Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Z2N »

Het factuurtje voor de honderden mensen die hierdoor te laat waren (heen naar Amsterdam) of gestrand zijn (tegenrit van het materieel richting Londen, die gisteren ook uitgevallen is) gaat naar de Belgische monarchie dan neem ik aan? :o
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Schandalig gewoon.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door trolly »

Verontwaardiging is wel het vaste ingrediënt voor een smakelijk broodje aap :Y
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door PHS »

Maar waarom zou het een broodjeaapverhaal zijn? De trein is uitgevallen en korte tijd later is prinses Astrid in de trein naar Londen gestapt, zoveel staat vast.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Maar daarmee weten we nog niets:
  • Heeft prinses Astrid een trein gevorderd en hebben ze die op het laatste moment uit de dienstregeling geplukt? (suggestie artikel)
  • Heeft prinses Astrid een tijd terug een trein besteld en bevestigd gekregen en zien we hier incompetentie van Eurostar? "Oh, we hebben opeens toch geen trein beschikbaar, weet je wat dan nemen we deze."
  • Weten we zeker dat prinses Astrid niet toevallig in een afgesloten gedeelte van een reguliere Eurostar is gestapt?
... zeg het maar.

Ik vind het ook een vreemd verhaal. Maar we weten nog niet zeker of ze in precies deze trein is gestapt, al lijkt dat wel waarschijnlijk. En als dat inderdaad zo blijkt te zijn, weten we ook nog niet op welk niveau dit rare besluit is doorgedrukt.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door trolly »

PHS schreef: ma 09 mei 2022, 18:29 Maar waarom zou het een broodjeaapverhaal zijn? De trein is uitgevallen en korte tijd later is prinses Astrid in de trein naar Londen gestapt, zoveel staat vast.
Staat dat vast, ja?

Je geeft zelf aan dat je je bron niet vertrouwt. Of het een broodje aap is, is daarmee nog niet gezegd — en dat beweer ik dan ook niet. Ik houd het bij de constatering dat een broodje aap er altijd beter ingaat met een scheut spontane volkswoede. Maar dat iets "schande!" zou zijn, maakt het nog geen realiteit.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door PHS »

Die twee feiten staan wel redelijk vast ja: dat de Eurostar 9126 niet verder is gekomen dan Brussel-Zuid blijkt uit het archief van de reisplanner, en op het officiële Twitteraccount van de Belgische ambassade in Londen verscheen ruim een kwartier na de aankomst van die Eurostar een bericht met foto van Prinses Astrid die in een Eurostar stapt met bestemming Londen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Ik snap dat een relatie tussen deze twee incidenten wordt gelegd.

Maar: Eurostar is extreem van de veiligheidsprocedures. Dus een trein binnen een kwartier na aankomst herbenutten terwijl er nog geen veiligheidscontrole heeft plaatsgevonden na het uitstappen is niet echt des Eurostars. En het tijdstip van de tweet is 14:22. Om 14:52 vertrekt bijna dagelijks de 9141 van Brussel naar Londen. Dus het is waarschijnlijk dat die trein al hoort te rijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
jensch_
Berichten: 25
Lid geworden op: za 15 dec 2012, 13:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door jensch_ »

Het verhaal is wel degelijk waar. Daardoor was er ook vanuit Amsterdam een Eurostar opgegeven en ik moest een groot deel van die reizigers meenemen met de 9256 wat helaas ook heeft geleid tot overbezetting en een zeer krappe overstap in Brussel waarbij ze slechts 13 minuten hadden om aan de check-in te geraken. Gelukkig waren we op tijd in Brussel...
Veel reizigers waren zeer ontevreden. Heb de ware reden waarom die eurostar was opgegeven maar niet verteld...
quakkerillo
Berichten: 110
Lid geworden op: do 23 aug 2018, 00:15
Locatie: Maastricht (voorheen: Breda/Brussel)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door quakkerillo »

Maar tegelijk stond deze reis al langer op de planning, en volgens de tweets van de Ambassade was het een handelsreis met een delegatie van 400 mensen, dus niet alleen de prinses.

Lijkt me dan eerder dat Eurostar een probleem had, waardoor een bemande trein te weinig was, en ze besloten Brussel - Amsterdam te schrappen omdat daar alternatieven bestaan die op Brussel - Londen niet bestaan.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Durashift »

Zal zeker een paar medewerkers zich die ochtend ziek hebben gemeld waardoor er geen bemensing voor de handelsmissie Eurostar trein te regelen viel?
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Tom024 »

Mede naar aanleiding van de actie van Interrail zat ik eens te kijken naar de toeslagen voor een nachttrein in Zweden. Ik ben namelijk wel ooit in Narvik geweest, maar kon door veel sneeuw niet met de trein terug via Lulea en Stockholm. Maar jeetje, wat een geld... -0-
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Chrysa »

Ik zat daar ook naar te kijken. Een los bed is relatief goedkoop, maar als je een hele kamer wil boeken zit daar geen korting op.
Als je een groepje van 3 personen invult betaal je iets van €120 voor 3 bedden en €450 voor een eigen kamer met 3 bedden, ook al zijn die in de praktijk hetzelfde. :')

Ook opvallend hoe vaak die trein al is uitverkocht ver in de toekomst. Tijd voor een frequentieverhoging? (A)
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Nee, dan Noorwegen. Verplicht een eigen tweepersoonscoupé boeken voor €102,60 (voor 1 of 2 personen, blijft dezelfde prijs). -0- Toen we ooit met zijn drieën Bergen-Oslo-Stockholm reisden, hebben we de nachttrein Bergen-Oslo maar in een stoel gedaan (€15 vs. €200), maar zeker in combinatie met de reis naar Stockholm daarna kan ik dat eigenlijk niet echt aanbevelen. We kregen wel een dekentje.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Chrysa »

€102 vind ik een best redelijke prijs eigenlijk, vergeleken met de Nightjets.

In Italie heb ik ook €80 betaald voor een coupe, en daar ligt het prijspeil toch wat lager.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Ik vind het eigenlijk vooral vervelend dat het verplicht is voor een even aantal personen te betalen. Reis je alleen, of met zijn drieën, dan is dat niet zo aantrekkelijk. Heb je het over €50 p.p. dan is dat nog steeds niet heel goedkoop, maar klinkt het al beter.

En zeker met het budget wat we destijds hadden was de keuze snel gemaakt. :mrgreen:
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door DDietzen »

umbusko schreef: wo 11 mei 2022, 16:26 Nee, dan Noorwegen. Verplicht een eigen tweepersoonscoupé boeken voor €102,60 (voor 1 of 2 personen, blijft dezelfde prijs). -0- Toen we ooit met zijn drieën Bergen-Oslo-Stockholm reisden, hebben we de nachttrein Bergen-Oslo maar in een stoel gedaan (€15 vs. €200), maar zeker in combinatie met de reis naar Stockholm daarna kan ik dat eigenlijk niet echt aanbevelen. We kregen wel een dekentje.
Voor die nachttrein is het goedkoper om een los ticket voor die slaapcoupé te kopen (vanaf €45 pp meen ik, dus vanaf €90 voor 2 personen) dan een Interrailreservering voor diezelfde coupé :N

De couchette is al helemaal een koopje, die begint bij €20 pp voor een los ticket.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Ah ja, ik meende al dat het destijds €90 was. Dat is dan niet veranderd. En couchette? Hebben Noorse nachttreinen ook couchettes tegenwoordig? Of heb je het over de Zweedse nachttrein?
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door DDietzen »

Ik heb het over de Noorse nachttrein; althans, in ieder geval de Oslo-Bergen van Vy heeft 'Rest compartments' wat effectief couchettes van 6 bedden zijn, naast de 'Sleeper compartments' van 2 bedden.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Oh, dat is dan nieuw! *O*
Of althans, zes jaar geleden was dat nog niet zo.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Tom024 »

Hm, ik denk dat er zich met behulp van de ferry Umea - Vaasa alsnog wel een leuk (en beetje betaalbaar) rondje laat plannen. *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Vy heeft een aantal tweedehands Couchette-rijtuigen van DB gekocht in 2020 voor de Bergensbanen, aangezien de 20 slaaprijtuigen die Norske Tog beschikbaar (WLAB2) had voor alle nachttreinen in Noorwegen niet meer toereikend was voor de vraag. Deze hebben in Noorwegen de aanduiding BFWL gekregen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door PHS »

Vanochtend zijn meerdere reizigers neergestoken in een trein, de RE 4, in Herzogenrath, net over de Duitse grens bij Heerlen.

De Duitse politie onderzoekt of het om een islamitische terreuraanslag ging. De verdachte, een 31-jarige Irakees, werd in 2017 door het azc waar hij verbleef aangegeven bij de politie, omdat de man radicaal-islamitisch gedachtegoed leek aan te hangen.

De Telegraaf.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Z2N »

Z2N is weer eens de grens over, en het is feest: mijn bus strandde door een verkeersongeval, en moet nu omrijden. De omleiding is een slordige 140 kilometer, dus hebben we nu 200 minuten vertraging (+3u20). Beste sightseeing die je voor weinig geld kan krijgen! *O*
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Tom024 »

Ben je onderweg met Flixbus? -0- -0-

Edit: BlaBlaCar is waarschijnlijker. (A)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten