Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
OVNL
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 29 aug 2008, 10:50
Contacteer:

Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door OVNL »

In dit topic kun je terecht met je reiservaringen en alledaagse gebeurtenissen in het buitenland.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Ah, volgens mij weet ik weer waarom ik nooit in Fransozië kwam... :')

Eerst honderd uur in een of andere sletintercity waarbij ik met m'n poten klem zat onder de tafel, en nu sta ik alweer anderhalf uur te wachten op een bus die me 9km verder gaat brengen... :X

Maar tot Parijs was het best een prima tochtje *O*
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Z2N »

Ik hoor geen nieuws... (A)

Maar, wat moet jij nou weer in La Douce France? :shock:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Bardienst draaien op een homofeest :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

TER 200 in Mulhouse vanochtend, gereden met Corail-rijtuigen. Op een deur zit een defect-sticker, maar dat houdt een eigenwijze meneer niet tegen de deur toch te openen. Vervolgens valt de deur uit de trein zo op het perron :')

Toen ging iedereen proberen zich in de klaarstaande AGC naar Basel te proppen, wat ondanks de naam “Autorail Grande Capacité” toch niet helemaal past. En omdat vier minuten voor een overstap van Basel SNCF naar Basel SBB toch niet haalbaar is, dan maar de hele reisdag opnieuw ingepland.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7125
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Klaasje »

Net een Fyra zo'n corail-rijtuig.
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Dennenboom »

Nu haal je kinderziektes en ouderdomsverschijnselen door elkaar :D
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Ach, kinderen of ouderen... Het eindresultaat is hetzelfe: ze schijten beide hun luier vol *O*

(of in dit geval donderen de deuren er uit :Y )
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Mdk »

sterk kind dat een deur uit een trein weet te krijgen :shock:
Bij twijfel altijd klagen
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Ik heb mijn aansluiting in Frankfurt gehaald, en dus ook mijn trein naar Budapest. :o

Geen hotel in Wenen deze keer -o-
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Gaat het eens een keer goed, is het nog niet goed.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Nou ja... Eigenlijk gaat het dus niet goed :N
henrivanderweijden
Berichten: 715
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door henrivanderweijden »

EC6 begint vandaag in Basel SBB ipv Interlaken Ost. EC 7 is in Basel geëindigd. Geen idee waarom. Wel rijdt rijtuig 263 als panoramawagen en dat zou niet moeten.
Verder een kapotte bovenleiding in de Gotthard basis tunnel waardoor IC/EC wordt omgeleid via Gösschenen en ruim een uur vertraging krijgen.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Z2N »

Goed mogelijk dat er een 'Eurocity'-stam tekort is, en daarom de 7 op de 6 gekeerd is in Basel. De rijtuigen zijn dan wel prima opgeknapt, maar wel 40 jaar oud, en het zou niet de eerste keer zijn dat er een defect aan is. Ik heb ooit eens van Freiburg tot Düsseldorf meegereisd, bij vertrek had alleen mijn rijtuig geen airco, bij aankomst in Keulen de hele tweede klas waarna de trein in Keulen opgeheven werd. Gelukkig hebben de Zwitsers reservetreinen voor dit soort problemen in het internationale verkeer, dus is er dan geen extra reistijd, alleen een extra overstap. :)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

TrenItalia Intercity 728 had bij vertrek in Messina ruim een kwartier vertraging, dit doordat het treindeel uit Palermo vertraagd was. Ondanks dat de boottocht vrij vlot ging (slechts 10 minuten te laat langs het perron in Villa San Giovanni) en we dus nog twintig minuten in Villa SG hadden, ging het daar niet vlot en werd er met 16 minuten vertraging vertrokken.

Allerlei bijzondere omroepberichten in de trein: eerst was er een schoonmaker aan boord. Later was er spoorwegpolitie aan boord. Of we ook niets wilden kopen bij ongewenste verkopers.

Kaartcontrole ook heel bijzonder: er werd niet gekeken of je op de goede plek zat (pas vanaf Lamezia T Centrale werd het echt druk) maar wel of je in het goede rijtuig zat. Op een tablet werd per rijtuig bijgehouden welke stoel was gecontroleerd.

Uiteindelijk was de trein 5 minuten te vroeg in Napels, nadat we ook nog vijf minuten voor het station hadden stilgestaan. Dat is dus een speling van 20 minuten. :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door VIRM »

Afgelopen week was ik in Italië, en uiteraard diverse reizen met het OV gemaakt.

Vorige week donderdag de oranje Laguna-lijn genomen van het vliegveld van Venetië naar de stad. Iedere pier in de haven was netjes aangelijnd met geleidelijnen :pos:. De bottocht naar de stad zelf was erg leuk, mede vanwege het schitterende weer. Opvallend is wel dat de boot elke keer aan de kant moet en vaart mindert zodra deze wordt ingehaald door een speedboat of een watertaxi.
Op zaterdag 7 september met ACTV Vaparetto lijnen 4.2, 5.1 en 12 (en vermoedelijk een 4.1, aangezien de bootsman was vergeten het bestemmingsbordje om te draaien) de lagune in geweest: San Michel, Murano (en het eiland ernaast) en Torcello. Aangezien enkele reizen met de ACTV niet bepaald goedkoop zijn, is de dagkaart er dubbel en dwars uitgevaren. Vooral bij mooi weer is dit erg leuk om te doen, al moet je de drukte soms wel even voor lief nemen (en het personeel is niet altijd even blij dat mensen graag op het dek blijven staan en niet de kayuit ingaan). De volgende dag nog lijn 1 genomen van Ferrovia het grote kanaal af: mooie route, en daar ook de enige controle van de vervoersbewijzen gehad.

De volgende dag, op maandag 10 september, vanaf Venezia Santa Lucia de Frecciarossa genomen naar Milano Centrale. Dit is de Italiaanse hogesnelheidslijn. :mrgreen: De stoelen in deze trein zijn een soort kuipje die je naar voren kunt schuiven. Vooralsnog is alleen het gedeelte vlak voor Milaan een echte HSL, waardoor de snelheid voor he tgrootste deel bleef steken op maximaal 170 km/h. Er was een tweetalige omroep door een synthesizer, die doodleuk beweerde dat we op tijd in Milaan aankwamen, terwijl dat met +4 was.

Opvallend in Milaan is de grote hoeveelheid geleidelijnen die aanwezig zijn op de stations: dat viel al op bij het reusachtige centraal station. Metro’’s2 en 3 reden afwisselend met stellen die airco en ARKO hadden. Ook ben ik nog een keer me de M5 geweest, die helemaal automatisch reed. :)
Daarnaast heb ik nog diverse malen de tram genomen. Als het goed is, behoorden stellen 1928 en 1744 tot de veroemde oude tramvloot van Milaan. *O* Zeker d emoeite waard om een ritje mee te maken! In lijn 16 heb ik enkele malen in een hogevloers trams gezeten die airco had; op één van de deuren staat dat dit de rolstoelingang is, maar hoe dat in de praktijk werkt…?
Bij sommige haltes in Milaan moet je letterlijk midden op straat in- of uitstappen: de auto’s wachten dan achter de tram, en naast de tram is er nog een halve meter aan asfalt/straat is waar je uitstapt. Dan is het nog even een paar passen tot de stoep. Ook opvallend is dat de tramrails en het aangrenzend asfalt soms in erg slechte staat zijn. Nog wel een leuk dingetje: gisteren barstte mijn reisgenote midden in de tram in lachen uit, aangezien mijn groene polo precies matchtte met het groene interieur van tramlijn 9. :mrgreen:

Gisteren op het centraal station van Milaan kaartjes gekocht voor de Malpensa Express naar het vliegveld. Zodra je Engels selecteert op de automaat, waarschuwt een stem je in het Engels met een Italiaans accent voor zakkenrollers. :mrgreen: De trein naar het vliegveld bleef ergens onderweg nog even vijf minuten wortels schieten zonder duidelijke reden, dus met een lichte vertraging aangekomen en een niet-werkende roltrap opgeklommen.
Bij aankomst op Schiphol de [serie=Sprinter|2018|Leiden Centraal - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] van 21:45 nog gehaald, die met iets van +6 reed omdat er nog een vertraagde ICD voorlangs moest (daardoor ook met een slakkengang tot en met de Hemboog gereden).
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Hoewel de DB-ÖBB EuroCity (in Italië gereden door Trenord) ook in Italië wordt gereden door een Taurus moest er blijkbaar tijdens een geplande stop van 12 minuten toch iets met de locomotief gebeuren in Brenner. Eigenlijk was het al een stop van 16 minuten, want we kwamen vier minuten te vroeg aan. Dat gedoe met die locomotief ging niet zo goed, want we vertrokken 12 minuten te laat in Brenner...

Gelukkig was in Innsbruck de Railjet richting Bregenz ook vertraagd door het amateurisme dat DB al enkele jaren tentoonstelt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door dennistd »

Volgens mij wordt daar de 1216 (15kV/25kV/3kV) gewisseld voor de 1016/1116 (15kV/25kV). Van de Baureihe 1216 hebben ze er niet zoveel namelijk.
en-es
Berichten: 4399
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Volgens mij wordt er in Brennero van personeel gewisseld. Dat was wel het geval vijf jaar geleden toen ik van Verona naar Innsbruck ging.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Wat is Polen ontzettend verneukt op spoorgebied. Vrijwel alle kleinere stations zien er EXACT hetzelfde uit...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

De Fransen zijn echt ontzettend lui als het om omstickeren van treinen gaat.

De regio Picardie heeft blijkbaar aan een andere regio (ik vermoed Bourgogne-Franche Comté) een zwik walvissen (X 73500) verkocht. Maar omstickeren, ho maar. En dus stond er vanavond in Belfort een Picardie-groene trein klaar voor een rit naar Épinal...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2806
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ICE11 »

Afgelopen vrijdag was de laatste dag van de AGG 300 bij de Hochbahn in Hamburg. Dus rijden deze bussen nu alleen maar nog in Aachen en Utrecht in lijndienst.

https://www.focus.de/regional/hamburg/h ... 93670.html
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door regenmaker »

Vandaag bezig met een rondje NRW. De RE19 is echt een ramp vandaag. Treinen die uitvallen of met +40 rijden. Gelukkig ben ik vanaf Zevenaar helemaal met de bus naar Duisburg gegaan. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Z2N »

DB meldt vandalisme aan het spoor tussen Duisburg en Düsseldorf, het is dan ook niet de RE19 die moeite heeft, ook de ICE International gaat vandaag niet erg lekker.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door regenmaker »

Ik blijf het toch grappig vinden dat men hier al loopt te klagen dat bijvoorbeeld de VDL Citea's in ZNWF rammelbakken zijn, terwijl ze net over de grens bij Zevenaar nog met een MAN NL 263 uit 1997 of 2000 komen aanzetten. :')

Stiekem zijn we hier best wel verwend met onze nieuwe bussen. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten