Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ArrivaBas »

ICE11 schreef: di 09 aug 2022, 10:10 Door het aanhoudend warme weer zijn de liften aan de nieuwe ondergrondse tramstations Marktplatz en Europaplatz in Karlsruhe regelmatig buiten dienst. Daardoor zijn de twee belangrijkste stations in de binnenstad alleen nog via trappen bereikbaar. Reden is, dat de techniek van de liften bij temperaturen boven de 32 graden niet meer werkt. Daar moet men dan toch vragen wie dat heeft gepland, want Karlsruhe is de regio met het warmst klimaat van heel Duitsland...... :')

https://www.ka-news.de/region/karlsruhe ... 1659618542
Bij glazen liftkokers kun je het beste een vergelijk trekken met hoe snel een geparkeerde auto van binnen opwarmt in de volle zon met alle ramen gesloten. Als de zon lang erop staat te branden is het in de liftinstallatie gewoonweg te heet voor zowel gebruikers als de techniek.
Het is nochtans wel duidelijk dat uitstraling boven functie is gegaan door de liften in glazen kokers te bouwen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
ICE105
Berichten: 371
Lid geworden op: ma 19 dec 2011, 15:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ICE105 »

dennistd schreef: di 09 aug 2022, 11:34 Zijn de rijtijden van de EC Innsbruck - Verona gewoon zo ruim of is het toeval dat we overal een paar minuten te vroeg aankomen?
In Italië zijn de EC via Brenner rijtijden erg ruim
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Momenteel onderweg in een Avanti Westcoast trein van Birmingham naar Blackpool. Dit keer in de standard class die ik voor 10,70 pond boekte. Vandaag uit de automaat zou ik iets van 48 pond betalen! Er was nogal wat tegenstrijdige informatie. Zo zou volgens de avanti website de trein gecanceld zijn en volgens de CTA in New Street zou de trein tot Preston gaan. Mijn rijtuig is behoorlijk druk. Veel gezinnen met schreeuwende en hyperactieve kinderen. Het is trouwens behoorlijk warm buiten. Op station New Street werden gratis ijsjes uitgedeeld!
Henk
Berichten: 74
Lid geworden op: di 28 okt 2008, 21:42
Locatie: Malden

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Henk »

Ik heb afgelopen vrijdag en vandaag mijn eerste ervaringen opgedaan met het €9-Ticket, en het waren wisselende ervaringen.

Vrijdag heb ik samen met mijn vader gereisd, als alternatief voor ons jaarlijkse QdL (Voorheen SW)-Tour, die wegens privéomstandigheden niet doorging dit jaar.
Vertrokken uit Hengelo om via overstappen in Enschede en Coesfeld, in Bottrop Hbf uit te komen voor koffie met een aardige punt kwarktaart. De trein van Enschede naar Dortmund liep snel behoorlijk vol, de volgende was aardig druk, maar was zeker goed te doen.
Vervolgens met de S-Bahn naar Haltern en daarna met een paar minuten vertraging naar Münster in een goed volle trein en helaas naast een constant jengelend/piepend/krijsend kind.
Toen ging het fout; de trein naar Osnabrück, waar we 16 minuten overstaptijd hadden, vertrok met +10, maar door allerlei vertraagde IC's die ons moesten inhalen, kwamen we met +18 aan in Osnabrück. Trein naar Bielefeld net weg, dan maar een uur later en eerst een late lunch.
Ruim op tijd weer aangekomen op het perron bleek de volgende trein naar Bielefeld (via Halle) uit te vallen, en aangezien we geen zin hadden om nog een uur te wachten heb ik de planning omgegooid en zijn we via Ibbenbüren-Rheine (SEV) en Münster teruggegaan naar Nederland.
In Gronau moesten we nog een treinstel naar voren (stond niet aangegeven) lopen, maar verder ging het laatste deel soepel.

Vandaag heb ik een klein rondje gemaakt. Van Arnhem naar Oberhausen Sterkrade (vanaf Wesel erg vol) en dan naar Oberhausen Hbf met SEV omdat de tram niet reed. Daarna een voor mij nieuw lijntje, Oberhausen-Duisburg Rurort. Een vaag lijntje met vaag volk als medereiziger, maar toch stapten er op het eindpunt meer mensen uit dan ik had verwacht.
Nadat ik 2 geocaches had gezocht (en gevonden) weer SEV tot Marxloh Pollman en de tram (eindelijk) naar Dinslaken. Van daar in een stampvolle trein naar Arnhem, waar ik door een NS-medewerker door de poortjes werd geloodst (vergeten in- en uit te checken van Elten naar Arnhem (A)).

Ook hier dus weer sterk wisselende ervaringen met vertragingen en drukke treinen. Dat laatste viel me overigens heel erg mee na alle berichten. Op onze SW-ritten waren we wel wat gewend.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ICE11 »

Het politieonderzoek aan de rampplek nabij Garmisch is afgerond en nu kan men met het herstellen van de spoorlijn beginnen. Het wordt verwacht dat er over een maand weer treinen rijden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

NSI meldt dat vanaf morgen voor diverse ICE’s naar Frankfurt een overstap in Düsseldorf of zelfs Emmerich nodig is. Dit duurt tenminste tot en met zondag.

Richting Duitsland bij 121 en 127 in Emmerich, bij 125 ook in Emmerich op een trein die niet verder rijdt dan Düsseldorf. Bij 221 in Düsseldorf.

Richting Nederland bij 122 en 126 in Emmerich. Bij 120 in Düsseldorf. De 124 start in Emmerich en heeft geen aansluitende trein vanuit Düsseldorf.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MaartenD
Berichten: 677
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door MaartenD »

Volgens geruchten gaat NSI een stam I11 huren om daarmee een ICE-vervanger te rijden. Ben benieuwd of dat in 2 maanden op de rit gezet kan worden.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ArrivaBas »

I11 heeft een Europees geregelde toelating (RIC). De enige horde is compatibiliteit tussen de TRAXX en I11, waar de NMBS nu volop mee test.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Daniel »

Suus schreef: di 09 aug 2022, 20:40 NSI meldt dat vanaf morgen voor diverse ICE’s naar Frankfurt een overstap in Düsseldorf of zelfs Emmerich nodig is.
Lijkt erop dat er nog een stel extra het begeven heeft ja, de 125 reed vandaag helemaal niet.
Suus schreef: di 09 aug 2022, 20:40De 124 start in Emmerich en heeft geen aansluitende trein vanuit Düsseldorf.
Wat is daar het nut van dan? Die heeft dan alleen een functie voor binnenlandse reizigers maar die worden afgeraden de ICE binnenlands te gebruiken...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Z2N »

Het materieel van de 127 moet toch naar Amsterdam terug om de 221 te rijden.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door waldo79 »

Het begint steeds meer een soap te worden :roll:
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door cassie127 »

Suus schreef: di 09 aug 2022, 20:40 NSI meldt dat vanaf morgen voor diverse ICE’s naar Frankfurt een overstap in Düsseldorf of zelfs Emmerich nodig is. Dit duurt tenminste tot en met zondag.

Richting Duitsland bij 121 en 127 in Emmerich, bij 125 ook in Emmerich op een trein die niet verder rijdt dan Düsseldorf. Bij 221 in Düsseldorf.

Richting Nederland bij 122 en 126 in Emmerich. Bij 120 in Düsseldorf. De 124 start in Emmerich en heeft geen aansluitende trein vanuit Düsseldorf.
Intercity Berlijn 245 en 242 zullen vanaf donderdag 11 augustus tot nader bericht leeg binnen NL gaan rijden ivm tekort aan personeel.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Mijn Avanti Westcoast trein naar Blackpool werd uiteindelijk vanaf Preston opgeheven. Verder gereist met Northern met een stop in Poulton-le-Fylde. Op station Blackpool North dubbele uitgangscontrole. Een nogal vervallen kopstation overigens.
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door dennistd »

Maar liefst 14 minuten vertraging voor RE 1252 van Scuol-Tarasp naar Disentis/Mustèr: in de Vereinatunnel moest niet alleen gekruist worden met de tegemoetkomende autotrein, maar ook met RE 1253 naar Scuol-Tarasp. Deze kruising hoort pas voorbij Klosters Platz plaats te vinden en wij waren gewoon op tijd.... Tot zover dus de Zwitserse punctualiteit :X
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Chrysa »

Dat die autotreinen überhaupt rijden in de zomer snap ik al niks van.
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Oh, ik kwam anders perfect op tijd aan in Disentis/Mustér vanochtend. :D
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door dennistd »

Chrysa schreef: wo 10 aug 2022, 16:58 Dat die autotreinen überhaupt rijden in de zomer snap ik al niks van.
Volgens Wikipedia scheelt het twee uur reistijd.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Chrysa »

Dat is zo in de winter, wanneer de Flüelapass gesloten is.
Die is nu echter gewoon open, en ook vrachtverkeer mag gewoon de bergen over zover ik weet.

De locals zijn nog altijd boos over de tunnel en hebben liever de pas. Stichting Pro Flüela houdt hem zo lang mogelijk open en opent hem zo vroeg mogelijk weer. Volgens mij is die pas deze winter maar 3 maanden dicht geweest.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Met deze warme temperaturen is het wel fijn dat Northern gloednieuwe treinstellen met wifi en airco heeft. Dan is het wel een overgang als je in Manchester Piccadilly overstapt op een oude treinstel zonder wifi en airco. Maar wel met open ramen.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Chrysa »

Met deze temperaturen is het fijn dat de oude Scotrail-stellen geen airco hebben, want ik vries dood in hun nieuwere treinen. -0-
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door cassie127 »

cassie127 schreef: di 09 aug 2022, 22:32
Suus schreef: di 09 aug 2022, 20:40 NSI meldt dat vanaf morgen voor diverse ICE’s naar Frankfurt een overstap in Düsseldorf of zelfs Emmerich nodig is. Dit duurt tenminste tot en met zondag.

Richting Duitsland bij 121 en 127 in Emmerich, bij 125 ook in Emmerich op een trein die niet verder rijdt dan Düsseldorf. Bij 221 in Düsseldorf.

Richting Nederland bij 122 en 126 in Emmerich. Bij 120 in Düsseldorf. De 124 start in Emmerich en heeft geen aansluitende trein vanuit Düsseldorf.
Intercity Berlijn 245 en 242 zullen vanaf donderdag 11 augustus tot nader bericht leeg binnen NL gaan rijden ivm tekort aan personeel.
Tot nader bericht zal dus het einde van de zomderdienstregeling op 3 september zijn. Daarna gaat de winterdienstregeling weer in en wordt de 245 niet meer gereden vanuit NL.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door htm_tram »

Zojuist van een familielid gehoord dat de Thalys 9395 met vertrektijd 18:25 gestand is op station Saint-Denis. Water is al uitgedeeld en de deuren aan de perronzijde zijn geopend.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Ardan »

@regenmaker, ik zie Bogestra-bus 0971 in Düsseldorf SEV op de U73 rijden. Hoe komt dit en wat vinden wij hier van?


:mrgreen:
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door regenmaker »

Nou ik neem aan dat het komt door tekort aan personeel bij de Rheinbahn. Zeker nu sinds vandaag ook de einsatzwagens weer rijden omdat de schoolvakanties zijn afgelopen in NRW. Ik kan me voorstellen dat ze wat personeel inclusief materieel hebben ingehuurd van de Bogestra. De bus zelf zou nog in dienst moeten zijn van de Bogestra.

Wat ik er van vind: ik heb daar geen probleem mee eigenlijk. :mrgreen:
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
ICE105
Berichten: 371
Lid geworden op: ma 19 dec 2011, 15:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ICE105 »

htm_tram schreef: wo 10 aug 2022, 19:24 Zojuist van een familielid gehoord dat de Thalys 9395 met vertrektijd 18:25 gestand is op station Saint-Denis. Water is al uitgedeeld en de deuren aan de perronzijde zijn geopend.
Gezien vertrektijdstip zal het de 9375 zijn.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten