Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Het is al jaren een drama in Duitsland. Alleen wordt het steeds erger lijkt het.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Z2N »

Eigenlijk hoorde dit bericht ook thuis in het reiservaringen-topic (alledaagse gebeurtenissen in het buitenland). ;)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ICE11 »

Het stedelijke openbaar vervoerbedrijf van de stad Meiningen in Thüringen had een jaar geleden drie nieuwe elektrische minibussen van het Turkse merk Karsan gekocht. Deze zijn blijkbaar van zo uitstekende kwaliteit dat ze nu al de APK keuring niet meer halen. _O-

https://www.mdr.de/nachrichten/thuering ... s-100.html
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ICE11 »

en-es schreef: wo 03 aug 2022, 18:43 Het is al jaren een drama in Duitsland. Alleen wordt het steeds erger lijkt het.
Tsja, als er jarenlang het parool is "bezuinigen, bezuinigen, bezuinigen" dan zakt het systeem op een gegeven moment in elkaar. Wel is deze moment nu uiterst ongunstig want eigenlijk wil de overheid toch de OV als alternatief voor de auto propageren....
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Daniel »

Plutona schreef: wo 03 aug 2022, 18:25 Wijze les voor degenen die lopen te vloeken op het Nederlands treinenbeleid - in het buitenland is het niet veel beter.
Ligt eraan welk buitenland natuurlijk, de meest vertraagde trein die ik tot nu in Zwitserland gehad heb was de EC waarmee ik vanuit Duitsland aankwam ;) Daarna maximaal +3 gehad, waarvoor al verontschuldigingen aangeboden werden.
Vanmorgen een ICE op een rit Basel - Chur en jawel, die miste gelijk rijtuig 8 en had een beperkt aanbod in de bistro. Dan weet je weer dat je in een DB trein zit :p

En owja, in twee dagen rondreizen nu al meer kaartcontrole dan in de afgelopen vijf jaar in Nederland geloof ik :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door cassie127 »

Ik ben vandaag naar Wien gegaan met de ICE 121 vanuit Arnhem. Met slechts 5 minuten vertraging aangekomen in Düsseldorf. ICE 915 die eigenlijk ons in Oberhausen had moeten inhalen was licht vertraagd, maar genoeg om de 121 voor te laten gaan. Dus in Düsseldorf ingestapt en met +15 vertrokken om vervolgens met +5 aan de komen in Frankfurt Flughafen. Daar bleek ICE 91 naar Wien +25 te hebben en zo ben ik onder de streep 45 minuten eerder dan gepland in Wenen aangekomen :trein:

Gehele reis ook zonder reserveringen. Maar ik ben zo'n iemand die beroep mag doen op die Bahnbonus Status/Comfort plekken indien die bezet zijn door iemand zonder die status
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Hainje »

ICE11 schreef: wo 03 aug 2022, 19:46 Het stedelijke openbaar vervoerbedrijf van de stad Meiningen in Thüringen had een jaar geleden drie nieuwe elektrische minibussen van het Turkse merk Karsan gekocht. Deze zijn blijkbaar van zo uitstekende kwaliteit dat ze nu al de APK keuring niet meer halen. _O-

https://www.mdr.de/nachrichten/thuering ... s-100.html
Kon die büs wel tütteren brüür?
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Ik heb deze maand (dus augustus 2022) al drie keer kaartcontrole gehad in een trein van NS, dus dat moet er in Zwitserland na elk station naar je kaartje gevraagd worden denk ik…
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Cas
Berichten: 877
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Cas »


Daniel schreef: Ligt eraan welk buitenland natuurlijk, de meest vertraagde trein die ik tot nu in Zwitserland gehad heb was de EC waarmee ik vanuit Duitsland aankwam ;) Daarna maximaal +3 gehad, waarvoor al verontschuldigingen aangeboden werden.
Indirect Zwitserland, maar toch: in Italië nog geen vertraging gehad, op een trein na, de RE80 met 15 min vertraging in Como San Giovanni. Juist, op het eerste Italiaanse station, dus de vertraging kwam (hoogstwaarschijnlijk) uit Zwitserland. Ook de enige trein in Italië waarin ik niet ben gecontroleerd, zowel op de heen als terugweg.

Overigens alsnog een geweldige trein, heb absoluut niks te klagen over de treinen hier tot nu toe, maar vond het wel mooi dat de enige vertraging tot nu toe in/uit Zwitserland was.
請勿靠近車門
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Daniel »

Suus schreef: wo 03 aug 2022, 20:35 Ik heb deze maand (dus augustus 2022) al drie keer kaartcontrole gehad in een trein van NS, dus dat moet er in Zwitserland na elk station naar je kaartje gevraagd worden denk ik…
Drie keer controle op een reis van een uur is al vaker voorgekomen ja. En dan ook volledig hè, inclusief ID erbij tonen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ArrivaBas »

ICE11 schreef: wo 03 aug 2022, 19:46 Het stedelijke openbaar vervoerbedrijf van de stad Meiningen in Thüringen had een jaar geleden drie nieuwe elektrische minibussen van het Turkse merk Karsan gekocht. Deze zijn blijkbaar van zo uitstekende kwaliteit dat ze nu al de APK keuring niet meer halen. _O-

https://www.mdr.de/nachrichten/thuering ... s-100.html
Dat belooft dan wat voor het OV in Luxemburg. Karsan heeft veel elektrische midibussen geleverd voor de Luxemburgse streekdienst.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Chrysa »

Ik heb gisteren 12 Zwitserse treinen* gepakt en de enige plek waar ik controle had was bij de BLT. Geen vertragingen gehad, wel veel rituitval door personeelstekort.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ICE11 »

Daniel schreef: wo 03 aug 2022, 20:21 Vanmorgen een ICE op een rit Basel - Chur en jawel, die miste gelijk rijtuig 8
Hoe kan een ICE een rijtuig missen? Dat zijn toch vaste treinstammen?
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door henrivanderweijden »

Een ICE4 kan uit 12 of 13 rijtuigen bestaan, bij de 12 rijtuig variant ontbreekt rijtuig 8.
T-hijs
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door T-hijs »

En bij een ICE1 kunnen ook rijtuigen missen...
F.k.a. Bollenstad
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door henrivanderweijden »

Dat klopt. Maar die mogen voor zover ik weet Zwitserland niet meer in.
In ieder geval wordt planmatig alles wat verder rijdt dan Basel SBB gereden met ICE 4.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Chrysa »

ICE70 stopt vandaag niet in Basel bad volgens de omroep "vanwege een technische storing". We staan er nu echter wel stil, alleen niet aan een perron.

"On your left side you see the train to Amsterdam, which you can transfer to in Freiburg." Ben benieuwd wat voor andere highlights onze tourgids voor ons in petto heeft vandaag. *O*
Gamma
Berichten: 307
Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 15:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Gamma »

Dat wordt dus Karlsruhe of Mannheim ^^
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Chrysa »

Het werd Freiburg. :p
ICE104/204 was vanuit Basel zo goed als leeg, verrassend. Wel opvallend dat het deel dat niet naar Amsterdam gaat in köln opgeheven wordt, in plaats van andersom.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Het niet laten rijden van de 204 tussen Keulen en Dortmund is een nieuwe maatregel om de vloot 406 zo veel mogelijk in te zetten op internationale treindiensten. Ook een aantal andere treinen hebben daardoor aanpassingen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Chrysa »

Het treinstel dat ICE204 is is een ICE3M, en het stel dat op de 104 zit is een normale ICE3. In Köln moeten we dus van het voorste naar het achterste stel lopen. Had dat dan meteen goed op de borden gezet, scheelt een volksverhuizing zometeen.

We zijn net Mannheim uit met +62, en inmiddels staat het hele gangpad ook al vol.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

In de 315 stond het hele gangpad ook al vol van Luik tot Keulen en moest een rijtuig worden afgezet met linten omdat de airco het niet deed. :') Wel perfect op tijd. Intussen zit ik in een ICE naar München met +30, DB-pünktlich dus. Voor Mannheim moesten we nog op drie treinen wachten die eerst binnengenomen moesten worden. :')
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ICE11 »

De punctualiteit van DB Fernverkehr - dus treinen met een vertraagde aankomsttijd van minder dan 6 minuten - was in Juni 58 en in Juli 60 %. Dat is de slechtste prestatie sinds 2010.
MaartenD
Berichten: 677
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door MaartenD »

gpvos schreef: wo 03 aug 2022, 16:17 Afgelopen zondag (vanwege een eerdere vertraging waardoor ik de RE19 naar Arnhem niet meer haalde) in de RE42 tussen Duisburg en Viersen die aansluit op de RE13 naar Venlo met de laatste verbinding richting de Randstad. De trein had zo'n 5 minuten vertraging, maar er werd niets aangekondigd; pas toen we Viersen binnenreden hoorden we dat de RE13 op ons stond te wachten. Het scheelt echt een hoop stress bij de reizigers als je dat eerder aankondigt.
Dat is normaal. Ik zat laatst in de RB27 met vertraging en uiteraard geen personeel (behalve een machinist) en ik heb serieus zitten denken of ik via de microfoon bij de deur zou vragen voor aansluiting op de RE13. De vertraging schommelde zo dat we 1-2 minuten na vertrek van de RE13 zouden aankomen.
RE13 stond in Mönchengladbach netjes te wachten.

Ze hebben RIS. Geef dat daar dan op aan of zo. Je kunt online perfect zien wat de vertraging van je eigen trein en je aansluitende trein is, maar of een trein wacht dat kunnen ze niet laten zien. Dat lijkt me een hele belangrijke toevoeging. En met het ontbreken van conducteurs zou het ook fijn zijn als je dit elektronisch kunt aanvragen.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Chrysa »

Suus schreef: vr 05 aug 2022, 18:22 Het niet laten rijden van de 204 tussen Keulen en Dortmund is een nieuwe maatregel om de vloot 406 zo veel mogelijk in te zetten op internationale treindiensten. Ook een aantal andere treinen hebben daardoor aanpassingen.
Trein 204 rijdt wel degelijk blijkbaar, want die mensen stapten net allemaal in het voorste treinstel waar wij juist uit kwamen. Inmiddels hebben we +90, wat een enorme bende die volgens mij voorkomen had kunnen worden. Het treinstel wat nu dus naar Amsterdam gaat heeft zelfs NS-logos.

Maar het kan altijd erger, reizigers naar Brussel moeten zich in het reisecentrum melden voor een hotelovernachting.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten