Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
gpvos
Berichten: 596
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door gpvos »

gpvos schreef: wo 21 feb 2024, 18:29 De IC Berlijn van Asd om 5.59 en 7.59 rijden morgenochtend volgens bahn.de niet tussen Asd en Rheine
Ook de RB61 van Hgl om 9.34 viel uit. Het maakt qua reistijd niet uit, maar in plaats van meer dan een uur daar wachten reis ik maar eens via Es en Münster.

Edit: een vertraagde RE7 en in Hamm de nog meer vertraagde ICE847/857 gehaald, zodat de verwachte aankomsttijd op Berlijn Hbf nu 14.34 is. Niet slecht, dat was me via Bentheim niet gelukt.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
waldo79
Berichten: 7649
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door waldo79 »

Zo, dat is een creatieve route.
gpvos
Berichten: 596
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door gpvos »

Kwam gewoon uit de reisplanner rollen vlak voor Münster. En interessant genoeg stond het wegvoorschrift van mijn kaartje de omreis via Münster-Hamm-B**l*f*ld gewoon toe. (Niet via Gronau, maar de conductrice keurde mijn kaartje goed zonder met de ogen te knipperen.)

Mijn oorspronkelijke route was nog veel creatiever, via Herzberg-Nordhausen-Erfurt-Sangerhausen om wat onbekende lijntjes te berijden, maar daar kwam door de geannuleerde ICs niets meer van. Ik was daardoor wel veel eerder in Berlijn dan gepland.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ICE11 »

Botsing tussen twee Stadtbahnen in Stuttgart, er zijn 13 gewonden: https://www.swr.de/swraktuell/baden-wue ... l-100.html
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ICE11 »

En ook gisteren weer een Klassiekje op de RE29 naar Aachen..... :D
gpvos
Berichten: 596
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door gpvos »

De ECs Berlijn-Warschau die ik dit weekend nam waren niet volstrekt afgeladen (zitvol want reserveringsplicht) zoals ik me van vorige keren herinner. Allicht doordat er nu v.v. twee extra per dag rijden. Heen (vrijdag B 11.52 - W 17.14) was goed gevuld, terug (maandag W 8.45 - B 14.06) was na Poznán zelfs rustig te noemen.

Licht irritant is het wel om de trein uit Amsterdam aan de andere kant van het perron aan te zien komen, maar net zonder aansluiting te bieden.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Ardan »

Duisburg Hbf is in een grote verbouwing. Waar in Nederland een dergelijk station, één van de grotere van het land, op dit tijdstip van de dag juist enorm onder handen genomen zou worden omdat het nu rustiger is, met zo nu en dan een meerdaagse buitendienststelling maar dan echt schouders eronder en HUP het is klaar *O* ,staan er hier drie mannetjes een beetje te kijken bij een boormachientje en een plankje op het buiten dienst zijnde perron. Verder echt niks -0- Ja zo schiet het ook niet op..
Ik doe ook maar wat
MaartenD
Berichten: 702
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door MaartenD »

Zijn ze al klaar met spoor 10 en 11?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Ardan »

Nog lang niet.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10593
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door trolly »

Ardan schreef: ma 26 feb 2024, 21:48 Waar in Nederland een dergelijk station, één van de grotere van het land, op dit tijdstip van de dag juist enorm onder handen genomen zou worden omdat het nu rustiger is, met zo nu en dan een meerdaagse buitendienststelling maar dan echt schouders eronder en HUP het is klaar *O*
Eh...

Schiphol? Amsterdam Zuid? Utrecht Centraal? Arnhem Centraal?

Er wordt best gewerkt hoor, maar dat van HUP moet ik nog meemaken.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ICE11 »

Ardan schreef: ma 26 feb 2024, 21:48 Duisburg Hbf is in een grote verbouwing. Waar in Nederland een dergelijk station, één van de grotere van het land, op dit tijdstip van de dag juist enorm onder handen genomen zou worden omdat het nu rustiger is, met zo nu en dan een meerdaagse buitendienststelling maar dan echt schouders eronder en HUP het is klaar *O* ,staan er hier drie mannetjes een beetje te kijken bij een boormachientje en een plankje op het buiten dienst zijnde perron. Verder echt niks -0- Ja zo schiet het ook niet op..
De prestatie van Duitse bouwvakkers is traditioneel een tragedie. Waar men in Nederland over enkele weekenden een hele snelweg met nieuwe asfalt voorziet doet men hier ook maanden over. Of een "spoedreparatie" van bijvoorbeeld een gebroken waterleiding heeft noormal gesproken ook een bouwput voor meerdere weken ten gevolge... :roll:
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door katvis »

Bestaan de ICE-TD stellen nog of zijn die inmiddels al verschroot?
PSA: Links gaan, rechts staan
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ICE11 »

Volgens mij bestaan er nog drie: Een bij DB Systemtechnik als "Advanced Trainlab", een in het DB Museum Koblenz en een in het BW Halle-Ammendorf.
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door cassie127 »

Er rijden er twee als Advanced Trainlab rond. De 605 017 en de 605 019. De 605 016 staat in het DB Museum.
Verder zouden de 605 001, 605 002, 605 005 en 605 010 nog bestaan en nog niet gesloopt zijn. De rest van de BR605 stellen zijn voornamelijk in 2020 gesloopt in Opladen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

DB blijkt nieuw bier te hebben in het assortiment van de Bordbistro. Heineken. -0-

Overigens moet iemand me even uitleggen wat hier zo Benelux aan is... doe dan Luikse bouletten, garnalenkroketten en snert.
Afbeelding
MaartenD
Berichten: 702
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door MaartenD »

Gelukkig lijkt het een actie te zijn. Zal wel samenvallen met de europameisterschaft.
baladid
Berichten: 1520
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door baladid »

umbusko schreef: zo 03 mar 2024, 20:38 DB blijkt nieuw bier te hebben in het assortiment van de Bordbistro. Heineken. -0-
Overigens moet iemand me even uitleggen wat hier zo Benelux aan is... doe dan Luikse bouletten, garnalenkroketten en snert.
Gebakken vis is best wel Nederlands, Gehaktballetjes in tomatensaus schijnt volgens internet in België populair te zijn en veel Luxemburgser dan Bouneschlupp zul je het niet krijgen. Ik vind, het kon minder.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Broodje gebakken vis is toch echt heel populair op de markt hier, maar remouladesaus is wel heel erg Duits.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Chrysa »

Opvallend dat het visbroodje vegan is, maar dat het er in het Duits niet bij staat. Ben benieuwd, maar het lijkt er zowaar op dat ik niet in een ICE ga zitten de komende tijd. 🫣
MaartenD
Berichten: 702
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door MaartenD »

Er staat het vegan tekentje bij. Maar op de bordgastronomiepagina van bahn.de staat er inderdaad wel vegan bij.

En waarom gebakken vis zo Nederlands zou zijn? In Duitsland heb je al veel langer de Nordsee in stations, in Nederland heb ik die nog niet gezien.
Ja, je hebt viskramen.
waldo79
Berichten: 7649
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door waldo79 »

Qua aanbod aan horeca kun je er geen pijl op trekken in Duitse stations. Sommige categorie 2 stations (de één na hoogste categorie) zijn heel karig, terwijl je soms in categorie 3 of zelfs 4 stations broodjes en snacks kunt krijgen.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ICE11 »

En er is qua smaak immers nog een grote verschil tussen een lauwe Duitse visbroodje en een vers gebakken Lekkerbek! :Y
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 398
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ThatPCDude »

waldo79 schreef: ma 04 mar 2024, 08:53 Qua aanbod aan horeca kun je er geen pijl op trekken in Duitse stations. Sommige categorie 2 stations (de één na hoogste categorie) zijn heel karig, terwijl je soms in categorie 3 of zelfs 4 stations broodjes en snacks kunt krijgen.
Zo ook het station van Dorsten - station categorie 4 -, wat sinds begin februari beschikt over een volledig restaurant in het stationsgebouw
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
MaartenD
Berichten: 702
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door MaartenD »

Waar de openingstijden daarvan wel karig zijn. 6:00-18:00 en alleen door de week.
Het is ook een burgerinitiatief, dus dat kun je niet echt vergelijken. In station Elze(Han) zit ook een goed restaurant dat wel 's avonds en in het weekend open is.
Bemined
Berichten: 5948
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Bemined »

Zit het slaaprijtuig van NJ 403 werkelijk vrijwel de hele zomer al volgeboekt, of zit er iets anders achter dat je wel tot begin september al in een couchette kunt boeken maar het slaaprijtuig slechts zeer sporadisch als optie verschijnt?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 132 gasten