Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door DPDelft »

Situatie in zowel Parijs als Brussel is ook vandaag chaotisch als ik Twitter mag geloven. Een vriend zou vanochtend met Thalys naar Parijs gaan naar de eerste drie zijn gecanceld vanuit Nederland. Hij is met de Thalys richting het Franse zuiden van Rotterdam naar Brussel gekomen. Maar nu wordt de startende trein in Brussel bestormt. Kortom: chaos vandaag. Sterkte voor iedereen die onderweg is.
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Dennenboom »

Vraag mij af waarom bij stremmingen op de HSL niet via de oude lijn gereden wordt i.p.v. alles stil te leggen. Nu zit door een incident met een enkele trein alles vast.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Chrysa »

Ik zit in de IC Brussel die om 10:42 uit Breda vertrok. We zijn vertrokken met volle gangpaden en balkons, er kon werkelijk niemand meer bij. In Antwerpen zijn we via het ringspoor gereden door werkzaamheden, en na de stop in Berchem is er eindelijk wat bewegingsruimte, hoewel er nog steeds veel mensen staan.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Dennenboom schreef:Vraag mij af waarom bij stremmingen op de HSL niet via de oude lijn gereden wordt i.p.v. alles stil te leggen. Nu zit door een incident met een enkele trein alles vast.
Er is vorig weekend na een defecte trein in Noord-Frankrijk via de “oude” hoofdlijn Parijs - Lille gereden. De vertragingen in Brussel bij aankomst liepen op tot ruim boven de twee uur, waarna hier ook weer discussie ontstond.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Tom024 »

Chrysa schreef: za 30 jul 2022, 11:30 Ik zit in de IC Brussel die om 10:42 uit Breda vertrok. We zijn vertrokken met volle gangpaden en balkons, er kon werkelijk niemand meer bij. In Antwerpen zijn we via het ringspoor gereden door werkzaamheden, en na de stop in Berchem is er eindelijk wat bewegingsruimte, hoewel er nog steeds veel mensen staan.

Terwijl de grote meute meestal toch in Antwerpen uitstapt. Als NS en NMBS wat commerciëler zouden denken zou de verbinding Amsterdam - Brussel echt een goudmijn kunnen zijn.

En:
Chrysa schreef: za 30 jul 2022, 11:30 Ik zit
Hoera! *O*
Commendatore
Berichten: 254
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Commendatore »

Qua prijzen is het al vrij, eh, commercieel. Ik moest gisteren echt weer even slikken toen ik het prijsverschil met de verbinding over Roosendaal zag.

Maar de Benelux schreeuwt inderdaad om een halfuursdienst. (En dan niet met allerlei maffe voorwaarden zoals treingebonden tickets.)
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Chrysa »

Mwah, buiten het hoogseizoen is de trein op de grens nooit echt druk, maar de Thalys voor deze trein was uitgevallen waardoor het wel wat extreem was nu.

Nu zit ik (op de grond) in de ICE naar Köln, die ook ramvol zit omdat de Thalys ervoor uitgevallen was. Ik begin een patroon te zien. :')

De Duitse en Engelse oproep hadden het over dat mensen zonder reservering eruit moeten in Aachen, maar de Nederlandse omroep zei dat Thalysreizigers eruit moeten daar. Die gok durf ik wel aan.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

We kunnen beter thuisblijven. Chaos op het spoor en in de lucht. Of is Flixbus nog betrouwbaar?
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door waldo79 »

Overal vallen gaten door personeelsgebrek. Flixbus is afhankelijk van lokale busmaatschappijen, dus dat is niks anders.
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door dennistd »

Nou zit ik al in de 6e TEC-bus in drie dagen, maar ik heb nog geen enkele bus gezien met werkende reisinfo in het voertuig. Is dat normaal in Wallonië?
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Ik heb nog nooit een TEC-bus gezien met reisinfo of omroep. :lol: Geen idee of sommige bussen dat wel zouden moeten hebben.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Van mijn laatste twee keren dat ik in een buslijn van de TEC zat, was er in een rit een lichtkrant (op een wat vreemde plek ongeveer ter hoogte van de vierzitters achter het voorwiel) waarop omleidingen werden vertoond en op de andere rit werd een car van de SMTUS (Syndicat Mixte des Transports Urbains de la Sambre) ingezet waar überhaupt niet aan reisinformatie werd gedaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door waldo79 »

Is het dan niet een keer tijd om wat meer lijn te trekken in de informatievoorziening?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door trolly »

dennistd schreef: zo 31 jul 2022, 08:42 Nou zit ik al in de 6e TEC-bus in drie dagen, maar ik heb nog geen enkele bus gezien met werkende reisinfo in het voertuig. Is dat normaal in Wallonië?
Ik reis weinig met de bus in die buurt, maar als de eerste zes bussen geen werkende reisinformatie hebben zou ik beginnen te denken dat er een patroon in zit.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

waldo79 schreef:Is het dan niet een keer tijd om wat meer lijn te trekken in de informatievoorziening?
Nee, want daar kan een minister geen eer aan halen. Nieuwe bussen en buslijnen wel, want dan kan je een fotoshoot organiseren en een rood lintje doorknippen :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Tom024 »

De TEC heeft een heel redelijke app, dat is in België al aardig wat.
MaartenD
Berichten: 677
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door MaartenD »

waldo79 schreef: zo 31 jul 2022, 11:35 Is het dan niet een keer tijd om wat meer lijn te trekken in de informatievoorziening?
Is die lijn er in Nederland dan wel? Goed, bussen hebben reisinformatie, maar iedere vervoerder doet zijn eigen ding.
En dat is denk ik het probleem bij de TEC. De vele onderaannemers.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door trolly »

waldo79 schreef: zo 31 jul 2022, 11:35 Is het dan niet een keer tijd om wat meer lijn te trekken in de informatievoorziening?
Als we het toch Belgische lijnen hebben: hoe is het eigenlijk bij De Lijn? Kleuren ze daar wel netjes binnen de lijntjes, of is er geen lijn in te ontdekken?

(A)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Die hebben nog wel wat buslengtes achterstand op de MIVB. In België is de regel “hoe incapabeler het bevoegd bestuur, hoe capabeler de vervoerder” van toepassing :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door dennistd »

Tom024 schreef: zo 31 jul 2022, 12:59 De TEC heeft een heel redelijke app, dat is in België al aardig wat.
Dat was dan ook hoe ik in de gaten hield of mijn uitstaphalte al in de buurt was.
Rikkel
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 08 jul 2019, 13:58

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Rikkel »

Gisteren de laatste RE19 naar Arnhem genomen. Vanaf Düsseldorf staat er al Emmerich op de trein. (Was ook een stel dat niet voor NL is) conducteur zei dat er niks meer naar Arnhem reedt. Allemaal mensen wat geregeld, staat er in Emmerich een snelbus naar Zevenaar en Arnhem met een conductrice. Moest toch wel lachen.
Gamma
Berichten: 307
Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 15:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Gamma »

ICE 105 vertrok met +4 uit Arnhem, dat werd +20 (om magische redenen) te Oberhaussen en de vertraging nu te Frankfurt Flughaven Fern is +40. Daar gaat de overstap op de ICE 27 naar Wenen...
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Jef400 »

Dat beloofd wat voor mijn rit naar Freiburg morgen :D
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
gpvos
Berichten: 590
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door gpvos »

Afgelopen zondag (vanwege een eerdere vertraging waardoor ik de RE19 naar Arnhem niet meer haalde) in de RE42 tussen Duisburg en Viersen die aansluit op de RE13 naar Venlo met de laatste verbinding richting de Randstad. De trein had zo'n 5 minuten vertraging, maar er werd niets aangekondigd; pas toen we Viersen binnenreden hoorden we dat de RE13 op ons stond te wachten. Het scheelt echt een hoop stress bij de reizigers als je dat eerder aankondigt.

(Vervolgens in Eindhoven gestrand vanwege de systeemstoring rond Rotterdam, maar dat hoort in een andere thread.)
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Plutona »

Gamma schreef: wo 03 aug 2022, 12:15 ICE 105 vertrok met +4 uit Arnhem, dat werd +20 (om magische redenen) te Oberhaussen en de vertraging nu te Frankfurt Flughaven Fern is +40. Daar gaat de overstap op de ICE 27 naar Wenen...
Afgelopen maandag had ik de ICE 27 naar Wenen moeten hebben, maar ''plots'' werd de stop op Frankfurt Flughafen opgeheven, waardoor mijn aansluiting met de ICE 105 waar ik in zou zitten, verviel. Omdat ik al op tijd in Oberhausen (instapstation) was, kon ik mijn reis omboeken met een vroegere trein, en met IC 2005 en ICE 623 via Düsseldorf in Frankfurt Süd komen, waar ik mijn overstap naar Wenen alsnog zou halen.
IC 2005 slaagde er echter in om met +5 in Oberhausen aan te komen en met +25 in Düsseldorf; twintig minuten extra vertraging op zo'n schijteindje. Weg aansluiting op ICE 623, dus toch maar de 105 in en hopen op het beste. Vertrok met +25 uit Köln Hbf. Alle mogelijke reismogelijkheden waren vervallen, ook een vage omweg via Mannheim en München.
Eindresultaat: Ruim 2 uur wachten in Frankfurt en ICE 29 naar Wenen pakken, 7 uur staand puffen in een snikhete en stampvolle trein (ook in de 1e klas moesten velen het doen zonder zitplaats).
Wat bleek echter de ironie aan het eind: ICE 27 raakte defect en kwam met 2 uur vertraging in Wenen aan, mijn ICE 29 slechts 10 minuten daarna.
Wijze les voor degenen die lopen te vloeken op het Nederlands treinenbeleid - in het buitenland is het niet veel beter.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten