Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door cassie127 »

Speciaal voor Suus... Tussen Brilon Wald en Fröndenberg heb ik slechts 1× een duo PESA Link voorbij zien komen, voor de rest was alles talent. Inderdaad opvallend aangezien de RE 17 de laatste tijd juist weer vaker tot vrijwel volledig met Pesa Link gereden werdt
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Chrysa »

De Postautos vanaf de Lenzerheide reden vanmiddag per rit met 3 bussen om alle wandelaars weg te krijgen. Verder weinig toeristen, dus het zullen wel dagjesmensen uit Zürich zijn. :shock:

Door al die bussen krijg ik wel zin in vlaflip. -0-
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door henrivanderweijden »

Ik heb ook t idee dat t voor oudere Zwitsers zijn die dagjes weggaan. Hier rond de Vierwaldstättersee ziet t redelijk "grijs" zeg maar. Boten en kabelbanen zijn goed gevuld.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Er staat zowaar geen Polizei bij de 145 in Bentheim :shock: :o
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door cassie127 »

Ik zie ook toevallig voorbij komen wie je de grens heeft overgebracht
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

It's a small world after all :Y

Ondertussen hebben we trouwens wel ongeveer +20, en ik heb ongeveer 20 Minuten overstaptijd :roll:

Daar gaat m'n biertje in de lounge :cry:
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Goedemorgen vanuit EC 277. Het zag er zo veelbelovend uit toen de trein voor de verandering eens op tijd kwam voorrijden, maar we wachten nu op het personeel dat een uur vertraagd uit IC 574 komt. Onze verwachte vertraging: +30. :')

Het wordt ook tijd voor een ČD-bingo denk ik. :')
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Nou, we zijn toch vertrokken met +32 maar worden straks omgeleid tussen Poříčany en Kolín via Nymburk, in verband met een ontspoorde werktrein die op een overweg een innige omhelzing met een auto heeft gehad. :( Zometeen zullen wij dus ook wel op +60 zitten. -0-

Edit: nou, we mochten er als een van de eersten weer door. Dus uit Kolín vertrekken we nu met "slechts" +33.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Goedemorgen terug vanuit de Szkuner! *O*

We horen pas om 10:45 te vertrekken naar tot nu wijst niets er op dat dat niet pünktlich gaat gebeuren :trein:

Overigens ben ik met overstappen van 6, 9 en 13 minuten wel benieuwd of ik vanavond de Dacia haal :')
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Timon91 »

Bollenstad schreef: za 11 sep 2021, 16:50 Wat mij dan nu bezighoudt: waar is die trein nu? En de reizigers?
Ik kan hier nog wel een update over geven: ik zat namelijk in die trein.... Keurig op tijd vanuit Utrecht vertrokken en tot na Helmond ging het allemaal goed. Vervolgens eerst ca. 20 minuten stil gestaan bij Deurne. Er was daar iets aan de hand, geen idee wat, maar we reden over het linkerspoor verder. Het perron in Deurne richting Venlo was erg druk, ik heb het vermoeden dat daar enkele treinen uitgevallen zijn. Met een slakkengangetje zijn we naar Blerick gereden, waar we langs het perron werden gezet.

In Blerick hebben we lang gestaan, wachtende op een vervolg, maar..... niets. Ik heb een paar keer op de DB app gekeken, waar Blerick inderdaad als "zusätzlicher Halt" werd aangegeven met vertrek +60. Dit werd daarna +120, +180 en toen we midden in de nacht nog langs het perron stonden ben ik maar eens gaan vragen. Een DB conducteur op het perron zei dat het stuk Venlo-Viersen "bis Montag gesperrt" zou zijn dus dat we niet verder gingen. Om 7 uur zouden er bussen komen om ons naar Köln te brengen. Toen ik vervolgens begon over "Senk jü for trävelling wiz Deutsche Bahn" verdedigde hij zich met "maar u reist nu met de ÖBB!", waarop de twee Newrest provodniks die erbij stonden hard er tegenin gingen met een hele waslijst aan alle shit die de DB bij hen veroorzaakt heeft en dat dit toch ook echt 100% de schuld van DB Netz was :mrgreen: Dat was toch wel een beetje mooi :mrgreen:

