Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
MetroRET
Berichten: 3827
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door MetroRET »

Ofwel, behoefte aan 2x/uur Venlo-Mönchengladbach (zoals de RE8 die erg gewenst zal zijn), vanaf Mönchengladbach zijn er tenslotte al meer mogelijkheden verder te komen.
en-es
Berichten: 4487
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Dan zal er echt iets aan het enkelspoor moeten gebeuren.
MetroRET
Berichten: 3827
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door MetroRET »

De RE8 en RE13 zouden elkaar dan kruisen in Breyell, dat moet toch probleemloos kunnen ?
https://www.fernbahn.de/datenbank/suche ... e_fahrplan
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door sirvinniei »

Is het niet makkelijker om met 2 stellen te rijden? Of zijn de perrons daar te kort voor?
Ik heb geen onderschrift
MetroRET
Berichten: 3827
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door MetroRET »

De RE13 met FLIRT9 zit vaak al (over)vol.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39208
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Daniel »

MetroRET schreef: zo 07 mei 2023, 10:19 De RE8 en RE13 zouden elkaar dan kruisen in Breyell, dat moet toch probleemloos kunnen ?
Dat levert dan geen heel strakke halfuursdienst op, want Breyell ligt maar een minuut of 10 van Venlo af, maar 20/40 is allicht beter dan een uurdienst.
In Boisheim zou je qua rijtijd beter uitkomen (daar zit je circa een kwartier van Venlo), maar dat heeft volgens Sporenplan maar één perron met een passeerspoor. Dülken ligt dan weer net te ver.

Maar past dat allemaal nog wel met het goederenverkeer dat ook nog over die lijn moet als je in Breyell gaat kruisen? Kruisende reizigerstreinen in Boisheim zou op zich nog wel wat plek over laten, waarbij de goederenpaden dan in Breyell en Dülken kunnen kruisen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
henrivanderweijden
Berichten: 745
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door henrivanderweijden »

Als je alleen naar het reizigers verkeer kijkt kan past een half uursdienst prima met een kruising in Breyell. De RE8 komt om -.52 aan in Mönchengladbach, die kan om -.54 door naar Venlo en kruist dan om -.14 in Breyell met de RE13. Omgekeerd moet de RE8 om -.07 vertrekken naar Koblenz uit Mönchengladbach, aankomst dus om -.06. Kruising met de RE 13 in Breyell is dan om -.44, hierdoor moet de RE13 ri Venlo 1 minuut eerder rijden.

Er is dan nog ruimte voor minimaal 2 cargo per richting, die kruisen dan in Dülken en Kaldenkirchen de RE en in Boisheim een cargo.
waldo79
Berichten: 7659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door waldo79 »

Het geheel wordt wel gevoelig voor vertraging. Maar de werkzaamheden op de lijn vanuit Arnhem maakt dat de route via Venlo populair is.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13553
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Wubbo »

Er moet ruimte zijn voor 3 goederen per richting, en zelfs dat is al aan de krappe kant (zeker als er gewerkt wordt bij Emmerich, wat voorlopig nogal eens voorkomt).
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door sirvinniei »

waldo79 schreef: zo 07 mei 2023, 12:36 Het geheel wordt wel gevoelig voor vertraging. Maar de werkzaamheden op de lijn vanuit Arnhem maakt dat de route via Venlo populair is.
Daarnet (op de terugweg) hele trein en perron vol Duitsers. Gelukkig had de intercity wel een paar minuutjes gewacht. Gaan die dan met NS kaartjes verder? Want met dure NS tickets erbij is een Deutschland ticket alsnog niet goedkoop.
Ik heb geen onderschrift
waldo79
Berichten: 7659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door waldo79 »

Geen idee, daarvoor is het aanbod aan tickets te groot. Toeristen kunnen ook op totale tickets reizen die ook de rit binnen Nederland afdekken.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50924
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Gisteren deel 3 van mijn wandeling langs alle stations tussen Brussel en Luxemburg gedaan, van Ottignies naar Gembloux. Ik had 's ochtends de eerste trein vanuit Rotterdam, die door vertraging in Schiphol en wat nutteloze acties in Rotterdam daar al met bijna tien minuten vertrok. Daarna kwamen we achter een goederentrein bij Prinsenbeek, een overwegstoring en zo stonden we met ruim een kwartier vertraging in Noorderkempen, waar we moesten wachten totdat de Thalys naar Parijs voorbij was. Voor een weekendtrein was het wel heerlijk rustig tot Noorderkempen, waar een grote Chiro-groep instapte. Uiteindelijk was de trein 25 minuten te laat in Brussel-Noord, waardoor ik ook de intercity naar Ottignies van een half uur later dan gepland had.

Afbeelding
Een intercity naar Luxemburg tussen de stations Mont-Saint-Guibert en Blanmont.

Afbeelding
De oude weg tussen Chastre en Ernage.

Op de terugreis was ik met 7 minuten speling voor een intercity naar Brussel in Gembloux. Na snel een extra fles water gehaald te hebben, meegereisd tot Brussel-Zuid en daarna terug naar Nederland met de trein van 15:45. Die trein liep al in Brussels Airport-Zaventem een vertraging van 10 minuten op door de tussenkomt van de interventiediensten. Daarna werd het allemaal niet echt beter, maar uiteindelijk waren we in Breda. Daarna ging de nu zeer drukke trein (de IC van Eindhoven naar Rotterdam had +20) met iets meer dan 10 minuten vertraging de HSL op, waar er nooit echt lekker de snelheid in kwam. In de Hoeksche Waard viel de trein stil, en hebben we bijna 20 minuten stilgestaan wegens een reset. Bij Rotterdam Lombardijen kwam de trein nogmaals tot stilstand en uiteindelijk stonden we met +35 langs het perron in Rotterdam. Dat was een hoop pech voor twee treinen :s
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Plutona »

Het is mijn plan om deze zomer - voor het eerst sinds Covid - weer eens naar het Verenigd Koninkrijk op vakantie te gaan, maar de stakingen bij de trein lijken daar zo mogelijk nog erger dan ze hier waren. Het is daar al sinds juni bezig, maar erg veel publiciteit kom ik er in Nederland niet over tegen. Waarom komen ze er maar niet uit? En heeft het wel zin om een vakantie daar te overwegen?
en-es
Berichten: 4487
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Net als in andere landen is er nogal een verschil tussen wat werkgevers bieden en wat vakbonden eisen. Desondanks heb ik toch een week in het VK gepland voor augustus.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50924
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Volgens mij begonnen de spoorondernemingen de salaris-onderhandelingen met een voorstel de salarissen te verlagen. Dat vervolgens de woordvoerder van de spoorwegstakingen ook nog eens zeer mediageniek bleek, en de regering daarop reageerde met een wetsvoorstel stakingen praktisch te verbieden maakte het er allemaal niet beter op. Britse politiek, the gift that keeps on giving.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5661
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Durashift »

^^ ik zou het dit jaar nog maar doen. Volgend jaar mag je vooraf toestemming vragen of je het land in mag.. én wat muntjes ervoor reserveren op je credit card. :X

De datum/jaartal staat niet in onderstaande tekst/link maar had ik een week of wat geleden elders wel gelezen.
https://www.etauk.uk/requirements/dutch-citizens/
Nitein-Repart
Berichten: 3580
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Nitein-Repart »

https://www.eurobahn.de/verkehrslage/

Hoe kan het dat Eurobahn nog zoveel te maken heeft met ziek personeel, terwijl corona nog maar nauwelijks meer circuleert (bron: https://twitter.com/Ipie33/status/16537 ... LoqvMtAAAA) en andere luchtwegvirussen ook nauwelijks meer circuleren in mei? Heeft het personeel van Eurobahn last van pollen ofzo?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
en-es
Berichten: 4487
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Griep?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9174
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door regenmaker »

Burn out?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3273
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door marvinkok »

Waarom hebben andere vervoerders nog zoveel last van ziek personeel?
De gevolgen van Covid zijn nog altijd merkbaar (long-Covid) en als je al krap zit in personeel (zoals zo'n beetje overal) hoeft er maar een klein griepgolfje langs te komen en je bent de pineut...
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13217
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Z2N »

Het is zeker geen Eurobahn-specifiek probleem: alle Nederlandse vervoerders hebben deze problemen. Vaak is dat minder zichtbaar doordat er een dunnere dienstregeling wordt gereden of treinen minder lang zijn, maar ongeplande uitval komt ook voor. Vanochtend haalt de uitval van Arriva Limburg de verstoringenlijst, maar ook bij Keolis ZwEnZwoKa vallen bijvoorbeeld ritten onbedoeld uit.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
waldo79
Berichten: 7659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door waldo79 »

Bedoel je te zeggen: zie maar het dienstregelingsmodel van NS nu. Op vrijdag wordt veel minder gereden dan op andere werkdagen. Daarnaast is er flink gesneden in spitsseries en is ETMET deels op de helling gezet.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door PHS »

Z2N schreef: ma 08 mei 2023, 09:30 Vanochtend haalt de uitval van Arriva Limburg de verstoringenlijst
Goed dat je dit zegt, ik wist niet dat Arriva Limburg weer was begonnen met de RE18 in de dienstregeling weer 1x/u te laten rijden tussen Heerlen en Maastricht. Maar daar heeft Arriva dus kennelijk nog niet helemaal voldoende personeel voor.
Laatst gewijzigd door PHS op ma 08 mei 2023, 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
MetroRET
Berichten: 3827
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door MetroRET »

Overigens wel als losse pendeldienst, serie s32100.
https://treinposities.nl/treinseries/32100/2023-5-8
Nitein-Repart
Berichten: 3580
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Nitein-Repart »

Doordat er in Duitsland veel uursdiensten zijn, heeft uitval door personeelstekort veel verstrekkendere gevolgen dan in Nederland waar toch op ieder traject ieder half uur een trein rijdt en op de meeste trajecten nog meer treinen rijden.

Maar ik hoop dat de problemen die het personeelstekort met zich meebrengen meer in de mediaaandacht komen, zodat er maatregelen genomen kunnen worden om het personeelstekort te beperken, zoals verhoging van de AOW-leeftijd en meer arbeidsmigratie.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten