Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Ardan »

Het valt me wel op dat men zich hier veel beter aan de mondkapjesplicht houdt dan in Nederland. Stelletje jankerts ook daar :twisted:
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ICE11 »

Bij ons heet het dan ook niet "moet kunnen" maar "jawoll!" :mrgreen:
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door regenmaker »

Er is daar ook veel meer handhaving in het ov en in Nederland ging het op zich nog wel. Maar nu alle maatregelen zowat zijn vervallen, heeft men in het ov er ook maling aan.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ArrivaBas »

Ik vrees dat de naleving ook in Duitsland sterk achteruit gaat als daar de mondkapjesplicht in publieke binnenruimte gaat vervallen. En als mensen ontdekken dat het OV ondanks de slechtere naleving nog steeds geen brandhaard is, gaat dit misschien nog verder bergafwaarts in zowel Nederland als andere landen.
Het Verenigd Koninkrijk blijft gek genoeg ook na 19 juli vasthouden aan mondkapjes in het OV, maar laat alle maatregelen, dus ook de afstandsregels, varen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Stefan »

regenmaker schreef: di 13 jul 2021, 12:10 Dat sla ik sowieso niet af. De verhalen over Dinslaken bei Nacht zijn zeer inspirerend. :mrgreen:
Je weet inderdaad niet wat je mist *O* _O-
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Etienne »

Stefan schreef: di 13 jul 2021, 10:56 Ik wou zeggen... de uitnodiging om een ritje mee te rijden staat nog steeds hoor. :mrgreen: (A)
Prima; heb nog zat vrije dagen staan....
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

ArrivaBas schreef: di 13 jul 2021, 19:59Het Verenigd Koninkrijk blijft gek genoeg ook na 19 juli vasthouden aan mondkapjes in het OV, maar laat alle maatregelen, dus ook de afstandsregels, varen.
Volgens mij is het daar per land anders. In Engeland is het vanaf 19 juli een aanbeveling, in Schotland en Wales blijft een masker verplicht in het OV. Wat het natuurlijk weer lekker ingewikkeld maakt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Stefan »

Etienne schreef: di 13 jul 2021, 21:33 Prima; heb nog zat vrije dagen staan....
Aanbod geldt ook voor u hoor :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Ardan »

Ik weet na vanavond weer waarom ik in het pre-RE19-tijdperk er altijd zo'n hekel aan had om van NRW via Venlo naar huis te gaan. Als je vanuit Köln komt is je overstap in MGB 6 minuten, in Venlo 3 minuten en in Nijmegen 2. Ik zag in MGB om 20:26 dat de overstap uit Köln werd vastgehouden, maar voor de zekerheid nam ik een trein eerder uit Köln. Daarna zou ik op zich nog wel om 21:26 uit MGB kunnen vertrekken, maar dan mag alleen de overstap in Venlo óf Nijmegen misgaan, niet allebei. In Venlo kom je bijna altijd te laat aan door de vastgehouden overstap uit Köln en achttien goederentreinen die dan weer voor je langs worden gejenkt onderweg, en de overstap in Nijmegen naar Deventer bestaat officieel niet, al heb ik die net wel rustig wandelend gehaald.

Ik ben dus vanavond al om 19:00 uit Köln vertrokken om maar wat ruimere overstappen te hebben, want inderdaad: die in Venlo ging zoals gewoonlijk mis. Lang verhaal nog korter: ik ben blij met de RE19, waarmee ik nog tot 21:00 in Köln of half tien in Düsseldorf kan rondhangen en dan nog een robuuste overstap in Arnhem heb :lol:
Ik doe ook maar wat
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Stefan schreef: di 13 jul 2021, 21:46
Etienne schreef: di 13 jul 2021, 21:33 Prima; heb nog zat vrije dagen staan....
Aanbod geldt ook voor u hoor :mrgreen:
Niet eens voor heul de forum? :shock: -0-
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door cassie127 »

Ardan schreef: di 13 jul 2021, 22:37 Ik weet na vanavond weer waarom ik in het pre-RE19-tijdperk er altijd zo'n hekel aan had om van NRW via Venlo naar huis te gaan. Als je vanuit Köln komt is je overstap in MGB 6 minuten, in Venlo 3 minuten en in Nijmegen 2. Ik zag in MGB om 20:26 dat de overstap uit Köln werd vastgehouden, maar voor de zekerheid nam ik een trein eerder uit Köln. Daarna zou ik op zich nog wel om 21:26 uit MGB kunnen vertrekken, maar dan mag alleen de overstap in Venlo óf Nijmegen misgaan, niet allebei. In Venlo kom je bijna altijd te laat aan door de vastgehouden overstap uit Köln en achttien goederentreinen die dan weer voor je langs worden gejenkt onderweg, en de overstap in Nijmegen naar Deventer bestaat officieel niet, al heb ik die net wel rustig wandelend gehaald.

Ik ben dus vanavond al om 19:00 uit Köln vertrokken om maar wat ruimere overstappen te hebben, want inderdaad: die in Venlo ging zoals gewoonlijk mis. Lang verhaal nog korter: ik ben blij met de RE19, waarmee ik nog tot 21:00 in Köln of half tien in Düsseldorf kan rondhangen en dan nog een robuuste overstap in Arnhem heb :lol:
Eens. Ik pak de RE 13 liever in de ochtend dan in de avond. Maar dat komt ook omdat ik op werkdagen pas de trein van 09:05 als eerste trein kan halen in Venlo en ik dan al een behoorlijk stuk in het zuiden zit voordat het NRW ticket geldig is.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Chrysa »

De RE13 is net de enige Duitse trein waar ik nooit problemen mee heb. :')

Tegenwoordig neem ik vaak IC Brussel en dan de ICE naar Köln, dat is ook een erg fijne route vanuit Breda.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Ardan »

Wat kost dat allemaal wel niet?
Ik doe ook maar wat
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Chrysa »

Zo'n €30 vanaf Breda naar Zwitserland. :Y
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door cassie127 »

Dat zal wel bahncard 25 tarief zijn?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Chrysa »

Interrail. *O*
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Hainje »

Ja zo kan ik het ook. -0-
🍉
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door cassie127 »

Over die bahncard 25 gesproken. De probe bahncard die 3 maanden geldig is kost tijdelijk €9,90 2e klas en €19,90 1e klasse en geeft zoals de naam het al zegt 25% korting. Actie loopt tot en met aankomende zondag.

Wel na het bestellen direct opzeggen anders wordt het 6 weken voor afloop automatisch omgezet in een normale bahncard.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door regenmaker »

Chrysa schreef: wo 14 jul 2021, 00:11 De RE13 is net de enige Duitse trein waar ik nooit problemen mee heb. :')
RE13 is altijd krap in Venlo, maar overstap haal ik met wat kunst en vlieg werk vaak wel. Met de laatste trein rond 23:00 uur kan ik nog net in Uden komen en op werkdagen lukt het me om de trein van 7:00 uur te halen. Maar ik kijk uit naar het moment dat de RE13 doorrijdt naar Eindhoven. Voordat de RE19 doorreed naar Arnhem nam ik altijd de SB58 maarja dat duurt ook wel even voordat je in Kleve was en dan vervolgens in Düsseldorf. Ik vind wel fijn dat ik met de RE13 een stuk sneller in Düsseldorf ben dan met de RE19.

De route via Gronau nam ik nooit vanaf Apeldoorn. Dan moest je meer dan 2 uur in dat boemeltje naar Dortmund dat duurde helenmaal lang.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ArrivaBas »

Als ik vanuit Dordrecht NRW-tripjes zou willen maken ligt de RE19 ook snel voor de hand. Alleen als ik in het zuiden wil reizen zijn de RE13 en RE18 nuttig dankzij twee keer overstappen tussen Breda en Venlo. Naar Arnhem zou ik in theorie van maandag t/m zaterdag overdag rechtstreeks kunnen. Maar om een tripje er echt uit te halen moet ik al heel vroeg mijn nest uit om de eerste trein te halen of een groot stuk met de auto.
Daarom zijn rondjes door België voor mij het meest interessant per trein. Vanuit Roosendaal of Breda naar Antwerpen en dan kan ik alle kanten op.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Met de RE13 ben je sneller “ergens” dan met de RE19 die gewoon een waanzinnig lange route heeft voordat je in Oberhausen bent. Maar het is vanuit Rotterdam wel altijd een beetje spannend met een korte overstap in Eindhoven en Venlo, zeker toen de 1100 nog niet zo betrouwbaar was. Van maandag tot zaterdag is vanuit Rotterdam de trein van 8:05 haalbaar in Venlo, maar als ik doordeweeks ging kan je toch niet eerder dan 9:05 mee met de dagkaarten en dan bouwde ik liever een half uurtje tijd in voor een kopje koffie in Venlo, want die is daar bijna gegarandeerd beter dan in Duitsland :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Stefan »

Vanaf Oberhausen is er inderdaad weinig RE meer aan :') En met de mensen die, tijdens de werkzaamheden, van die verbinding gebruik moeten maken, heb ik echt medelijden. Oberhausen - Arnhem in 2,5 uur....

Overigens zijn de rijtijden ook ongelofelijk kansloos, gisteren ook.. Ik rij de stopbus vanuit Oberhausen naar Wesel (de stopbus is opgeknipt in Wesel, juist vanwege rij- en rusttijden) van 16:00... Althans, kwam al vertraagd aan, dus met +11 vertrokken. In Sterkrade +34 en in Holten stond er +40 op de teller. :')
ArrivaBas schreef: wo 14 jul 2021, 07:57 Daarom zijn rondjes door België voor mij het meest interessant per trein. Vanuit Roosendaal of Breda naar Antwerpen en dan kan ik alle kanten op.
Of ergens eens dichtbij (of net over) de grens een goedkoop hotelletje nemen :Y
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Vanuit Maastricht zijn zowel rondjes NRW als rondjes België uitstekend te doen. (A)
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ICE11 »

In Belgie is spoorlijn 37 (Welkenraedt <> Liége) ter hoogte van Chaudfontaine vanwege de hevige regenvallen gestremd.
MaartenD
Berichten: 677
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door MaartenD »

Kunnen ze weer via lijn 39 rijden. ;)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten