Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
henrivanderweijden
Berichten: 742
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door henrivanderweijden »

Lijkt me sterk dat de 141 de gehele omloop met ICM gaat rijden, die ICM houdt er na Bentheim echt mee op hoor 😉
henrivanderweijden
Berichten: 742
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door henrivanderweijden »

Tussen Thiefencastel en Filisur rijden voorlopig geen treinen. Er zijn hier delen van rotsen naar beneden gekomen. Advies is omrijden via Klosters aldus de RhB
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2853
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ICE11 »

Morgen is Köln Hbf. maar zeer beperkt bereikbaar vanwege werken aan de seinen.
Bemined
Berichten: 5957
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Bemined »

henrivanderweijden schreef: vr 16 jun 2023, 08:40 Lijkt me sterk dat de 141 de gehele omloop met ICM gaat rijden, die ICM houdt er na Bentheim echt mee op hoor 😉
De omloop van de loc misschien?
cassie127
Berichten: 6593
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door cassie127 »

Ik doelde inderdaad op de gehele omloop van de loc ja.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
cassie127
Berichten: 6593
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door cassie127 »

Ook vandaag zal er weer ICM in de IC Berlijn te vinden zijn.
In de locomotief omloop van de 141 die keert op de 240 zijn de 4058 en 4060 te vinden. De 147 zal daarna gewoon weer met loc 1765 en stam 7705 gaan rijden.

Daarnaast zal ook de locomotief omloop van de 143 die in Bad Bentheim keert op de 148 met ICM 4217 en 4226 gaan rijden en na een lange kering vervolgens nog een slag 241 × 140.

Daarnaast is er momenteel een storing waardoor actuele materieelinzet niet gedeeld wordt met de reisinformatiebronnen. Laatste update van treinen waar nog wel een stelnummer bij staat is van 02:15 uur.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Tom024 »

Gisteravond/vannacht een reis Oss-München kunnen maken zonder één keer gecontroleerd te worden. :')

Ook weer eens met ICE619 meegegaan. Gelukkig niet zo druk, maar wat is de verlichting in een ICE4 fel, zeker 's nachts.
cassie127
Berichten: 6593
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door cassie127 »

De 4226 en 4217 zijn als 141 vertrokken (kort voor vertrek nog aangepast). Komt alleen niet goed in de reisinformatie terug door eerder genoemde storing.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3273
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door marvinkok »

Doordat de 245 uitviel in NL, ook geen kerende 242. Deze reed in Duitsland met een stuurstandstam. De DB app houdt echter vol dat de 242 gewoon rijdt tot Amf, dus een heel perron vol volk dat staat te wachten op een trein die niet komt en geen DB personeel te bekennen.... :N
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2853
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ICE11 »

Eergisteren werd op een unieke manier een IC verhinderd Leipzig Hbf. te verlaten: Eigenlijk wilde men alleen een oude tunnel met beton vullen, maar het beton bereikte per ongeluk het aardoppervlak en een wisselverbinding werd letterlijk in beton gegoten: https://twitter.com/lokfuehrer_tim/stat ... 1105225746 :mrgreen:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13039
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Ardan »

_O-
Ik doe ook maar wat
diederickx
Berichten: 1641
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door diederickx »

In Bad Bentheim zag ik gisterochtend een ICM met op de zijkant de bestemming Berlin Gesundbronnen. Ik snap hoe het komt, maar het maakt een rare indruk.

Doordat het eilandperron af en toe in gebruik was door een wachtende ICM plus een Berlijntrein waartussen reizigers over moesten stappen, was er geen plaats meer voor het treintje naar Neuenhaus. In de stationshals stond deze op zijn normale tijd en vertrekspoor (3) aangekondigd, maar de treinaanwijzer op het perron meldde dat hij uitviel. Verdorie. Schuin verderop stond iets opgesteld wat van een afstand wel een klein treintje leek. Nieuwsgierig, en op vaag richtinggevoel (want er staat niets aangegeven) de trap af, tweemaal linksaf, trap op, weer tweemaal linksaf, over de weg heen, en jawel, daar voor / achter Hotel Bentheimer Hof lag nog een perronnetje. Volgens de aardige conductrice, die net een rolstoel naar binnen hielp (daartoe moet iets worden uit- en ingeklapt), is dat spoor geen deel van station Bad Bentheim maar heet het Bentheim Nord, en waren de collega's van de verkeersleiding blijkbaar vergeten de spoorwijziging (of beter gezegd vertrekstationswijziging) in het informatiesysteem te zetten. Slordig want oningewijden gaan op Bad Bentheim zelf staan wachten op de volgende trein die aan hetzelfde euvel kan leiden. En eigenlijk blijkt station Bad Bentheim bij dit soort omstandigheden ondergedimensioneerd, maar aan de andere kant is dat gedoe met locomotieven en overstappen natuurlijk niet meer van deze tijd.

's Middags stonden er bij de trap naar het eilandperron fotografen met driepoten. En aan het perron op spoor een zojuist aangekomen ICE (geen idee waar vandaan) en op spoor drie een Berlijntrein (loc plus Duitse rijtuigen, dus geen Nederlands spul) richting Nederland. Het waarom hiervan is me niet duidelijk geworden.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3273
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door marvinkok »

Vaak gaat de conducteur van de "Bentheimer" wel de reizigers ophalen. Maar goed, als die nou net een rolstoelers moet helpen... Als er een maatschappij met vriendelijk behulpzaam personeel is, dan is het wel BE.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2853
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ICE11 »

diederickx schreef: zo 18 jun 2023, 11:44 's Middags stonden er bij de trap naar het eilandperron fotografen met driepoten. En aan het perron op spoor een zojuist aangekomen ICE (geen idee waar vandaan) en op spoor drie een Berlijntrein (loc plus Duitse rijtuigen, dus geen Nederlands spul) richting Nederland. Het waarom hiervan is me niet duidelijk geworden.
Was een overbrenging van een ICE3neo voor testritten in Nederland. Zie op pagina 151 in dit topic! ;)
henrivanderweijden
Berichten: 742
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door henrivanderweijden »

Als die ICE rond half 5 in Bentheim was dan was het een vervangende ICE voor IC 144.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2853
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ICE11 »

Dat kan. Sorry, had ik maar beter moeten lezen! ;)
henrivanderweijden
Berichten: 742
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door henrivanderweijden »

Die ICE3 neo is al langer in het land. Stond bv vandaag naast ICE 123 in Ut op spoor 18 en 19 en rijdt als t goed is test ritten tussen Blerick en Kaldenkirchen.
MetroRET
Berichten: 3825
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door MetroRET »

Vandaag pas voor het eerst overdag actief met testritten.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Tom024 »

Gisteren met de nachttrein van Regiojet van Rijeka richting Tsjechië vertrokken. De trein was voor hooguit 20% gevuld, maar dit was dan ook pas de tweede keer dat hij dit seizoen reed. Een trein van 15 rijtuigen is een imposant gezicht.

In het rijtuig waarin ik had gereserveerd deed de airco het amper. Ondanks slechts 24 graden buiten was het echt een oven. Voordeel van de magere bezetting was dat we naar het volgende rijtuig konden, waar het wel goed vol te houden was. Helaas wel in een coupe pal boven het draaistel beland.

Drinken en kleine snacks zijn bij het personeel te verkrijgen. Dat personeel is verantwoordelijk voor drie rijtiigen. Met volle bezetting lijkt me dat stevig aanpoten. In rijtuig 7 zou zich een 'restauratierijtuig' bevinden, waar warme maaltijden (twee keuzes) en koffie met wat lekkers te krijgen waren. Niet gecheckt, ik had geen zin om 7 rijtuigen door te banjeren en had bovendien zelf genoeg eten meegenomen.

Bedden prima, toilet was heel de reis brandschoon. Gordijnen waren niet verduisterend, waardoor het alsnog best licht was. Maar met dit soort prijzen (Rijeka - Praag voor nog geen 30 euro) is dat mierenneuken. Ontbijt met koffie en een croissant nogal mager, maar zolang je zelf wat meeneemt geen probleem.

Ondanks de enorme vertragingen die regelmatig voorkomen bij deze treinen reden wij nagenoeg op tijd: in Breclav slechts twee minuten te laat. Bij aankomst in Rijeka had de trein gisteren ongeveer 50 minuten vertraging.
Cas
Berichten: 885
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Cas »

Volgens mij heb ik niet de goede IC Brussel gekozen vandaag: een seinstoring tussen Antwerpen en Noorderkempen bleek gelukkig al opgelost, maar we hebben ondertussen net voor Antwerpen-Centraal stil gestaan, net voor Noorderkempen nogmaals, en ondertussen staan we tussen Barendrecht en Lombardijen voor de derde keer stil, na ook nog even extra lang op Breda te hebben gewacht.

Volgens de omroep was er deze keer een technisch probleem met de loc, wat na een reset verholpen zou moeten zijn, maar je weet hoe dat gaat...
請勿靠近車門
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door htm_tram »

Zojuist een geel blauwe NS Traxx met containerwagens te station Kaldenkichen richting Viersen.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
en-es
Berichten: 4483
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Met trein/boot/trein naar Londen gegaan. Gisteren om 17.54 uit Baarn vertrokken en vanochtend om 8.45 in London Liverpool Street aangekomen. Met NS tot Rotterdam Alexander en daarna met RET metro naar Hoek van Holland Haven. Na inchecken en paspoortcontrole een lange wandeling naar de Stena Brittanica. Ik had een prima hut voor mezelf en voorzien van toilet, douche, tv en wifi. Eten en drinken aan boord is zeer duur. Bemanning is grotendeels Aziatisch. Boot vertrok 20 minuten eerder en kwam een uur eerder aan om 5.30 in Harwich. Maar ontschepen kon pas om 6.30. De aansluitende trein naar Londen vertrok om 7.20 en was een nieuwe 5-delige treinstel van Greater Anglia. Dit was een soort semi sneltrein die ook op stations als Marks Tey en Witham stopt. Met mijn Stena ticket kon ik de poortjes op Liverpool Street niet openen. Maar gelukkig werd handmatig een poortje geopend.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21372
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Meltrain »

en-es schreef: za 24 jun 2023, 16:42 Boot vertrok 20 minuten eerder en kwam een uur eerder aan om 5.30 in Harwich. Maar ontschepen kon pas om 6.30.
Dat is wel jammer, want anders had je de stoptrein naar Manningtree van 6:31 nog kunnen halen, waarmee je 55 minuten eerder in London was. -0-
Mijn moeder en ik maakten er altijd een sport van om die trein alsnog te halen. :mrgreen:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
en-es
Berichten: 4483
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Wat een abnormaal lange rij weer op St.Pancras. Drie kwartier om er doorheen te komen. En af en toe humeurig en gestresst personeel.
Commendatore
Berichten: 257
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Commendatore »

Eurostar?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten