Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
April064
Berichten: 699
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door April064 »

Vandaag na een weekje Nederland voor de kerst teruggekeerd naar Clermont-Ferrand. De treinreis ging zonder problemen, alleen bij overstap van de RER naar de metro tussen gare du nord en Bercy hield securitypersoneel ons tegen om op het perron te gaan. Gelukkig stond ik op Châtelet Les Halles en kon ik diezelfde overstap ook op Gare de Lyon maken. Dus ik ben terug de RER ingegaan. Op gare de lyon ging de overstap moeiteloos.
zij/haar/hen/hun
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13039
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Ardan »

Ardan schreef: do 28 dec 2023, 17:26 Mijne had maar +5. Schietgebedje doen voor de terugweg.
Vlak voor Emmerich het bericht dat deze trein niet verder rijdt en om 22:10 een andere trein verder rijdt naar Arnhem. Gelukkig zit ik nu níét in de laatste trein.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50916
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Een uitstapje naar Würzburg met overnachting, levert toch wel weer aardig wat zaken op voor de DB Bingo.

Donderdag was ICE 623 al vertraagd vertrokken vanaf het beginpunt wegens vertraagde aankomst van het personeel uit een eerdere rit. Na wat gerommel in de marge was het structureel +20 vanaf Köln/Bonn Flughafen. Na vertrek in Aschaffenburg kwam op de schermen te staan dat de trein in Würzburg zou eindigen. Eigenlijk zou de trein daar combineren met 1223 uit Darmstadt via Kassel naar München, maar door de vertraging besloten ze dat niet te doen en moest er dus een administratieve omnummering plaatsvinden. Het was toen dat een gezin ontdekte dat het toch niet de ICE naar Basel was :')

Vandaag zag ik bij aankomst op Würzburg Hbf ICE 628 al met een kleine vertraging aangekondigd staan, maar dat liep snel op, eerst met een "Reparatur am Zug", gevolgd door een bericht dat meerdere rijtuigen zouden ontbreken en een door de verkeersleiding toegevoegd bericht dat de treinbinding van deze ICE was opgeheven, en dat ontbrekende treindeel was dus het treindeel waarvoor ik reserveringen had gemaakt. Met de eerder opgedaagde ICE 28 maar naar Frankfurt Flughafen gegaan. De treinmanager was of zeer Zuid-Duits of een Oostenrijker en die was toch wat verbaasd over mijn Flexpreis Europa met tariefcode Begeleider van € 0,00. Oida? Helaas was in Frankflug de ICE naar Keulen ook fors vertraagd door personen op het spoor, dus zo kwamen we alsnog uit in de ICE 628. Mijn reisgenoot is slechtziend, en ondanks een zeer attente treinmanager werd het toch allemaal wat lastig, zeker aangezien er al een persoon met een zeer duidelijke lichamelijke beperking op de Behindertensitz zat. Voor Keulen was er een tegentrein waarop gewacht moest worden, daarna een goederentrein. Voor Düsseldorf duurde het allemaal ook erg lang, uiteindelijk aankomst met +55. Aansluitende trein naar Arnhem natuurlijk ook al weg, dus toen zelf maar een plan getrokken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7653
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door waldo79 »

Maar je bent thuis gekomen?
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 412
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ThatPCDude »

Een hele goede morgen vanuit ICE 225 naar Duisburg. Mijn plan om met de IC 143 naar Berlijn te gaan viel direct in het water door personeelstekort, dus reizen we maar lekker om met een bomvolle ICE via Duisburg. Hopen maar dat mijn overstap op de EC 177 niet óók al in het water valt.

Gelukkig vanaf Duisburg reserveringen geregeld...
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50916
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

waldo79 schreef:Maar je bent thuis gekomen?
Ja.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 412
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ThatPCDude »

Inmiddels met +40 nog steeds op Arnhem Centraal omdat de trein volgens de Zugchef nog te vol is om Duitsland in te mogen.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Commendatore
Berichten: 257
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Commendatore »

En, is de Bundespolizei speciaal even naar Arnhem gekomen om hem wat leger te maken?
waldo79
Berichten: 7653
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door waldo79 »

ThatPCDude schreef: di 02 jan 2024, 09:46 Inmiddels met +40 nog steeds op Arnhem Centraal omdat de trein volgens de Zugchef nog te vol is om Duitsland in te mogen.
Trein is opgeheven in Köln Messe/Deutz.
MetroRET
Berichten: 3825
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door MetroRET »

Inkorting tot Köln Messe/Deutz was al bekend om 04:00 vannacht.
waldo79
Berichten: 7653
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door waldo79 »

Vertrek in Düsseldorf was met +60. Ik zit in de eveneens volle ICE 625 naar München.
waldo79
Berichten: 7653
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door waldo79 »

Na Frankfurt zijn de staande reizigers verdwenen.
Station Luchtbal
Berichten: 41
Lid geworden op: di 25 apr 2023, 15:19
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Station Luchtbal »

Verkiezing mooiste treinstation van Europa, voor de Twitteraars onder u:

@DavidEerdmans: "Oké, met een dagje vertraging gaan we beginnen aan de #EuropeseStationStrijd! Wat is het mooiste, tofste, fijnste, meest epische station van Europa? Vandaag en morgen de voorrondes, volgende week de finales. De criteria bepaal je telkens helemaal zelf! Polls staan 20u open."
MaartenD
Berichten: 710
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door MaartenD »

waldo79 schreef: di 02 jan 2024, 11:58 Vertrek in Düsseldorf was met +60. Ik zit in de eveneens volle ICE 625 naar München.
Gek he? Dat als je een volle trein opheft de volgende trein op magische wijze ook weer vol zit?

Wat is dat trouwens voor aanwijzing dat een trein te vol is om Duitsland in te mogen terwijl hij wel in Nederland mag rijden.
waldo79
Berichten: 7653
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door waldo79 »

Ik had een zitplaats, dus mij hoor je niet teveel mopperen al liep ik eerst het verkeerde rijtuig in
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 412
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ThatPCDude »

Uiteindelijk maar uitgestapt in Arnhem omdat de overstap in Duisburg op de ICE 757 verloren was gegaan door die opgelopen vertraging in Ah. We zijn maar met de 3600 naar Dv gereisd en hebben daarna vier uur op zijn "platzkarts" op de vloer van het fietsenrijtuig gezeten/gelegen van een bomvolle IC 145. Markant detail is dat ie eveneens moest wachten omdat er te veel reizigers in de trein zaten, zij het maar 20 minuten en op het Hauptbahnhof in Hannover in plaats van het centrale station van Arnhem. De alternatieven waren hier wel beter, omdat de Zugbindung volgens de Zugchef op dat moment volledig kwam te vervallen en iedereen iedere IC/ICE van Hannover naar Berlijn mocht nemen.

De enige trein die daadwerkelijk goed is verlopen was de EC 179. Het mocht dan wel de trein van 2 uur later zijn dan gepland, maar er waren nog genoeg stoelen te reserveren en onder het genot van een paar glazen Plzeňský Prazdroj uiteindelijk met een schappelijke vertraging van 126 minuten op het Hlavní Nádraží van Praag gearriveerd. *O* *O*
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
April064
Berichten: 699
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door April064 »

Ik ben vandaag 7 uur beziggeweest om 3 stations af te vinken die helemaal niet zo ver van huis liggen. Ik klaag al vaker over de frequenties van Franse regionale treinen (hoewel meestal niet via deze site), maar jemig. Wachttijd op elk station was tussen de 1.5 en 2 uur. Die ik wel veel heb gebruikt om te wandelen, dat dan weer wel.
zij/haar/hen/hun
jjasloot
Donateur
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 14:13
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door jjasloot »

Ik had altijd wat "klachten" over de regionale dienstregelingen in Frankrijk, maar voor een vakantie dit jaar eens naar Spanje gekeken en het kan echt erger..
Gamma
Berichten: 315
Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 15:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Gamma »

Dat hangt toch heel erg af van de regio in Spanje? Er zijn veel gebieden met goed openbaar vervoer.
jjasloot
Donateur
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 14:13
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door jjasloot »

In de steden zeker wel, ik zat zelf naar het noorden te kijken en dan wordt het (buiten de steden) al snel suboptimaal. Er is bijvoorbeeld maar 1 trein per dag van Barcelona naar Bilbao (in ieder geval als je de RENFE vraagt)
en-es
Berichten: 4482
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

In een dunbevolkt land als Spanje kan je geen frequenties verwachten als in Nederland. Verder laat de spoorinfrastructuur hier en daar te wensen over.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50916
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Bilbao heeft ook wel de allerslechtste treindienstregeling van alle Spaanse steden, met 4 langeafstandstreinen per dag voor een stad net zo groot als Eindhoven en Tilburg samen.

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door dennistd »

Gelukkig rijden de Euskotren en de FEVE wel een stuk vaker. Al heb je daar richting het zuiden weinig aan natuurlijk ;)
en-es
Berichten: 4482
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Heb ook het idee dat RENFE alleen brood ziet in de HSL. Ook verbindingen met buurlanden zijn niet best.
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Chrysa »

De Euskotren is prima inderdaad, maar Feve is ook weinig. 3x naar Santander en 1x naar Leon.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten