Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ofwel, behoefte aan 2x/uur Venlo-Mönchengladbach (zoals de RE8 die erg gewenst zal zijn), vanaf Mönchengladbach zijn er tenslotte al meer mogelijkheden verder te komen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Dan zal er echt iets aan het enkelspoor moeten gebeuren.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
De RE8 en RE13 zouden elkaar dan kruisen in Breyell, dat moet toch probleemloos kunnen ?
https://www.fernbahn.de/datenbank/suche ... e_fahrplan
https://www.fernbahn.de/datenbank/suche ... e_fahrplan
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Is het niet makkelijker om met 2 stellen te rijden? Of zijn de perrons daar te kort voor?
Ik heb geen onderschrift
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
De RE13 met FLIRT9 zit vaak al (over)vol.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Dat levert dan geen heel strakke halfuursdienst op, want Breyell ligt maar een minuut of 10 van Venlo af, maar 20/40 is allicht beter dan een uurdienst.
In Boisheim zou je qua rijtijd beter uitkomen (daar zit je circa een kwartier van Venlo), maar dat heeft volgens Sporenplan maar één perron met een passeerspoor. Dülken ligt dan weer net te ver.
Maar past dat allemaal nog wel met het goederenverkeer dat ook nog over die lijn moet als je in Breyell gaat kruisen? Kruisende reizigerstreinen in Boisheim zou op zich nog wel wat plek over laten, waarbij de goederenpaden dan in Breyell en Dülken kunnen kruisen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Als je alleen naar het reizigers verkeer kijkt kan past een half uursdienst prima met een kruising in Breyell. De RE8 komt om -.52 aan in Mönchengladbach, die kan om -.54 door naar Venlo en kruist dan om -.14 in Breyell met de RE13. Omgekeerd moet de RE8 om -.07 vertrekken naar Koblenz uit Mönchengladbach, aankomst dus om -.06. Kruising met de RE 13 in Breyell is dan om -.44, hierdoor moet de RE13 ri Venlo 1 minuut eerder rijden.
Er is dan nog ruimte voor minimaal 2 cargo per richting, die kruisen dan in Dülken en Kaldenkirchen de RE en in Boisheim een cargo.
Er is dan nog ruimte voor minimaal 2 cargo per richting, die kruisen dan in Dülken en Kaldenkirchen de RE en in Boisheim een cargo.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Het geheel wordt wel gevoelig voor vertraging. Maar de werkzaamheden op de lijn vanuit Arnhem maakt dat de route via Venlo populair is.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Er moet ruimte zijn voor 3 goederen per richting, en zelfs dat is al aan de krappe kant (zeker als er gewerkt wordt bij Emmerich, wat voorlopig nogal eens voorkomt).
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Daarnet (op de terugweg) hele trein en perron vol Duitsers. Gelukkig had de intercity wel een paar minuutjes gewacht. Gaan die dan met NS kaartjes verder? Want met dure NS tickets erbij is een Deutschland ticket alsnog niet goedkoop.
Ik heb geen onderschrift
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Geen idee, daarvoor is het aanbod aan tickets te groot. Toeristen kunnen ook op totale tickets reizen die ook de rit binnen Nederland afdekken.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Gisteren deel 3 van mijn wandeling langs alle stations tussen Brussel en Luxemburg gedaan, van Ottignies naar Gembloux. Ik had 's ochtends de eerste trein vanuit Rotterdam, die door vertraging in Schiphol en wat nutteloze acties in Rotterdam daar al met bijna tien minuten vertrok. Daarna kwamen we achter een goederentrein bij Prinsenbeek, een overwegstoring en zo stonden we met ruim een kwartier vertraging in Noorderkempen, waar we moesten wachten totdat de Thalys naar Parijs voorbij was. Voor een weekendtrein was het wel heerlijk rustig tot Noorderkempen, waar een grote Chiro-groep instapte. Uiteindelijk was de trein 25 minuten te laat in Brussel-Noord, waardoor ik ook de intercity naar Ottignies van een half uur later dan gepland had.
Een intercity naar Luxemburg tussen de stations Mont-Saint-Guibert en Blanmont.
De oude weg tussen Chastre en Ernage.
Op de terugreis was ik met 7 minuten speling voor een intercity naar Brussel in Gembloux. Na snel een extra fles water gehaald te hebben, meegereisd tot Brussel-Zuid en daarna terug naar Nederland met de trein van 15:45. Die trein liep al in Brussels Airport-Zaventem een vertraging van 10 minuten op door de tussenkomt van de interventiediensten. Daarna werd het allemaal niet echt beter, maar uiteindelijk waren we in Breda. Daarna ging de nu zeer drukke trein (de IC van Eindhoven naar Rotterdam had +20) met iets meer dan 10 minuten vertraging de HSL op, waar er nooit echt lekker de snelheid in kwam. In de Hoeksche Waard viel de trein stil, en hebben we bijna 20 minuten stilgestaan wegens een reset. Bij Rotterdam Lombardijen kwam de trein nogmaals tot stilstand en uiteindelijk stonden we met +35 langs het perron in Rotterdam. Dat was een hoop pech voor twee treinen
Een intercity naar Luxemburg tussen de stations Mont-Saint-Guibert en Blanmont.
De oude weg tussen Chastre en Ernage.
Op de terugreis was ik met 7 minuten speling voor een intercity naar Brussel in Gembloux. Na snel een extra fles water gehaald te hebben, meegereisd tot Brussel-Zuid en daarna terug naar Nederland met de trein van 15:45. Die trein liep al in Brussels Airport-Zaventem een vertraging van 10 minuten op door de tussenkomt van de interventiediensten. Daarna werd het allemaal niet echt beter, maar uiteindelijk waren we in Breda. Daarna ging de nu zeer drukke trein (de IC van Eindhoven naar Rotterdam had +20) met iets meer dan 10 minuten vertraging de HSL op, waar er nooit echt lekker de snelheid in kwam. In de Hoeksche Waard viel de trein stil, en hebben we bijna 20 minuten stilgestaan wegens een reset. Bij Rotterdam Lombardijen kwam de trein nogmaals tot stilstand en uiteindelijk stonden we met +35 langs het perron in Rotterdam. Dat was een hoop pech voor twee treinen
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Het is mijn plan om deze zomer - voor het eerst sinds Covid - weer eens naar het Verenigd Koninkrijk op vakantie te gaan, maar de stakingen bij de trein lijken daar zo mogelijk nog erger dan ze hier waren. Het is daar al sinds juni bezig, maar erg veel publiciteit kom ik er in Nederland niet over tegen. Waarom komen ze er maar niet uit? En heeft het wel zin om een vakantie daar te overwegen?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Net als in andere landen is er nogal een verschil tussen wat werkgevers bieden en wat vakbonden eisen. Desondanks heb ik toch een week in het VK gepland voor augustus.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Volgens mij begonnen de spoorondernemingen de salaris-onderhandelingen met een voorstel de salarissen te verlagen. Dat vervolgens de woordvoerder van de spoorwegstakingen ook nog eens zeer mediageniek bleek, en de regering daarop reageerde met een wetsvoorstel stakingen praktisch te verbieden maakte het er allemaal niet beter op. Britse politiek, the gift that keeps on giving.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
^^ ik zou het dit jaar nog maar doen. Volgend jaar mag je vooraf toestemming vragen of je het land in mag.. én wat muntjes ervoor reserveren op je credit card.
De datum/jaartal staat niet in onderstaande tekst/link maar had ik een week of wat geleden elders wel gelezen.
https://www.etauk.uk/requirements/dutch-citizens/
De datum/jaartal staat niet in onderstaande tekst/link maar had ik een week of wat geleden elders wel gelezen.
https://www.etauk.uk/requirements/dutch-citizens/
-
- Berichten: 3580
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
https://www.eurobahn.de/verkehrslage/
Hoe kan het dat Eurobahn nog zoveel te maken heeft met ziek personeel, terwijl corona nog maar nauwelijks meer circuleert (bron: https://twitter.com/Ipie33/status/16537 ... LoqvMtAAAA) en andere luchtwegvirussen ook nauwelijks meer circuleren in mei? Heeft het personeel van Eurobahn last van pollen ofzo?
Hoe kan het dat Eurobahn nog zoveel te maken heeft met ziek personeel, terwijl corona nog maar nauwelijks meer circuleert (bron: https://twitter.com/Ipie33/status/16537 ... LoqvMtAAAA) en andere luchtwegvirussen ook nauwelijks meer circuleren in mei? Heeft het personeel van Eurobahn last van pollen ofzo?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Burn out?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Waarom hebben andere vervoerders nog zoveel last van ziek personeel?
De gevolgen van Covid zijn nog altijd merkbaar (long-Covid) en als je al krap zit in personeel (zoals zo'n beetje overal) hoeft er maar een klein griepgolfje langs te komen en je bent de pineut...
De gevolgen van Covid zijn nog altijd merkbaar (long-Covid) en als je al krap zit in personeel (zoals zo'n beetje overal) hoeft er maar een klein griepgolfje langs te komen en je bent de pineut...
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Het is zeker geen Eurobahn-specifiek probleem: alle Nederlandse vervoerders hebben deze problemen. Vaak is dat minder zichtbaar doordat er een dunnere dienstregeling wordt gereden of treinen minder lang zijn, maar ongeplande uitval komt ook voor. Vanochtend haalt de uitval van Arriva Limburg de verstoringenlijst, maar ook bij Keolis ZwEnZwoKa vallen bijvoorbeeld ritten onbedoeld uit.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Bedoel je te zeggen: zie maar het dienstregelingsmodel van NS nu. Op vrijdag wordt veel minder gereden dan op andere werkdagen. Daarnaast is er flink gesneden in spitsseries en is ETMET deels op de helling gezet.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Goed dat je dit zegt, ik wist niet dat Arriva Limburg weer was begonnen met de RE18 in de dienstregeling weer 1x/u te laten rijden tussen Heerlen en Maastricht. Maar daar heeft Arriva dus kennelijk nog niet helemaal voldoende personeel voor.
Laatst gewijzigd door PHS op ma 08 mei 2023, 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Overigens wel als losse pendeldienst, serie s32100.
https://treinposities.nl/treinseries/32100/2023-5-8
https://treinposities.nl/treinseries/32100/2023-5-8
-
- Berichten: 3580
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Doordat er in Duitsland veel uursdiensten zijn, heeft uitval door personeelstekort veel verstrekkendere gevolgen dan in Nederland waar toch op ieder traject ieder half uur een trein rijdt en op de meeste trajecten nog meer treinen rijden.
Maar ik hoop dat de problemen die het personeelstekort met zich meebrengen meer in de mediaaandacht komen, zodat er maatregelen genomen kunnen worden om het personeelstekort te beperken, zoals verhoging van de AOW-leeftijd en meer arbeidsmigratie.
Maar ik hoop dat de problemen die het personeelstekort met zich meebrengen meer in de mediaaandacht komen, zodat er maatregelen genomen kunnen worden om het personeelstekort te beperken, zoals verhoging van de AOW-leeftijd en meer arbeidsmigratie.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten