijk dagje zo. :')
Gamma
Berichten: 316
Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 15:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Gamma »

Het ging gisteren sowieso niet heel lekker: ICE 104 is met meer dan 4 uur vertraging gearriveerd in Nederland aldus deze bron.
Cas
Berichten: 886
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Cas »

Het is weer gezellig op de Belgisch-Nederlandse grens: m'n geplande Benelux 9223 van 10 uur uit Antwerpen rijdt niet, en de opvolgende 9227 van 11 uur ook niet.

Op de lijn naar Roosendaal is ondertussen een seinstoring, en was de nieuwe ploeg ook nog eens vertraagd op Centraal. Nu met +20 uit Antwerpen vertrokken, dus zelfs als de seinen wel meewerken heb ik niet meer veel hoop op de aansluiting in Roosendaal. Had ik toch maar via Maastricht moeten gaan :')
請勿靠近車門
umbusko
Donateur
Berichten: 5333
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Dat is sowieso altijd een goed plan. Kun je meteen een vlaai meenemen. (A)
Cas
Berichten: 886
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Cas »

Uiteindelijk hebben we er iets van 7 minuten vertraging uit kunnen rijden, en heeft de NMBS dus heel behulpzaam gezorgd dat ik maar 5 minuutjes hoefde te tochten in Roosendaal ipv 20, waarvoor kudos!

Qua vlaai ben ik al goed voorzien, ik was er afgelopen week nog! Met m'n collega's in touw voor het jaarlijkse werkuitje naar Zuid-Limburg, en dan moet iedereen natuurlijk wel een puntje vlaai proberen.
請勿靠近車門
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 89 gasten