Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ik ben gisteren op en neer geweest naar Luxemburg (via Duitsland, RB33, RE5, RE1/11) en het mag ook eens gezegd worden: geen vertraging van betekenis. Sterker nog, op de terugweg werden we in Bonn-Bad Godesberg ingehaald door een vertraagde ICE die eigenlijk in Koblenz voor ons had moeten gaan, en zelfs de 4 minuten vertraging die we daardoor opliepen waren in Duisburg weer weggepoetst.
Nu was het opeens Luxemburg dat de bal liet vallen. Twee bussen die door een paar minuten vertraging (reden onbekend behalve langzaam rijden) ons twee aansluitingen lieten missen.
Wel was het op de terugweg bal ergens ten zuiden van Koblenz. Een RE liep in Spay een half uur vertraging op en verschillende IC en ICE hadden 1,5 tot 2 uur vertraging.
Nu was het opeens Luxemburg dat de bal liet vallen. Twee bussen die door een paar minuten vertraging (reden onbekend behalve langzaam rijden) ons twee aansluitingen lieten missen.
Wel was het op de terugweg bal ergens ten zuiden van Koblenz. Een RE liep in Spay een half uur vertraging op en verschillende IC en ICE hadden 1,5 tot 2 uur vertraging.
-
- Berichten: 790
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Groot-Utrecht
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Als onderdeel van het RRX-netwerk wordt de RE 5 ingekort tot Wesel - Düsseldorf Hbf, waardoor het vertragingsgevoelige traject naar Koblenz wegvalt. Een uitgelezen kans om de RE 5 door te trekken naar tenminste Emmerich en idealiter naar Arnhem. Het enige obstakel wat dan nog overblijft voor een doortrekking naar Arnhem, is dat de Desiro HC treinen niet geschikt zijn voor het Nederlandse spoor, er zouden dan een aantal stellen moeten uitgerust worden met apparatuur die de Nederlandse spanning aan kan en de Nederlandse beveiliging. Of het VRR bestelt een kleine serie nieuwe treinen die de overweg kunnen met de Duitse infrastructuur en de Nederlandse.Nitein-Repart schreef: ↑ma 29 apr 2024, 08:00Het hele probleem van die RE5 is dat deze ontzettend vertragingsgevoelig is waardoor de RE5 regelmatig in Oberhausen (Sterkrade) moet keren en de RE19 in z'n eentje het vervoer naar Wesel moet verzorgen (RE49 rijdt enkel op werkdagen en valt geregeld uit). De RE5 verlengen naar Emmerich los daarmee niets op, zolang het vertragingsgevoelige Koblenz-Düsseldorf deel uitmaakt van de RE5. Ik zie liever dat de RE5 tot Oberhausen wordt ingekort en er een nieuwe RB-lijn tussen Duisburg en Bocholt (BR425) komt, zodat de RE19 met twee treinstellen naar Emmerich kan rijden. De nieuwe RB-lijn Duisburg-Bocholt rijdt een half uur later dan de RE19 en er komt een korte overstap in Wesel vanuit de RE19 uit Arnhem op de RB naar Bocholt.Ardan schreef: ↑zo 28 apr 2024, 23:53 Was het niet de bedoeling dat de RE5 in de toekomst wordt doorgetrokken naar Emmerich? Nu zijn er twee dagrandritten die tussen Wesel en Emmerich alleen in Mehrhoog stoppen en ik vind dat een heel fijne, áls-ie rijdt. Emmerich kan een tweede trein per uur goed gebruiken.
Edit: typefout hersteld
Laatst gewijzigd door rooddolfijn op ma 29 apr 2024, 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Maar de RE19 is toch alleen in Nederlnad een echte "RE"? In Duitsland is het toch een een stoptrein?
Ik zou inderdaad de RE5 met alleen Mehrhoog als tussenstop naar Emmerich doortrekken.
-1x/uur RE19 Arnhem - Emmerich - Dusseldorf (in Duitsland RB)
- 1x/uur RE5 Emmerich - Wesel - Oberhausen
En dan heb je Bocholt nog, zouden ze die in de toekomst dan beter los van de RE19 laten rijden of nog steeds als vleugeltrein met combineren/splitsen in Wesel?
Ik zou inderdaad de RE5 met alleen Mehrhoog als tussenstop naar Emmerich doortrekken.
-1x/uur RE19 Arnhem - Emmerich - Dusseldorf (in Duitsland RB)
- 1x/uur RE5 Emmerich - Wesel - Oberhausen
En dan heb je Bocholt nog, zouden ze die in de toekomst dan beter los van de RE19 laten rijden of nog steeds als vleugeltrein met combineren/splitsen in Wesel?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Dan zou ik eerder nog de RE5 splitsen in Wesel. Tussen Wesel en Emmerich heb je vast geen twee Desiro HC nodig.
Maar goed, dan los je verder niets op voor de RE19, of je moet die vanuit Nederland met twee stellen gaan rijden.
Maar goed, dan los je verder niets op voor de RE19, of je moet die vanuit Nederland met twee stellen gaan rijden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
De RE19 wordt over een jaartje ongeveer opnieuw aanbesteed, ik heb al veel machinisten van Connexxion horen zeggen dat CXX ook interesse heeft voor de RE19. Het probleem is dat je niet echt met twee stellen kunt gaan rijden naar Ah, want er zijn op dit moment te weinig stellen met Nederlandse treinbeveiliging. Dan zou er denk ik met ingaan van de nieuwe concessie en vervoerder extra treinstellen worden bijbesteld.
- ThatPCDude
- Berichten: 465
- Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
- Locatie: Beverwijk/Delft
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Maar de RE19 wordt dan in duitsland aanbesteed toch? Dan zou het eerder Transdev zijn dan cxx...
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur i.o. voor Arriva in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur i.o. voor Arriva in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Klopt, Connexxion is een dochter van Transdev, Ik denk dat Transdev in Duitsland doet, en CXX in Nederland. Maar de RE19 moet eerst worden aanbesteed... VIAS rijdt nu tijdelijk de noodconcessie, totdat de RE19 wordt aanbesteed.
-
- Berichten: 755
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Als die RE 19 opnieuw wordt aanbesteed en de RE5 wordt ingekort tot Wesel-Oberhausen zou ik komen tot hetvolgende:
RB : Emmerich/Bocholt - Wesel - Oberhausen.
RB: Wesel - Oberhausen - Wupertal. (Ma-vr).
RE: Arnhem C - Düsseldorf hbf
Stops te: Zevenaar - Elten - Emmerich - Empel Rees - Wesel - Dinslaken -
Sterkrade - Oberhausen hbf - Duisburg hbf - Düsseldorf Flugh - Düsseldorf hbf.
Je bereikt hiermee dat er een snellere verbinding komt tussen Arnhem en Düsseldorf , mogelijk bespaar je hier een treinstel mee, regelmatig zijn er teveel defect dus handig.
En je kan hiermee ook de overbevolking in de huidige RE 19 tegengaan. Drukke treinen kan je met 2 stellen rijden op het Duitse deel tot Wesel of Emmerich.
RB : Emmerich/Bocholt - Wesel - Oberhausen.
RB: Wesel - Oberhausen - Wupertal. (Ma-vr).
RE: Arnhem C - Düsseldorf hbf
Stops te: Zevenaar - Elten - Emmerich - Empel Rees - Wesel - Dinslaken -
Sterkrade - Oberhausen hbf - Duisburg hbf - Düsseldorf Flugh - Düsseldorf hbf.
Je bereikt hiermee dat er een snellere verbinding komt tussen Arnhem en Düsseldorf , mogelijk bespaar je hier een treinstel mee, regelmatig zijn er teveel defect dus handig.
En je kan hiermee ook de overbevolking in de huidige RE 19 tegengaan. Drukke treinen kan je met 2 stellen rijden op het Duitse deel tot Wesel of Emmerich.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Klein praktisch probleem voor elk verbeterplan op de route Arnhem - Düsseldorf: totdat de driesporigheid (bijna) afgerond is, is er geen enkele capaciteit over voor extra treinen.
-
- Berichten: 790
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Groot-Utrecht
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Meerdere ideeën die ik hier voorbij zie komen spreken over maar 1 rechtstreekse trein per uur tussen de stations ten noorden van Oberhausen en Düsseldorf. In het uiteindelijke RRX netwerk zijn dit 2 treinen per uur, waarom zou je de reizigers richting Düsseldorf, Köln en verder 1x/uur een extra overstap willen geven op Oberhausen Hbf?
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Maar de RE5 reed in her verleden toch ook naar Emmerich?
-
- Berichten: 790
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Groot-Utrecht
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Klopt, de RE 19 bestaat pas sinds 11 december 2016, toen de RE 5 werd ingekort tot Wesel.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Oow, daarvoor was het dus enkel de RE5 die er reed. Duidelijk.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Deze drie horen onder de concessise waar de RE19 ook onder valt:henrivanderweijden schreef: ↑ma 29 apr 2024, 19:27 Als die RE 19 opnieuw wordt aanbesteed en de RE5 wordt ingekort tot Wesel-Oberhausen zou ik komen tot hetvolgende:
RB : Emmerich/Bocholt - Wesel - Oberhausen.
RB: Wesel - Oberhausen - Wupertal. (Ma-vr).
RE: Arnhem C - Düsseldorf hbf
Stops te: Zevenaar - Elten - Emmerich - Empel Rees - Wesel - Dinslaken -
Sterkrade - Oberhausen hbf - Duisburg hbf - Düsseldorf Flugh - Düsseldorf hbf.
Je bereikt hiermee dat er een snellere verbinding komt tussen Arnhem en Düsseldorf , mogelijk bespaar je hier een treinstel mee, regelmatig zijn er teveel defect dus handig.
En je kan hiermee ook de overbevolking in de huidige RE 19 tegengaan. Drukke treinen kan je met 2 stellen rijden op het Duitse deel tot Wesel of Emmerich.
RE 19 Rhein-IJssel-Express (Düsseldorf - Duisburg - Oberhausen - Wesel - Emmerich - Arnhem)
RB 32 Der Bocholter (Wesel - Bocholt) ( vleugeltrein van de RE 19 van/naar Düsseldorf)
RB 35 Emscher-Niederrhein-Bahn (Gelsenkirchen – Oberhausen – Duisburg – Krefeld – Mönchengladbach)
Maar mag RRX/ National Express dan hun trajecten waarop ze rijden ook verlengen naar bijvoorbeeld Emmerich? Want hebben toch ook een concessie enzo?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Trouwens zou ik na dat dat derde spoor klaar is de RE5 doortrekken naar Emmerich met een stop op Mehrhoog. De RE19 is toch in Duitsland een stoptrein?rooddolfijn schreef: ↑ma 29 apr 2024, 21:47 Klopt, de RE 19 bestaat pas sinds 11 december 2016, toen de RE 5 werd ingekort tot Wesel.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
De RE19 stopt tussen Elten en Duisburg Hbf op alle tussengelegen stations, ten noorden van Wesel bij gebrek aan andere treinen. Ten zuiden van Duisburg Hbf wordt niet gestopt bij de stations waar de S-Bahnen stoppen, m.u.v. het vliegveld van Düsseldorf.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
In Mettmann is een brand ontstaan in een Integral-treinstel van de Regiobahn:
https://www1.wdr.de/nachrichten/rheinla ... n-100.html
https://www1.wdr.de/nachrichten/rheinla ... n-100.html
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Vandaag een dagje naar Luxemburg geweest. Heen via Maastricht en Luik, terug via Brussel en Rotterdam.
Het was een extreem drukke dag, wij gingen om 6:20 weg en kwamen om 22:00 thuis, maar opvallend genoeg ging alles goed. Van vertragingen hoger dan +5 was er geen sprake, en zelfs het TVV tussen Marloie en Ciney ging prima. De enige storing die ons dwars had kunnen zitten (defecte trein tussen Utrecht en Rotterdam) was weer voorbij toen wij in Rotterdam aankwamen.
Het was een extreem drukke dag, wij gingen om 6:20 weg en kwamen om 22:00 thuis, maar opvallend genoeg ging alles goed. Van vertragingen hoger dan +5 was er geen sprake, en zelfs het TVV tussen Marloie en Ciney ging prima. De enige storing die ons dwars had kunnen zitten (defecte trein tussen Utrecht en Rotterdam) was weer voorbij toen wij in Rotterdam aankwamen.
zij/haar/hen/hun
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Voor wie meer beeldmateriaal en ook bewegend beeld van de brandende dieseltrein wil zien:ICE11 schreef: ↑di 30 apr 2024, 19:14 In Mettmann is een brand ontstaan in een Integral-treinstel van de Regiobahn:
https://www1.wdr.de/nachrichten/rheinla ... n-100.html
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Vanaf morgen tot volgende week vrijdag zijn er `s nachts tussen 21 en 5 uur weer beperkingen rond Köln Hbf. omdat de sporen 8 t/m 11 buiten dienst gaan voor werken: https://wir.gorheinland.com/medienporta ... iter-fort/
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
In april heeft de KVB Keulen een proef gedaan met 3 gekoppelde trams (90 meter) tussen Neumarkt en Köln-Deutz/Messe.
De bedoeling was te kijken of het haalbaar is om op sommige drukke trajecten in de toekomst met 90 meter trams te gaan rijden.
https://www.ksta.de/koeln/koeln-so-lief ... -ab-775748
De bedoeling was te kijken of het haalbaar is om op sommige drukke trajecten in de toekomst met 90 meter trams te gaan rijden.
https://www.ksta.de/koeln/koeln-so-lief ... -ab-775748
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Zie onder "Bus, tram en metro in Nordrhein-Westfalen"
ICE11 schreef: ↑di 09 apr 2024, 21:09 Omdat de frequentie op het bovengrondse traject via Neumarkt en Heumarkt niet meer verhoogd kan worden (er rijden nu al tot 30 trams per uur en richting) wil de KVB nu de treinen op lijn 1 van 60 naar 90 meter verlengen. Aanstaande zondag zijn er overdag eerste tests met driedelige stammen tussen Neumarkt en Messe/Deutz. Voor een planmatige inzet is wel nog de verlenging van alle perrons tussen Weiden West en Bensberg nodig. Ook moet de politiek in juni beslissen of er tussen Aachener Weiher en Deutzer Brücke een tunnel komt.
https://blog.kvb-koeln.de/ohne-langzuege-geht-es-nicht
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Een nieuw viaduct aan de rand van Düren maakt korte metten met de plannen om tussen Aachen en Köln een derde spoor aan te leggen:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Niet alleen daar, ook nabij station Eilendorf moet een brug worden vernieuwd en volgens de daarvoor besloten plannen zal deze ook maar over twee sporen gaan.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Plannen kan je wijzigen, toch?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten