Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Chrysa »

Zo heb ik ook al in de ICE gezeten met onder andere een wafelijzer, suikerspinmachine en een frituurpan ja. :')
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Chrysa »

Ik heb een nieuwe medereiziger *O*

Afbeelding
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Wat schattig! :D
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Etienne »

Mijn treinreis verloopt best voorspoedig. Ben net vertrokken uit Vechelde met de RE70 richting Herford. De trein is wel mudvol, maar dat komt vermoedelijk omdat de vorige RE70 met +20 vlak voor ons rijdt.

Het was overigens ook goed dat ik in Burg (b. Magdeburg) al in de RB40 overgestapt was, want het perron stond me toch een partij vol in Magdeburg en ook de Duitse S&V moest er bij komen, zodat fietsen en kinderwagens op de juiste plaats konden staan.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Ik kwam stipt op tijd aan in Frankfurt. Mijn volgende trein stond al een half uur voor vertrek klaar met open deuren. De ICE vertrok op tijd. Maar het kon natuurlijk niet lang goed gaan...

ICE 12/152 is na 2 minuten rijden stuk gegaan op het emplacement van Frankfurt. :') Inmiddels staan we hier al een kwartier.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Na een rit van meer dan vijf uur met 1 minuut vertraging aangekomen in Düsseldorf. De Eurobahn is vertraagd en natuurlijk propvol, maar met een overstap van een half uur in Venlo is klagen zinloos :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

umbusko schreef: za 27 aug 2022, 16:46 ICE 12/152 is na 2 minuten rijden stuk gegaan op het emplacement van Frankfurt. :')
Resets hebben niet gewerkt. We staan hier nu een uur. Er komen twee diesellocs om ons terug te duwen naar het Hbf...
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Etienne »

Ik ben inmiddels onderweg met IC 1766 naar Den Haag. Uiteindelijk met slechts +6 aangekomen in Hengelo.

De 20350 voor degene waar ik in zat was uitgevallen en die daar na valt ook weer uit. Mooi mazzel gehad dus.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Om 18:03 waren we weer terug op het Hbf (oorspronkelijk vertrek: 16:28). De laatste deur paste niet aan het perron. Over aansluitingen was geen info gegeven.

Aan de overkant van het perron stond een losse ICE klaar met daarop ICE 12, inclusief alle reserveringen, maar uiteraard wel precies andersom. Met deze trein zijn we om 18:17 vertrokken.

ICE 10 (18:28) staat nog aangekondigd met +20 maar daar hebben we nu natuurlijk het stel van afgepakt. Misschien kan het stel dat oorspronkelijk naar Amsterdam zou gaan wel nog los rijden, geen idee.
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door waldo79 »

Avontuurlijke reis zullen we maar zeggen :geek:
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Zeg dat. In Köln blijft de 254 een kwartier wachten op reizigers van de 152 (richting Amsterdam), wordt nu omgeroepen.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2806
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ICE11 »

Chrysa schreef: za 27 aug 2022, 12:59 Ik heb een nieuwe medereiziger *O*

Afbeelding
Mag je hem/haar behouden? Als niet zou ik zeker een mooi plekje voor hebben. :)
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2806
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ICE11 »

Vanwege materieeltekort rijden op de S3 tussen Hannover en Hildesheim tot 11. December een koppeltje 1440 van de MRB en een TRI-111 met n-Wagen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Gisteren München Hbf - Rotterdam Centraal in precies 9 uur gedaan. Als de HSL tussen Würzburg - Fulda/Aschaffenburg niet wegens onderhoud gesloten was geweest (daardoor een half uur eerder vertrek uit München dan in een reguliere dienstregeling) en NS een halfuursdienst Eindhoven - Venlo had gereden, had het in 8 uur gekund.

ICE 720 vertrok 8 minuten te laat in München, was op tijd in Frankfurt en 1 minuut te laat in Düsseldorf. De Eurobahn reed met bijna een kwartier vertraging weg in Düsseldorf, in Venlo waren het nog vijf minuten. Geen enkel probleem, aangezien de overstap toch lang was door de uursdienst naar Venlo. In Nederland ging alles goed, op twee mislukte vertrekpogingen op Eindhoven voor de 1100 na, die verder geen consequenties hadden.

Al met al een goede prestatie. Google Maps geeft aan dat voor deze verbinding op een zaterdag tussen de 7,5 tot 10 uur nodig hebt met de auto en dan heb je onderweg niet een half boek gelezen en een groentecurry met rabarberlimonade genoten bij de restauratie ;)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Voor wie wel eens via Cheb reist: omdat de capaciteit niet langer toereikend is, worden IC 512 en IC 515 tussen Cheb en Bohumín in het weekend niet langer gereden met Pendolino-treinstellen, maar met een klassieke trein met 9 rijtuigen, inclusief restaurant. Daardoor worden enkele treinen richting Ostrava, Bohumín en Opava juist wel met een Pendolino gereden. Doordeweeks blijft de Pendolino wel rijden. (link)
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door MdJ »

Weekendje Koblenz gepland, met het 9euro ticket maar gedaan. Op vrijdag heen via Arnhem, op een vervangend busritje naar Utrecht Centraal i.v.m. de staking en de vertraagde RE5 vanuit Wesel (+15) met oplopende vertraging tot +42 in Koblenz ging verder dat prima. Wel zagen we dat de terugweg wat complexer ging worden wegens de werkzaamheden die die avond gingen starten.

Uiteindelijk via de RE5-RB27-RE13 over Venlo, zodat we wat minder lang dan 2,5 uur met een BR425 hoefde te reizen, maar werd door vertraging van de RE5 (+32) maar zelfs Düsseldorf.

Uiteindelijk ging met mis bij Kaldenkirchen. In Venlo stond een keteltrein gestrand op het stroomloze gedeelte van de bovenleiding van het goederenemplacement.
De Eurobahn van rond 19u aankomst in Venlo werd opgeheven Kaldenkichen-Venlo. Omdat we niet de hoop hadden dat die van een uur later wel zou rijden zijn en er op zondagavond geen OV is in die hoek, zijn we maar de 6km gaan lopen. Net de trein van 20u uit Venlo niet meer gehaald, dus uiteindelijk nu met +90 verder naar huis.

Achteraf maar goed dat we meteen zijn gaan lopen, de ene taxi werd besprongen en ook de Eurobahn van rond 20u is ook niet in Venlo aangekomen.
Bij twijfel: gebruik beton.
MaartenD
Berichten: 664
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door MaartenD »

Het drogenpaadje gepakt ;)
En het is inderdaad jammer dat lijn 1 niet naar Kaldenkirchen rijdt in het weekend.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door regenmaker »

Ik snap niet dat men de 074 of 096 gewoon doortrekt naar Venlo (niet via Tegelen). Overigens had de VRR het plan voor een snelbus Venlo - Erkelenz en ik wacht ook nog steeds op het doortrekken van de SB83 naar Roermond, maar het is vrij stil in die hoek. Ook wil Kreis Kleve een bus tussen Venlo en Geldern.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Waarom moeten de Duitsers het regelen? Kaldenkirchen ligt duidelijk in de agglomeratie van Venlo, dus dat er een Nederlandse stadsbus heen rijdt lijkt mij het meest logisch.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Cas
Berichten: 874
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Cas »

Bij die S-treinen in Brussel loopt het nog niet helemaal storm, volgens mij: ik zit nu in de S6 door de Noord-Zuidtunnel en zie werkelijk maar een ander persoon in deze hele trein zitten.
請勿靠近車門
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door regenmaker »

Suus schreef: ma 29 aug 2022, 08:30 Waarom moeten de Duitsers het regelen? Kaldenkirchen ligt duidelijk in de agglomeratie van Venlo, dus dat er een Nederlandse stadsbus heen rijdt lijkt mij het meest logisch.
Omdat die losse stadslijn op het Duitse gedeelte ten dode is opgeschreven gezien de bezetting op dat traject. Als je een groter bedieningsgebied achter Kaldenkirchen dat geen treinstation heeft meeneemt, wordt de verbinding veel aantrekkelijker. Net als het schrappen van de extra lange route via Tegelen. De lijnen 074 en 096 bedienen het station in Kaldenkirchen niet, dus niet handig om vanuit Brüggen of Lobberich naar Venlo te reizen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ArrivaBas »

Het zou voor zowel dit deel van Limburg als voor Kreis Viersen een enorme winst betekenen als de provincie Limburg, de VRR en de betrokken vervoerders samen een lijnennet tekenen waarbij er zo min mogelijk gekeken wordt naar de aanwezigheid van een landsgrens tussen de twee bestuurlijke regio's. Het grensoverschrijdende aanbod van OV is in deze hoek met alle respect slecht te noemen. Behalve de RE13 heb je op dit moment alleen lijn 1 van de stadsdienst Venlo die tot Kaldenkirchen komt, en de slechts een paar keer per dag rijdende lijn 29 tussen Venlo en Neukirchen-Vluyn.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Ik probeer chocola te maken van de nieuwe dienstregeling van de TEC, wat enigszins bemoeilijkt wordt door het feit dat de Franstalige scholen in de federatie Wallonië-Brussel een nieuwe jaarindeling volgen met afwisselend gemiddeld 7 weken les en 2 weken vakantie, terwijl de Duitstalige en de Vlaamse scholen hun jaarindeling niet wijzigen. Nu rijden sommige lijnen volgens de Franstalige jaarindeling, andere lijnen volgens de Duitstalige jaarindeling, weer andere lijnen volgens een speciale dienstregeling die rekening houdt met beide jaarindelingen... :pos:

En de lijnen die Vlaamse scholen bedienen dan? Die rijden volgens de Franstalige jaarindeling. :') :') :') _O-
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Bart »

Je bedoelt de zin: De lijnen 127, 139, 339 en 439, die een scholengroep van de Vlaamse Gemeenschap bedienen, rijden vanaf 29 augustus volgens de uurregeling 'schooldagen' van de Franstalige kalender.

Ik lees die zin zo dat die lijnen elke dag volgens de schooldagendienstregeling rijden. Al kun je hem inderdaad ook zo lezen dat ze de Franse vakanties aanhouden :')
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Mr-W »

ArrivaBas schreef: ma 29 aug 2022, 16:48 Het zou voor zowel dit deel van Limburg als voor Kreis Viersen een enorme winst betekenen als de provincie Limburg, de VRR en de betrokken vervoerders samen een lijnennet tekenen waarbij er zo min mogelijk gekeken wordt naar de aanwezigheid van een landsgrens tussen de twee bestuurlijke regio's. Het grensoverschrijdende aanbod van OV is in deze hoek met alle respect slecht te noemen.
Zou een goede zaak zijn, SB 58 Emmerich-Kleve-Nijmegen HAN vind ik een mooi voorbeeld van hoe het wel kan.
ArrivaBas schreef: ma 29 aug 2022, 16:48 de slechts een paar keer per dag rijdende lijn 29 tussen Venlo en Neukirchen-Vluyn.
Toevallig had ik gister die bus naar Moers Hbf. Was de enige passagier tot de landsgrens, opvallend genoeg heeft lijn 29 geen tussenhaltes in Nederland terwijl er wel langs een woonwijk wordt gereden :|
Op de landsgrens stapte 1 reiziger in en tot Neukirchen waren we de enige passagiers.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 6 gasten