Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door waldo79 »

Je wilt iemand laat op de avond nog even 5 of 6 keer laten overstappen tussen Duisburg en Arnhem in iets wat normaal rechtstreeks kan?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Ardan »

Dat is heel leuk op zaterdag via Apeldoorn, heb ik wel eens gedaan. Het was gisteren trouwens woensdag :p
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door regenmaker »

waldo79 schreef: do 02 mar 2023, 23:00 Je wilt iemand laat op de avond nog even 5 of 6 keer laten overstappen tussen Duisburg en Arnhem in iets wat normaal rechtstreeks kan?
Voor een hobbyist zou dat geen probleem moeten zijn. ;)

Persoonlijk zoek ik altijd alternatieven voor een lange treinrit. Door het felle licht in de trein zie je 's avonds helemaal niets als je naar buiten kijkt. Ik snap nooit wat mensen daar aan vinden.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

In een bus 's avonds kan ik:
a) niets lezen omdat ik anders wagenziek wordt, ik moet een focuspunt buiten hebben
b) niets lezen omdat de buschauffeur de verlichting uitzet

Dan heeft de gemiddelde trein ook nog een hogere snelheid. Bedoel, met de trein sta ik vanmiddag in iets meer dan een uur in Antwerpen, met de streekbus vanaf Rotterdam toch echt niet :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Commendatore
Berichten: 254
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Commendatore »

De NS International-app lijkt momenteel geen tickets in te willen laden. (Ik krijg een verbindingsfout terwijl ik toch echt een werkende verbinding heb.)
Commendatore
Berichten: 254
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Commendatore »

Werkt weer.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door regenmaker »

Suus schreef: vr 03 mar 2023, 10:09 In een bus 's avonds kan ik:
a) niets lezen omdat ik anders wagenziek wordt, ik moet een focuspunt buiten hebben
b) niets lezen omdat de buschauffeur de verlichting uitzet
Ik wil ook helemaal niets lezen. Het is juist fijn als de chauffeur zijn verlichting uitzet dan kan ik meer zien buiten. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door waldo79 »

In het donker krijg je sowieso weinig van de omgeving mee.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door regenmaker »

In de trein klopt dat zeker, maar als je voorin bij de chauffeur zit en zeker als de weg goed verlicht is valt dat best mee.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
jossevb
Berichten: 198
Lid geworden op: ma 19 jan 2015, 17:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door jossevb »

Suus schreef: ma 13 feb 2023, 07:13 Ik heb de geheimtaal van de NMBS over de doorgaande trein Antwerpen-Centraal - Lille-Flandres afgelopen donderdag gekraakt *O*

Richting Lille moet je letten op de mededeling “Reizigers naar Bissegem, Wevelgem, Menen, Wervik, Komen, Ieper, Poperinge mogen niet instappen in de laatste drie rijtuigen”. Als in Kortrijk vervolgens de trein naar Poperinge en Lille vanaf hetzelfde perron vertrekken en het treinstelnummer van het achterste stel begint met een 4, dan heb je een doorgaand treinstel naar Lille te pakken.
Trein 719, 19.34 vertrek Antwerpen, rijdt dus niet door. +20 aangekomen in Kortrijk. Aansluitende trein zou vast worden gehouden, balve dat die trein uitvalt -0- . Nu in een vervangende trein naar Moeskroen waar taxi's klaar zouden moeten staan.

Edit 22:15: Taxi's waren dus niet geregeld. De conducteur van de laatste trein is nu bij de rest van de reizigers en belt nu rond om hier taxi's te krijgen.

Edit 23:45: zit in de taxi naar Lille
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Oh, dat is wel een beetje spijtig. Ik zat gisteren in de trein van 16:38 vanuit Antwerpen-Centraal, daarvan heeft het achterste stel wel Lille gehaald. Wel heel veel reizigers in Moeskroen, omdat toen de lijn Tournai - Lille wegens een storing eruit lag.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Groeten uit Wesel waar vertraging en uitval heersen. Dagje NRW vanuit Arnhem. Ik kocht een kaartje uit de VRR-automaat in Arnhem maar daarmee kwam ik niet door de poortjes. Dan maar met iemand meeliften. Ik vertrok om 8.45 en wilde in Wesel overstappen op de RRX richting Keulen maar die viel uit. Ik zit nu in de RE19 die minstens 20 minuten vertraging heeft.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Ardan »

Ja dat viel mij ook op, dat de automaat kleinere kaartjes geeft waarmee je er niet door komt. Superhandig weer -0-
Ik check nu maar in met mijn chipkaart en dan op het perron weer uit :')
Ik doe ook maar wat
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Groeten uit een propvolle RE19 naar Arnhem. Vooral nederlandstalige gezinnen en bejaarden met veel bagage. Misschien vorige trein uitgevallen?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door trolly »

Eind van de voorjaarsvakantie.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
April064
Berichten: 681
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door April064 »

De 20028 heeft vandaag maar tot Emmerich gereden, dus vast een mix van beiden.
zij/haar/hen/hun
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Duidelijk. Het was toch een mooi dagje NRW voor mij. Die begon dus om 8.45 met RE19 vanaf Arnhem die opvallend matig bezet was. In Emmerich kwam de Bupo even buurten. Tussen Emmerich en Oberhausen zijn allerlei werkzaamheden bezig. Tussen Sterkrade en Düsseldorf werd een alternatieve route gereden via Duisburg Entenfang en Düsseldorf Rath. In tegenstelling tot wat er op de CTA's van Arnhem centraal vermeld staat werden Oberhausen Hbf en Duisburg Hbf niet aangedaan. Daarna met de RRX naar Brühl gegaan dat tijdelijk het eindpunt van RE5 is. Aankomst met 18 minuten vertraging. Brühl is best wel een leuk plaatsje. Tegenover het station staat een mooi kasteel en het centrum mag er ook zijn. Vervolgens tram 18 van Brühl Mitte naar Keulen Barbarossaplatz. Uiteindelijk met RE7 en RE19 terug naar Arnhem met 10 minuten vertraging.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door cassie127 »

en-es schreef: za 04 mar 2023, 18:34 Groeten uit een propvolle RE19 naar Arnhem. Vooral nederlandstalige gezinnen en bejaarden met veel bagage. Misschien vorige trein uitgevallen?
20028 die tot Emmerich gereden heeft, einde van de voorjaarsvakantie in regio noord + de standaard uitval van ICE 124 en ICE 125 (die normaal ook rond dat tijdstip rijden) wegens materieeltekorten.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Rikkel
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 08 jul 2019, 13:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Rikkel »

en-es schreef: za 04 mar 2023, 22:28 Duidelijk. Het was toch een mooi dagje NRW voor mij. Die begon dus om 8.45 met RE19 vanaf Arnhem die opvallend matig bezet was. In Emmerich kwam de Bupo even buurten. Tussen Emmerich en Oberhausen zijn allerlei werkzaamheden bezig. Tussen Sterkrade en Düsseldorf werd een alternatieve route gereden via Duisburg Entenfang en Düsseldorf Rath. In tegenstelling tot wat er op de CTA's van Arnhem centraal vermeld staat werden Oberhausen Hbf en Duisburg Hbf niet aangedaan. Daarna met de RRX naar Brühl gegaan dat tijdelijk het eindpunt van RE5 is. Aankomst met 18 minuten vertraging. Brühl is best wel een leuk plaatsje. Tegenover het station staat een mooi kasteel en het centrum mag er ook zijn. Vervolgens tram 18 van Brühl Mitte naar Keulen Barbarossaplatz. Uiteindelijk met RE7 en RE19 terug naar Arnhem met 10 minuten vertraging.
Is het bekend hoe lang ze blijven omrijden? Op VRR site, Vias site en Zug info NRW kan ik dit niet vinden.
Cas
Berichten: 877
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Cas »

Vandaag weer eens terug naar Leuven, en ik word zoals gebruikelijk op zondagavond word ik via Aarschot gestuurd. Op de borden verwacht ik Leuven, Hasselt of iets in die richting, maar er staat Aarschot. Er blijken werkzaamheden te zijn tussen Antwerpen en Aarschot, maar ze hebben de trein is niet opgeheven: in dezelfde Break rijden we van Antwerpen via lijn 53 naar Leuven, en daarna door naar Wezemaal en Aarschot, dus omgekeerd richting de werkzaamheden!
Ik ga niet zeuren (behalve dat ik Breaks nog steeds verafschuw), maar vind het wel een mooi voorbeeld van hoe point-to-point het Belgische spoor is ingericht.
請勿靠近車門
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door cassie127 »

Rikkel schreef: zo 05 mar 2023, 22:31
en-es schreef: za 04 mar 2023, 22:28 Duidelijk. Het was toch een mooi dagje NRW voor mij. Die begon dus om 8.45 met RE19 vanaf Arnhem die opvallend matig bezet was. In Emmerich kwam de Bupo even buurten. Tussen Emmerich en Oberhausen zijn allerlei werkzaamheden bezig. Tussen Sterkrade en Düsseldorf werd een alternatieve route gereden via Duisburg Entenfang en Düsseldorf Rath. In tegenstelling tot wat er op de CTA's van Arnhem centraal vermeld staat werden Oberhausen Hbf en Duisburg Hbf niet aangedaan. Daarna met de RRX naar Brühl gegaan dat tijdelijk het eindpunt van RE5 is. Aankomst met 18 minuten vertraging. Brühl is best wel een leuk plaatsje. Tegenover het station staat een mooi kasteel en het centrum mag er ook zijn. Vervolgens tram 18 van Brühl Mitte naar Keulen Barbarossaplatz. Uiteindelijk met RE7 en RE19 terug naar Arnhem met 10 minuten vertraging.
Is het bekend hoe lang ze blijven omrijden? Op VRR site, Vias site en Zug info NRW kan ik dit niet vinden.
Zuginfo.nrw staat het. Moet je wel vinkje bij Bauarbeiten aanzetten en met de juiste filters kom je dan hier uit https://www.zuginfo.nrw/?msg=81424
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door PatrickM »

Cas schreef: zo 05 mar 2023, 22:58 Vandaag weer eens terug naar Leuven, en ik word zoals gebruikelijk op zondagavond word ik via Aarschot gestuurd. Op de borden verwacht ik Leuven, Hasselt of iets in die richting, maar er staat Aarschot. Er blijken werkzaamheden te zijn tussen Antwerpen en Aarschot, maar ze hebben de trein is niet opgeheven: in dezelfde Break rijden we van Antwerpen via lijn 53 naar Leuven, en daarna door naar Wezemaal en Aarschot, dus omgekeerd richting de werkzaamheden!
Ik ga niet zeuren (behalve dat ik Breaks nog steeds verafschuw), maar vind het wel een mooi voorbeeld van hoe point-to-point het Belgische spoor is ingericht.
Ik vermoed dat dat vanwege de werken tussen Aarschot en Hasselt is, anders moet er ook nog een pendel Aarschot-Leuven ingelegd worden.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Chrysa »

De Franse staking is niet geheel onverwacht verlengd. Ik moet morgen naar Parijs, ben benieuwd of het gaat lukken.
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door henrivanderweijden »

We klagen wel eens in Nederland dat goederentreinen de reizigerstreinen in de weg rijden maar de overtreffende trap maken (natuurlijk) onze oosterburen waar.
De EC 6 vertrekt met net geen minuut vertraging uit Basel Bad bf. In Weil am Rhein, een paar kilometer verderop, komt ie tot stilstand. Op het spoor er rechts van vertrekt op het moment dat de EC 6 stilstaat een GATX trein. EC 6 er na een paar minuten achteraan met max 80 km/u tot aan ...Offenburg hbf.
Daar staat de GATX op een zijspoor en kan de EC 6 met bijna 30 minuten vertraging verder....

Is voor mij niet erg, ik heb geen haast maar er zullen best mensen zijn die het heel vervelend vinden.
Gamma
Berichten: 307
Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 15:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Gamma »

Dit soort acties typeren voor mij wel DB/Duitsland. Echt waarom gebeurt zoiets??
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten