Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Dat reserveren in Wagen 31-39 blijft ook een grote gok, hè? :') Met ICE 529 hebben we in Frankfurt +20 opgelopen en een hoop mensen zonder reserveringen geloosd, nu twee uur staan tot Nürnberg. :trein:
Gamma
Berichten: 307
Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 15:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Gamma »

Waarom is reserveren in die specifieke wagens een gok?
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Omdat dat het tweede treinstel is en dat wil nog wel eens ontbreken. Zoals vandaag. En dat is niet voor het eerst, heb het met deze specifieke trein al vaker gehad. Het zijn altijd de nummers in de 30 die ontbreken als het tweede stel mist.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ICE11 »

Vanwege afgebroken rotsen (ken het NL-woord voor "Felssturz" niet....) in een voormalige steengroeve is de linke Rheinstrecke tussen Bacharach en Oberwesel gestremd, voorlopig tot morgen. Het spoor is vrij, maar deskundingen moeten nog kijken of er nog steeds gevaar bestaat: https://www.swr.de/swraktuell/rheinland ... t-100.html
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Het zit niet echt mee vandaag. De overstap in Nürnberg ging uiteindelijk goed, maar in Cheb kwam de Pendolino pas met +47 opdagen door een technische storing, de verwachte vertrektijd ging steeds met 5 of 10 minuten omhoog. Koud daar op dat perron. -0-
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door dennistd »

In Lünen zijn dinsdagavond 120 Enschedese scholieren de trein uitgezet. Op de heenweg naar de kerstmarkt in Dortmund waren ze al meermaals door de conducteur gewaarschuwd dat ze hun mondkapjes goed moesten dragen, en toen dezelfde conducteur de groep weer trof op de terugweg (waarbij ze opnieuw de mondkapjes niet goed droegen) was hij er klaar mee en heeft ze door de politie de trein uit laten zetten. De leraar was een beetje boos, maar hij had zich misschien beter kunnen bedenken of het wel verstandig was op met de mondkapjesplicht met zo'n groep op reis te gaan in Duitsland....
De agressieve houding van de dienstdoende conducteur van de Deutsche Bahn is in zijn ogen de reden voor de ontstane onrust.

„We hebben inmiddels een klacht ingediend bij de Duitse spoorwegen. Zoals deze conducteur ons benaderde, spoorde echt op geen enkele manier. We hadden hem op de heenreis al getroffen en op de terugreis zat hij opnieuw in onze trein. Natuurlijk hadden we er vooraf voor gezorgd dat al onze leerlingen een mondkapje hadden, maar blijkbaar was dat niet genoeg. In het eerste station na Dortmund moesten we uit de trein.”

„Natuurlijk waren er een paar leerlingen die hun masker niet fatsoenlijk droegen. Maar in tegenstelling tot ’s ochtends begon hij nu onmiddellijk te dreigen dat we bij het volgende station de trein moesten verlaten. Ik heb dat geweigerd. Om met 120 jonge leerlingen in het donker de trein te verlaten, vind ik onverantwoordelijk.”

„We gaan met de hoogste klassen van havo en vwo.”
120 jonge leerlingen, maar wel de hoogste klassen havo en vwo?

https://www.tubantia.nl/enschede/120-en ... ~ac49c60b/ (premium)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Hainje »

Leraar moet niet zo zeuren en gewoon zorgen dat zijn leerlingen dat ding fatsoenlijk op hebben. :')
🍉
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Nederlanders zijn het vaak niet gewend dat er in het buitenland geen gedoogcultuur is. Hulde voor die conducteur.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Ja, ook wel eens een groep Nederlandse scholieren in de ENNO Hildesheim - Braunschweig aangetroffen. Twee personen trokken een blikje bier open, dat kostte meteen € 40 per persoon. Die scholieren wilden een discussie, want ze konden het niet weten. Conducteur: het staat op de deur van de trein.

Later aan ze uitgelegd dat alcohol in Niedersachsen verboden is in regionale treinen. Maar die hebben het op de harde manier moeten leren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door PHS »

Het is wel weer typisch Duits om daarvoor meteen te beboeten in plaats van te waarschuwen. Zeker met buitenlanders die niet op de hoogte zijn van zo'n regiospecifieke regel is het nogal flauw.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Duitsers geloven niet zo in de helende werking van waarschuwingen voor regels die zichtbaar worden gecommuniceerd. Ergens kan ik ze daar ook nog wel in volgen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
T-hijs
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door T-hijs »

PHS schreef: do 22 dec 2022, 17:11 Het is wel weer typisch Duits om daarvoor meteen te beboeten in plaats van te waarschuwen. Zeker met buitenlanders die niet op de hoogte zijn van zo'n regiospecifieke regel is het nogal flauw.
Volgens mij zijn ze op de heenweg tamelijk duidelijk gewaarschuwd. Daarnaast moet je je in deze bizarre tijden ook goed informeren over regels in andere landen. Ten slotte: ze hadden mondkapjes bij zich, dus blijkbaar wisten ze het toch wél!
F.k.a. Bollenstad
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ICE11 »

Soms ben ik beschaamd voor mijn landgenoten.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door PHS »

T-hijs schreef: do 22 dec 2022, 17:37
PHS schreef: do 22 dec 2022, 17:11 Het is wel weer typisch Duits om daarvoor meteen te beboeten in plaats van te waarschuwen. Zeker met buitenlanders die niet op de hoogte zijn van zo'n regiospecifieke regel is het nogal flauw.
Volgens mij zijn ze op de heenweg tamelijk duidelijk gewaarschuwd. Daarnaast moet je je in deze bizarre tijden ook goed informeren over regels in andere landen. Ten slotte: ze hadden mondkapjes bij zich, dus blijkbaar wisten ze het toch wél!
Ik reageerde op Suus' bericht over het direct beboeten van het drinken van bier in de trein, goed lezen bitte ;)
T-hijs
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door T-hijs »

Dat maakte ik niet direct op uit je bericht. Maar je hebt gelijk.
F.k.a. Bollenstad
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door htm_tram »

ICE11 schreef: do 22 dec 2022, 17:41 Soms ben ik beschaamd voor mijn landgenoten.
U hoeft zich niet te schamen voor je landgenoten. Ik denk eerder dat een fatsoenlijke Nederlander zich moet schamen voor zijn landgenoten. Hulde voor de conducteur van de DB. :trein:
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ICE11 »

ICE11 schreef: do 22 dec 2022, 14:09 Vanwege afgebroken rotsen (ken het NL-woord voor "Felssturz" niet....) in een voormalige steengroeve is de linke Rheinstrecke tussen Bacharach en Oberwesel gestremd, voorlopig tot morgen. Het spoor is vrij, maar deskundingen moeten nog kijken of er nog steeds gevaar bestaat: https://www.swr.de/swraktuell/rheinland ... t-100.html
De stremming duurt tot volgend jaar.....
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ICE11 »

Sinds lange tijd rijdt de Baureihe 140 weer planmatig voor passagierstreinen. Het betreft een loc van de Bayernbahn met n-Wagen van GfF als vervanging voor Go Ahead-treinstellen op de Riesbahn.
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door dennistd »

Ook de Bentheimer Eisenbahn heeft nu een tekort aan machinisten: morgennamiddag en -avond rijden er geen treinen maar bussen tussen Nordhorn en Neuenhaus: https://www.facebook.com/be.mobil.infor ... eACH6CQgdl
gpvos
Berichten: 590
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door gpvos »

ICE11 schreef: vr 23 dec 2022, 07:57De stremming duurt tot volgend jaar.....
Dus nog maar iets meer dan een week! *O*
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Daniel »

Dat klopt ook nog ja, want volgens het door ICE11 gelinkte artikel waren er van 27 t/m 31 december werkzaamheden gepland op dat traject en zou het probleem met vallend gesteende daarvoor in elk geval nog niet opgelost zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door diederickx »

ICE11 schreef: do 22 dec 2022, 14:09Vanwege afgebroken rotsen (ken het NL-woord voor "Felssturz" niet....)
Volgens mij is de gebruikelijke term "vallend gesteente".
Commendatore
Berichten: 254
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Commendatore »

Of 'aardverschuiving'.
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door henrivanderweijden »

umbusko schreef: do 22 dec 2022, 10:50 Omdat dat het tweede treinstel is en dat wil nog wel eens ontbreken. Zoals vandaag. En dat is niet voor het eerst, heb het met deze specifieke trein al vaker gehad. Het zijn altijd de nummers in de 30 die ontbreken als het tweede stel mist.
In de 105 is het juist andersom is mijn ervaring, als daar een stel ontbreekt is het altijd de wagens 21 - 29.
Maar het kan toeval zijn, ik zit er niet dagelijks natuurlijk.
T-hijs
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door T-hijs »

Commendatore schreef: za 24 dec 2022, 17:32 Of 'aardverschuiving'.
Rotslawine?
F.k.a. Bollenstad
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten