Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
gpvos
Berichten: 597
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door gpvos »

@Stefan: een ruime overstap in Keulen zie ik, en nog een latere reismogelijkheid waarmee je om 0:08 in Utrecht aankomt. Ziet er goed uit, al kan er natuurlijk altijd iets gebeuren. Vaihingen aan de Enz is een redelijk belangrijk overstapstation geworden sinds de Schnellfahrstrecke daar de klassieke lijn kruist, verder weinig bijzonders vermoed ik (ik ben er alleen langsgesjeesd, nooit uitgestapt).
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Stefan
Berichten: 4307
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Stefan »

Inderdaad. 't Was ook allemaal niet te serieus bedoeld hoor. Maar hoop inderdaad dat het goed komt, belangrijkste is dat ik om 0:20 maar lijn 388 vanuit Utrecht heb. :') :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door julsteren »

Ik sta defect met de RE44 op station Bottrop-Vonderort, wel die brute blauwe dosto mee.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
umbusko
Donateur
Berichten: 5331
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

In Železná Ruda-Alžbětín kwam de trein uit Klatovy van 11.38 met een lichte vertraging aan om 11.40. De aansluitende Waldbahn van 11.41 gooide in Bayerisch Eisenstein stipt op tijd zijn deuren dicht voor de neus van een oude mevrouw die uit die Tsjechische trein kwam. Onnavolgbaar, zeker omdat dat ding daarna 5 minuten stilstaat in Zwiesel. :roll: (Zelf had ik sowieso een uur te doden, daar of in Plattling, dus ik was al van plan om een bezoekje aan het Localbahnmuseum te brengen en een uur later te vertrekken.)
Ik snap sowieso niet waarom die treinen niet gewoon netjes tegenover elkaar kunnen staan, dan was er ook geen probleem geweest. Dat Tsjechische apparaat loopt immers wel gewoon om via het Duitse station.
dennistd
Berichten: 5549
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door dennistd »

Dat is inderdaad een vrij aparte situatie. Enige wat ik me kan bedenken is dat er geen toestemming is om met reizigers de grens over te gaan, of dat men niet wil betalen voor een haltering aan de infrabeheerder in het andere land. Of gewoon zodat je niet verplicht wordt de grens over te gaan...
umbusko
Donateur
Berichten: 5331
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

DB Fernverkehr is weer goed bezig. ICE 26 is met +11 uit Plattling vertrokken en ik heb straks 13 minuten om in Frankfurt Flughafen de 104 te halen. Ben benieuwd. :')
en-es
Berichten: 4487
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Als je mazzel hebt is het op hetzelfde perron. Of niet?
umbusko
Donateur
Berichten: 5331
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Jawel, maar net met +16 uit Würzburg vertrokken. Dus kweenie...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50919
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Het is net begonnen te sneeuwen in Frankfurt en omgeving, dus wellicht komt de 104 nog een in Grote Chaos™ terecht :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
quakkerillo
Berichten: 111
Lid geworden op: do 23 aug 2018, 00:15
Locatie: Maastricht (voorheen: Breda/Brussel)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door quakkerillo »

umbusko schreef:In Železná Ruda-Alžbětín kwam de trein uit Klatovy van 11.38 met een lichte vertraging aan om 11.40. De aansluitende Waldbahn van 11.41 gooide in Bayerisch Eisenstein stipt op tijd zijn deuren dicht voor de neus van een oude mevrouw die uit die Tsjechische trein kwam. Onnavolgbaar, zeker omdat dat ding daarna 5 minuten stilstaat in Zwiesel. :roll: (Zelf had ik sowieso een uur te doden, daar of in Plattling, dus ik was al van plan om een bezoekje aan het Localbahnmuseum te brengen en een uur later te vertrekken.)
Ik snap sowieso niet waarom die treinen niet gewoon netjes tegenover elkaar kunnen staan, dan was er ook geen probleem geweest. Dat Tsjechische apparaat loopt immers wel gewoon om via het Duitse station.
Afgelopen weekend was ik weer naar Praag geweest vanuit Brussel via Cheb. Vriend van me bij wie ik logeerde moest terug naar Plattling, via Železná Ruda-Alžbětín. Ook hij had vertraging, en zodra hij één voet buiten de trein had gezet mocht hij zien hoe zijn aansluitende Waldbahn net in gang werd gezet om weg te rijden.
Als echte Beier gaat hij wel een nogal boze brief sturen richting het Beiers parlement / de Beierse regering over deze belachelijke niet-samenwerking.

In Cheb wacht de DB Regio naar Nürnberg, vorige keer bij mij 10 minuten, op de aansluiting. En afgelopen Maandag 2 minuten extra op de Bus uit Cheb wegens werkzaamheden. Waarom dat in Železná Ruda-Alžbětín niet kan...?
umbusko
Donateur
Berichten: 5331
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Ik heb de 104 gehaald! *O*
Uiteindelijk werd +16 in Würzburg +13 in Hanau, +9 in Frankfurt Hbf en +6 in Frankfurt Flughafen en kwam de 104 zelf met +5 binnenkakken. :')
Overigens met staanplaatsen, ook voorin, waar ik iemand van mijn gereserveerde stoel moest gooien.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Agressieveling! :N

Maar gefeliciteerd met het niet verkrijgen van een hotel *O*
umbusko
Donateur
Berichten: 5331
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

quakkerillo schreef: In Cheb wacht de DB Regio naar Nürnberg, vorige keer bij mij 10 minuten, op de aansluiting. En afgelopen Maandag 2 minuten extra op de Bus uit Cheb wegens werkzaamheden.
Klopt, hij wacht ook altijd op de trein uit Praha via Ústí nad Labem en Karlovy Vary. En in Pegnitz wacht hij altijd op het tweede deel uit Hof, ook als dat +20 heeft. :')
Ik moet zeggen: via Regensburg is het meest comfortabel, via Železná Ruda het mooist, via Dresden het drukst en via Cheb het goedkoopst. Maar zowel heen als terug geen BR612 vind ik bijzonder prettig eerlijk gezegd, heb het wel gezien met die kanteldingen. :Y
Laatst gewijzigd door umbusko op do 27 feb 2020, 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.
umbusko
Donateur
Berichten: 5331
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Aking schreef:Agressieveling! :N

Maar gefeliciteerd met het niet verkrijgen van een hotel *O*
Het ging heel gemoedelijk hoor, toen ik hem aansprak zei hij "ja, ik weet het". Omdat hij echter aan het raam opgesloten zat, hield deze actie vervolgens wel de hele stroom mensen in het gangpad op.

En ja, dat hotel... eerste alternatief was de 120 na anderhalf uur, en daarna mogelijk nog wat stoptreinmeuk. Dus dat was sowieso niet heel reëel.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3475
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Tom024 »

Voorspoedig *O*

Ik wil graag nog eens de dubbeldeks slaaprijtuigen van de ÖBB bereizen, staat al een tijd op mijn lijstje. En laat het nou precies mooi in een plannetje passen wat ik voor volgende maand had. Zonet een Sparpreis geboekt naar Zürich, een middag en avond daar, daarna via Wenen en Orbanistan naar het beloofde land. *O*
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Serbistan? Romanistan? *O* of Ukrayinskiy? *O*
en-es
Berichten: 4487
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Orbanistan = Hongarije?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Ken je een ander land in de buurt van Wenen waar Orban iets van sense maakt? Ik niet :')
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13553
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Wubbo »

Ik ken sowieso geen land waar Orban iets van sense maakt :X
en-es
Berichten: 4487
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Waarom Orbanistan? Hongaristan is toch logischer.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Omdat het kan? *O*
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3475
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Tom024 »

en-es schreef:Waarom Orbanistan? Hongaristan is toch logischer.
Daarom. *O*
Aking schreef:Serbistan? Romanistan? *O* of Ukrayinskiy? *O*
Waarschijnlijk een rondje Budapest - Zagreb - Ljubljana - Budapest, ander idee is met de Corona (what's in a name) naar Brasov op en neer.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50919
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Inmiddels legt een sneeuwstorm steeds grotere delen van Zuid-Duitsland plat. Een half uur geleden is ook Würzburg - Nürnberg gesloten wegens het risico op vallende bomen.

Eerder vanavond gingen ook Stuttgart - Nürnberg, Offenburg - Freiburg al plat.

Station Strasbourg in Frankrijk heeft op het moment geen stroom.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Gelukkig hoef ik vanavond alleen nog maar van Kanaleneiland naar Utrecht Zuilen, en dat kan zelfs met een bus *O*

Zaterdag moet ik wel naar het zuiden van België, dus beter doen ze dan ff lekker geen sneeuw if ander geneuzel -o-
Stefan
Berichten: 4307
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Stefan »

Aking schreef:Serbistan? Romanistan? *O* of Ukrayinskiy? *O*
Dat laatste staat bij mij van 14 tot en met 16 maart nog op de planning. :mrgreen:
Aking schreef:Gelukkig hoef ik vanavond alleen nog maar van Kanaleneiland naar Utrecht Zuilen, en dat kan zelfs met een bus *O*
Ik rij tot 1 uur op de tram vanavond.. :') :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten