Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Ik trek mijn woorden terug over rijtijden. Daar hebben ze evident iets mee gedaan, want we vertrekken uit Mariánské Lázně met nog maar +2. :shock: De conducteur heeft me ondertussen nog uitlgelegd dat we normaal in Chodová Planá kruisen (waar we dan stoppen, alleen om te kruisen), maar door onze vertraging werd nu de kruising verlegd naar Planá u Mariánských Lázni geloof ik, waar we toch al stopten. Dat scheelt natuurlijk. En ook vertelde de conducteur dat de RE naar Nürnberg een bepaalde wachttijd heeft en dus standaard enkele minuten wacht indien nodig.
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Je vraagt je af waarom je nog moeite zou doen met het kiezen van een plaats in de rijrichting, terwijl die ICE's toch altijd andersom rijden. :') Gelukkig wel met werkende toiletten, het enige toilet in de kantelbak uit Cheb was defect. -0-
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Ik kan aanraden in Frankrijk te gaan treinen als het de Europese erfgoeddagen zijn, zoals dit weekend. De SNCF zet dan graag de bloemetjes (museumtreinen) buiten :D

De Oriënt Express stond vanochtend in Lille en de TEE Etoile du Nord vanmiddag in Reims. En een museumvereniging reed een excusietrein met een Caravelle naar/van Givet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
henrivanderweijden
Berichten: 715
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door henrivanderweijden »

Van de DB-bingo:
Een op tijd rijdende (nou ja, plus 4) EC 8 tussen Basel SBB en Düsseldorf. Een aansluiting op de ICE die gehaald werd terwijl ik 7 (!) Mails gehad heb dat ik de overstap niet zou halen.
En als laatste een in goede rijtuigvolgorde rijdende ICE 122 !!
Oké, DB zou DB niet zijn als de ICE 122 inmiddels niet met + 10 zou rijden.
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Het moet gezegd, ICE 10 rijdt in de juiste volgorde en op tijd. Ter compensatie gaan we wel extra stoppen in Limburg Süd, Montabaur en Siegburg/Bonn omdat ICE 812 is uitgevallen. :')
henrivanderweijden
Berichten: 715
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door henrivanderweijden »

En dan de NS-bingo: de 3068 wacht keurig op de ICE 122 die met slechts + 3 in Ah aankwam.

Dus op een reis van Rigi Kaltbad (8.35 uur) naar Klp een (wrs) luttele 2 minuten vertraging.

Moet niet gekker worden ....
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2806
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ICE11 »

101 013 is als eerste (en zal ook de enige blijven) in IC-kleuren wit-rood, zoals de 146.5, omgespoten.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door isadora »

Erg handig, de metro in door met je bankpas te betalen in Kiev.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Stefan »

Volgens mij kan dat in de tram en bus (dus nee, niet de marshrutka :mrgreen: ) ook, maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
ZO6176
Donateur
Berichten: 5977
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ZO6176 »

ICE11 schreef: za 18 sep 2021, 23:16 101 013 is als eerste (en zal ook de enige blijven) in IC-kleuren wit-rood, zoals de 146.5, omgespoten.
Waarom maar 1?
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2806
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ICE11 »

Het is een speciale actie in verband met 50 jaar intercity. Omdat de 101 geen hoofdrevisie meer krijgen en binnen de komende jaren langzamerhand terzijde gaan zal men de overige locs niet meer lakken.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door isadora »

Stefan schreef: zo 19 sep 2021, 11:09 Volgens mij kan dat in de tram en bus (dus nee, niet de marshrutka :mrgreen: ) ook, maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Dank voor de tip Stefan, zal het morgen eens bekijken voor de bus. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Meltrain »

ICE11 schreef: zo 19 sep 2021, 12:44 Het is een speciale actie in verband met 50 jaar intercity. Omdat de 101 geen hoofdrevisie meer krijgen en binnen de komende jaren langzamerhand terzijde gaan zal men de overige locs niet meer lakken.
Wat komt daarvoor dan in de plaats?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

De oude “IC1” gaat uit dienst, dus de serie 101 is dan ook niet meer nodig. Geen directe vervanging dus.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2806
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ICE11 »

Oorspronkelijk, dus 25 jaar geleden, was men van plan om de 101 na haar einde in de IC-dienst nog voor regionale en goederentreinen in te zetten. Daar is men ook inmiddels van af. De eerste locs zijn enkele weken geleden overigens al naar de sloper.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Karl »

Suus schreef: ma 20 sep 2021, 19:36 De oude “IC1” gaat uit dienst, dus de serie 101 is dan ook niet meer nodig. Geen directe vervanging dus.
Maar de wens om verplaatsingen aan te bieden blijft bestaan. Aannemelijk is het de zoveelste ICE die deze treinen vervangt, onder meer die Talgo's voor Amsterdam - Berlijn v.v.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Ardan »

Oh en voor in de DB-bingo "Hinterer Zugteil nur bis ..." terwijl er maar één Zugteil is :trein:
Ik doe ook maar wat
Jay20
Berichten: 141
Lid geworden op: za 08 okt 2011, 23:11
Locatie: Station Amsterdam Lelylaan

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Jay20 »

umbusko schreef: za 18 sep 2021, 13:14 Ik trek mijn woorden terug over rijtijden. Daar hebben ze evident iets mee gedaan, want we vertrekken uit Mariánské Lázně met nog maar +2. :shock: De conducteur heeft me ondertussen nog uitlgelegd dat we normaal in Chodová Planá kruisen (waar we dan stoppen, alleen om te kruisen), maar door onze vertraging werd nu de kruising verlegd naar Planá u Mariánských Lázni geloof ik, waar we toch al stopten. Dat scheelt natuurlijk. En ook vertelde de conducteur dat de RE naar Nürnberg een bepaalde wachttijd heeft en dus standaard enkele minuten wacht indien nodig.
Had 3 weken geleden ook vertraging met de SC vanuit Praag naar Cheb. dit was uiteindelijk +8 maar de RE bleef keurig wachten totdat iedereen was ingestapt. Echter waren er wel werkzaamheden voorbij Pegnitz die eerst niet vermeldt waren. Dus met de ersatzbus naar Nuernberg en uiteindelijk op tijd in Frankfurt Hbf om de laatste ICE naar Amsterdam te halen.
gpvos
Berichten: 586
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door gpvos »

De 121 is amper met zijn achterkant over de Duitse grens of ie loopt vertraging op. Één keer stilstaan in de 25kV-zone, één keer in de 15kV-zone, samen +23. Omdat er goederentreinen op het spoor staan, schijnt. Aansluiting in Duisburg gemist, dus Zugbindung aufgehoben. *O*
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door PHS »

In Montana is vannacht een Empire Builder - de beroemde treindienst van Chicago naar Seattle en Portland - ontspoord met helaas drie doden en tientallen gewonden tot gevolg. NOS.
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Bij de TEC Charleroi is vandaag een spontane staking gaande. :')
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

En nog met een bepaalde reden? Of gewoon omdat Belgistan? :')
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

De TEC meldt:
En raison d'un mouvement de grève sauvage aux dépôts de Jumet et de Genson, le réseau du TEC est fortement perturbé dans la région de Charleroi ce 29 septembre 2021. Des chauffeurs se plaignent des désagréments engendrés par les travaux. La Direction condamne fermement ce mouvement.
Dus ik geloof dat de chauffeurs niet zo blij zijn met de grote werkzaamheden die plaatsvinden. Gewoon omdat Belgistan dus. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Daniel »

In Belgisch Limburg was het busverkeer ontregeld door 135 bussen met een lekke band: https://www.ovpro.nl/bus/2021/09/29/van ... in-belgie/
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door dennistd »

In Bonn zijn een tram en een bus met elkaar in aanraking gekomen. Niet heel zachtzinnig... Zes gewonden: https://www.presseportal.de/blaulicht/pm/115888/5032603
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten