Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Stefan »

Klinkt als een normale dag op lijn 29. _O-
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2806
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ICE11 »

umbusko schreef: ma 29 aug 2022, 17:38 Ik probeer chocola te maken van de nieuwe dienstregeling van de TEC
Heb je toevallig een link waar alle wijzigingen verzameld staan? Op de duitstalige pagina van de TEC heb ik alleen iets over de jaarindeling gevonden, en voor meer is mijn Frans niet goed genoeg....
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Dit is de Franstalige pagina met wijzigingen (als de link niet werkt moet je de taal van de website op Frans zetten, linksonder). Ik moet ze nog op de wiki verwerken, dan kun je ze binnenkort ook in het Nederlands nalezen. ;) Maar in Liège-Verviers gebeurt verder niet veel spannends, alleen kleine wijzigingen. Behalve dat de E23 een groot deel van de 394 vervangt zoals in dit topic besproken.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2806
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ICE11 »

Mercikes!
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door JordiBrabant »

De DB kán dus wel een Bordrestaurant uitbaten: Net na de Kölner Südbrücke heb ik mijn eten besteld en nu (12:44) op Ehrenfeld was het er al.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3424
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Tom024 »

Als het goed is mag het inderdaad ook gezegd worden: vandaag via overstappen in Duisburg, Frankfurt, Salzburg en Wien naar Bratislava gereisd. Alles werkend en exaxt op tijd. Vanavond door naar Humenne. *O*
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Chrysa »

"Wie viel isch der Kaffee in Euros?"
"fünfundzwanzig"

Ik wist dat de inflatie hier erg was, maar :shock:


Het was 25czk. :') Nog steeds veel voor instant koffie maar alles is welkom nu.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3424
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Tom024 »

Afbeelding
small url maker

Het valt allemaal weer niet mee, gelukkig heeft men deze keer meer dan alleen maar eieren. *O*
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Chrysa »

In EC98 hebben ze alles wel, maar om vanaf München al Zwitserse prijzen te rekenen... Ik eet mn chipszak maar leeg als avondeten.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door nvdw »

Dit bericht komt vanaf spoor 2 van Pistoia. Vanwege redenen reis ik vandaag per trein naar Perugia. Toch wel opvallend: in een land waar ik verwacht dat alles nog ‘ouderwets’ gaat, kan ik gewoon via de FS een online ticket boeken en met Paypal betalen.

Grappig dat overal zoveel ruchtbaarheid wordt gegeven aan die gele lijn die je niet mag overschrijden (omroep, borden in twee talen). Ik heb niet het idee dat ik het perron deel met zoveel potentiële spoorlopers 8-)

EDIT: nee, toch eentje!!1 :o
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
teun
Berichten: 1490
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door teun »

Ik wilde al zeggen, ik ben volgens mij nog nooit op een station in Italië geweest waar er geen spoorlopers waren. :')
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Chrysa »

Op Varenna hangt het perron jelemaan vol bordjes dat je niet over moet steken richting de uitgang.

Toen ik eruit stapte hoor ik in een zwaar Amerikaans accent achter me: "So do we just cross the track?" "I think so." en zonder te kijken renden ze over. Tja...

Van hetzelfde kaliber had ik gisteren twee Britse toeristen in een dubbeldekstrein. Ze waren erg verbaasd en blij dat ze een rondje konden lopen in het rijtuig.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3424
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Tom024 »

Reizigers in de EC114 lopen kans op een goedgevulde DB-bingokaart vandaag: een wagen eerste klasse ontbreekt, Klimaanlage uitval, 110% onvriendelijk, Duits personeel en de Bistro heeft een heel beperkt assortiment omdat niet alles geleverd is.

Gelukkig wel soort van op tijd, tot nu toe slechts +10.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Hainje »

Zit nu in de intercity van Antwerpen (v. 10:37u) naar Poperinge. Deze rijdt met slechts drie rijtuigen in plaats van zes. Dat wordt gewoon netjes gemeld door de conducteur. :shock: Zou echt fijn zijn als ze dat in Nederland ook gingen doen. Nu snap ik wel dat het wat drukker is in de eerste klasse(, sowieso blij dat ik een klasverhoging heb gekocht nu).
🍉
hauptbahnhof
Berichten: 3896
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door hauptbahnhof »

Het is misschien fijn dat de conducteur het meldt maar de situatie blijft hetzelfde lijkt me?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Hainje »

Ja blijft hetzelfde, maar je/ik weet nu wel waarom. Dat is ook al wat waard.
🍉
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door htm_tram »

Hainje schreef: do 08 sep 2022, 10:48Zou echt fijn zijn als ze dat in Nederland ook gingen doen. Nu snap ik wel dat het wat drukker is in de eerste klasse(, sowieso blij dat ik een klasverhoging heb gekocht nu).
In Nederland hoeft dat toch niet? NS rijdt toch planmatig met een ICMm 3 of 4tje :lol:
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Hainje »

Heb je een punt :')
🍉
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5859
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door reisthijs »

Hoezo melden Nederlandse conducteurs het niet als de trein te vol is doordat deze korter is dan gepland? Bij mij wel hoor de laatste keer dat ik in een onverwacht veel te korte IC stond. Lekker met een sneer naar de werkgever, "klaag niet bij ons, wij kunnen er ook niks aan doen".
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

DB liet zich weer eens van zijn beste kant zien door met +42 in Hamburg aan te komen ... terwijl de overstap naar Kopenhagen slechts 39 minuten bedraagt. Het personeel beweerde geen info te hebben en riep niet eens het spoor om. Gelukkig zag ik op het laatste moment dat dat gewijzigd was van 11 naar 5 en waren er nog reizigers aan het instappen. Gehaald en met +10 vertrokken.

Het moet wel geen gewoonte gaan worden, die stationssprints. Eerst Dresden, nu Hamburg. (Ook niet de eerste keer in Hamburg, trouwens. :') )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

In Keulen is een waterleiding gebroken, precies bij de stroomtoevoer van het seinhuis van Köln Hbf. Dat is daarom stroomloos gezet. Alleen de S-Bahnen kunnen nog rijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Chrysa »

"Cologne is defekte stellwerke operation delay, umsteigen in Frankfurt Flughafen" aldus de conducteur in ICE108. :')
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Chrysa »

Vanuit ICE108 overgestapt op ICE720, welke via Messe/Deutz rijdt ipv Köln Hbf. Voor Messe/Deutz hebben we een half uur stilgestaan omdat er een hele treinenfile voor ons was. Met +26 in Düsseldorf aangekomen en gesprint van spoor 18 naar spoor 4 waar de Eurobahn naar Venlo zou vertrekken. Daar hijgend de trap opgekomen samen met een hele groep. Daar zie ik opeens de Eurobahnteein op spoor 12 binnen komen, en dat is ook pas wanneer de schermen aangeven dat er een spoorwijziging is. Weer helemaal terug gerend, en we hebben het net gehaald, maar wat een klerezooi zeg.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door PHS »

Hainje schreef: do 08 sep 2022, 10:48 Zit nu in de intercity van Antwerpen (v. 10:37u) naar Poperinge. Deze rijdt met slechts drie rijtuigen in plaats van zes. Dat wordt gewoon netjes gemeld door de conducteur. :shock: Zou echt fijn zijn als ze dat in Nederland ook gingen doen.
In België wordt van treinbegeleiders verwacht dat zij de reiziger actief informeren. Een ander voorbeeld: bij een recente reis in België werd de trein opgeheven wegens de grote vertraging. De treinbegeleider riep dat niet alleen om, maar liep vervolgens door de trein om in iedere bak te vragen of ze zijn omroep hadden gehoord en of er nog vragen waren. Ja, de gemiddelde NS-conducteur kan heel wat leren van zijn Belgische collega's.

Daar staat tegenover dat in België de online reisinformatie een stuk minder ver is dan bij ons, dus in zoverre is het ook logisch dat in dit opzicht meer wordt verwacht van het personeel.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Hainje »

*maakt aantekeningen voor sollicitatie bij NS*
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten