Waarom deze omnummeractie?
Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
die trein is pas op het laatste moment ingelegd omdat men besloten heeft in Hengelo de trein op te stellen, zo hoeft het Nederlandse personeel niet meer met de auto naar Rheine vanaf Goor/Hengelo
En waarom zou je dan leeg naar Hengelo rijden als je daar toch langs een perronspoor beland om de trein te kunnen rangeren.
En waarom zou je dan leeg naar Hengelo rijden als je daar toch langs een perronspoor beland om de trein te kunnen rangeren.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Gebeurt die omnummering niet elke dag dan? Ik zag in Rheine nog steeds op de TBP staan dat de laatste trein tot Bentheim ging terwijl die tegenswoordigs doorrijdt naar Hengelo (die met aankomst om 23:26). Dacht nu dan te lezen dat dat dan wel eens met omnummeresthetiek te maken kon hebben
Wel jammer dat ik niks aan die laatste trein heb omdat je dan vanaf Hengelo niet meer verder kunt met de NS. De regionaaltjes rijden nog wel tot laat door naar lommerrijke oorden als Enschede, Zwolle en Zutphen. Maar Deventer, ho maar.
Wel jammer dat ik niks aan die laatste trein heb omdat je dan vanaf Hengelo niet meer verder kunt met de NS. De regionaaltjes rijden nog wel tot laat door naar lommerrijke oorden als Enschede, Zwolle en Zutphen. Maar Deventer, ho maar.
Ik doe ook maar wat
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Nee ik heb inderdaad nog wat aan die trein, met in het weekend nog 2 treinen die naar Zwolle gaan.
Zag in Rheine een witte balk naast de vertrektijd met daarin de opmerking rijdt als 20356 verder naar Hengelo.
Zag in Rheine een witte balk naast de vertrektijd met daarin de opmerking rijdt als 20356 verder naar Hengelo.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Die omnummering is elke dag voor de eerste uit, en de laatste naar Hengelo.
Deze ritten waren als leeg mat bedacht, maar na tips van het rijden personeel ( (A) ) toch omgezet in rit voor reizigers, ook de mat-rit was al zo ingelegd dat je in Hengelo langs het perron binnen kwam om daarna weg te zetten, dus er hoefde alleen maar het labeltje NVR (niet voor reizigers) er vanaf.. Echter is de plansoftware bij Prorail zo star als maar kan en heeft het nog meerdere maanden geduurt voor die eerste en laatste rit ook daadwerkelijk in de Nederlandse reisinfo verschenen...
Deze ritten waren als leeg mat bedacht, maar na tips van het rijden personeel ( (A) ) toch omgezet in rit voor reizigers, ook de mat-rit was al zo ingelegd dat je in Hengelo langs het perron binnen kwam om daarna weg te zetten, dus er hoefde alleen maar het labeltje NVR (niet voor reizigers) er vanaf.. Echter is de plansoftware bij Prorail zo star als maar kan en heeft het nog meerdere maanden geduurt voor die eerste en laatste rit ook daadwerkelijk in de Nederlandse reisinfo verschenen...
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Dus er overnacht een Duits stel in Hengelo?
Ik doe ook maar wat
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ja, op één van de zandsporen (22). De eerste vertrekt daardoor van 3a en de laatste komt ook aan op 3a.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Is dat geen contradictio in terminis? Of zijn er daadwerkelijk comfortabele Talenten? :ocassie127 schreef:Zit er net op die ene rit van de RB 64 een comfortabele Talent,
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
DB Regio heeft, hoe hard ze het ook proberen, geen comfortabele Talenten. De enige comfortabele Talenten rijden bij de NordWestBahn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Volgens mij zijn de 643.2 rond Aachen toch iets comfortabeler dan de 644.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
3 stuks op de RB 64... Maar dat lijntje heeft zoveel materieel, dat de kans vrij klein is. Vaak zitten ze ook op de spitsritten. Ze zijn te herkennen aan de 4 deuren en twee niet te gebruiken, minder opvallende deuren.Suus schreef:DB Regio heeft, hoe hard ze het ook proberen, geen comfortabele Talenten. De enige comfortabele Talenten rijden bij de NordWestBahn.
Zijn niet mijn beste foto's maar goed, dit was ook twee jaar teug al. Maar vergeleken met de andere treinen op de RB 64, noem ik dit toch echt comfort. Vooral als je er vooraf al vanuit gaat dat je op die houten planken -wat ze zitplaatsen durfen te noemen- moet gaan zitten. Dan valt dit hierboven ineens wel heel erg mee.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Vanavond met 25 minuten vertraging aangekomen in de laatste stad van het interrail-avontuur; Gdańsk (al lijkt wat ik tot nu toe gezien heb meer op Amsterdam ;-) )
De reis was in tegenstelling tot alle andere reizen niet heel prettig. Reserveren was verplicht en de man van station Friedrichstraße had ons in een abteilwagen geplaatst; geen probleem natuurlijk, maar nu wel want de medepassagiers hadden een hond en dat ging nogal stinken in zo'n hokje. Ook trok de beste man lekker z'n schoentjes uit.
Slapen kan helaas ook niet want in Polen toetert de trein elke 10 seconden voor een overweg (wie heeft dat in godsnaam bedacht?). In Bydgoszcz liep de vertraging flink op door een probleem (welk probleem? Geen idee, conductrice was na Poznan gestopt met omroepen in het Engels).
Maar ja, ik moet natuurlijk toegeven; it is part of the experience. Oost-Europa is nou eenmaal niet zo perfect geregeld als Nederland :o .
De reis was in tegenstelling tot alle andere reizen niet heel prettig. Reserveren was verplicht en de man van station Friedrichstraße had ons in een abteilwagen geplaatst; geen probleem natuurlijk, maar nu wel want de medepassagiers hadden een hond en dat ging nogal stinken in zo'n hokje. Ook trok de beste man lekker z'n schoentjes uit.
Slapen kan helaas ook niet want in Polen toetert de trein elke 10 seconden voor een overweg (wie heeft dat in godsnaam bedacht?). In Bydgoszcz liep de vertraging flink op door een probleem (welk probleem? Geen idee, conductrice was na Poznan gestopt met omroepen in het Engels).
Maar ja, ik moet natuurlijk toegeven; it is part of the experience. Oost-Europa is nou eenmaal niet zo perfect geregeld als Nederland :o .
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Vorige week heb ik, net voordat de Go Pass-10 afliep (7-7) nog wat ritten gemaakt in voornamelijk Wallonië. Vanuit Breda richting Libramont, daarna over Bertrix richting Namen, vervolgens naar Luik en terug via Maastricht. Gek genoeg heb ik nauwelijks last gehad van het mondkapje, ik voel me er wel veilig bij iig. De Belgen houden zich over het algemeen goed aan de regels en ook op stations zijn mondkapjes verplicht. In de Benelux en de trein richting Luxemburg was het aardig vol (net onder de 50%). In de eerste trein moest ik naast mijn digitale kaartje mijn ID laten zien wat voor mezelf spannender was dan voor de conducteur, omdat zowel het kaartje als mijn ID corresponderen met mijn oude naam en geslacht (ik wil geen juridische rompslomp) maar ik duidelijk zichtbaar als vrouw in de trein zat, de conducteur maakte het niks uit, gelukkig :Y . Op station Brussel-Noord nam ik een korte pauze waarbij ik het niet kon laten mijn naam te noemen bij een Starbucks (verplicht vanwege dat virus, incl. telefoonnummer waarbij ik de +31 vergeten was ). De Franstaligen kunnen beter uit de voeten dan de barista's in Nederland konden. In de tweede trein was het personeel uiteraard Franstalig, maar omdat mijn taalbeheersing van het Frans gebrekkig was werd ik hier nog wel bij geholpen (zelf begin ik altijd in het Frans, dat werkt goed om sympathiek over te komen, zelfs als botte 'Ollander).
De trein van Libramont naar Bertrix (1x/2 uur, ik had een halfuurtje tussendoor) was nagenoeg leeg. Tussen Bertrix en Namen, via Dinant, reed de trein bij lange na niet altijd op maximumsnelheid maar zijn de tunnels en steile rotswanden prachtig om te zien wat het gebrek aan snelheid goedmaakte. De trein raakte wel langzamerhand voller.
Het viel me overigens op dat tussen Luik en Liers momenteel behoorlijk ingrijpende werkzaamheden zijn waarvoor het treinverkeer een groot deel van de zomer grotendeels stilligt. Ook elders zijn veel werkzaamheden, maar naar mijn vermoeden zijn die meer langdurig. Het hele spoor tussen Brussel-Luxemburg en Namen lijkt verdubbeld te worden. Het station van Namen, nog niet eens zo oud, wordt ook weer verbouwd (zover ik weet komt er iets op het dak van het station).
Mocht ik de volgende keer richting België gaan wil ik weleens de rechtstreekse trein Luik-Luxemburg en de trein tussen Marloie en Luik berijden. Ook Spa staat nog op mijn lijstje. Dit was overigens mijn laatste Go Pass gezien mijn leeftijd snel richting de 26 gaat , dus de volgende keer moet ik een ander soort treinkaartje scoren.
De trein van Libramont naar Bertrix (1x/2 uur, ik had een halfuurtje tussendoor) was nagenoeg leeg. Tussen Bertrix en Namen, via Dinant, reed de trein bij lange na niet altijd op maximumsnelheid maar zijn de tunnels en steile rotswanden prachtig om te zien wat het gebrek aan snelheid goedmaakte. De trein raakte wel langzamerhand voller.
Het viel me overigens op dat tussen Luik en Liers momenteel behoorlijk ingrijpende werkzaamheden zijn waarvoor het treinverkeer een groot deel van de zomer grotendeels stilligt. Ook elders zijn veel werkzaamheden, maar naar mijn vermoeden zijn die meer langdurig. Het hele spoor tussen Brussel-Luxemburg en Namen lijkt verdubbeld te worden. Het station van Namen, nog niet eens zo oud, wordt ook weer verbouwd (zover ik weet komt er iets op het dak van het station).
Mocht ik de volgende keer richting België gaan wil ik weleens de rechtstreekse trein Luik-Luxemburg en de trein tussen Marloie en Luik berijden. Ook Spa staat nog op mijn lijstje. Dit was overigens mijn laatste Go Pass gezien mijn leeftijd snel richting de 26 gaat , dus de volgende keer moet ik een ander soort treinkaartje scoren.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Eind december was ik in Namen en toen bood alleen de Starbucks een enigszins beschutte wachtplaats, de rest van het station was net een bunker. :') Was dat nu beter?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Tussen Etterbeek en iets voorbij Ottignies wordt spoorlijn 161, zoals ze dat in België noemen, ontdubbeld in het kader van het GEN. In 2029 moet alles af zijn. Tussen Rhisnes en Namen is de afgelopen jaren gewerkt aan een landtunnel ter preventie van landverschuivingen.
In Namen vond men het hebben van allemaal losse bushaltes rondom het station onhandig maar wisten ze ook niet goed hoe het moesten oplossen. Uiteindelijk bleek de oplossing vrij Belgisch: nu komt het busstation op het dak van het treinstation
In Namen vond men het hebben van allemaal losse bushaltes rondom het station onhandig maar wisten ze ook niet goed hoe het moesten oplossen. Uiteindelijk bleek de oplossing vrij Belgisch: nu komt het busstation op het dak van het treinstation
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Station Namen wordt volgens mij ook al verbouwd sinds het station bestaat, is het niet?
Ik doe ook maar wat
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Toen ik het in december 2018 bezocht was het vooral op het Place de la Station een chaos.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Valt wel mee, er is jaren niets aan de hand geweest in Namen. Station Ottignies daarentegen :')Ardan schreef:Station Namen wordt volgens mij ook al verbouwd sinds het station bestaat, is het niet?
De herelektrificatie en versnelling van spoorlijn 162 tussen Namen en Luxemburg voor 160 km/uur en 25 kV is ook nog een verhaal zonder einde. Ik geloof dat op Namen - Ciney de snelheid omhoog is en tussen Arlon en Luxemburg de spanning is aangepast naar 25 kV, nu moet de rest nog. Ik dacht dat ze nu in Ciney begonnen waren met de hoognodige nieuwe perrons. Al met al moet de hele boel in 2027 al klaar zijn...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Men is zowat net zo voortvarend als in Duitsland :)
@SLTToilet: zo'n ramp is 26 worden toch niet. Ben er al ruimschoots aan voorbij
@SLTToilet: zo'n ramp is 26 worden toch niet. Ben er al ruimschoots aan voorbij
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ja, maar dan is treinen in België opeens zo duur. -o-waldo79 schreef: @SLTToilet: zo'n ramp is 26 worden toch niet. Ben er al ruimschoots aan voorbij
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ik baal stiekem ook wel dat ik nu 21 ben (ondanks betere salaris)
Eerder kon ik nog voor €62,- in de zomervakantie 6 weken reizen door NRW kopen, welke ook nog voor 09:00 uur gestart mochten worden. Maar ja dat is voor iedereen tot en met 20 jaar.
Eerder kon ik nog voor €62,- in de zomervakantie 6 weken reizen door NRW kopen, welke ook nog voor 09:00 uur gestart mochten worden. Maar ja dat is voor iedereen tot en met 20 jaar.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
De Standard Multi is maar 30 euro duurder dan de Youth Multi en het Weekend Ticket kan goedkoper zijn dan twee Youth Tickets. Een Weekend Ticket Roosendaal - Brussel is € 16,80, twee Youth Tickets van/naar Roosendaal zijn samen € 17,20.Chrysa schreef:Ja, maar dan is treinen in België opeens zo duur. -o-waldo79 schreef: @SLTToilet: zo'n ramp is 26 worden toch niet. Ben er al ruimschoots aan voorbij
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ja, maar als jongere heb ik een maand Go unlimited voor 25 euro. (A)
17 euro voor een retour betekent dat ik beter in de auto kan stappen.
17 euro voor een retour betekent dat ik beter in de auto kan stappen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Youth Holidays is niet het hele jaar verkrijgbaar. De prijs voor een ritje met de auto naar/van Brussel zal uiteindelijk net zo duur zijn door parkeerkosten (of als je goedkoper buiten de kleine ring parkeert, een vervoersbewijs voor de MIVB). En je wordt niet geraakt door een omvallende lantaarnpaal, rondvliegende vrachtwagenband of een kruimelend viaduct op de E19.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
De E19 is best prima tegenwoordig, voor de klassieke Belgische puinzooi moet je op de Waalse expreswegen zijn. De N4 is Wallonië op zijn best, 2x2 rijstroken, snelheidslimiet van 120km/h waar de meesten ver overheen zitten, fietsers en tractors op de rijbaan en overal vervallen friterie's, met als mijn favoriet Friterie Marsupilami, welke in een oude gelede bus zit gevestigd.
Een stedentrip Brussel zou ik sowieso nooit alleen doen, dus dan is de auto al goedkoper. Parkeren op P+R-terreinen doe ik altijd, haast heb ik nooit tijdens uitstapjes. ;)
Youth Unlimited (wanneer zijn die namen veranderd?) ga ik maar eens bestellen voor de maand augustus, nu ik een auto heb is het wel erg verleidelijk om naar Noorderkempen/Essen/Turnhout te rijden om vanaf daar het Belgische treinennet meer te verkennen, in plaats van dat ik 10 euro retour kwijt ben voor het stuk tussen thuis en het eerste Belgische station.
Een stedentrip Brussel zou ik sowieso nooit alleen doen, dus dan is de auto al goedkoper. Parkeren op P+R-terreinen doe ik altijd, haast heb ik nooit tijdens uitstapjes. ;)
Youth Unlimited (wanneer zijn die namen veranderd?) ga ik maar eens bestellen voor de maand augustus, nu ik een auto heb is het wel erg verleidelijk om naar Noorderkempen/Essen/Turnhout te rijden om vanaf daar het Belgische treinennet meer te verkennen, in plaats van dat ik 10 euro retour kwijt ben voor het stuk tussen thuis en het eerste Belgische station.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 23 gasten