Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ICE11 »

DDietzen schreef: do 14 mar 2024, 12:43 Via via verneem ik dat er gisteren wederom een ICE 3M / Baureihe 406 in de hens is gevlogen, ditmaal de 4685 in Keulen. Iets met laatste benen...? :(
Volgens DSO was het een kleine brand in een van de stuurstanden welke met behulp van een brandblusser werd geblust.
Cas
Berichten: 885
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Cas »

BR406 en de RE18 blijven een leuke combi voor vertraging. I.p.v. mijn ticket naar Leuven wou ik toch naar Utrecht, dus dan maar overstappen in Aken met een nieuw ticket. We reden al met +30 omdat het deel naar Brussel te laat aan kwam en het deel naar Amsterdam (dat er in Frankfurt al wel stond) vervolgens kuren had, maar ja, da's ICE International.

Ik zou net het geplande vertrek van de RE18 aankomen, maar die zou met +15 binnenkomen als ik OVinfo mocht geloven. De borden en apps wisten van niks, maar iedereen stond nog te wachten. Dat wachten duurde zo lang dat iedereen uiteindelijk maar naar RE18 van een half uur later ging, want met +15 was er nog geen spoor van te bekennen... Totale score tot nu toe: +60.

Die van een half uur later kwam ook nog eens met +10 en een spoorverandering binnen, maar er was ten minste een trein. Toen ik door de ramen keek zag ik tot mijn verbazing echter nog een Limburg-FLIRT staan: de originele trein was er, met +40! Zij zijn net voor ons vertrokken, waardoor wij natuurlijk ook nog meer vertraging opliepen. In Heerlen is het ondertussen +25... Totale score tot nu toe: +85.

Nu rij ik maar door naar Maastricht omdat dat even snel leek en ik liever in een warme trein zit dan koud wachten op de boemel naar Sittard, maar ik zie nu dat we waarschijnlijk de IC daar net niet gaan halen... Ach, dat kan er ook nog wel bij.
請勿靠近車門
henrivanderweijden
Berichten: 736
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door henrivanderweijden »

cassie127 schreef: vr 15 mar 2024, 14:05
gpvos schreef: vr 15 mar 2024, 07:15 De 121 rijdt vandaag via Keulen-Deutz ipv. Hbf vanwege een technische storing, hoor ik zojuist. Het staat nog niet in de planner.
I.v.m. een kapotte ruitenwisser die gezien het weer daar absoluut wel nodig was.
Nou, ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat als er een vogel tegen je ruit vliegt je die ruitenwisser echt wel nodig hebt, zelfs bij goed weer.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Meltrain »

ICE11 schreef: vr 15 mar 2024, 18:05 Ook gisteren weer een Klassiekje op de RE29 tussen Luik en Aachen! :D
Je bedoelt de S41?
Cas schreef: vr 15 mar 2024, 20:20 I.p.v. mijn ticket naar Leuven wou ik toch naar Utrecht, dus dan maar overstappen in Aken met een nieuw ticket. We reden al met +30 omdat het deel naar Brussel te laat aan kwam en het deel naar Amsterdam (dat er in Frankfurt al wel stond) vervolgens kuren had, maar ja, da's ICE International.
Het spijt me, maar ik snap vrij weinig van je verhaal.
Waar kwam je nu precies vandaan en waar wilde je heen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
RobertT
Berichten: 585
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door RobertT »

vandaag een stukje België:
Via Roosendaal naar Puurs,Leuven,Charleroi en terug via Antwerpen en Breda.
Nadat vorig jaar de treinen Roosendaal-Puurs veelal dubbele stellen waren(MS75),vandaag losse stellen.Daarentegen rijdt de L trein St Niklaas-Leuven nu veelal wel met dubbele stellen MS75,alleen die ik had net niet.
Van Leuven naar Charleroi met de IC,spoor werd echter tot 3x toe gewijzigd(spoor 6,nee toch 8,nee toch weer 6)
In Charleroi kwam ik de klassieke stellen 987 en 988 tegen,beiden op een spoor naast elkaar.De 988 is later afgerangeerd en kwam daarna terug naar het andere perron:Er stonden nu dus 2 klassiekjes achter elkaar op spoor 10.
Dit betrof de treinen naar Jambes en Luttre via La Louviere.(vertrek 1654 resp 1656)
In de IC naar Essen van 1652 vervolgens 2 ongure types die doodleuk een sigaret aanstaken.In kort frans(Non!Non fumeur ;) )liepen ze gauw weg naar het voorste balkon,ik heb ze daarna ook niet meer gezien.
Nadat de HC mijn ticket had gecontroleerd kwam er korte tijd later weer iemand om geld schooien,mijn antwoord was kort(Non!)
De HC had hem echter in de gaten,hij was vanuit het voorste balkon weer naar boven gekomen en ving de bedelaar op.Een Boete was het gevolg.
De rest van de reis verliep met lichte vertraging,maar wel goed
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Meltrain schreef: vr 15 mar 2024, 22:26
ICE11 schreef: vr 15 mar 2024, 18:05 Ook gisteren weer een Klassiekje op de RE29 tussen Luik en Aachen! :D
Je bedoelt de S41?
Op het Duitse traject (jawel, één station en een stukje spoor tot de grens) heet deze trein nog altijd RE29. Al meen ik gelezen te hebben dat dat per komende december zou gaan veranderen.
en-es
Berichten: 4472
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

In Antwerpen begint het gedonder al. Plotselinge werkzaamheden tussen Sint Niklaas en Lokeren. Advies om via Mechelen en Kortrijk naar Lille te reizen.
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Over volle treinen gesproken: RE5 naar Rostock. Jeminee, ik stap op Berlin Gesundbrunnen in en er is geen vrije zitplaats meer te bekennen, sterker nog: het staat al best vol. Na het instappen past het echt maar net.

Wat doen al die mensen hier zo vroeg? :evil:
en-es
Berichten: 4472
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Net ingestapt in de L880 van Mechelen naar Kortrijk die o.a. in Malderen en Buggenhout stopt. Krappe overstap in deze bouwput was wel een challenge. Ik ga een uur later aankomen in Lille. Voor mijn aansluiting met de Ouigo heeft het vooralsnog geen gevolgen. Tenzij Infrabel weer iets heeft.
en-es
Berichten: 4472
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Nu in de trein van Kortrijk naar Lille. Best wel druk. Al stapten in Moeskroen veel reizigers uit.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

umbusko schreef: za 16 mar 2024, 08:58 Over volle treinen gesproken: RE5 naar Rostock. Jeminee, ik stap op Berlin Gesundbrunnen in en er is geen vrije zitplaats meer te bekennen, sterker nog: het staat al best vol. Na het instappen past het echt maar net.

Wat doen al die mensen hier zo vroeg? :evil:
Andere mensen in Berlijn die ik ken geven als tip altijd op Südkreuz op de RE5 richting het noorden te stappen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Tom024 »

umbusko schreef: za 16 mar 2024, 08:58 Over volle treinen gesproken: RE5 naar Rostock. Jeminee, ik stap op Berlin Gesundbrunnen in en er is geen vrije zitplaats meer te bekennen, sterker nog: het staat al best vol. Na het instappen past het echt maar net.

Wat doen al die mensen hier zo vroeg? :evil:
Naar mijn idee zitten de RE3/5 altijd vol, zomer en winter. De perronlengtes zijn meen ik ook de enige reden dat deze treinen nog niet met meer rijtuigen rijden
en-es
Berichten: 4472
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Overstap in Lille Flandres. Politie, security, bedelaars en zelfs militairen met grote geweren. Straks de Ouigo uittesten.
en-es
Berichten: 4472
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Momenteel in Ouigo7835 te Lille Flandres. Lowcost TGV. Ik zit in het bovendek van rijtuig 4 aan het gangpad in een vier-zits. Kon slechter, ik had ook in de middelste plek van een driezitter terecht kunnen komen. Veel bagage moet je niet hebben want dat kost extra en in het bovendek kun je weinig kwijt.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ArrivaBas »

Tom024 schreef: za 16 mar 2024, 11:49
umbusko schreef: za 16 mar 2024, 08:58 Over volle treinen gesproken: RE5 naar Rostock. Jeminee, ik stap op Berlin Gesundbrunnen in en er is geen vrije zitplaats meer te bekennen, sterker nog: het staat al best vol. Na het instappen past het echt maar net.

Wat doen al die mensen hier zo vroeg? :evil:
Naar mijn idee zitten de RE3/5 altijd vol, zomer en winter. De perronlengtes zijn meen ik ook de enige reden dat deze treinen nog niet met meer rijtuigen rijden
Na de Duitse hereniging zijn op veel stations boven Berlijn de perrons volgens onderstaande video ingekort tot 140 meter. Meer dan vijf rijtuigen past dan inderdaad niet:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Suus schreef: za 16 mar 2024, 11:40
umbusko schreef: za 16 mar 2024, 08:58 Over volle treinen gesproken: RE5 naar Rostock. Jeminee, ik stap op Berlin Gesundbrunnen in en er is geen vrije zitplaats meer te bekennen, sterker nog: het staat al best vol. Na het instappen past het echt maar net.

Wat doen al die mensen hier zo vroeg? :evil:
Andere mensen in Berlijn die ik ken geven als tip altijd op Südkreuz op de RE5 richting het noorden te stappen.
Ja, leuk, maar als ik nog op en neer moet naar Südkreuz kost me dat minstens 40 minuten extra… Meer dan een 2-uursdienst zou ook niet verkeerd zijn, maar dat heeft vast ook zijn beperkingen.

Anyway, ik vond een plekje op de trap en in Neustrelitz kwam ook nog een gewone zitplaats vrij. In Rostock vindt blijkbaar een voetbalwedstrijd plaats (het is nu rust), het perron af komen duurde een hele tijd. :')

Na wat gedoe met een tram, nog een tram, een bus, een kaartje kopen in een veerterminal vol ongewassen zwervers op bankjes ( :') ) en nog een bus uit het jaar 0 verder bevind ik me inmiddels op de ferry, en dat voor maar €14. Het is ook nog eens een prachtige zonnige dag. 8-)
en-es
Berichten: 4472
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Na aankomst in CDG probeerde iemand na het sluiten van de deuren nog in te stappen. Geen idee of het nog lukte bij de enige open deur. Nu in de RER B van CDG naar Parijs. Het kaartje was duurder dan mijn Ouigo ticket van Lille naar CDG. :D
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Durashift »

^^ en..waar ben je nu?
In de krochten van Parijs?
RobertT
Berichten: 585
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door RobertT »

en-es schreef: za 16 mar 2024, 08:49 In Antwerpen begint het gedonder al. Plotselinge werkzaamheden tussen Sint Niklaas en Lokeren. Advies om via Mechelen en Kortrijk naar Lille te reizen.
Ik weet niet hoe lang vantevoren dit was aangekondigd,maar gisteren werd er in Antwerpen en Leuven continu omgeroepen over deze werkzaamheden
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

De onverwachte werkzaamheden tussen Sint-Niklaas en Lokeren zijn vrijdagochtend al begonnen inderdaad.

Ook onverwacht dit weekend zijn werkzaamheden tussen Etterbeek en Ottignies, daar is vorig weekend een werktrein ontspoord bij werkzaamheden en dat moet dit weekend opgeruimd worden. Helaas waren er ook al werkzaamheden tussen Brussel en Leuven, dus reizigers moeten zelf maar zien hoe ze in Leuven komen waar de intercity naar Rochefort-Jemelle vertrekt. In dat station vertrekt de vervangbus naar Libramont.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4472
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Durashift schreef: za 16 mar 2024, 22:48 ^^ en..waar ben je nu?
In de krochten van Parijs?
Momenteel in Ibis Budget La Vilette.
en-es
Berichten: 4472
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

RobertT schreef: zo 17 mar 2024, 01:23

Ik weet niet hoe lang vantevoren dit was aangekondigd,maar gisteren werd er in Antwerpen en Leuven continu omgeroepen over deze werkzaamheden
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de reisplanner niet had geraadpleegd. Voordeel was wel dat ik met Mechelen-Gent een voor mij nieuwe spoorlijn heb ontdekt. En Dendermonde is nog heerlijk oldskool.
en-es
Berichten: 4472
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Groeten uit een propvolle TER Paris Nord-Maubeuge. Helaas geen corail maar een krappe dubbeldekker van TER Hauts de France.
en-es
Berichten: 4472
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Na Saint Quentin zat er aanzienlijk minder volk in de trein. Toch een oncomfortabele reis met een 2-3 opstelling. In Maubeuge wat rond gelopen maar opwindend is het niet. Dat was al duidelijk uit een van de gendarmerie-films van Louis de Funes. Wel een Carrefour City gevonden. Station kan een opknapbeurt gebruiken.
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Als het de Duitsers niet zijn, zijn het de Zweden wel: op dit moment 3 uur vertraging. :') Maar goed, zolang mijn trein ooit nog komt opdagen ben ik blij, maar of ik om 11 uur bij mijn meeting op het werk ga zijn is nog maar zeer de vraag. :')
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 138 gasten