Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door marvinkok »

Daniel schreef: za 11 sep 2021, 14:04 ProRail Twittert dat door uitgelopen werkzaamheden geen goederentreinen naar Duitsland kunnen rijden.

Nu zijn er inderdaad werkzaamheden tussen Arnhem en Oberhausen en "spoorproblemen" tussen Venlo en Mönchengladbach, maar wat is er dan bij Bad Bentheim aan de hand dat daar niet wat langs kan?

Overigens voor de internationale reizigers ook wel de nodige gevolgen: alle ICEs van/naar Nederland vallen uit en reizigers in de Nightjet naar Oostenrijk van gisteren ontwaakten vanmorgen in Venlo naar het schijnt. Vanavond valt die ook uit hierdoor.
Bad Bentheim was niks aan de hand, alleen druk met (omgeleide) goederentreinen.
Vanochtend nog wel een aanrijding persoon in Osnabruck wat beperkingen gaf gezien de persoon dronken van het perron gevallen is...
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Wubbo »

Suus schreef: za 11 sep 2021, 16:01 Ik weet niet zo goed wat je anders moet doen. In een bus zetten en dan heb je geen rijtuigen in Duitsland. Of vanaf Venlo terugrijden naar Eindhoven en dan via Heerlen rijden, maar ik weet überhaupt niet of de Vectron daar mag komen en dan ben je alsnog uren vertraging.
Die Vectron lust de ATB-NG die nu nog op Landgraaf - grens ligt niet, dus dat is geen optie. Of er moet een loc met ATB-NG in voorspan voor.
T-hijs
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door T-hijs »

Wat mij dan nu bezighoudt: waar is die trein nu? En de reizigers?
F.k.a. Bollenstad
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Zo te zien zijn ze gewoon richting Oostenrijk gegaan: http://rijdendetreinen.nl/treinarchief/2021-09-10/421
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Dat is het treindeel uit Brussel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Volgens mij staat er Amsterdam-Innsbruck. Vertrokken om 19.02 van spoor 7 vanuit Amsterdam Centraal.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Ja. Die is gestrand in Venlo. En de vertraging die je ziet staan vanaf Bonn is het treindeel uit Brussel wat wel naar Wenen is gereden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Okee. Ik zie dat nergens terug. Maar dan hoop ik maar dat de gestrande reizigers zo snel mogelijk hun reis kunnen hervatten.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Z2N »

ÖBB melde correct rijtuiguitval voor de rijtuigen uit Amsterdam.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Daniel »

en-es schreef: za 11 sep 2021, 17:44 Okee. Ik zie dat nergens terug. Maar dan hoop ik maar dat de gestrande reizigers zo snel mogelijk hun reis kunnen hervatten.
Volgens de huidige prognose op z'n vroegst maandagavond uit Amsterdam, wellicht eerder na een busrit naar Düsseldorf.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Wubbo »

Volgens Bahn.de rijden er vandaag alweer treinen (de 254 en de 251). Verdere informatie hebben (of geven) ze niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Daniel »

Dat zal zijn omdat in de versperringsmaatregel alleen ICE 150-159 zijn opgeheven. In de melding van NS is de prognose wel aangepast: er wordt nu verwacht dat er vanaf zondag 5.00 uur weer treinen tussen Venlo en Mönchengladbach rijden.

Edit: uit de DB reisplanner komt dit (bij een RE13): Außerplanmäßige Bauarbeiten zwischen Breyell und Venlo. Die Strecke ist gesperrt. Es kommt zu Verspätungen und Teilausfällen. Züge aus Hamm (Westf) Hbf enden / beginnen in Breyell. Ein Ersatzverkehr mit Bussen der Firma Raht Reisen ist eingerichtet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Wubbo »

Ik denk niet dat DB zich iets aantrekt van hoe NS de versperringsmaatregel opstelt of communiceert. 250 en 255 zijn ook gewoon opgeheven vandaag.
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door henrivanderweijden »

Daniel schreef: za 11 sep 2021, 18:29 Dat zal zijn omdat in de versperringsmaatregel alleen ICE 150-159 zijn opgeheven. In de melding van NS is de prognose wel aangepast: er wordt nu verwacht dat er vanaf zondag 5.00 uur weer treinen tussen Venlo en Mönchengladbach rijden.

Edit: uit de DB reisplanner komt dit (bij een RE13): Außerplanmäßige Bauarbeiten zwischen Breyell und Venlo. Die Strecke ist gesperrt. Es kommt zu Verspätungen und Teilausfällen. Züge aus Hamm (Westf) Hbf enden / beginnen in Breyell. Ein Ersatzverkehr mit Bussen der Firma Raht Reisen ist eingerichtet.
Blijft de 421 dan tot die tijd in Venlo staan? Hij schijnt namelijk wel vertrokken te zijn uit Asd.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Lijkt me sterk dat die trein het hele weekend daar aan het perron staat met nog de reizigers er in.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

en-es schreef: za 11 sep 2021, 14:47
Daniel schreef: za 11 sep 2021, 14:04 en reizigers in de Nightjet naar Oostenrijk van gisteren ontwaakten vanmorgen in Venlo naar het schijnt.
Vreemd. Die trein vertrok dus uit Amsterdam maar ging niet verder dan Venlo. Maar de reizigers bleven in Venlo tot de volgende ochtend in de trein?
Iets soortgelijks heb ik ergens 2005/2006 gehad met een Skitrein/Alpen Express., mijn reizigers waren niet blij toen te in de ochtend de gordijntjes open deden en we in Maastricht op het opstelterrein stonden :')

Uiteindelijk zijn we toen terug gegaan naar Utrecht, waarvandaan de reizigers per bus richting Zwitserland en Oostenrijk vertrokken :X

Ik was blij dat mijn dienst er toen op zat :mrgreen:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

De Nightjet en de laatste ICE hebben gisterenavond gereden. Via Venlo.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door cassie127 »

Geen idee of het op de bingokaart staat... Maar ook typisch Duits.
"(Oud) persoon die door de trein loopt vanwege reizigers tellingen"
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Hainje »

Kan iemand misschien een afbeelding maken van al die bingodingen? Dan kan ik die doorsturen naar een Duitse die ik ken, zal ze vast waarderen als ze weer een reisje maakt naar haar thuisstad. :lol:
🍉
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Ardan »

Vraagt-ie je ook het hemd van het lijf over waar je naartoe gaat en waar je vandaan komt en hoe je daar bent gekomen en hoe je na je uitstapstation weer verder gaat en welke kleur sokken je gisteren aan had?
Ik doe ook maar wat
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

In de ICE heb je toch wel vaker een conducteur die juist heel snel klakkerdeklakkerdeklak door de trein loopt met zo'n apparaatje voor de bezetting volgens mij.

En neem ook meteen kaartsoortenonderzoek mee: zo'n oude man met zo'n klapbord en papieren formulieren die een kwartier per reiziger duren om in te vullen. Altijd leuk als je met een Tsjechisch kaartje reist of een Nederlands Euregioticket of zo. :mrgreen:
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door cassie127 »

Het was nog net geen kaartsoortonderzoek, maar wel een oude meneer met klapbord ja :Y

Overigens gaat hij nu helemaal alleen met de RB 97 naar Brilon Stadt toe. Dus groetjes vanuit de talent van de RE 57 op station Brilon Wald.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Hainje »

Groetjes terug vanaf mijn Chesterfield zetel met kwastjes in de living.
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Die living van jou is ook wel bijna buitenland ja :Y
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Hainje »

Klopt :Y
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten