Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Groeten uit een behoorlijk drukke IC396 die net uit Kopenhagen richting Hamburg is vertrokken. De Oresundstrein uit Malmo was een paar minuten te laat en was ook druk.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Chrysa »

Het wordt steeds alledaagser hier.

Hier in Trondheim zijn er overstromingen geweest waardoor de treinen van/naar Bodø niet rijden. Hopelijk wordt dat snel opgelost want ik heb weinig zin om morgen 10 uur in TVV te zitten.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Net uit Odense vertrokken. Het is echt stralend zonnig weer hier in Denemarken. Mijn indruk is dat in IC396 vooral reizigers van Scandinavische afkomst zitten.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Groeten uit IC2215 waarmee ik naar Osnabruck reis. En keurig op tijd uit Hamburg vertrokken! En ook nog een comfortabele 1e klasse-rijtuig die zeer matig bezet is. IC396 kwam 2 minuten later aan wat merkwaardig was aangezien we 25 minuten voor aankomst door Pinneberg snelden. In Hamburg heb ik gezien dat de DB Regio treinstellen van Schleswig Holstein een aparte turkoois/donkerblauwe kleur hebben.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Groeten uit IC140 die met 10 minuten vertraging uit Osnabruck vertrok. De trein is matig bezet en in het beruchte rijtuig 11 heb ik een 4-persoonscoupe voor mezelf.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door waldo79 »

Heb je nu alleen maar heen en weer gehopt naar Denemarken?
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Uiteindelijk met IC140 twee minuten eerder aangekomen in Amersfoort. Wachtend op de sprinter richting Baarn zag ik op hetzelfde perron in de IC naar Rotterdam hoe een reiziger door de conducteur eruit gebonjourd werd.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Meltrain »

Suus schreef: ma 13 feb 2023, 07:13 Ik heb de geheimtaal van de NMBS over de doorgaande trein Antwerpen-Centraal - Lille-Flandres afgelopen donderdag gekraakt *O*

Richting Lille moet je letten op de mededeling “Reizigers naar Bissegem, Wevelgem, Menen, Wervik, Komen, Ieper, Poperinge mogen niet instappen in de laatste drie rijtuigen”. Als in Kortrijk vervolgens de trein naar Poperinge en Lille vanaf hetzelfde perron vertrekken en het treinstelnummer van het achterste stel begint met een 4, dan heb je een doorgaand treinstel naar Lille te pakken.
Wordt die trein dan niet meer standaard gecombineerd en gesplitst in Kortrijk? :o
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

In 2022 was dat niet het geval, en soms in 2023 ook nog niet.

Ik kom verder dit jaar bovengemiddeld vaak in stokbroodland omdat ik nog altijd bezig ben met een wandeling naar Parijs…
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door trolly »

En dat is, zoals bekend, nog ver...
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Ik ben ondertussen al tot Saint-Quentin gelopen, dat is per spoor 153 kilometer tot Gare du Nord. Ik hoop voor 1 april nog 46 spoorkilometers af te kunnen lopen, daar heb ik nog wel twee dagen voor nodig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
RobertT
Berichten: 580
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door RobertT »

Suus schreef: wo 15 feb 2023, 15:00 In 2022 was dat niet het geval, en soms in 2023 ook nog niet.

Ik kom verder dit jaar bovengemiddeld vaak in stokbroodland omdat ik nog altijd bezig ben met een wandeling naar Parijs…
Zover ik kan zien vertrekken alle treinen naar Lille van hetzelfde perron in Kortrijk als de trein naar Poperinge.Alleen de eerste ochtendtreinen niet.
Daarnaast ontbreekt op werkdagen de trein van 10.13 uit Kortrijk naar Lille,terug de trein uit Lille met aankomst 15.45
Commendatore
Berichten: 254
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Commendatore »

De toiletten op de RE19 blijven ook echt een probleem: op het stel uit Arnhem beide defect. (Eentje was wel open, maar ik zal hier maar niet beschrijven hoe dat eruitzag.) In Wesel dan maar snel naar voren gehold en in dat stel werkte er in gelukkig eentje.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door marvinkok »

Algemeen Stadler-toiletprobleem in combinatie met zwijnen die van alles er maar in proppen :X
Commendatore
Berichten: 254
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Commendatore »

Zijn die veel storingsgevoeliger dan bij andere fabrikanten?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Gisteren van station Mechelen-Nekkerspoel naar station Leuven gelopen. 29 kilometer, net iets minder dan 6 uur over gedaan inclusief een korte pauze in Haacht.

In Leuven wilde ik graag de intercity naar Antwerpen van 18:36 nemen, en dan in Berchem overstappen op de trein naar Nederland. Helaas werd het vertrek voor onbepaalde tijd uitgesteld vanwege spoorlopers in de spoortunnel van Brussels Airport-Zaventem. Nadat de trein iets over 19:00 nog steeds op station Leuven stond, de trein van 19:07 naar De Panne genomen, die station Brussels Airport-Zaventem vanwege dezelfde spoorlopers zou overslaan en meteen doorreed naar Brussel Noord, waar de trein dienstgevolge bijna 10 minuten te vroeg aankwam. Na nog een controle op het station op mijn vervoersbewijs met de Belgische slag (je werd wel gecontroleerd als je vanuit de middentunnel het perron op wilde, maar niet als je vanuit de noordertunnel het perron op ging) daar de intercity naar Nederland van een uur later genomen. In Antwerpen kwam een man naast mij zitten. Niet veel later kwam er een kaartcontrole, waar ik een hele verzameling kaarten aan de conducteur aanbod en de man naast mij nogal nieuwsgierig werd waarom ik het zo ingewikkeld deed, zeker nadat de conducteur opmerkte dat ik waarschijnlijk zo'n 20 euro had bespaard. Dus die heb ik ook even de geheimen van de Standard Multi uitgelegd :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door regenmaker »

Meeste geld bespaar je door:
Vanaf Leuven de 305 te pakken naar Turnhout en vervolgens de 450 naar Tilburg. (A)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Ik ben al eens van Turnhout via Herentals en Aarschot naar Leuven gelopen. Duurde best lang, maar helemaal niets betaald :6
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ICE11 »

Info voor iedereen wie morgen of overmorgen in NRW met de bus op pad wil, er zijn weer stakingen aangekondigd!
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ICE11 »

En aanstaande vrijdag opnieuw stakingen, dit keer in vele Duitse regios.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Meltrain »

Suus schreef: zo 26 feb 2023, 12:09 Dus die heb ik ook even de geheimen van de Standard Multi uitgelegd :lol:
Wil je die geheimen ook met ons delen? :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Zo spannend is het ook weer niet, je moet alleen even rekenen voordat je in de trein stapt. Een Standard Multi is een tienrittenkaart waar je voor elke rit zelf begin- en eindpunt bepaald, als het allebei maar stations in België zijn.

Ik neem als voorbeeld voor het rekenen Rotterdam Centraal - Gent via Breda, en alle prijzen zijn met 100% korting in Nederland.

Early Bird Week is € 16 enkele reis
Early Bird Weekend is € 21,50 enkele reis
Normaaltarief is € 24,40 enkele reis

Een papieren Standard Multi is € 96, dus per rit € 9,60.
Een digitale Standard Multi is € 93, dus per rit € 9,30.
Een enkeltje Rotterdam - Noorderkempen is € 6,50.
Een normaal enkele reis Noorderkempen - Gent is € 14,50.
Een weekendticket Noorderkempen - Gent is € 15,80 (retour, dus enkele reis is € 7,90). Geldig vanaf vrijdag 19:00 t/m zondag.

Kortom, heb je een Weekend Vrij en besluit je vandaag aanstaand weekend van vrijdagavond tot zondagmiddag naar Gent te gaan, dan is de goedkoopste optie:
Enkele reis Rotterdam - Noorderkempen + Weekendticket Noorderkempen - Gent: totale prijs € 28,80 retour
Enkele reis Rotterdam - Noorderkempen + regel van Standard Multi: totale prijs € 31,60 retour
Enkele reis Rotterdam - Noorderkempen + enkele reis Noorderkempen - Gent: totale prijs € 42,00 retour
Retour normaaltarief kopen bij NS International: € 48,80 retour

Een retour met een Early Bird Weekend is overigens € 43,00.

Kortom, ga je binnen een jaar 5 retourtjes maken naar een bestemming wat verder in België dan Antwerpen (of bijvoorbeeld met een reisgenoot, want je kan meerdere regels tegelijk invullen), dan kan de aanschaf van een Standard Multi snel veel geld besparen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Meltrain »

Aha, duidelijk. :)
Kun je bij de NMBS ook met iDeal betalen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Nee. Wel met een creditcard of Paypal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Cas
Berichten: 877
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Cas »

Dat weekendticket staat ook lekker verborgen in de app - alleen als je bij de aankoop in de instellingen aangeeft dat je retour reist, komt ie tevoorschijn. In de trein adverteren ze er wel mee, maar vond het al vreemd dat ik nergens retour zag staan bij het kopen van m'n kaartjes :')
請勿靠近車門
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten