Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
MaartenD
Berichten: 690
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door MaartenD »

Chrysa schreef: di 10 aug 2021, 20:48 Zijn die dingen al zo oud dan?

Ze zien er een stuk frisser uit dan het geval wat ervoor hangt.
Ze zijn ongeveer de helft van de leeftijd als de loc die ze trekt...
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door PHS »

De krant heeft treinreizen in België ontdekt, met een ritje tussen Oostende en Eupen: Drie talen in één treinreis: van onverstaanbaar Vlaams via Frans naar Duits
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Daniel »

Het AD heeft al heel de zomer een serie over treinreizen door het buitenland lopen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MaartenD
Berichten: 690
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door MaartenD »

Het stukje over de verbinding Luik en Eupen is een beetje curieus. Daar ga je nergens over een officiële taalgrens, alleen Eupen is duitstalig. De straatnaam Weersterweg ligt in Voeren en daar kom je alleen langs als je de IC naar Eupen hebt genomen in de tijd dat die omgeleid werd over de Montzenroute. Ook het kruiptempo is niet "vanwege de steile hellingen" maar vanwege de scherpe bochten (of je moet steile hellingen zien als bergen om het traject waardoor je moet slingeren) en dat is dan weer niet op de omleidingsroute.
umbusko
Donateur
Berichten: 5313
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Ze hebben het ook over een overstap in Welkenraedt. Kortom, er is recent gereisd. Door de wateroverlast wordt de IC sindsdien omgeleid via Voeren en ingekort tot Welkenraedt i.v.m. de kering en pendelt tussen Welkenraedt en Eupen een klassiekje. De zinsnede "door de Ardennen" klopt dus ook niet meer.
cassie127
Berichten: 6585
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door cassie127 »

Het bericht over de route langs de Rijn... En dan de ICE inruilen voor een regionalbahn langs de Rijn om meer tijd te hebben om het uitzicht te zien met een krappe Transregio Desiro... _O-

Beetje kenner van het OV had natuurlijk de EC 8/EC 9 genomen met het eerste klasse panoramarijtuig. Nu komt het bij mij toch een beetje knullig over :X
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Nitein-Repart »

https://www.ad.nl/reizen/een-reisje-lan ... gle.com%2F

Is die foto die in het AD staat niet genomen vanuit de RE2 (Koblenz-Frankfurt) trouwens?

En verder rijdt er op sommige dagen een rechtstreekse trein van het Ruhrgebiet naar Konstanz, de IC2005/IC2004. Die had de verslaggever ook kunnen nemen als je per se de Schwarzwaldbahn wilt meenemen. Of gewoon met de EC9 naar Baden-Baden en daar overstappen op de RE2 naar Konstanz.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
MaartenD
Berichten: 690
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door MaartenD »

"Voor een reis met wat omwegen naar de Zwitserse grens en terug betaal je ruim 200 euro."

:shock: Dan doe je wel heel veel omwegen. Met een beetje zoeken heb je Utrecht - Basel Bad via Koblenz voor minder dan de helft van de prijs, 40 euro per enkele reis.
cassie127
Berichten: 6585
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door cassie127 »

En met alle regionale treinen had hij dan wellicht nog beter een QDL ticket erbij kunnen kopen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Ik gok toch dat de gemiddeld AD-lezer gewoon ergens naar de kaartjes alje stapt met "hallo ik las een artikel in het AD en wil een kaartje naar Basel via Koblenz, en dam klopt die 200e al snel denk ik :Y
en-es
Berichten: 4458
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Tja, de meesten kennen de tarievenjungle niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Renfe koopt 50% van de aandelen van de Tsjechische spoorwegmaatschappij Leo Express: https://www.renfe.com/es/es/grupo-renfe ... eo-express
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3463
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Tom024 »

Zijn er hier meer mensen die de app van de NMBS gebruiken? Als je een account aan wil maken, moet je ook je geboortedatum ingeven. Alleen is dat geen numeriek veld, maar krijg ik in Android echt een kalendertje. Niet zo handig als je langer dan een jaar geleden geboren bent, zeg maar.

Oh, en bij mijn eerste poging een ticket te kopen gaf de app een foutmelding, de tweede keer werkte het wel. Maar er zijn nu wel twee reizen van mijn digitale Rail Pass afgeschreven. De klantendienst mag dus ook weer aan het werk.

Typisch Belgie, zegmaar. *O*
umbusko
Donateur
Berichten: 5313
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Er is een oude en een nieuwe NMBS-app. De nieuwe is versneld ingevoerd omdat ze bepaalde kaartjes ook via de app wilden verkopen, maar mist allerlei handige functies zoals bijvoorbeeld vertrektijden per station en doet het vaak ook slecht. :') Ik heb zelf de oude nog maar even laten staan, maar gebruik de app dan ook niet om kaartjes te kopen. Zie dit topic op HGBTF.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Ik heb eerder deze maand voor de zekerheid de Standard Multi maar bij de kaartautomaat gekocht, ook al is dat drie euro duurder…
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3463
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Tom024 »

Nadat ik in Maastricht een enkeltje Vise uit de automaat had gehaald, kwam ik erachter dat je in Mt geen Rail Pass kunt kopen, eigenlijk best logisch. Dat is ook de enige reden dat ik het op deze manier gedaan heb.
quakkerillo
Berichten: 111
Lid geworden op: do 23 aug 2018, 00:15
Locatie: Maastricht (voorheen: Breda/Brussel)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door quakkerillo »

Ook gezellig van de NMBS:

Op de vertrekstaten en in de online beschikbare dienstregeling staat dat om 00:05 een S-trein van Antwerpen naar Brussel rijdt op zondag. (Laatste pagina van reisinfo voor Lijn 25) Hier staat mooi een (7) voor de 7e dag van de week. Echter, er is er ook een om 23:45 die met een kruis staat voor zon- en feestdagen. De xx:05 zijn juist de zaterdagtijden. Ja, nee. Hij staat dan op zondag, omdat het gaat om de nacht van zaterdag op zondag. En het dus nét na 00:00 is.

Echter, die vlieger gaat ook niet op. Want op de dienstregeling voor weekdagen staat hij er voor maandag t/m vrijdag in met slechts een drietal dagen waarop hij niet rijdt. Dus als het zou zijn dat hij dan op 00:05 van de zondag zelf rijdt, dan had in de nacht van zondag op maandag die van de maandag 00:05 moeten rijden.

Huisgenoot kwam dus zondag rond 23:55 op het station aan voor een terugreis naar Brussel, maar geen trein.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

KudtNmbS :evil:
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Chrysa »

Tom024 schreef: di 24 aug 2021, 14:44 Zijn er hier meer mensen die de app van de NMBS gebruiken? Als je een account aan wil maken, moet je ook je geboortedatum ingeven. Alleen is dat geen numeriek veld, maar krijg ik in Android echt een kalendertje. Niet zo handig als je langer dan een jaar geleden geboren bent, zeg maar.
Als het de kalender van Android zelf is kan je toch het jaartal aantikken om sneller tussen jaren te wisselen?
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Ferdinand »

Ik zou graag van de week nog eens met de bus van Leila Playa (Mijas, Andalusië) naar Malága willen. Er schijnt een bus M320 te zijn die rechtstreeks naar Malága rijdt. Bij de halte kan ik echter niks vinden over deze lijn. Kan iemand me hiermee helpen?
diederickx
Berichten: 1637
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door diederickx »

Je beschrijft de locatie verwarrend. Míjas ligt in het binnenland, de meeste Playas aan de kust. Wellicht bedoel je La Cala de Míjas. Hoe dan ook, je vindt alle dienstregelingen op de website van de vervoerregio. Zo te zien bestaat lijn M320 overigens niet (meer).
cassie127
Berichten: 6585
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door cassie127 »

De ICE-3NEO welke de ICE-3M gaat vervangen is momenteel voor testen op de ring bij Wegberg net over de grens bij Roermond. Ben benieuwd hoe lang de 3M nog zal rijden...
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
ICE105
Berichten: 371
Lid geworden op: ma 19 dec 2011, 15:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ICE105 »

Tot in 2025.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Ik loop een uur voor op schema, maar daarvoor ontbreekt wel bet restauratierijtiig, daar gaat m'n fatsoenlijke lunch -0-
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

En ondertussen loop ik een half uur achter op schema, maar zie ik vanuit mijn ooghoek wel het perron van Hengelooooow opdoemen -0-
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 gasten