Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
en-es
Berichten: 4472
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Jazeker, 11.04 naar Amsterdam. Momenteel tussen Frethun en Lille. Vreemd genoeg kan ik geen wifi op mijn telefoon krijgen maar wel op mijn tablet.
rooddolfijn
Berichten: 774
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door rooddolfijn »

Het leek een lege DB bingo kaart te worden, rijtuigen rijden in de goede richting, er ontbreken geen rijtuigen, nauwelijks vertraging, minuutje of 5. Tot zojuist, de ICE is tot stilstand gekomen in een voorstadsstation van Freiburg, wegens personen op het spoor.

Terwijl ik dit type, begint de ICE weer te rijden.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
dennistd
Berichten: 5546
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door dennistd »

In ICE 928 is het Bordrestaurant gesloten: ze krijgen de kassa niet aan de gang. Je zou toch zeggen dat je dan iig tegen gepaste contante betaling kunt verkopen (met administratie op papier), maar nee :')
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ICE11 »

Zonder kassa mag niet want sinds 2020 is het in Duitsland per wet verplicht om elke transactie digitaal te registreren zodat de belastingsdienst deze in het geval van twijfel kan nagaan. En ik denk niet dat de wettelijke uitzondering voor "kleine ondernemers" (= bij voorbeeld marktkramen) voor de DB van toepassing is. ;)
dennistd
Berichten: 5546
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door dennistd »

En als dat systeem tijdelijk het werkt mag je dus niets verkopen? Wordt leuk als bij supermarkten het kassasysteem meerdere dagen uit de lucht gaat, bijvoorbeeld door een Russische hack...
henrivanderweijden
Berichten: 736
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door henrivanderweijden »

Vandaag en morgen hebben we ongeveer de rijtijden uit de koude oorlog weer terug tussen Berlin en Amsterdam. Door omleiding via Magdeburg en Münster(Westf) doet de IC Berlin er tot 9 uur over.
Gelukkig is de ICE deze week ook via Venlo omgeleid zodat die niet overspoeld wordt met Berlin reizigers.

Richting Berlin wordt wel via Stendal gereden en is ie maar 7 uur en een kwartier onderweg.
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Post »

dennistd schreef: ma 26 jun 2023, 20:14 En als dat systeem tijdelijk het werkt mag je dus niets verkopen? Wordt leuk als bij supermarkten het kassasysteem meerdere dagen uit de lucht gaat, bijvoorbeeld door een Russische hack...
Ik denk niet dat je zonder computer nog iets geregeld krijgt in een supermarkt. Dat wordt dus gewoon deuren dicht. Zeker in Nederland waar de meeste betalingen met pin worden gedaan.
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Chrysa »

Weet iemand wat de situatie is rondom Eurostar voor reizen Lille -> NL? Ik kan Lille -> Brussel boeken bij de SNCF, maar naar NL verkopen ze niet. Bij de Eurostar website kan ik uberhaupt niks boeken. Kan ik gewoon een kaartje Lille -> Brussel kopen en tot Rotterdam blijven zitten?
henrivanderweijden
Berichten: 736
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door henrivanderweijden »

Er is volgens mij maar één trein die naar NL rijdt en in Lille stopt. Volgens de NMBS is ie elke dag uitverkocht. Ik ga er dus vanuit dat deze relatie niet te boeken is.
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Chrysa »

Daar was ik achter inderdaad. Naar Brussel kan ik hem wel gewoon boeken, maar ik wil eigenlijk wel mee naar Rotterdam omdat de laatste IC Nederland al vertrokken is dan.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13197
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Z2N »

Eurostar heeft ervoor gekozen om geen tickets van Lille naar Nederland te verkopen, maar verkoopt om historische redenen nog wel tickets van Lille naar Brussel.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Nitein-Repart
Berichten: 3551
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Nitein-Repart »

De ICE917 Düsseldorf-München heeft één treinstel in plaats van twee treinstellen, dus we kunnen "missend treinstel" al afstrepen van de DB-Bingokaart.

Maar straks hopelijk voor het eerst dit jaar in een BR612, helaas is de eerste helft van het jaar al om, maar ja.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
henrivanderweijden
Berichten: 736
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door henrivanderweijden »

Je hebt geluk, het is week 26, dus nog niet in de eerste helft van dit jaar. ;)
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door cassie127 »

Als je op dinsdag 4 juli gepland hebt van/naar/via Duitsland te reizen met de trein, hou er dan rekening mee dat er die dag mogelijk gestaakt kan worden. https://www.spiegel.de/wirtschaft/servi ... 7e27b6684d
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
gpvos
Berichten: 597
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door gpvos »

Op donderdag 20 en de zaterdagen 22 en 29 juli wordt er gestaakt op het Engelse spoor. Dit valt samen met het begin van de schoolvakantie daar, en met diverse sportevenementen.

https://news.sky.com/story/rail-strikes ... n-12909916
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
dennistd
Berichten: 5546
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door dennistd »

rooddolfijn
Berichten: 774
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door rooddolfijn »

ICE 108 staat al een ruim kwartier stil ergens op de SFS Rhein/Main - Köln, net voor Idstein. Een trein voor ons heeft een probleem met de stroomafnemer. Die trein kan ik niet in de apps vinden, wellicht iemand hier wel?

Edit: we rijden weer.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Milco »

Door geplande werkzaamheden rijden er geen treinen tussen Rheine en Osnabrück en worden er bussen ingezet. Deze chauffeur heeft al twee keer achteruit moeten rijden omdat hij of linksaf sloeg waar we rechtdoor moesten of juist rechtdoor reed waar we naar links hadden gemoeten en hij heeft nu al twee keer onderweg aan een collega gevraagd hoe hij precies moet rijden…

Osnabrück here I come… hoop ik _O-
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Tom024 »

Heute Schienenersatzverkehr! *O* *O*

Altijd bedroevend, SEV in Duitsland. -0-
Etienne
Donateur
Berichten: 7945
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Etienne »

Nee, ben ik het niet mee eens.
Ik heb er al een aantal meegemaakt waarin het goed geregeld was :Y
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
en-es
Berichten: 4472
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Drie weken geleden in Emmerich dan. Vrijwel helemaal geen SEV. Inderdaad goed geregeld. :N
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Timon91 »

Zo, weekendje in Hamburg geweest. Heen op vrijdag, vandaag terug. Gepland was heen met overstappen in Deventer en Osnabrück, terug in Münster en Deventer. Zoals hierboven beschreven zijn er werkzaamheden, dus de IC Berlin wordt vanuit Rheine via Münster omgeleid naar Osnabrück en de treinen keren in Münster.

De score, heenweg:
- Vertrek uit Deventer met +20 omdat iemand het schijnbaar nodig vond een conducteur aan te vallen in Hilversum :N
- Vertrek uit Rheine +30
- Daarna heel fijn gestrand in Emsdetten :') Er was iets verderop een "Guterzugtrennung", dus het hele spoor was dicht. Uiteindelijk een eeuwigheid in Emsdetten gestaan, totdat het spoor werd vrijgegeven. Daarna ging het met een slakkengangetje weer verder. Een Guterzugtrennung was ook nieuw op mijn bingokaart :')
- Aankomst in Münster met +110, uiteindelijk daar maar overgestapt i.p.v. in Osnabrück
- Verdere bingoscore van deze rit: toiletten kapot, deur kapot, bistro kapot, reserveringsaanduidingen kapot, omgekeerde rijtuigvolgorde :')
- Onze aansluitende EC richting Hamburg had weliswaar +55, maar was net weg. Uiteindelijk na een korte overstap met een IC meegegaan die zonder stops (!) van Münster naar Hamburg reed. Deze vertrok met +20 uit Münster.
- Omdat velen met ons waren ingestapt zonder op het bord te kijken en er ook niks werd omgeroepen, zijn er aardig wat mensen in paniek geraakt toen we op redelijke snelheid door Osnabrück heen reden :') Gelukkig is men zo flexibel geweest om iedereen die er in Osnabrück of Bremen uit had gemoeten, te verzamelen in de Bistro. Dit waren er zo veel dat er in Bremen een extra stop is gemaakt om ze eruit te laten. Mag je weer fijn terug naar Osnabrück, maar toch wel attent van de DB om dit te doen -0-
- Aankomst in Hamburg met +25, en voor ons met +61 op de oorspronkelijke aankomsttijd - het Fahrgastrechteformular is inmiddels opgestuurd :Y
- Complimenten voor het personeel op de IC Berlin. Ondanks dat zij eigenlijk ook niet veel wisten en ook gewoon aan het wachten waren op nieuws werd er regelmatig omgeroepen, ook als er geen nieuws was. In ieder geval een duidelijk signaal aan de reiziger dat er aan ze gedacht werd. Ook kwamen ze nog voor we in Münster waren al langs met Fahrgastrechteformulieren. Zo te zien is de trein uiteindelijk met +135 in Berlin aangekomen :') Wat een rit :')

De terugweg:
- Heel weinig zowaar :D De IC van Hamburg naar Münster kwam zelfs 2 minuten te vroeg aan in Münster. Ook ditmaal geen stop in Osnabrück, vermoedelijk vanwege een beperkte capaciteit van het bovenstation door werkzaamheden
- In Münster stond de vorige IC Berlin met +130 op het aankomstbord, deze is daar uiteindelijk opgeheven. Geen idee wat er precies aan de hand was, maar de "Notarzteinsatz" duidt erop dat iemand onwel geworden is of er iemand voor de trein is gesprongen? Onze IC Berlin was in ieder geval op tijd in Münster, dus die heeft de vorige dan ingehaald.
- Onze IC Berlin vertrok ook weer op tijd, maar wederom waren er wat problemen tussen Münster en Rheine dus weer hier en daar met een slakkengangetje gereden. Emsdetten zijn we niet gestopt, gelukkig :')
- Aankomst in Hengelo met +10 en omdat we weer de befaamde overstap van 4 minuten in Deventer hadden, zijn we maar in Hengelo overgestapt op de boemel naar Zutphen
- Op tijd (hemeltjelief!) aangekomen in Arnhem, het kan dus wel :D
Mijn Flickr account.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13197
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Z2N »

Notarzteinsatz is DB-taal voor een aanrijding met een persoon.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
gpvos
Berichten: 597
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door gpvos »

ICE's die rechtstreeks van Münster naar Hamburg rijden gebruiken een boog ten oosten van Bremen die Bremen Hbf overslaat, dus dat was nog een stukje omrijden.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3268
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door marvinkok »

Gisterochtend is er tussen Munster en Rheine een stuk van de bovenleiding naar beneden gekomen tegen de frontruit van een trein van de rb65. Grootste deel van de dag is het tussen Greven en Munster enkelspoor geweest.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 91 gasten