Het was half 3 en ik ben maar weer gaan slapen, om kwart over 6 kwam de provodnik ons wakker maken dat er inderdaad om 7 uur bussen gingen komen. Dit was pas de eerste "officiële" mededeling die gedaan werd. Om 7 uur waren er inderdaad 3 bussen om ons naar Köln te brengen, maar verder konden we allemaal de tering krijgen. Geen informatie over hoe verder, geen tegoedbonnen voor eten of iets dergelijks, geen reserveringen voor dagtreinen verder. Alleen maar een bonnetje "Zugbindung aufgehoben" en de tip om naar het Reisezentrum te gaan en het daar maar lekker zelf uit te zoeken. Omdat we toch met zo'n 150-200 man waren zag ik dat niet zitten en heb ik in de bus via m'n telefoon via het spaarzame Duitse mobiele netwerk reserveringen gemaakt voor de ICE Köln-Wien en de EC Wien-Budapest - ons einddoel was Budapest - en gehoopt dat dat zou gaan lukken.

Om kwart voor 9 waren we in Köln, waar we om 9:29 de ICE richting Wien hadden. Met een extra overstap in Würzburg had het nog een uur sneller gekund, maar overstappen en DB heb ik (en had ik zeker op dat moment) heel weinig vertrouwen in. Bij het Reisezentrum en de informatiebalies was het inderdaad stervensdruk dus ik was blij de reservering al gemaakt te hebben. Met +5 vertrokken we uiteindelijk uit Köln, met +32 is de ICE aangekomen in Wien, maar daar hebben we wel de overstap op de Dacia richting Budapest gehaald (we hadden een uur). Uiteindelijk had ook die trein +28 bij aankomst in Budapest, waar we dus met exact 628 minuten vertraging zijn aangekomen om 22:47 :')

Ik moet nog een brief richting de ÖBB gaan componeren, maar volgens de provodniks kunnen we sowieso 100% van de ritprijs terugkrijgen, al was de dame bij het Reisezentrum in Wien daar niet zo zeker van. Ik heb meer het idee dat die provodniks dat hebben gezegd om de mensen tevreden te houden, want de reizigers waren niet bepaald blij :X 50% terug bij 2 uur vertraging is leuk, maar 10,5 uur is van een andere orde en we zijn een hele middag in Budapest kwijtgeraakt. Elke DB conducteur onderweg deed zo goed mogelijk z'n best om het "niet op te merken" tijdens de kaartcontrole :X Ik heb alle bonnetjes van het eten onderweg bewaard en die gaan allemaal mee in de brief die kant op - we zien wel wat ik terug kan krijgen. Ik hoop dat ÖBB een rechtstreeks kanaal bij de DB voor Fahrgastrechtebetalingen heeft, want als ik naar de punctualiteit van de NightJet kijk zullen er meer dan zat claims geweest zijn de laatste tijd (3 uur vertraging is geen uitzondering).

Waar ik echt niks van begrijp is hoe DB Netz het zo kan plannen dat de grensovergang bij Emmerich vanaf 21:00 dicht is vanwege werkzaamheden terwijl die bij Venlo tot 21:00 dicht is om die reden. Als er maar iets misgaat daar dan zijn er twee belangrijke routes afgesneden. Alle ICE's van afgelopen vrijdag zijn gewoon via Emmerich gereden, de NightJet was de eerste die via Venlo zou gaan. Wat ik ook niet begrijp is dat men pas om 21:00 wist dat de deadline van vrijdag 21:00 zou gaan verschuiven naar fucking maandag. Dat heeft men veel eerder al moeten weten en toch heeft men niks gedaan. De trein had prima vanaf Utrecht bijvoorbeeld omgeleid kunnen worden via Bentheim. De reizigers uit Den Bosch hadden met een bus naar een extra stop in het Ruhrgebiet gebracht kunnen worden en dan waren we met zeg +180 aangekomen in Wien in plaats van met +600... Technisch zou die route wel mogelijk moeten zijn, aangezien de Vectrons van de NS ook via Bentheim kunnen rijden. Of anders een rangeerlocomotief die het stukje Heerlen-Herzogenrath de trein getrokken zou kunnen hebben. Wat dat betreft is het jammer dat die niet de Balkan is, daar kunnen dat soort dingen gewoon :') Dit was in ieder geval een perfecte manier om mensen nooit meer in een nachttrein te laten stappen :neg:

Inmiddels weer terug thuis, de terugreis ging een stuk beter. In Oostenrijk was alles mooi op tijd, in Duitsland voor DB begrippen ook. Uiteindelijk stonden we vanmorgen met +32 in Den Bosch, onderweg hebben we nog even naar Blerick gezwaaid :') Ik kan nu in ieder geval wel zeggen dat ik een binnenlandse nachttrein in Nederland met een couchette heb gehad en ook m'n vertragingsrecord is weer gebroken - het vorige was 8,5 uur van Ankara naar Tehran :')
Mijn Flickr account.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Kom ik aan met m'n trein met +6, en met een geplande aankomst met +4 moet mijn overstap van 9 minuten dus nog lukken *O*

Al had ik eigenlijk om 08:35 in Budapest aan moeten komen, hetgeen nu laut Plan 22:20 is :')
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Mikos »

Timon91 schreef:Vervolgens eerst ca. 20 minuten stil gestaan bij Deurne. Er was daar iets aan de hand, geen idee wat, maar we reden over het linkerspoor verder. Het perron in Deurne richting Venlo was erg druk, ik heb het vermoeden dat daar enkele treinen uitgevallen zijn.
Melding van een vonkende stroomafnemer van een goederenloc, waarna het treinverkeer weerd stilgelegd en er geschouwd moest worden. Er werd overigens niks aangetroffen.
T-hijs
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door T-hijs »

Aking schreef: wo 15 sep 2021, 13:01 Kom ik aan met m'n trein met +6, en met een geplande aankomst met +4 moet mijn overstap van 9 minuten dus nog lukken *O*

Al had ik eigenlijk om 08:35 in Budapest aan moeten komen, hetgeen nu laut Plan 22:20 is :')
Dan ben ik ook erg benieuwd naar *jouw* verhaal!
F.k.a. Bollenstad
T-hijs
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door T-hijs »

@Timon:
Dank voor je relaas!

Dit is gewoon in en in triest. Duitsland is natuurlijk al jaren een derdewereldland als het gaat om aanleg en onderhoud van zowel wegen als spoor, om over het mobiele netwerk maar te zwijgen, maar dit is echt de overtreffende trap...
F.k.a. Bollenstad
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Bollenstad schreef: wo 15 sep 2021, 13:38
Aking schreef: wo 15 sep 2021, 13:01 Kom ik aan met m'n trein met +6, en met een geplande aankomst met +4 moet mijn overstap van 9 minuten dus nog lukken *O*

Al had ik eigenlijk om 08:35 in Budapest aan moeten komen, hetgeen nu laut Plan 22:20 is :')
Dan ben ik ook erg benieuwd naar *jouw* verhaal!
Gisteravond wegens vertraging m'n aansluiting gemist, maar gelukkig in een oord waar al een logeerbed voor me klaarstaat. Dus ik hoefde geen hotel van de spoorwegen te claimen. :')

En nu dus na een (voor mijn doen) ietwat korte nacht weer door waar we gebleven waren *O*
T-hijs
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door T-hijs »

Minder dramatisch, maar net zo vervelend..

Edit: alhoewel... Jij hebt gewoon 14 uur vertraging... :shock:
F.k.a. Bollenstad
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Mjah elk nadeel hep z'n voordeel ofzo. :trein:

Dit is een reis die in maart op de planning stond, en die ik sindsdien een keer of 5 geprobeerd heb. En elke keer strandde ik onderweg of bereikte ik mijn doel niet op tijd. :')

Dus ja, een hoop planningen die de prullenbak in konden, maar het scheelt wel flink qua tickets met dank aan 1371/2007, 16c *O* :mrgreen:
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Timon91 »

Met een nacht missen lopen die vertragingsuren natuurlijk behoorlijk hard op, maar wat me vooral stak was het gebrek aan informatie en alternatieven wat gegeven werd. Op zich is het fijn dat je zo de hele nacht in je treinaccommodatie kunt doorbrengen (wat je anders rijdend gedaan had), maar er is niets verteld en 0,0 hulp verleend wat betreft alternatieven. Men had ons ook in Blerick uit de trein kunnen schoppen en het verder lekker zelf laten uitzoeken, dus het is fijn dat dat niet gebeurd is.

Mijns inziens een betere oplossing was geweest om iedereen 's avonds met bussen naar Köln te brengen, daar accommodatie regelen en bij iedereen de vervolgreis bespreken. Voor een hele trein is dat natuurlijk veel, maar het is/was ook een uitzonderlijke situatie en het ging om naar schatting ca. 150-200 mensen. Op die manier had iedereen sneller en beter geholpen kunnen worden, nu voelde iedereen zich echt in de steek gelaten. Met de dagtrein was de eerste optie vanuit Köln om 04:22 geweest, met een overstap ben je dan om 12:45 in Wien. Voor reizigers die graag zo vroeg mogelijk in Wien zouden willen aankomen was dat nog een "acceptabel" alternatief geweest, omdat dat slechts 3,5 uur vertraging had betekend ten opzichte van de oorspronkelijke aankomsttijd. In dat geval had ik in ieder geval nog het idee gehad dat DB een beetje z'n best gedaan had om iets voor de reizigers te betekenen. Maar goed, op dat gebied hebben ze toch al geen goede naam, dus die kunnen ze ook niet meer verliezen :') :') :')
Mijn Flickr account.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Meltrain »

Was het trouwens geen optie geweest om de trein via Maastricht en Liège naar Aachen te laten rijden? :idea:
Timon91 schreef: wo 15 sep 2021, 12:43 Het was half 3 en ik ben maar weer gaan slapen, om kwart over 6 kwam de provodnik ons wakker maken
Worden die bij de ÖBB ook zo genoemd? :o
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Nee, bij Timon worden die zo genoemd. :mrgreen:
Meltrain schreef: wo 15 sep 2021, 14:53 Was het trouwens geen optie geweest om de trein via Maastricht en Liège naar Aachen te laten rijden? :idea
Er kan natuurlijk e.e.a. veranderd zijn in de tussentijd, maar de poging waar ik ooit deel van uitmaakte was geen succes:
Aking schreef: za 11 sep 2021, 23:09Iets soortgelijks heb ik ergens 2005/2006 gehad met een Skitrein/Alpen Express., mijn reizigers waren niet blij toen te in de ochtend de gordijntjes open deden en we in Maastricht op het opstelterrein stonden :')

Uiteindelijk zijn we toen terug gegaan naar Utrecht, waarvandaan de reizigers per bus richting Zwitserland en Oostenrijk vertrokken :X

Ik was blij dat mijn dienst er toen op zat :mrgreen:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Als de Vectron geen Belgisch beveiligingssysteem heeft, en die kans acht ik groot, is een route met kopmaken in Visé (Luik - Verviers - Welkenraedt is pas maandag heropend) ook geen optie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Het Belgische deel heeft toch ook een loc?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Ja, maar toen ze erachter kwamen dat Venlo - Viersen gesloten was, was het Belgische treindeel al zo’n beetje in Aachen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Timon91 »

De delen uit Hamburg/Brussel zijn overigens met zo'n 3 uur vertraging in Wien aangekomen, maar wat de precieze oorzaak daarvan is (of ze nog gewacht hebben op ons, bijvoorbeeld) weet ik niet.
Meltrain schreef: wo 15 sep 2021, 14:53
Worden die bij de ÖBB ook zo genoemd? :o
Liegewagenbetreuer is meer typwerk :mrgreen:
Mijn Flickr account.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Mikos+ of +Mikos is korter dan provodnik :Y
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten