Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Commendatore
Berichten: 254
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Commendatore »

In vergelijking met toen de Benelux nog gewoon over Roosendaal-Essen ging is het nog steeds een stuk duurder trouwens. Helaas is de L-trein niet in alle gevallen een optie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Ardan »

Het is weer tijd voor de Wet van Murphy -0-

Ik ben ruim voor 21:00 in Düsseldorf. Ik check de app van DB en zie dat de RE19 van 21:26 vandaag drie minuten eerder vertrekt, omrijdt tot Sterkrade en daarna door naar.... Emmerich. Vandaag niet naar Arnhem.
Ik ga dus mijn laatste aansluiting in Arnhem niet halen.
Ik ben nog op tijd om een duur kaartje voor de ICE te kopen om dan daar maar mee naar Arnhem te gaan. Ik heb alleen mijn bankpas niet bij me, te weinig cash en de automaat pakt mobiel betalen niet. Een lastige vrouw staat steeds bij de automaten om mensen te "helpen" en drijft me nog verder tot wanhoop.

Mijn RE19 vertrekt 10 minuten te laat uit Düsseldorf. De conductrice zegt op mijn vraag of deze trein echt niet verder rijdt dan Emmerich "Doch", maar zegt ook iets over SEV en dat ze het zelf ook niet zo goed weet want ze hoorde het pas net.

En we staan nu al een tijd langzaam te rijden of stil te staan ergens bij Entenfang in de buurt door een overwegstoring. Dit gaat een lange nacht worden weer.

Volgende keer maar weer gewoon met de auto de grens over.
Ik doe ook maar wat
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Stefan »

Het is je ook nooit gegund hè....
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Ardan »

Het ging de vorige keer veel te goed, dat moet weer afgestraft worden natuurlijk. Ik snap ook niet waarom ik mezelf dit aandoe, echt ELKE keer gezeik.

Inmiddels een uur onderweg vanuit Düsseldorf en we zijn net pas met een hoop gedender stapvoets het rangeerterrein Oberhausen West aan het oprijden.
Ik doe ook maar wat
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Durashift »

^^ heb je al gecontroleerd of je in een multicourant treinstel zit of niet? Heb je gelijk zekerheid over wel of niet doorrijden naar NL, qua technische geschiktheid dan.

Sterkte.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door cassie127 »

Ardan schreef: wo 01 mar 2023, 22:00 Het is weer tijd voor de Wet van Murphy -0-

Ik ben ruim voor 21:00 in Düsseldorf. Ik check de app van DB en zie dat de RE19 van 21:26 vandaag drie minuten eerder vertrekt, omrijdt tot Sterkrade en daarna door naar.... Emmerich. Vandaag niet naar Arnhem.
Ik ga dus mijn laatste aansluiting in Arnhem niet halen.

...

Ik ben nog op tijd om een duur kaartje voor de ICE te kopen....

Mijn RE19 vertrekt 10 minuten te laat uit Düsseldorf. De conductrice zegt op mijn vraag of deze trein echt niet verder rijdt dan Emmerich "Doch", maar zegt ook iets over SEV en dat ze het zelf ook niet zo goed weet want ze hoorde het pas net.

En we staan nu al een tijd langzaam te rijden of stil te staan ergens bij Entenfang in de buurt door een overwegstoring. Dit gaat een lange nacht worden weer.

Volgende keer maar weer gewoon met de auto de grens over.
Weet dat je via de DB app tot 15 minuten na vertrek een kaartje kunt kopen voor de ICE.

De uitval op de RE 19 was op zich te voorspellen... als er 1 rit uitvalt door personeelstekort rijden de volgende 2 naar Arnhem wel. Dan weer 1 niet en dan 2 weer wel.

Meestal betreft dat de ritten die om 18:13, 21:13 en 00:13 in Arnhem aankomen. Vandaag blijkbaar net alle ritten een uur eerder.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Het is ook iedere keer een andere grensovergang, hè. :') Sterkte, hopelijk kom je nog ergens!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Ardan »

cassie127 schreef: wo 01 mar 2023, 23:38 Weet dat je via de DB app tot 15 minuten na vertrek een kaartje kunt kopen voor de ICE.
Als ik dat toch eens wist -0- Toch bedankt!
Ik sta nu te rillen van de kou in Emmerich, met twee Nederlanders die nog naar Den Haag moesten.
We zijn met +30 dus in Emmerich eruit gegooid, de omroep had het over SEV maar dat is er helemaal niet.

0:05: ik stap nu de warme trein naar Arnhem in. Het is de volgende trein met +20. Ik sprak de hier opstappende machinist aan wat de reden voor het niet doorrijden van de vorige trein was, en die zei dat de machinist die door mocht rijden naar Nederland ziek was.

De moeder en zoon uit Den Haag hadden net drie dagen Winterberg erop zitten en plakken er nog een hotelnachtje in Arnhem aan vast. Ik bestel me een taxi straks.

Edit: 1:15 weer thuis, taxi reed leuk door. Bedtijd!
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door regenmaker »

Tegenwoordig ga ik vanuit Duisburg vaak met de RB31 naar Xanten om vervolgens met de X27 naar Kleve te gaan (dat kan ook vanuit Wesel met goede aansluiting op de RE19, mocht iemand daar een keer stranden). Daarna met de SB58 naar Nijmegen, daar heb ik eigenlijk nooit problemen mee.

Andere optie is om met de RE5 naar Wesel te gaan, dan met de X28 naar Goch en dan de RE10 naar Bedburg-Hau. Om wachttijd in Kleve 's avonds te voorkomen ga je dus tot Bedburg-Hau en dan met de 56 een rondje mee richting Bedburg-Hau Rathaus die gaat terug naar Kleve Bahnhof. Dan kan je bij de halte Koekoek-Platz in Kleve overstappen op de SB58.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door waldo79 »

Daar moet je ook maar zin in hebben 's nachts :s Gelukkig ben je nog thuisgekomen, Ardan.
Gamma
Berichten: 307
Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 15:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Gamma »

Ardan schreef: do 02 mar 2023, 00:06 Ik bestel me een taxi straks.

Edit: 1:15 weer thuis, taxi reed leuk door. Bedtijd!
Hoe heb je de taxi besteld? Via personeel VIAS in de trein of via een servicezuil? Ben wel benieuwd wat te doen in zo’n situatie.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door cassie127 »

Overigens is er vandaag ook weer veel ziekte is, vallen er 7 internationale ritten uit over het gehele traject.

In Arnhem zijn dat de volgende aankomsten en vertrekken:
A leeg mat - V 06:45 (uitval Arnhem - Emmerich)
A 09:13 - V 09:45
A 12:13 - V 12:45
A 15:13 - V 15:45
A 17:13 - V 17:45
A 20:13 - V 20:45
A 23:13 - V 23:45

En nog uitval binnen Duitsland zelf:
V 03:43 Wesel - Duisburg
V 05:52 Emmerich - Düsseldorf
V 06:21 Emmerich - Düsseldorf
V 06:52 Emmerich - Düsseldorf
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Ardan »

regenmaker schreef: do 02 mar 2023, 06:59 Tegenwoordig ga ik vanuit Duisburg vaak met de RB31 naar Xanten om vervolgens met de X27 naar Kleve te gaan (dat kan ook vanuit Wesel met goede aansluiting op de RE19, mocht iemand daar een keer stranden). Daarna met de SB58 naar Nijmegen, daar heb ik eigenlijk nooit problemen mee.

Andere optie is om met de RE5 naar Wesel te gaan, dan met de X28 naar Goch en dan de RE10 naar Bedburg-Hau. Om wachttijd in Kleve 's avonds te voorkomen ga je dus tot Bedburg-Hau en dan met de 56 een rondje mee richting Bedburg-Hau Rathaus die gaat terug naar Kleve Bahnhof. Dan kan je bij de halte Koekoek-Platz in Kleve overstappen op de SB58.
Ik ga toch niet 's avonds laat nog met allemaal van die bussen joh _O- Okee, ik heb nog wel zitten kijken of via Kleve een optie was maar daar haal je gewoon de laatste trein naar Deventer niet meer mee als je om 20:30 in Düsseldorf staat.
Via Venlo met de RE13 had nog gekund maar die 3 minuten overstap daar gaat in 80% van de gevallen mis.
Gamma schreef: do 02 mar 2023, 07:59 Hoe heb je de taxi besteld? Via personeel VIAS in de trein of via een servicezuil? Ben wel benieuwd wat te doen in zo’n situatie.
Gewoon naar de taxistandplaats gelopen in Arnhem. Bonnetje krijg ik op de mail.
Ik weet alleen niet of ik het zou kunnen proberen te restitueren, want ik weet niet of deze uitval al langer bekend was. We kregen wel dikke vertraging op de omleidingsroute dus ook al reden we wel door naar Arnhem, dan had ik waarschijnlijk de laatste aansluiting alsnog gemist.
De conductrice wist in ieder geval ook totaal niet wat de oorzaak was en had het onterecht over SEV, slordig.
Ik doe ook maar wat
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Chrysa »

Ik heb via Venlo eigenlijk nooit problemen, die aansluiting haal ik elke keer gewoon en heb hem toch al tientallen keren gedaan afgelopen twee jaar.
April064
Berichten: 681
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door April064 »

Groeten uit de rij voor de NMBS-ticket faciliteit te Luik, waar ik om hulp wil vragen nadat de activatie van een reis van mijn youth ticket niet wilde lukken en de klantenservice zei "log in en uit." Ik wist mijn wachtwoord niet meer (wachtwoordmanager van google chrome die alleen op mijn laptop staat, die ik niet mee heb). Dus die heb ik gereset, daarna logde ik in om in de "aankopen" tab te zien dat ik geen aankopen heb.

De rij is ook best lang, waarschijnlijk door een niet rijdende ICE.
zij/haar/hen/hun
Commendatore
Berichten: 254
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Commendatore »

NMBS-app? Daar lees ik wel meer klachten over. Beetje onhandig wanneer tickets via die app deels goedkoper zijn dan via de automaat.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Hainje »

April064 schreef: do 02 mar 2023, 13:21 Ik wist mijn wachtwoord niet meer (wachtwoordmanager van google chrome die alleen op mijn laptop staat, die ik niet mee heb).
Die kun je op mobiel gewoon inzien hoor.
Klik in de Chrome browser op de drie puntjes rechtsboven, tik op Instellingen en dan ongeveer in het midden van je scherm staat dan "wachtwoordmanager". Om de wachtwoorden in te zien moet je wel het wachtwoord van je Google account invoeren of met je vingerafdruk bewijzen dat jij het bent.
🍉
Commendatore
Berichten: 254
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Commendatore »

Dat werkt alleen als je die wachtwoorden ook daadwerkelijk synchroniseert.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Hainje »

Oh. :')
🍉
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door hauptbahnhof »

Wat denken Apple-gebruikers als ze dit hierboven lezen?
Commendatore
Berichten: 254
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Commendatore »

Niet zo gek veel eigenlijk.
April064
Berichten: 681
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door April064 »

Commendatore schreef: do 02 mar 2023, 15:16 Dat werkt alleen als je die wachtwoorden ook daadwerkelijk synchroniseert.
Ja en dat heb ik niet gedaan -0-
zij/haar/hen/hun
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door waldo79 »

Chrysa schreef: do 02 mar 2023, 11:43 Ik heb via Venlo eigenlijk nooit problemen, die aansluiting haal ik elke keer gewoon en heb hem toch al tientallen keren gedaan afgelopen twee jaar.
De aansluiting naar Eindhoven is haalbaar, maar die naar Nijmegen is een stuk krapper. Dat ik afgelopen zondag vanuit Duitsland bijna 20 minuten stond te kijken in Venlo kwam door een seinstoring bij Neuss.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Chrysa »

Oh ja, die aansluiting bestaat ook nog. (A)
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door regenmaker »

Ardan schreef: do 02 mar 2023, 11:39 Ik ga toch niet 's avonds laat nog met allemaal van die bussen joh _O- Okee, ik heb nog wel zitten kijken of via Kleve een optie was maar daar haal je gewoon de laatste trein naar Deventer niet meer mee als je om 20:30 in Düsseldorf staat.
Nouja met de laatste SB58 die op zaterdag rijdt (die om 00:00 aankomt in Nijmegen) heb je een overstap van 2 minuten op de sprinter naar Zutphen. Moet je wel geluk hebben met de chauffeur die doorrijdt, maar op zich haalbaar met een sprintje aangezien de trein van 1a vertrekt. In Arnhem kan je dan overstappen op de 302 naar Apeldoorn en vervolgens de IC naar Deventer.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten