Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
MaartenD
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door MaartenD »

Ik wilde gisteren naar Itzehoe en terug met het Deutschlandticket. Het is niet gelukt.
Ik kwam met de NBE75522 tot Elmshorn alwaar we vriendelijk werden verzocht de trein te verlaten want voor ons stond een trein van de NWBE defect en er stond ook alweer een trein achter en onze trein (FLIRT van de NWBE) werd tot evacuatietrein gebombardeerd. Goed, dan weet je dat je Itzehoe die dag iig nier meer op tijd kunt bereiken om ook nog weer terug te gaan. Dus schielijk in de tegentrein van 12:40 gestapt die nog aan het perron stond (niet de beste optie, maar ja, geen tijd om te controleren) en maar weer terug gegaan.
Op de terugweg in Osnabrück werd en passant de ICE 203 nog even aangekondigd als theoretische mogelijkheid om verder te gaan "heute 2 Stunden später" Wut? Volgens DB stond die nog in Hamubrg (2 uur rijden) en die lijkt daar afgeschaft te zijn geworden.
's Morgens was het nog allemaal lekker rustig in de trein, maar 's middags was het propvol tot staanplaatsen tussen Bremen en Osnabrück aan toe.
En controle gehad in de S-Bahn!
Laatst gewijzigd door MaartenD op ma 22 apr 2024, 09:23, 2 keer totaal gewijzigd.
cassie127
Berichten: 6594
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door cassie127 »

NBE = Nordbahn. NWB = NordWestBahn en die komt niet in Itzehoe/Elmshorn/Hamburg.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
MaartenD
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door MaartenD »

Aah, allemaal zo verwarrend.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3475
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Tom024 »

Er was ergens in Noord-Duitsland (ik denk rondom Hamburg) een flinke storing in een verkeersleidingspost, wellicht dat het daarmee samenhangt?
umbusko
Donateur
Berichten: 5333
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Lange tochten met het Deutschlandticket lijken altijd leuk, totdat je ze daadwerkelijk uitprobeert. :') Maar ik moet zeggen, ik vind het wel ideaal om het Deutschlandticket te combineren met een goedkope Sparpreis voor een korter traject, vooral als je toch de tijd hebt. München-Berlijn te duur, maar er is wel nog een goedkope Sparpreis Nürnberg-Berlijn in de avond? Perfect, wat buffer inplannen en het eerste stuk met de RE1.
MaartenD
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door MaartenD »

Tom024 schreef: ma 22 apr 2024, 12:25 Er was ergens in Noord-Duitsland (ik denk rondom Hamburg) een flinke storing in een verkeersleidingspost, wellicht dat het daarmee samenhangt?
Dan was ik net daarvoor weg, en had misschien geluk met mijn uitgevallen trein want anders was ik twee uur later pas weer in Hamburg geweest.
Op de terugweg ook nog een stukje enkelspoor bij Nottuln-Appelhülsen vanwege een omgevallen boom. Dat werd in het Ruhrgebied ook vrij nadrukkelijk omgeroepen.

En ja, je moet toch altijd wel wat buffer inplannen. Maar die zat er in mijn originele plan ook in.
waldo79
Berichten: 7659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door waldo79 »

Treinreizen in Duitsland is vrij avontuurlijk en net een loterij. Je hebt er dagen bij dat zelfs krappe aansluitingen gehaald worden en ook dagen dat bijna niets lukt.
en-es
Berichten: 4487
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Groeten uit Wuppertal Hbf waar ik op ICE1944 wacht. Mijn Eurobahn uit Venlo kwam met 20 minuten vertraging aan. En dat terwijl tot Neuss keurig op tijd gereden werd. Vanwege een manifestatie op het stationsplein tegen de politieke islam is er veel polizei op de been.
henrivanderweijden
Berichten: 744
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door henrivanderweijden »

Dan klagen we in NL wel eens over het OV maar de DVG maakt er ook een potje van. Lijn 903 naar Dinslaken rijdt vanuit Duisburg tot Watereck elke 7.5 minuten, daarna (op zaterdag) elke 30 minuten door naar Dinslaken. Dus bij vertraging van de Dinslakense dienst hef je die ook in Watereck op. Er zijn nu 5 trams achter elkaar hier geëindigd (tenminste, sinds ik uitstapte) en er staan zo'n 60 reizigers te wachten voor Dinslaken. De bestuurder van de laatste tram werd niet heel vriendelijk behandeld door boze reizigers maar ja, waar begint de agressie? Bij de reiziger of hoe ie behandeld wordt?
RobertT
Berichten: 588
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door RobertT »

En daar kan die bestuurder niks aan doen
henrivanderweijden
Berichten: 744
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door henrivanderweijden »

Dat klopt helemaal maar die persoon is op dat moment wel de vertegenwoordiger van het vervoersbedrijf.
En natuurlijk hoort agressie niet maar ik snap de boosheid van de reizigers wel enigszins als je tram ergens tijdens de rit ineens wordt opgeheven.
En dan is de bestuurder de spreekwoordelijke lul.
en-es
Berichten: 4487
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Dan nog is er geen rechtvaardiging om dat af te reageren op de trambestuurder.
iamthedutchdude
Berichten: 1004
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door iamthedutchdude »

Dat is dan ook niet wat henrivanderweijden zegt...
waldo79
Berichten: 7659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door waldo79 »

Alweer genoeg gehakkel over nodeloos geweld.
en-es
Berichten: 4487
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Groeten uit de IC2004 waarmee ik van Mannheim naar Oberhausen reis. Op mijn gereserveerde plek lagen allemaal spullen die gelukkig snel verwijderd werden door de eigenaar. Trein heeft een hohe auslastung. Mijn beslissing om een eerdere S-bahn te nemen uit Heidelberg pakte goed uit. Mijn oorspronkelijke trein had vertraging en het was twijfelachtig of ik hiermee IC2004 had gehaald.
en-es
Berichten: 4487
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Ik denk dat ik mijn aansluiting in Oberhausen niet haal. Tot Bonn reed IC2004 redelijk op tijd maar daarna werd het langzaam rijden en een stilstand waardoor er 15 tot 20 minuten vertraging is. Krijg zojuist door dat de aansluiting inderdaad niet gehaald wordt.
en-es
Berichten: 4487
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Wat een mazzel, de VIAS naar Arnhem heeft ook vertraging en dus zit ik weer op schema. Alleen jammer van de volle 1e klasse. Dankzij een stel asociale bejaarden die met hun enorme koffers zitplaatsen blokkeren.
en-es
Berichten: 4487
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

De VIAS trein eindigde plotseling in Emmerich. Na 25 minuten wachten alsnog met een vervangende trein naar Arnhem.
henrivanderweijden
Berichten: 744
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door henrivanderweijden »

Gisteren was het ook al feest tussen Köln en Oberhausen, elke trein (ri noorden) liep daar vertraging op. Volgens de omroep op Dinslaken vanwege reparatie aan het spoor.
En ook VIAS had gisteren al last van overstappen. Er zijn blijkbaar te weinig Flirts beschikbaar voor NL.
"Mijn" trein van 7.45 uur uit Ah werd in Emmerich geruild met de tegentrein die alleen 15 kV aan kon. Gevolg dat de RE 19 in beide richtingen vertraging kreeg.
En ja, reizigers en koffers zijn in de eerste klasse van een VIAS-Flirt geen goede combi. Je kan ze namelijk nergens kwijt. Positieve is dat de 2e klasse precies dezelfde stoelen heeft en ook geen ruimte voor grote koffers ,kleine kunnen in het bagagerek.

Naar mijn mening is de RE19 totaal niet geschikt voor zijn taak.
* Teveel doorgaande reizigers.
* Teveel stops onderweg.
* Te kleine en oncomfortabele 1e klasse.
* Geen/te weinig bagage ruimte voor een trein die op een vliegveld stopt.
* Combineren/Splitsen in Wesel waarbij bij vertraging van één van de trein delen de ander ook vertraging krijgt.
en-es
Berichten: 4487
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

En ze zitten ook goed vol. Blijkbaar hebben de lange afstand reizigers die trein ontdekt. Ik kwam in die trein terecht omdat mijn ticket aanzienlijk goedkoper was dan met de ICE via Emmerich.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2856
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ICE11 »

henrivanderweijden schreef: zo 28 apr 2024, 20:01 * Geen/te weinig bagage ruimte voor een trein die op een vliegveld stopt.
Helaas is het voor regionale treinen in NRW inmiddels gebruikelijk dat het interieur van de voertuigen alleen ten opzichte van forenzen wordt ingericht en niet langer voor "klassieke" reizigers. Met bagage reizen is daardoor moeilijk, maakt niet uit of het nu een Desiro HC van National Express is, een dubbeldekker van DB, een Flirt, ..... Volgens mij heb je voor bagage in een 423 (S-Bahn Köln) of nog de meeste ruimte.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13041
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Ardan »

Was het niet de bedoeling dat de RE5 in de toekomst wordt doorgetrokken naar Emmerich? Nu zijn er twee dagrandritten die tussen Wesel en Emmerich alleen in Mehrhoog stoppen en ik vind dat een heel fijne, áls-ie rijdt. Emmerich kan een tweede trein per uur goed gebruiken.
Ik doe ook maar wat
umbusko
Donateur
Berichten: 5333
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Zijn er mogelijkheden om de RE19 2x/uur te laten rijden? Dat lijkt me gezien de belangstelling niet onredelijk, als het past.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2856
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ICE11 »

Ardan schreef: zo 28 apr 2024, 23:53 Was het niet de bedoeling dat de RE5 in de toekomst wordt doorgetrokken naar Emmerich?
Ja, maar pas als het hele RRX-netweerk gereed is.
Nitein-Repart
Berichten: 3579
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Nitein-Repart »

Ardan schreef: zo 28 apr 2024, 23:53 Was het niet de bedoeling dat de RE5 in de toekomst wordt doorgetrokken naar Emmerich? Nu zijn er twee dagrandritten die tussen Wesel en Emmerich alleen in Mehrhoog stoppen en ik vind dat een heel fijne, áls-ie rijdt. Emmerich kan een tweede trein per uur goed gebruiken.
Het hele probleem van die RE5 is dat deze ontzettend vertragingsgevoelig is waardoor de RE5 regelmatig in Oberhausen (Sterkrade) moet keren en de RE19 in z'n eentje het vervoer naar Wesel moet verzorgen (RE49 rijdt enkel op werkdagen en valt geregeld uit). De RE5 verlengen naar Emmerich los daarmee niets op, zolang het vertragingsgevoelige Koblenz-Düsseldorf deel uitmaakt van de RE5. Ik zie liever dat de RE5 tot Oberhausen wordt ingekort en er een nieuwe RB-lijn tussen Duisburg en Bocholt (BR425) komt, zodat de RE19 met twee treinstellen naar Emmerich kan rijden. De nieuwe RB-lijn Duisburg-Bocholt rijdt een half uur later dan de RE19 en er komt een korte overstap in Wesel vanuit de RE19 uit Arnhem op de RB naar Bocholt.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten