Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Nee, er zat een roedel schoolkinderen in de trein. Ik denk dat er op de terugweg wel gestopt is. Half uurtje vertraging hooguit voor de kinderen.

Voor mij wordt het spannend of ik de overstap in Hagen van de RE16 Siegen - Essen op de RE13 Hamm - Venlo haal, want de RE16 zweeft ergens rond de +13/+14 vertraging, terwijl ik een overstap van 16 minuten heb.

Afbeelding

Internet zegt dat het gaat lukken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door regenmaker »

Het is echt een zooitje rond Schwelm meer dan de helft van de treinen valt uit. Dan maar met de SB37 naar Bochum.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Zojuist met vier minuutjes vertraging probleemloos Schwelm gepasseerd. Het is alweer tijd voor de eerste van vier stops in Wuppertal *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door marvinkok »

Wir bedanken uns fur Ihre Fahrt mit der Eurobahn. Auf Wiedersehen!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

In Venlo tegenwoordig gevolgd door een omroep van een Duitser die probeert Nederlands te praten :')

Gelukkig zorgde Eurobahn nog voor wat spektakel door de volledige trein om te wisselen in Mönchengladbach. Uiteraard niet cross-platform, want stel je voor. En vlak voor Kaldenkirchen begon de machinist over dat de politie was gebeld voor het achterste treinstel. De conducteurs uiteraard meteen in paniek, maar geen idee wat er nu echt aan de hand was.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door marvinkok »

Die Duitser die Nederlands praat hadden ze eerst ook op de Rb61 inderdaad, die is gelukkig vervangen door de standaard stem van Keolis NL.
Maar wees eerlijk, als er niks gebeurd is het ook saai _O- en je was op tijd zag ik :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Ik druk nooit op de stopknop als ik er niet uit moet. Zoals hierboven geschreven zat er een roedel schoolkinderen in de trein. Hoewel dat niet altijd handig is, zorgt dat er meestal wel voor dat de trein ook op alle Bedarfshaltes gaat stoppen ;-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
gpvos
Berichten: 590
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door gpvos »

Excuses. Ik had mijn onterechte reactie alweer verwijderd.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Lief Dagboek,

Nou, Frankrijk viel me alles mee *O*

Los van dat de bus er ruim een uur over deed vanaf porte 'd Orleans naar het Noordstation van Parijs, had ik wel een zitplaats weten te bemachtigen.

Uiteraard reden er op christelijke tijdstippen geen TER's tussen Parijs en Amiens/Lille, en netjes aan de treinmanager van den Thalys vragen of ik mee mocht zonder toeslag leverde een "non" op.

Vervolgens mijn geluk beproefd bij de TGV InOui naar Rijsel, alwaar ik zonder problemen door de poortjes werd gelaten met ingevulde TER treinen in mijn Travel Diary (en uiteraard zonder toeslag) Vervolgens vanaf Lille via Mons/Bergen, Brussel, Lüttich en Aix-en-Chapelle naar Keulen gereisd, waarvandaan de 120 mij veilig en wel in Utrecht deed belanden. *O*

Nu is het tijd voor een schone boxer in de rugzak, en gaan we op naar Hamburg :Y

Kusjaaaaaahs
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door isadora »

Waar staat je kerstboom dit jaar?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

In het bos :Y

Als je vraag is waar ik kerst vier, nog geen idee :mrgreen:

De 27e heb ik een feestje in Amsterdam, maar tot die tijd niks concreets. Dus het kan nog Odessa, Vilnius, Lissabon of alles er tussenin zijn *O*
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Nou. +100 was blijkbaar niet genoeg, dus zijn we nu auf Sicht onderweg tussen Bad Bentheim en Rheine. *O* Aankomst aldaar staat momenteel met +130 in de DB Navigator. :')
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door isadora »

Je krijgt waar voor je geld. :Y
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Maar krijg je ook een hotel? :)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Tenzij ze een taxi Hamburg - Cuxhaven willen hosselen ga ik daar wel vanuit ja! De benodigde stempels zijn in ieder geval binnen *O*

Dus zo in Hannover voor de zekerheid nog even een verspätungsbescheinigung halen bij de Information, en dan muss es wel loslopen :Y

Ondertussen hebben we +150 trouwens :')
isadora schreef:Je krijgt waar voor je geld. :Y
Ik klaag dan ook nooit over geen waar voor mijn geld *O*

Ik denk ook dat ik mezelf voor de kerst maar een 1e klas interrail cadeau doe, 3 maanden voor 1084 is 12 euro per dag. En dan hier en daar nog een hotel inclusief, beter kan het leven niet zijn *O* *trein* *O*
Laatst gewijzigd door Aking op vr 13 dec 2019, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door isadora »

Zo in Hannover, dat kan nog een hachelijke zaak worden, gezien de huidige ontwikkelingen in je tijdschema.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Want? De information is rundum die Uhr besetzt, en er wacht sowieso een trein naar Hamburg aldaar (dat heb ik met tenminste omgeroepen :') )
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Aking schreef: Ik denk ook dat ik mezelf voor de kerst maar een 1e klas interrail cadeau doe, 3 maanden voor 1084 is 12 euro per dag. En dan hier en daar nog een hotel inclusief, beter kan het leven niet zijn *O* *trein* *O*
Is inderdaad op jaarbasis maar €151 duurder dan een NS Altijd Vrij tweede klas. :shock: Dat moet ik toch maar onthouden voor als ik ooit een langere periode niet aan NL gebonden ben (of: niet voortdurend). :Y
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Enige dingetje is dat je één outbound en één inbound in je eigen land hebt, dus als vervanging voor je NS-abbo doet ie het niet denk ik :mrgreen:

Oh en dit is de aanbiedingsprijs, normaal is ie 15% duurder :wink:

Maar dan nog heb je ongeveer 5000 euro een jaar lang onbeperkt reizen in Europa cq de Interraillanden, je zou er bijna voor naar Letland of Malta verhuizen *O* :mrgreen: *O*
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door cassie127 »

De actie geeft momenteel 10% korting... 15% korting heb ik het afgelopen jaar niet meer voorbij zien komen bij Interrail
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Maar vanuit Maastricht of Nijmegen ben ik zo de grens over natuurlijk. :Y In geval van nood zou ik zelfs reizen daartussen via het buitenland uit kunnen voeren, al duurt het dan allemaal iets langer. :mrgreen:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

cassie127 schreef:De actie geeft momenteel 10% korting... 15% korting heb ik het afgelopen jaar niet meer voorbij zien komen bij Interrail
Foutje bedankt! 10% inderdaad (A)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

umbusko schreef:Maar krijg je ook een hotel? :)
Nou... Je raat et nooit! :o

Ik ben ingecheckt in mijn hotel in Hannover (waar ik zowaar al in het systeem stond :mrgreen:) en wacht nu op mijn schnitzel bij Alex! Onder het genot van een biertje *O*

#kudtns! :evil:
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Zwaar leven en zo. Smakelijk en truste. :Y
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Danke! Al is het bed wel te klein, wat hebben die Duitsers toch met bedden tussen muren inklemmen? -o-
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten