Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Er is een nationale staking* afgekondigd van 24 uur voor vandaag (die zijn van 8:00 tot 7:59, dus t/m vrijdag 20 januari 7:59), en die hebben niet vaak de neiging voor onbepaalde duur te worden.

*grève interprofessionnelle intersyndicale.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Jultar »

Gelukkig, dank!
henrivanderweijden
Berichten: 715
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door henrivanderweijden »

Ik weet niet of Trensdev bezuinigd op schoonmaak van treinen maar heb tot nu vandaag niet 1 stel van de S-bahn Hannover gezien zonder graffiti.

Edit: en natuurlijk net het bericht geplaatst en kom een schone S-bahn tegen. Maar goed, veel rijden er rond met grote plakkaten aan de zijkant, geen reclame voor het OV in ieder geval.
Laatst gewijzigd door henrivanderweijden op vr 20 jan 2023, 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3424
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Tom024 »

Transdev heeft daar een hoop problemen, onder andere met de beschikbaarheid van materieel. Er rijden ook al een tijd een aantal vervangende treinen, dus ik kan me voorstellen dat de treinstellen simpelweg niet gemist kunnen worden voor de dienst.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2806
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ICE11 »

In Bayern is een werktreinstel in brand gevlogen en dan enkele kilometers zelfstandig gerold voordat met het in de station Freilassing op een zijspoor kon leiden en blussen. Het is al de tweede gelijkaardige incident met een treinstel van deze serie. De eerste was in zomer 2020 in het Schwarzwald en in de toenmalige onderzoek zijn diverse adviezen voor nodige bijwerking van de remmen en de brandbeveiliging gegeven.

https://www.br.de/nachrichten/bayern/ge ... ng,TTTuwow
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door dennistd »

Sommige mensen forenzen over 5km. Sommigen 20km. Er zijn zelfs mensen die elke dag meer dan 150km afleggen naar hun werk. Maar deze Italiaanse heeft denk ik wel het record in handen: ze reist elke dag 800km van Napels naar Milaan, en 's avonds weer 800km terug. :shock:

https://www.blick.ch/ausland/sie-steht- ... 40966.html
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Ik dacht dat ik veel treinkilometers gemaakt had vorig jaar, maar zij is daar na 2,5 werkweek al overheen. _O-
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Groeten uit ICE 1545 "Karolinger", die door de werkzaamheden bij Viersen werd omgeleid via Neuss, Meerbusch-Osterath en Krefeld-Linn. In Duisburg hebben we inmiddels +20, omdat hier een defecte trein meerdere sporen en wissels heeft staan blokkeren. :') Vlak voor het station zag ik ook nog een RE42 naar Münster staan met reizigers. Dat is zo te zien de trein die om 07:02 had moeten vertrekken uit Duisburg en die vlak voor Duisburg defect zal zijn gegaan; het is inmiddels 08:55. :') Die staat trouwens wel gewoon netjes op één spoor, dus ik denk dat er twee treinen defect waren.

Edit: in Hannover hebben we de +20 er alweer uitgereden en zijn we weer op tijd. :shock:
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2806
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ICE11 »

Bij drukte verkoopt Eurostar voorlopig maar nog liefst 2/3 van de beschikbare plaatsen in de trein, omdat anders de wachtrijen voor de grenscontrole op station St. Pancras vanwege personeelstekort te lang worden:

https://www.aachener-zeitung.de/wirtsch ... d-83598669
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3424
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Tom024 »

Het was me tijdens een eerdere overstap ook al opgevallen, maar toen twijfelde ik aan mezelf: de automatische omroep in Nürnberg Hbf heeft twee verschillende stemmen. Op alle sporen t/m 21 is de nieuwere, mannelijke stem te horen, op spoor 22/23 nog de oude, vrouwelijke stem. Is dat perron misschien een apart stationsdeel, of later toegevoegd ofzo? Mierenneuken natuurlijk, maar wel apart.

Oh, als iemand komende week nog deze kant op reist: de Lidl in het Hbf is gesloten tot en met 6-2. -0-
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door cassie127 »

Ik heb zelfs stations meegemaakt waar beide stemmen door elkaar gebruikt werden. De oude stem voornamelijk voor het waarschuwen om afstand van de perronrand te houden en te waarschuwen als er een trein doorkomt zonder te stoppen. De nieuwe stem verzorgde de omroepen voor de rest.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door htm_tram »

Zojuist is NJ 402 vertrokken uit Zürich HB waar het slaaprijtuig ontbrak maar er zit wel een panorama rijtuig tussen. Gebeurt niet zo vaak dat het panorama rijtuig in Amsterdam komt. :trein:
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door dennistd »

Als ik gereserveerd zou hebben voor het slaaprijtuig zou ik er niet zo blij mee zijn denk ik :X
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Daniel »

Ik zag de foto ook langskomen op Twitter, maar als ik de geplande samenstelling van die trein zie dan mist er ook nog een couchetterijtuig voorop de trein. Dat blijkt er ergens achterop tussen te zitten.

Voor de liefhebbers nog een link naar de foto
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door htm_tram »

Dat klopt. Ik stond naast de fotograaf.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
Bartjk
Berichten: 376
Lid geworden op: di 05 jul 2011, 17:44
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Bartjk »

Update: Het panoramarijtuig gaat mee naar Nederland en zit in het midden van de trein
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ArrivaBas »

https://www.ndr.de/nachrichten/hamburg/ ... n3322.html
De A1 in Hamburg is vanmiddag enkele uren dicht geweest omdat een lege lijnbus van de VHH onderweg naar de stalling in brand is gevlogen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Groeten uit een ICE die een identiteitscrisis heeft of hij Wagen 21 t/m 27 of Wagen 31 t/m 37 is. Iedereen heeft per mail nieuwe reserveringen gekregen voor Wagen 21 t/m 27 en dat gaf de trein ook aan, maar inmiddels is alle informatie weer gewijzigd naar 31 t/m 37 zoals oorspronkelijk gepland inclusief de oorspronkelijke reserveringen. :') Maar het blijft steeds wisselen. :') :') :')

Hoop verwarring. Gelukkig was ik maar meteen naar mijn oorspronkelijke plek gegaan en bleef die verder ook vrij. Ben benieuwd hoe het gaat als we straks in Hamm gaan koppelen. :mrgreen:

edit: in Hamm waren we toch 21-27 en was het deel uit Düsseldorf 31-37. De nieuwe conducteur begreep het ook niet helemaal. Die had zijn dienst op 31-37, dacht huh het voorste deel komt eraan als 21-27 en liep dus naar achter, trof daar een conducteur die zei "dit is mijn stel" en is dus uiteindelijk dienst gaan doen op 21-27, het stel dat eigenlijk 31-37 had moeten zijn en waar hij dus ook oorspronkelijk dienst op had moeten doen. :') Naast mij zit een man met een BahnCard 100 die al een paar keer heeft gezegd tegen iedereen die het horen wil dat hij de €4,50 voor zijn reservering terugwil, dat het altijd hetzelfde liedje is en dat het niemand ook maar iets interesseert. :')
henrivanderweijden
Berichten: 715
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door henrivanderweijden »

Zijn bij Bahncard 100 de reserveringen niet gratis?
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Alleen in de 1ste klas, dan krijg je er 100 gratis. Reizigers met een BahnCard 100 2de klas kunnen wel per iedere eerste van de maand voor €41,40 op hun vaste traject (+ aansluitende traject) 46 reserveringen kopen, een zogeheten Dauerreservierung.
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Stokoude PCC-trams kunnen stilaan met pensioen

Bericht door Mr-W »

‘Stadslijner’, naar analogie met de ‘Zeelijner’ aan de kust. Dat is de naam van de gloednieuwe trams, waarvan in totaal 58 exemplaren naar Antwerpen komen. De eerste 24 trams zijn ondertussen geleverd én negen zijn helemaal klaar voor de dienst. Ze zijn vanmorgen feestelijk voorgesteld aan de stelplaats van De Lijn in Deurne.
https://www.hln.be/antwerpen/stokoude-p ... a23406786/
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2806
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ICE11 »

Hoe is dat eigenlijk - trefwoord wafelijzerpolitiek - krijgt Charleroi nu ook nieuwe trams? Of is de compensatie voor Wallonie al met de nieuwe tram in Luik voldaan?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ArrivaBas »

Wafelijzerpolitiek wordt sinds 1988 niet meer bedreven in België. https://nl.wikipedia.org/wiki/Wafelijzerpolitiek
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Jawel, maar niet meer bij lokaal en regionaal openbaar vervoer. Bij de spoorwegen is het nog springlevend.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten