En de treinen die er rijden zitten bijgevolg ook nog goed vol ook.
Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
-
- Berichten: 257
- Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Dan lijkt het me toch vrij logisch om meer treinen te gaan rijden? Ik heb zelf ook weleens met verbazing zitten kijken naar de frequenties in Spanje, ook van regionale treinen. (En ook rond Madrid zijn er wat dingen waarvan de bereikbaarheid per openbaar vervoer dramatisch is.)
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Is er al iets duidelijk over stakingen in Duitsland? Ik begreep dat er vanaf 7 januari gestaakt zou kunnen gaan worden, maar de laatste twee weken heb ik er niet veel meer over gelezen.
Mijn Flickr account.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Aanstaande maandag en dinsdag wordt er niet gestaakt, omdat dan in Keulen de jaarvergadering van de vereniging van Duitse ambtenaren wordt gehouden. De GDL is aangesloten bij deze vereniging. Na dinsdag is de situatie onzeker.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
In plaats van de GDL moet je in Duitsland wel vanaf maandag rekening houden met uitgebreide protesten van boeren.
- ThatPCDude
- Berichten: 414
- Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
- Locatie: Beverwijk/Delft
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
De DB laat zich weer van zijn meest competente kant zien in de IC 142. Allereerst is het rijtuig waar ik in zou ziyten geruild met een ander rijtuig waardoor de vierzits die ik met mn reisgenoten had gereserveerd veranderd is in twee tweezits die met hun rug tegen elkaar aan zitten. Ook is welgeteld één derde van de rijtuigen (de voorste drie) afgesloten vanwege een defecte klimaanlage, waardoor het in de andere rijtuigen zo onhoudbaar druk is geworden dat de bistropoint niet open kan...
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Gisteren werd weer een klassiekje gespot op de RE29 naar Aachen!
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ik moest vandaag buslijn 24 van Namur naar Vedrin hebben, de TEC-app laat een buslijn zien van een halte pal vóór het station van quai E, westwaarts, dan kerend en dan via de oostkant van het station het spoor overstekend (ondertussen volgens die routeplanner nog anderhalf rondje tegen het verkeer in over het verkeersplein rijdend...)
Bij station Namur aangekomen zijn de haltes op de plek van de kaart duidelijk niet in gebruik, dus maar naar het busstation op het dak, daar waren alléén genummerde perrons.
Ik vroeg aan een beveiliger waar ik moest zijn en die legde me uit dat ik rechts voorbij de C&A moest zijn. Ik had nog 10mn, ik liep naar de Avenue de la Gare maar geen halte E noch een halte met lijn 24. Ik heb een andere bus tot stoppen gedwongen en het aan een chauffeur gevraagd, die legde uit dat ik helemaal vooraan de Rue Borgnet moest zijn. Ik liep daarheen en zie als ik de hoek om kom net een bus wegrijden. Helemaal aan het eind van die straat staat een noodhaltebordje met lijn 24, 50 en 89, maar geen "E" erop.
Na 10mn kwam er een volgende bus die er 20mn "Pas en service" staat te zijn en pas 1mn voor vertrek idd lijn 24 wordt en de deur opent voor de kleumende en vanwege de inmiddels vallende regen onder een erker wachtende reizigers. (Ik snap dat je als chauffeur recht hebt op pauze, maar er is meer dan zat buffer rond het station, doe dat dan niet zo in het zo in het zicht van je reizigers)
Ok, als ik de meldingen goed had gelezen, had ik kunnen zien dat de bus daar vertrok. Maar het kaartje toonde voor het station dus daar ging ik van uit.
Nou begrijp ik dat het moeilijk is dagelijks reisinfo aan te passen, deze wijziging is pas vanaf 27 augustus 2023 "voor onbepaalde duur".
Overigens kwam ik later langs een halte van lijn 32 waar op de HVS trots een rode sticker zat "Valable dès de 01/09/2015". Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van de HVS-papieren en -kastjes van de TEC, want in Nederland is een vergeten, 3 jaar oude HVS van Cxx al vrijwel niet meer leesbaar, en die zijn dan nog geplastificeerd ook!
Bij station Namur aangekomen zijn de haltes op de plek van de kaart duidelijk niet in gebruik, dus maar naar het busstation op het dak, daar waren alléén genummerde perrons.
Ik vroeg aan een beveiliger waar ik moest zijn en die legde me uit dat ik rechts voorbij de C&A moest zijn. Ik had nog 10mn, ik liep naar de Avenue de la Gare maar geen halte E noch een halte met lijn 24. Ik heb een andere bus tot stoppen gedwongen en het aan een chauffeur gevraagd, die legde uit dat ik helemaal vooraan de Rue Borgnet moest zijn. Ik liep daarheen en zie als ik de hoek om kom net een bus wegrijden. Helemaal aan het eind van die straat staat een noodhaltebordje met lijn 24, 50 en 89, maar geen "E" erop.
Na 10mn kwam er een volgende bus die er 20mn "Pas en service" staat te zijn en pas 1mn voor vertrek idd lijn 24 wordt en de deur opent voor de kleumende en vanwege de inmiddels vallende regen onder een erker wachtende reizigers. (Ik snap dat je als chauffeur recht hebt op pauze, maar er is meer dan zat buffer rond het station, doe dat dan niet zo in het zo in het zicht van je reizigers)
Ok, als ik de meldingen goed had gelezen, had ik kunnen zien dat de bus daar vertrok. Maar het kaartje toonde voor het station dus daar ging ik van uit.
Nou begrijp ik dat het moeilijk is dagelijks reisinfo aan te passen, deze wijziging is pas vanaf 27 augustus 2023 "voor onbepaalde duur".
Overigens kwam ik later langs een halte van lijn 32 waar op de HVS trots een rode sticker zat "Valable dès de 01/09/2015". Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van de HVS-papieren en -kastjes van de TEC, want in Nederland is een vergeten, 3 jaar oude HVS van Cxx al vrijwel niet meer leesbaar, en die zijn dan nog geplastificeerd ook!
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Inmiddels heeft de GDL aangekondigd in het personenvervoer vanaf woensdagochtend voor drie dragen te staken, in het goederenvervoer al vanaf dinsdagavond. https://www.focus.de/finanzen/news/warn ... 20889.html
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
De staking die je wist dat zou komen is hier: woensdag tot en met vrijdag staking bij treinmachinisten van DB:
https://bahnblogstelle.com/210737/lokfu ... s-freitag/
https://bahnblogstelle.com/210737/lokfu ... s-freitag/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Heeft iemand toevallig een overzicht van de trajecten die vorige keer helemaal niet reden? Ik heb vrijdag gepland van Erfurt terug naar Nederland te reizen. Kan nog geen inschatting maken of dat überhaupt een kans van slagen heeft .
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
ICE International en IC Berlijn reden de vorige keren in ieder geval niet.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Er zijn in Thüringen ook redelijk wat DB Regio machinisten lid van een andere vakbond. Als de RE2 rijdt, zou ik die nemen naar Leinefelde, dan met de RE9 naar Kassel, RE11 naar Duisburg of Düsseldorf voor een trein naar Nederland.DPDelft schreef:Heeft iemand toevallig een overzicht van de trajecten die vorige keer helemaal niet reden? Ik heb vrijdag gepland van Erfurt terug naar Nederland te reizen. Kan nog geen inschatting maken of dat überhaupt een kans van slagen heeft .
Anders RB20 naar Eisenach, RB6 naar Bebra, RB5 naar Kassel-Wilhelmshöhe, RE11 naar Duisburg of Düsseldorf.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Dank! Dan kan ik toch nog een paar dagen Duitsland toevoegen aan mijn vakantie. Met de hoop vrijdag gewoon terug te kunnen reizen .
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Maar als ergens in een seinhuis een GDL-lid zit dan kunnen ook de treinen van andere vervoerders niet rijden....
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Hoewel die er wel zijn, is dat vrij beperkt omdat de GDL lange tijd alleen openstond voor rijdend personeel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Donateur
- Berichten: 191
- Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 14:13
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Hmmmm, ik heb 18 t/m 22 januari een tripje Wenen staan.. Dat wordt nog even afwachten
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ow jee... 12 jan onderweg naar Hamburg voor de NJ-Vectrain .
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Twee daagjes door Duitsland gereisd en geen noemenswaardige vertragingen gehad. Het was geen Fernverkehr en voornamelijk niet-DB, dat zal gescheeld hebben.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ik ben in drie lange ritten met DB Fernverkehr dit jaar al op minstens 5 stations te vroeg aangekomen, variërend van 5 tot 15 minuten, en nergens noemenswaardig te laat.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Hoe kan men een dienstregeling ontwerpen, waarbij je -15 kan aankomen, dan doet men volgens mij ook iets niet helemaal goed.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Of juist wel, buffer bij een geplande omleiding of werkzaamheden. Zelf een keer meegemaakt bij een ICE naar Berlin die via de Aussenring moest, doordat het allemaal gewoon vlot verliep met -10 ofzo op Hbf.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Toevallig gisteren een Youtube filmpje gezien van een ICE van Fulda naar Würzburg. Normale Vmax is 250 maar hij reed op lange stukken onder de 200 en reed er toch vertraging uit.
Ja, zo kun je de dienstregeling ook stabiel maken.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
ICE 880 was gisteren ook zeer punctueel en vooral vaak te vroeg
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Tijdens de GDL-staking rijdt SBB met eigen materieel regionale treinen tussen Freiburg en Basel.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 gasten