Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door waldo79 »

DB gaat met de tijd mee :mrgreen:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Einsigartige Vielfalt!

Er is ook nog een ICE4-XXL met Duitslandstreep, die had ik toevallig twee weken geleden :)

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ICE11 »

en-es schreef: za 16 apr 2022, 06:14 Gaat de spoorlijn naar Puttgarden echt dicht? Ik wilde er nog eens naar toe. Dan moet ik dus opschieten.
Op 4. en 5. Juni rijden overigens nog voor een dan definitief laatste keer ECs met DSB-treinstellen tussen Hamburg en Puttgarden. Dat vanwege de stremming van de lijn via Padborg. De stellen gaan echter niet meer met de boot mee, van Puttgarden worden de passagiers per bus naar Nykobing vervoert waar een trein naar Kopenhagen wacht.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Tom024 »

Ik vroeg me al af hoe dat gaat met de laatate RE19 van dr dag die in Ah uitloopt en daar 's ochtends weer vertrekt. Gaat die leeg naar Emmerich om schoongemaakt te worden of wordt dat in Ah gedaan. Gisteren blijkt dat er een schoonmaker meerijdt (waarschijnlijk vanaf Wesel) die dan al rijdend de trein schoonmaakt. :') Nou gaat dat doordeweeks misschien wel, maar in een trein die volzit met dronken uitgaanspubliek is dat niet meteen een succes. De voorste bak is in ieder geval niet schoongemaakt, en de arme man kon in Emmerich nog net een laatste prullenbak legen voor hij met twee volle vuilniszakken de trein uitstapte.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door cassie127 »

Het verschilt. Meestal komt de eerste rit vlak voor vertrek aan vanuit Emmerich en gaat de laatste rit kort na aankomst leeg terug naar Emmerich.

Maar soms blijft het stel ook de hele nacht op Arnhem aan het perron overnachten.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door henrivanderweijden »

Misschien blijft ie in Arnhem als er op de laatste en eerste rit Nederlands personeel gepland is? Ik kom de laatste tijd vaak Nederlandse hc's tegen op de RE 19 dus dan zullen er ook wel Nederlandse mcn zijn gok ik?
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door cassie127 »

Nee hij gaat echt bijna altijd terug naar Emmerich. Op de berg komen ze niet. Als ze al in Arnhem blijven staan is het meestal een uitzondering en langs het perron op 6A.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door marvinkok »

Zover ik heb gezien op de grafieken is overnachten in Ah echt een uitzondering, alles komt en gaat leeg in principe
Henk
Berichten: 74
Lid geworden op: di 28 okt 2008, 21:42
Locatie: Malden

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Henk »

Gisteren teruggekomen uit Monza (Italië).
Na overstappen in Chiasso en Zurich (Zwitserland) en Stuttgart, waar alles keurig op tijd ging, liep EC 1194 in Mainz een paar minuten vertraging op.
Niks om ons druk om te maken, want in Düsseldorf hadden we 26 minuten overstaptijd, genoeg voor een flinke hap.
Echter in Bonn ging het mis: ergens zouden zich mensen op het spoor bevinden en dat beviel DB niet zo met als gevolg dat we ruim 20 minuten te laat uit Köln vertrokken.
Nog niet heel veel aan de hand, maar aangezien we pas een kwartier later door Köln Messe/Deutz reden was ik al op zoek naar alternatieven (we hadden namelijk volgens ons ticket de VIAS naar Arnhem moeten nemen).
Met eindbestemming Mook-Molenhoek leek een reis via Krefeld-Viersen-Venlo een mooie oplossing. Met wat geluk in Venlo zouden we zelfs een paar minuten eerder in M-M aankomen.
Helaas ging ook dit niet door. Vlak voor Düsseldorf stonden we net lang genoeg stil om even later op spoor 4 nog net de vertrekkende trein te zien.
Nieuw alternatief, ook aangedragen door de mevrouw van het Reisezentrum: ICE naar Arnhem en dan verder.
Het bleek zelfs nog eerder te kunnen, want de ICE can 19.38 had +90 of zoiets.
Helaas kwam de spoorwijziging net te laat door, want ook hier stonden we voor een dichte deur van de vertrekkende trein.
Uiteindelijk had de ICE van 21.08 slechts een paar minuten vertraging, waarna we die hebben genomen.
Vlak voor Duisburg reden beide ICE's naar Amsterdam een stuk naast elkaar en op Duisburg Hbf stonden ze langs hetzelfde perron.
We zijn in die van ons blijven zitten, de ander ging iets eerder weg.
In Arnhem hadden we net genoeg vertraging om te moeten rennen naar de trein naar Nijmegen, maar toen ging alles weer soepel :D
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door waldo79 »

En hoeveel vertraging heb je opgelopen ten opzichte van het oorspronkelijke plan?
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door henrivanderweijden »

Verbaasd mij dat je met de ICE mee mocht. Je had toch gewoon de RE van een uur later uit Düsseldorf kunnen nemen? Haast had je niet gezien jou toeristische route.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Bij meer dan 20 minuten vertraging mag je ook treinen nemen in een hogere categorie dan op het ticket staat. Dus een ICE is dan een logisch alternatief.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
T-hijs
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door T-hijs »

En misschien hadden ze anders Mook-Molenhoek niet meer kunnen bereiken?
F.k.a. Bollenstad
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door henrivanderweijden »

Suus schreef: wo 04 mei 2022, 07:42 Bij meer dan 20 minuten vertraging mag je ook treinen nemen in een hogere categorie dan op het ticket staat. Dus een ICE is dan een logisch alternatief.
Kijk, dat verklaard veel. Ik dacht dat je nooit hoger mocht dan de categorie op je kaartje, in dit geval IC/EC dus.
Aan de andere kant, nu is er voor de reiziger te weinig / geen vertraging waardoor er geen geld hoeft terug betaald dus goedkoper voor de DB.
Henk
Berichten: 74
Lid geworden op: di 28 okt 2008, 21:42
Locatie: Malden

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Henk »

waldo79 schreef: di 03 mei 2022, 20:27 En hoeveel vertraging heb je opgelopen ten opzichte van het oorspronkelijke plan?
We zouden om 22.47 in Mook-Molenhoek zijn, en waren nu om die tijd in Nijmegen, waar we werden opgehaald. Niks verloren dus.
Suus schreef: wo 04 mei 2022, 07:42 Bij meer dan 20 minuten vertraging mag je ook treinen nemen in een hogere categorie dan op het ticket staat. Dus een ICE is dan een logisch alternatief.
Van die 20 minuten wist ik niet. Ik ging ervan uit dat, als DB mijn verbinding niet kan waarmaken, ik een alternatief mocht kiezen die qua aankomsttijd zo dicht mogelijk bij de oorspronkelijke aankomsttijd zou liggen.
henrivanderweijden schreef: wo 04 mei 2022, 05:54 Verbaasd mij dat je met de ICE mee mocht. Je had toch gewoon de RE van een uur later uit Düsseldorf kunnen nemen? Haast had je niet gezien jou toeristische route.
Die toeristische route was een uurtje langzamer, maar scheelde wel bijna de helft van de prijs.
Met de RE van een uur later uit Düsseldorf zou ik pas om 0.19 in MM zijn. Dat vond ik wat laat met een kind van 12 (en dat vond de mevrouw van het Reizecentrum ook ;))
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door cassie127 »

henrivanderweijden schreef: wo 04 mei 2022, 10:22
Suus schreef: wo 04 mei 2022, 07:42 Bij meer dan 20 minuten vertraging mag je ook treinen nemen in een hogere categorie dan op het ticket staat. Dus een ICE is dan een logisch alternatief.
Kijk, dat verklaard veel. Ik dacht dat je nooit hoger mocht dan de categorie op je kaartje, in dit geval IC/EC dus.
Aan de andere kant, nu is er voor de reiziger te weinig / geen vertraging waardoor er geen geld hoeft terug betaald dus goedkoper voor de DB.
Alleen als je een Flexticket hebt en er geen vertraging is op de verbinding die je wil nemen, mag je alleen maar met de treincategorieën die op je kaartje staan mee.

Daarin maakt men nog wel onderscheid tussen een RE/RB/IRE kaartje (categorie C), EC/IC kaartje (categorie B) of een ICE kaartje (categorie A).
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Bart »

Suus schreef: wo 04 mei 2022, 07:42 Bij meer dan 20 minuten vertraging mag je ook treinen nemen in een hogere categorie dan op het ticket staat. Dus een ICE is dan een logisch alternatief.
Dat is een regel die van toepassing is op binnenlandse vervoerbewijzen van DB, maar bij internationale vervoerbewijzen wordt officieel vastgehouden aan het EU-minimum van 60 minuten.
Henk
Berichten: 74
Lid geworden op: di 28 okt 2008, 21:42
Locatie: Malden

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Henk »

cassie127 schreef: wo 04 mei 2022, 17:47
henrivanderweijden schreef: wo 04 mei 2022, 10:22
Suus schreef: wo 04 mei 2022, 07:42 Bij meer dan 20 minuten vertraging mag je ook treinen nemen in een hogere categorie dan op het ticket staat. Dus een ICE is dan een logisch alternatief.
Kijk, dat verklaard veel. Ik dacht dat je nooit hoger mocht dan de categorie op je kaartje, in dit geval IC/EC dus.
Aan de andere kant, nu is er voor de reiziger te weinig / geen vertraging waardoor er geen geld hoeft terug betaald dus goedkoper voor de DB.
Alleen als je een Flexticket hebt en er geen vertraging is op de verbinding die je wil nemen, mag je alleen maar met de treincategorieën die op je kaartje staan mee.

Daarin maakt men nog wel onderscheid tussen een RE/RB/IRE kaartje (categorie C), EC/IC kaartje (categorie B) of een ICE kaartje (categorie A).
Wij hadden een Sparpreis. Waar valt dat onder?
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door cassie127 »

Dan zit je of in categorie A of in B. Afhankelijk van of je een ICE verbinding in je boeking hebt zitten. Maar vanaf 20 minuten vertraging op je aankomststation maakt dat niet meer uit.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Alex - Die Länderbahn was zo vriendelijk om me van een oude rijtuigstam te voorzien, en mijn coupégenoot zo vriendelijk om me in Plzeň te verlaten. Lekker met open raam verder dieselen dus. *O*
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Naast mij staat een trein die denkt dat hij de S7 naar Solingen is. Klein detail: ik sta op station Schwandorf. :')
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Ik weet niet wat DB allemaal aan het doen is... Met ICE 10 maken we een extra stop in Limburg Süd, om enkele reizigers op te pikken, volgens de omroep. We komen links binnen, op spoor 1, en terwijl we dat doen zie ik een man of 10 op spoor 4 naar onze trein wijzen en als een haas de trap op rennen om bij ons uit te komen. :mrgreen:

Overigens is het een NS-stel en heeft de bistro door een technische storing alleen koude dranken en snacks. :')
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13113
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Z2N »

Is het toevallig het verbouwde NS-stel?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Het is de 4652 "Arnhem".
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door PHS »

Op GeenStijl is een artikel verschenen over een uitgevallen rit van de Eurostar tussen Londen en Amsterdam van gisteren. Het is GeenStijl, dus je weet niet wat er van waar is, maar volgens het artikel zou de trein bij aankomst op Brussel-Zuid zijn opgeheven enkel en alleen omdat de Belgische Prinses Astrid de trein nodig had: zij wilde ermee van Brussel naar Londen reizen. Enkele honderden reizigers naar Amsterdam moesten verder met de IC Brussel, wat niet paste waardoor er reizigers achterbleven op het perron :shock:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten