Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door henrivanderweijden »

DPDelft schreef: wo 08 jun 2022, 11:06 Waarom zouden de kinderen van 6 moeten opstaan?
Juist voor de jonge kinderen is het veiliger, zeker in grote drukte, om te zitten.
Heel simpel: omdat kinderen beter kunnen staan dan ouderen of mensen die slecht ter been zijn?
Kent niemand meer de ooit bekende tekst: opstaan voor iemand misstaat niemand?
En zoals al gesuggereerd werd: laat er 2 op 1 stoel zitten? Kan prima.
T-hijs
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door T-hijs »

Een paar posts terug is al door meerdere mensen aangegeven dat kinderen van 6 jaar niet veilig kunnen staan in een rijdende trein. Waarom dan zo halsstarrig?
F.k.a. Bollenstad
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door henrivanderweijden »

Zoals jij het niet met mij eens bent hoef ik het toch ook niet met jou te zijn?
T-hijs
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door T-hijs »

Leg mij dan eens uit waarom jij vindt dat kinderen van 6 jaar wél veilig kunnen staan in een drukke, rijdende trein?
F.k.a. Bollenstad
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door henrivanderweijden »

Omdat daar een ouder bij is die ze in de gaten kan houden? Ze kunnen ook op de grond zitten bv met een video spelletje of een kleur / knutselboek ? Desnoods laat je de 2 kinderen op 1 stoel zitten en ga je er als ouder naast staan ? Mogelijkheden genoeg maar niets doen is in mijn ogen geen optie.
T-hijs
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door T-hijs »

Sorry, maar op de grond zittend een spelletje doen in een drukke trein, waar vermoedelijk meer mensen niet kunnen zitten? Lekker realistisch. #not

Ik ga hier verder geen woorden aan vuil maken, behalve dat ik je reactie niet realistisch vind en van een hoge zuurgraad vind getuigen.

:X
F.k.a. Bollenstad
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Post »

henrivanderweijden schreef: wo 08 jun 2022, 12:26
DPDelft schreef: wo 08 jun 2022, 11:06 Waarom zouden de kinderen van 6 moeten opstaan?
Juist voor de jonge kinderen is het veiliger, zeker in grote drukte, om te zitten.
Heel simpel: omdat kinderen beter kunnen staan dan ouderen of mensen die slecht ter been zijn?
Kent niemand meer de ooit bekende tekst: opstaan voor iemand misstaat niemand?
En zoals al gesuggereerd werd: laat er 2 op 1 stoel zitten? Kan prima.
En de rest van de trein was gevuld met ouderen en mensen die slecht ter been waren? Dus de enige optie was die kinderen van hun stoelen jagen?
Duplex
Berichten: 20
Lid geworden op: za 05 dec 2015, 10:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Duplex »

henrivanderweijden schreef: wo 08 jun 2022, 12:26
DPDelft schreef: wo 08 jun 2022, 11:06 Waarom zouden de kinderen van 6 moeten opstaan?
Juist voor de jonge kinderen is het veiliger, zeker in grote drukte, om te zitten.
Heel simpel: omdat kinderen beter kunnen staan dan ouderen of mensen die slecht ter been zijn?
Kent niemand meer de ooit bekende tekst: opstaan voor iemand misstaat niemand?
En zoals al gesuggereerd werd: laat er 2 op 1 stoel zitten? Kan prima.
Als ik lekker voor mijn familie zitplaatsen heb gereserveerd en jij komt door problemen met een andere trein terecht in mijn trein dan zou ik helaas niet mijn plaatsen (op een rit van paar uur) gaan afstaan aan iemand. Je kunt ook blij zijn dat je nog met een die andere verbinding überhaupt mee kon ;)
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door dennistd »

Flink aantal gewonden bij een aanrijding tussen tram en bus in Oberhausen: https://www1.wdr.de/fernsehen/lokalzeit ... -1654.html
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door DPDelft »

T-hijs schreef: wo 08 jun 2022, 13:35 Sorry, maar op de grond zittend een spelletje doen in een drukke trein, waar vermoedelijk meer mensen niet kunnen zitten? Lekker realistisch. #not
Hier sluit ik mij bij aan. Juist dit zorgt voor gevaarlijke situaties als de trein druk is en volwassenen op de kinderen kunnen gaan staan (overlopen worden). Drie kinderen kunnen vaak wel een bank voor twee personen delen, maar twee kinderen en een volwassen persoon op zo'n bank is erg krap.

En het lijkt mij sterk dat er verder alleen maar ouderen of minder valide mensen in de trein aanwezig waren.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door PHS »

Twitter. In Hongarije neem je straks niet de TVV-bus, maar de TVV-boot over de Donau *O*

De aanleiding is minder leuk: door een modderlawine is de spoorlijn tot naar verwachting half augustus gesloten voor treinverkeer. Dit gaat vermoedelijk voor problemen zorgen tijdens het toeristenseizoen, want over de spoorlijn lopen de EC-treinen tussen Bratislava en Boedapest.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Tom024 »

Die overigens gewoon rijden, maar wel worden omgeleid via Rajka. Daardoor vertragingen van één uur of meer. Ik zie dat NJ456, met treindeel uit Budapest, vanochtend met 100 minuten vertraging staat aangekondigd in Frankfurt.

Op de website van de MAV staat een bericht (in het Hongaars) met daarbij ook foto's.
https://www.mavcsoport.hu/mavinform/nag ... ek-vonatok

Overigens een bekend punt dit, twee(?) jaar terug was de lijn op deze plek om dezelfde reden ook langdurig gesperd. Kennelijk krijgt men de steenmassa niet onder controle.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Chrysa »

Qua tijden sluit het niet echt aan.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Tom024 schreef: za 11 jun 2022, 07:26 Op de website van de MAV staat een bericht (in het Hongaars) met daarbij ook foto's.
De link is inmiddels veranderd, er moet ook nog -0 achter. :') Dit is 'm nu.
Chrysa schreef: za 11 jun 2022, 07:27 Qua tijden sluit het niet echt aan.
Welke tijden sluiten waar niet aan?
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Chrysa »

Ik las het fout, ik dacht dat de blauwe tabel op de groene aan moest sluiten. Excuus.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door fred1954 »

dennistd schreef: do 09 jun 2022, 23:14 Flink aantal gewonden bij een aanrijding tussen tram en bus in Oberhausen: https://www1.wdr.de/fernsehen/lokalzeit ... -1654.html
YouTube: https://youtu.be/QFGF_pf0pIg
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door PHS »

Trein stilgelegd in Gent-Sint-Pieters na melding drie treinreizigers met apenpokken
In Gent werd het vooralarm van het medisch interventieplan woensdagnamiddag afgekondigd na een melding dat drie treinreizigers besmet zouden zijn met apenpokken. Bij een ticketcontrole op de trein van Welkenraedt naar Kortrijk was vastgesteld dat drie personen, waaronder twee vrouwen, niet over een transportbewijs beschikten. De drie personen moesten de trein verlaten in Gent-Sint-Pieters, maar daarna werd vastgesteld dat ze mogelijk met apenpokken besmet zouden kunnen zijn.
Laatst gewijzigd door PHS op wo 15 jun 2022, 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Je link werkt niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door PHS »

Dank, nu werkt de link wel :)
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Een goedemorgen vanuit de RE18. Of nou ja, een goede morgen, door vandalisme rijden er geen treinen tussen Düren en Horrem...

Nu is de vraag: stap ik toch maar in Herzogenrath over op de ICE 1545 Karolinger naar Berlijn (waar ik geen reservering meer in kon boeken...) of laat ik mij per ICE 11 via Rheydt omleiden naar Köln?
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Gaat lekker... in Heerlen heeft de RE18 de andere kant op +35, waardoor we (nog) geen machinist hebben. -0-
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door waldo79 »

Voor welke optie heb je gekozen om in Köln te komen?
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Ik zit in de rechtstreekse ICE Karolinger van Herzogenrath naar Berlijn, dus ik kom niet meer in Köln vandaag. (A) De conducteur vond het allemaal wel best. Ik kom nu ook een uur eerder aan dan oorspronkelijk gepland. Soms kan het vervallen van Zugbindung wel handig zijn. :mrgreen:

(Ik moest wel even opletten dat ik niet door een medewerker met een goedbedoeld advies via Frankfurt-Dresden naar Děčín gestuurd zou worden. Ik heb namelijk een mooi goedkoop kaartje via Berlijn naar Děčín, maar ik moet dus helemaal niet naar Děčín. (A) )
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Het perron in Herford staat helemaal vol met mensen die wachten op een regionale trein. :shock: Ik snap dat de mensen hier weg willen, maar waar komen ze allemaal vandaan? Toch blij dat ik niet gekozen heb voor een reis met alleen regionale treinen vandaag. :Y
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door marvinkok »

9EuroTicket *O*
En in (onder andere) NRW is het een feestdag vandaag, dus veel mensen ook morgen vrij (Brückentag).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten